Mitä mieltä olette, puolison kanssa jaetuista asumiskuluista?
Mitä mieltä olette, miesystäväni vaatii että maksaisin hänelle osan asumiskuluista kun olen hänen luonaan (omistusasunto ja eri paikkakunta) osan kuukaudesta. Avainta hän ei halua kuitenkaan antaa minulle käyttöön. Muutamia vaatekappaleita minulla on hänen luonaan. On myös oman asuntoni kulut. Suhde on aika tuore vielä. Ymmärrän pienen korvauksen kyllä asumiskuluista.
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille on tosi tärkeää maksaa kaikki tasan, jopa pitkässä parisuhteessa. Se on raskas tapa elää enkä tosiaan itse sitä haluaisi, mutta ymmärrän ettei se heillä välttämättä liity rakkauden puutteeseen, vaan heidän tapoihinsa elää. Sitten on niitä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan oman voittonsa. Keskustelun kautta ehkä selviäisi, kummasta kyse.
-Juurikin tämä kaikki puoliksi tyyppinen mies.
Ap
Sun pitää sitten itse päättää, onko se sulle ok. Yleensä tuo piirre ei juuri muutu. Mä en tosiaan jaksaisi, mutta kaikkia ei haittaa ja jotkut tekevät noin jopa mielellään. Tiedän yhden parin joka 12 vuoden jälkeenkin laskee tarkkaan, kumpi söi enemmän rahkoja tai leikkeileitä. Se toimii heille.
Etkä helvetissä maksa, jos ei edes avainta anneta. Voit myös todeta, että hän on liian kallis ja huono mieshuåra, sulla ei enää ole varaa eikä kiinnostusta hänen luonaan käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille on tosi tärkeää maksaa kaikki tasan, jopa pitkässä parisuhteessa. Se on raskas tapa elää enkä tosiaan itse sitä haluaisi, mutta ymmärrän ettei se heillä välttämättä liity rakkauden puutteeseen, vaan heidän tapoihinsa elää. Sitten on niitä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan oman voittonsa. Keskustelun kautta ehkä selviäisi, kummasta kyse.
Ap
Sun pitää sitten itse päättää, onko se sulle ok. Yleensä tuo piirre ei juuri muutu. Mä en tosiaan jaksaisi, mutta kaikkia ei haittaa ja jotkut tekevät noin jopa mielellään. Tiedän yhden parin joka 12 vuoden jälkeenkin laskee tarkkaan, kumpi söi enemmän rahkoja tai leikkeileitä. Se toimii heille.
Siinäpä on vakka kantensa valinnut, hyi helvetti. Jos ne harrastais seksiä, mies varmaan veloittaisi naiselta kondomin kappalehinnan tai nainen mieheltä 1/365 kierukan vuosikustannuksesta. Vai onkohan tämä olennainen osa parisuhteen kustannuksista jäänyt heiltä tajuamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikös mies yleensä maksa ehkäisyn (ellei kyse kondomista), koska nainen sitä joutuu ottamaan? Näin ainakin tuntemillani pareilla. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen asunnolla ollaan tosiaan joka toinen viikko ja olen siellä satunnaisesti silloinkin. Vesimittari on ja kertoi että on mennyt vuoden aikana enemmän vettä joten halusin maksaa käyttämäni vedet.
Ensimmäisellä matkallamme hän teki Excel taulukon menoista mitä kumpikin maksanut ja ne tasattiin. Kuitenkin tuli riitaa kun hänen autollaan mentiin että kuluja ei tasattu tasapuolisesti ajatellen auton kulumista.
Järkevän oloinen mies mutta näitä raha-asioita kun ajattelee niin alkaa olla sellasta pennin tasoittelua että en ymmärrä. Jos asiat eivät mene kuten haluaa niin alkaa kiukuttelu, miten minä vain säästän ja hän maksaa. Paikkakuntien välinen ero on niin pieni etten ota siitä matkakuluja huomioon. Seksiä harrastamme harvoin ja muuten autan häntä arjessa kun olen siellä.
Ap
Pakene ap .
Tosi, pakene, ap. Opi narsistit erottamaan tavallisista miehistä.
Järkyttävä tarina. Yli neljänkymmenen vuoden parisuhteeni avioliittoineen loppui kun kuolema erotti. Emme milloinkaan laskeneet kuluja jaettavaksi excel- taulukoin emmekä muutenkaan. Emmekä, kärjistäen, lasten hintaa ! Kerää kamppeesi miehen luota ja poistu.
Kun taulukoinut kaikki kulut sähköä ja asunnon kulumista myöten, olisi hyvä arvioida seuraavat asiat:
- sinun matkakulut, miksi eivät ole taulukossa?
- sinun asunnon kulut, kun se on tyhjillään. Lämmitys maksaa, jne.
- sinun ehkäisyn kulut. Hyödyttää molempia.
- onko sähkökulutus laskettu oikein? Kuinka monta lamppua on enemmän päällä, kun sinä olet paikalla verrattuna siihen, kun hän on yksin. Kun sinä ole samoissa tiloissa, ei valaistuksesta tule lisäkuluja. Samoin esim. Saunan lämmittäminen, jne.
- miten huomioidaan taloudellisesti, kun teet miehelle ruokaa tai siivoat, jne.
Kannattaa katsella menoa tasan niin kauan, että et häviä mitään. Älä maksa mitään ylimääräisiä rahapyyntöjä.
Vastavuoroisesti voi käydä / olla toisen luona ilman jaettavia kuluja. Mutta jos muutetaan yhteen niin tietysti silloin pitää laskea kuluja ja niiden osittamista.
Vuodesta -78 avioliitossa ja nyt muutama vuosi eläkkeellä niin kaikki on edelleen yhteistä. Työelämässä ollessamme niin kaikki mitä kotoa löytyy on yhteisillä rahoilla ostettu. Minulla kun suurempi eläke niin maksan minun tililtä vuokran ja ruokaostokset, ja vaimo vuorostaan tililtään pikkuauton leasingvuokran ja pienet laskut.
Jos jotain jää säästöön niin molempien säästötilille laitetaan yhtäsuuret summat. Kun oma kunto alkoi heiketä niin myin pois kaikki harrastusvälineet ja saadut rahat jaettiin keskenämme.
Kyllä aloituksessa mainitut kavaljeerin piirteet ja ominaisuudet eivät lupaa hyvää tulevaisuutta. Ole varovainen!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ehdottanut että luopuisin toisesta asunnosta. Olen hänen luonaan joka toinen viikko enkä silloinkaan joka päivä. Vesimaksut olen jo maksanut. Ruokaa ostan paljon ja kokkaan aina. En pidä tästä tunteesta että olen riippuvainen hänen kotiintuloajoistaan ja siitä etten jätä vahingossa mitään tärkeää asuntoon kun en pääse sinne sisälle. Mies on korkeapalkkaisempi ja hän ei ole tiukilla.
Ap
Mitkä hiton vesimaksut? Jos et ole kirjoilla hänen asunnossaan, ei sinun oleskelustasi myöskään makseta vesimaksua. Se maksetaan siitä asunnosta, missä virallisesti asut. Miksi ostat paljon ruokaa ja kokkaat yksin? Saatko oleilla asunnossa silloin, kun mies ei ole siellä, vaan esimerkiksi töissä? Eli olet silloin vankina asunnossa, tai ainakin jos lähdet ulos, et pääse takaisin sisään?
Aika paljon tiedät miehen raha-asioista.
Vettä kuluu yhdellä ihmisellä yllättävän paljon. Mies on vuoroviikoin muualla töissä, silloin olen omassa kodissa. Ostan ruokaa ja teen sitä koska mies ei osaa niin paljon kokkausjuttuja. Saan olla asunnossa jos on pois mutta sisäänhän en pääse jos jossain lähden käymään. Raha-asiat on käyty läpi molempien puolelta kuten nyt yleensä on hyvä käydä mikäli pidempää suhdetta harkitsee toisen kanssa.
Tän on pakko olla jokin sepite. Ei kukaan voi olla noin naiivija hyväksikäytettävä. Ei vaan voi.
Hullulta tuntuu että ite suht selväjärkisenä vielä sinkkuna elelee ja tuollaiset sekopää kitupiikit saa kuitenkin parisuhteen aikaiseksi? Millä ilveellä, vai oletko siis sinäkin jotenkin vajaa, ap?
