Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea syy masennukseeni oli pikkulapsiaika

Vierailija
23.01.2025 |

Hei, 

Olen 37-vuotias äiti ja tajusin tänään kristallin kirkkaasti miksi olen ollut viimeiset 9 vuotta niin allapäin. Nyt kun lapseni ovat kasvaneet 9- ja 7-vuotiaiksi, olen alkanut saada omaa elämääni takaisin. Olen ymmärtänyt, että yksinkertaisesti inhoan pieniä lapsia. Sitä taistelun ja väännön määrää jokaikisestä asiasta. Sotkua ja huutoa. Se että en saa tehdä haluamani asioita vaan lapset pilaavat musiikin kuuntelun, kävelylenkin yms.

Nyt lapset tykkäävät jo mennä harrastuksiin ja kavereilleen. Nukkuvat yönsä. En oikeasti keksi ainuttakaan hyvää asiaa pikkulapsiajassa. Tavallaan olen siitä myös surullinen ja olo on syyllinenkin. Pitkään olen pohtinut olenko vain todella huono äiti vai mikä minua vaivaa kun jatkuvasti olen väsynyt, ärtynyt, haluton.

Nyt en odota enää masentuneena työpäivän päättymistä että kotona jatkuisi jatkuva läsnäolo ja äidinhuutelu. Jos meille olisi kolmas lapsi jostain mielenhöiriöstä tehty niin varmaan olisi loppunut parisuhde ja mielenterveys. 

Tunnistaako kukaan vastaavia ajatuksia? Olen siis nyt onnellinen lapsistani kun olemme selvinneet pikkulapsiajan. En pidä pienistä lapsista enkä pelkää sitä kertoa!! Se on ihan ok!

Kommentit (386)

Vierailija
381/386 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele

Vierailija
382/386 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uutinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/386 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan on ollu 10 tenavaa ja maatila. 

Joo, koska ei ollut ehkäisyä eikä siten ollut mahdollisuutta vaikuttaa lapsilukuun. Miettikää miten kurjaa aikaa, olis ollut hirveää naisen roolissa tuolloin.

Vierailija
384/386 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa sitä pikkulapsiajan todellisuutta kaunistellaan. Kyllä se on todella uuvuttavaa aikaa.

Niin on

Vierailija
385/386 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän erikoiselta. Oletko varma, että taustalla ei ole esimerkiksi vaativuutta tai liian vähiä voimia? Mun mielestä pikkulapsiaika on ollut rankkuudestaan huolimatta aivan ihanaa. Pienet ovat niin äärettömän vilpittömiä ja avoimia. Mikään ei ole parempaa kuin vaikka 3v. joka tulee halaamaan ja sanoo täydestä sydämestään "äiti mä rakastan sua". Tuskin ihan samaa suloisuutta on luvassa isompana :/

Ei se 3 v edes tiedä mitä rakastaminen tarkoittaa. Kunhan matkii sinua. 

Vierailija
386/386 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp