Mitä mieltä olette, puolison kanssa jaetuista asumiskuluista?
Mitä mieltä olette, miesystäväni vaatii että maksaisin hänelle osan asumiskuluista kun olen hänen luonaan (omistusasunto ja eri paikkakunta) osan kuukaudesta. Avainta hän ei halua kuitenkaan antaa minulle käyttöön. Muutamia vaatekappaleita minulla on hänen luonaan. On myös oman asuntoni kulut. Suhde on aika tuore vielä. Ymmärrän pienen korvauksen kyllä asumiskuluista.
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (120)
Kannattaisi miettiä tuhlaatko vain aikaa hänen kanssaan ja etsiä parempi.
Oudolta kuulostaa. Käytännössähän tuo tarkoittaa että sinun asumiskulusi kasvavat nykyisestä ja hänen pienenevät, ja lisäksi vielä ilmeisesti joudut matkustamaan paikkakunnalta toiselle. Huolestuttavinta tuo, että maksua ollaan vailla antamatta avainta.
En suostuisi mutta sinä toki päätät itse. Todennäköisesti nyt on hyvä hetki keskustella suhtautumisesta rahaan muutenkin, jos siis päätätte jatkaa yhdessä.
Tuli sellainen ajatus mieleen, että aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät.
Mies on sairas eikä ymmärrä naisen ja miehen välisen suhteen dynamiikkaa. Sinulla ei ole pienintäkään syytä pokkuroida, lahjoa tai varsinkaan elättää häntä. Jos miestä ei kiinnosta kuin riipiä selkänahkaasi, anna ostaa seksinsä jatkossa ihmiskauppiailta ja seksityöntekijöiltä. Eli ehdottomasti ero ja kaikki välit poikki tuollaiseen mieheen sekä kaikkiin hänen verkostoihinsa: seura tekee kaltaisekseen ja jos yksi käyttäytyy noin, muutkin ovat todennäköisesti enemmän tai vähemmän läpimätiä
Preferoin provider-suhdetta, joten mies saa maksaa.
Tämä vaatisi tarkempaa avaamista, että voisi sanoa mitä mieltä varsinaisesti olen. Mutta jos tilanne on se, että asut pitkälti miehen luona ja haluat pitää toisen asuntosi vain "varalla" pahimman varalta, niin tällöin se on sinun päätös sitten maksaa kahdesta asunnosta. Toki avaimen kuuluisit kyllä saada sinne miehen asunnolle. Mutta jos asut vaikka vain pitkät viikonloput miehen asunnolla ja menet omaan kotiisi töiden taas pyöriessä, niin tällöin on kohtuutonta vaatia sinulta maksua siellä miehen luona olemisesta.
Näihin rahakysymyksiin parisuhteessa harvoin on olemassa mitään 'oikeaa vastausta', vaan ne on aina sopimuskysymyksiä. Jos miehesi ehdottaa asumiskulujen maksamista, niin jotenkin se kuulostaa että aika paljon siellä hänen asunnollaan sitten myös asut. Onko hän ehdottanut, että luopuisit siitä toisesta asunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Oudolta kuulostaa. Käytännössähän tuo tarkoittaa että sinun asumiskulusi kasvavat nykyisestä ja hänen pienenevät, ja lisäksi vielä ilmeisesti joudut matkustamaan paikkakunnalta toiselle. Huolestuttavinta tuo, että maksua ollaan vailla antamatta avainta.
Lisäksi matkakulut ja se, että tarjoillessaan ilmaisseksiä miehelle nainen ottaa taloudellisesti takkiinsa, sillä seksillä on makkinahinta. Hormonaalisella ehkäisyllä pilaa terveytensä, jne. Mies hyväksikäyttää naista todennäköisest monella muullakin tavalla, plus tuollainen vaativa käytös indikoi tulevaisuudessa myös väkivaltaisuutta
Olemme yhdessä ainoastaan hänen luona, eli miehen ei tarvitse maksaa minulle mitään kun ei vietä aikaa minun luona. Tuo avain asia on minun mielestäni luottamus asia ja se kyllä on huolen asia tässä. Eli käytännössä tosiaan kuluni kasvaa.
Ap
Et todellakaan maksa tuosta. Mutta maksathan omat syömisesi miehen luona ollessa?
Mistä sinä veloitat häntä?
Teetkö ruokaa, kenen ostamista tarvikkeista?
Siivoatko? Ilman kotitalousvähennystä.
Lämmitätkö vuodetta? Siihenkin on ammattilaisilla taksat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaatisi tarkempaa avaamista, että voisi sanoa mitä mieltä varsinaisesti olen. Mutta jos tilanne on se, että asut pitkälti miehen luona ja haluat pitää toisen asuntosi vain "varalla" pahimman varalta, niin tällöin se on sinun päätös sitten maksaa kahdesta asunnosta. Toki avaimen kuuluisit kyllä saada sinne miehen asunnolle. Mutta jos asut vaikka vain pitkät viikonloput miehen asunnolla ja menet omaan kotiisi töiden taas pyöriessä, niin tällöin on kohtuutonta vaatia sinulta maksua siellä miehen luona olemisesta.
Näihin rahakysymyksiin parisuhteessa harvoin on olemassa mitään 'oikeaa vastausta', vaan ne on aina sopimuskysymyksiä. Jos miehesi ehdottaa asumiskulujen maksamista, niin jotenkin se kuulostaa että aika paljon siellä hänen asunnollaan sitten myös asut. Onko hän ehdottanut, että luopuisit siitä toisesta asunnosta?
Minä en tällaisessa tilanteessa edes miettisi asiaa. Jos mies alkaa perimään naisystävältään eli tulevalta vaimoltaan ruokkoja, kun nainen ystävällisesti raahautuu hänen luoksensa ja antaa vieläpä ilmaisseksiä, mies on täysin häikäilemätön hyväksikäyttäjä. Ei puhettakaan, että tuollainen suhte jatkuisi edes kaveruutena
Vierailija kirjoitti:
Mies on sairas eikä ymmärrä naisen ja miehen välisen suhteen dynamiikkaa. Sinulla ei ole pienintäkään syytä pokkuroida, lahjoa tai varsinkaan elättää häntä. Jos miestä ei kiinnosta kuin riipiä selkänahkaasi, anna ostaa seksinsä jatkossa ihmiskauppiailta ja seksityöntekijöiltä. Eli ehdottomasti ero ja kaikki välit poikki tuollaiseen mieheen sekä kaikkiin hänen verkostoihinsa: seura tekee kaltaisekseen ja jos yksi käyttäytyy noin, muutkin ovat todennäköisesti enemmän tai vähemmän läpimätiä
Eli mielestäsi nainen maksaa kulut seksillä?
Kuinka monta vuorokautta on osa kuukaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä veloitat häntä?
Teetkö ruokaa, kenen ostamista tarvikkeista?
Siivoatko? Ilman kotitalousvähennystä.
Lämmitätkö vuodetta? Siihenkin on ammattilaisilla taksat.
Jep, kokonainen yö naisen kanssa vähintään 1000e. Miksi ihmeessä nainen maksaisi tuollaisesta miehelle koskaan yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi nainen maksaa kulut seksillä?
Nainen ei maksa miehelle mitään. Nainen käy työssä elättääkseen itsensä ja jos joku mies haluaa tältä jotakin tai naisen esim. kantavan tämän lapsen, mies toimii naisen ehdoilla. Muutoin on ilman naisen läsnäoloa ihan kaikissa muodoissaan
Miten muut kulut kuten ruokakustannukset menevät / on jaettu?
Jos ei ole avainta, ollaan kyläilemässä eikä silloin makset mitään. Ruokailut sitten erikseen sovittavasti.
Pillullako olet tähän asti maksanut?
Maksaako se sinun luonasi olosta?