Vierailija kirjoitti:
Miehen asunnolla ollaan tosiaan joka toinen viikko ja olen siellä satunnaisesti silloinkin. Vesimittari on ja kertoi että on mennyt vuoden aikana enemmän vettä joten halusin maksaa käyttämäni vedet.
Ensimmäisellä matkallamme hän teki Excel taulukon menoista mitä kumpikin maksanut ja ne tasattiin. Kuitenkin tuli riitaa kun hänen autollaan mentiin että kuluja ei tasattu tasapuolisesti ajatellen auton kulumista.
Järkevän oloinen mies mutta näitä raha-asioita kun ajattelee niin alkaa olla sellasta pennin tasoittelua että en ymmärrä. Jos asiat eivät mene kuten haluaa niin alkaa kiukuttelu, miten minä vain säästän ja hän maksaa. Paikkakuntien välinen ero on niin pieni etten ota siitä matkakuluja huomioon. Seksiä harrastamme harvoin ja muuten autan häntä arjessa kun olen siellä.
Ap
Sano seuraavan rakastelun jälkeen että piIIu kului 28:lla eurolla. Voiko sen vähentää sängynkulutuslaskusta?
Vierailija kirjoitti:
Vettä kuluu yhdellä ihmisellä yllättävän paljon. Mies on vuoroviikoin muualla töissä, silloin olen omassa kodissa. Ostan ruokaa ja teen sitä koska mies ei osaa niin paljon kokkausjuttuja. Saan olla asunnossa jos on pois mutta sisäänhän en pääse jos jossain lähden käymään. Raha-asiat on käyty läpi molempien puolelta kuten nyt yleensä on hyvä käydä mikäli pidempää suhdetta harkitsee toisen kanssa.
Lievästi sanoen henkistä väkivaltaa johon suostut, siis olemaan ilman avainta !
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuorokautta on osa kuukaudesta?
Noin 10-15 vuorokautta.
Ap
Jos tuo suhde on totta niin avaa nyt silmäsi ap!
Täysin käsittämätöntä itaruutta miehen puolelta. Ala nyt ainakin vaatimaan viemistäsi ja tekemistäsi ruuista maksu! Minä kyllä heivaisin mokoman pellen pois elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä tarina. Yli neljänkymmenen vuoden parisuhteeni avioliittoineen loppui kun kuolema erotti. Emme milloinkaan laskeneet kuluja jaettavaksi excel- taulukoin emmekä muutenkaan. Emmekä, kärjistäen, lasten hintaa ! Kerää kamppeesi miehen luota ja poistu.
Vertaat omenoita päärynöihin! Kyllä mullakin oli avioliitto, yhdinperhe lapsineen, omakotitalo ja ei siellä taloudessa katsottu kumpi maksaa mitäkin. Toiselta ei koskaan pyydetty rahaa, vaan ajateltiin että kaikki tässä perheessä on yhteistä. Sitä kesti yli 10v. Mutta kun tuli aika toiselle kierrokselle, niin ilman muuta se tilanne on toinen. Mulla on siinä kohtaa yksin maksettavana kaikki menot ja omien lasteni menoistakin puolikas. En mä siihen kohtaan voi ottaa siivelle ketään toista aikuista, tai varsinkaan hänen lapsiaankin vielä. Rahasta pitää pystyä puhumaan ihan uudella tavalla, kun ei enää olla ydinperhemallissa. Jos/kun yhteen muutetaan, niin asumiskulut jaetaan silloin tietenkin puoliksi. Ei tämä ole pihiyttä ja jos toinen sen sellaisena ottaa, niin me ei kyllä olla match. Toista voi tietenkin auttaa, jos tiukka paikka on joskus kyseessä, mutta aika harva varmaan haluaa alkaa elättämään sitä uutta miestään/naistaan uudessa parisuhteessa. Eri asia on sitten pidemmän ajan kuluessa, jos liitosta muodostuu ydinperheen kaltainen liitto. Tällöin varmaan rahat voivat taas olla mahdollisesti yhteisiä, mutta kyllä se tuossa elämänvaiheen toisella kierroksella vie kuitenkin aikaa.
Minun mielestäni tuo suhde kuulostaa kuivahtaneelta ja kamalalta. Jos olisin ap niin olisin mieluummin sinkkuna ihan omassa kotona. En kestäisi tuollaista miestä. Hyi.
Minkälaista rätinkiä mies on nyt tehnyt?
Pakene ap .