Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette, puolison kanssa jaetuista asumiskuluista?

Vierailija
22.01.2025 |

Mitä mieltä olette, miesystäväni vaatii että maksaisin hänelle osan asumiskuluista kun olen hänen luonaan (omistusasunto ja eri paikkakunta) osan kuukaudesta. Avainta hän ei halua kuitenkaan antaa minulle käyttöön. Muutamia vaatekappaleita minulla on hänen luonaan. On myös oman asuntoni kulut. Suhde on aika tuore vielä. Ymmärrän pienen korvauksen kyllä asumiskuluista. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen ajatus mieleen, että aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät. 

Sehän on totta. Katso vaikka televisiosta. Ei ne ihmiset leikki-ihmisiä ole.

Tuohon aloitukseen, itse miehenä ei tulisi mieleenkään että alkaisin maksuja tivaamaan, vaikka itse nuukaniilo olenkin.

Jos menisin naisen luokse punkkaamaan viikonlopuksi niin toki ehdottaisin itse jotta jos voisin osallistua vaikka ruokakuluihin. Jotenkin vaan sellainen vanhanaikainen herrasmies tyyli.

Jos parisuhde syvenee niin siitä se arki ja kulujen jakaminen muodostuu.

-Kylmis, The Nuukaniilot Ry

Vierailija
62/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä on vessa paperin arkki hinta, harrastatteko seksiä? Tarjoa hänelle omaa lääkettä ja pistä kello ottamaan aikaa aktin kestosta...esitä sitten vaatimus alennuksesta mikä tulee vähentää yöpymisten hinnasta...myös minun mielestä matkakulusi tulee myös huomioida...jos jatkatte yhdessä, tulee takuula olemaan mielenkiintoista. Suosittelen lämpimästi suhteen päättämistä pikaisesti! Tuo ei tule johtamaan kuin lihaviin riitoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole selvästikään muuta kuin patja miehelle josta haluaa hyötyä kaikin tavoin. Tilanne tuskin tulee muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan.

Vierailija
64/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu maksaa mitään. Sinullehan tulee vielä matkustamisestakin kuluja. Tasapuolinen vierailu molempiin suuntiin ja vain ruokailun kulut jaetaan. Tosin jos molemmin puolin vieraillaan, en itse edes niitä haluaisi jakaa vaan se maksaa perustarvikkeet jonka luona ollaan.

Vierailija
65/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies puolet sinun matkakuluista? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, koska tuo vaatimus maksaa asumisesta on jo itsessäänkin erikoista, mutta jos on vielä niin, että maksat kaikki matkat itse (minkä minä tekisin), se että maksaisit vielä asumisestakin, kuulostaa jo hyväksikäytöltä. Itse en suostuisi tuollaiseen seurusteluun että vain minä matkustan.

Vierailija
66/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet osaavat olla lokkeja. Tästä on jo noin 15 vuotta, kun seurustelin sadan kilometrin päässä asuvan miehen kanssa ja silloin matkaliput olivat julkisilla vielä paljon kalliimpia kuin nykyisin. Minä olin se, joka joutui aina matkustamaan miehen luo ja maksamaan siitä aiheutuvat kulut, jotka taisivat olla reilut 50 euroa per käynti ja lisäksi mies maksatti minulla ruokakaupassa ostoksia, joista suurin osa jäi hänen käyttöönsä seuraavalle viikolle. Suhde onneksi loppui muista syistä, mutta jotkut miehet eivät osaa ajatella kuin itseään. Itse samassa tilanteessa maksaisin ruoat kokonaan, jos toinen osapuoli matkustaisi aina luokseni, mutta onneksi ei tarvitse enää tuollaisia miettiä.

Vierailija
67/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme yhdessä ainoastaan hänen luona, eli miehen ei tarvitse maksaa minulle mitään kun ei vietä aikaa minun luona. Tuo avain asia on minun mielestäni luottamus asia ja se kyllä on huolen asia tässä. Eli käytännössä tosiaan kuluni kasvaa.

Ap

Jos asia ei miellytä,ei sun ole pakko mennä sinne miehen asunnolle. Voit sanoa että jatkossa vietätte aikaa sinun luona ja se maksaa hänelle x määrän rahaa. Ensin rahasiirto,sitten saa tulla.

Vierailija
68/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset niin usein pyrkivät asumaan miehen kotiin? Seurustella voi niinkin, ettei merkitse reviiriään.

Vierailija
69/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset niin usein pyrkivät asumaan miehen kotiin? Seurustella voi niinkin, ettei merkitse reviiriään.

Sinulle riittäisi siis puhelinseksi kun asuvat eri paikkakunnilla?

Vierailija
70/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso maksaa mökkikulut, minä muut asumiskulut.

Vierailija
71/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään kukaan halua toisen kotiin. Oma tupa, oma lupa! 

Vierailija
72/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadullako nukutaan vai miten tapaamiset hoidetaan eri paikkakunnalla asuvien välillä? Meillä on kaksi kotia ja miehellä sata tekosyytä, miksi yhdessä pitää olla juuri hänen luonaan. En jaksa asiasta vääntää, mutta tietysti olisi kivempi, jos oltaisiin aina minun luona. En kutsu seurusteluksi suhdetta, jossa ei nukuta koskaan yhdessä.

Vierailija
73/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaatisi tarkempaa avaamista, että voisi sanoa mitä mieltä varsinaisesti olen. Mutta jos tilanne on se, että asut pitkälti miehen luona ja haluat pitää toisen asuntosi vain "varalla" pahimman varalta, niin tällöin se on sinun päätös sitten maksaa kahdesta asunnosta. Toki avaimen kuuluisit kyllä saada sinne miehen asunnolle. Mutta jos asut vaikka vain pitkät viikonloput miehen asunnolla ja menet omaan kotiisi töiden taas pyöriessä, niin tällöin on kohtuutonta vaatia sinulta maksua siellä miehen luona olemisesta.

Näihin rahakysymyksiin parisuhteessa harvoin on olemassa mitään 'oikeaa vastausta', vaan ne on aina sopimuskysymyksiä. Jos miehesi ehdottaa asumiskulujen maksamista, niin jotenkin se kuulostaa että aika paljon siellä hänen asunnollaan sitten myös asut. Onko hän ehdottanut, että luopuisit siitä toisesta asunnosta?

Minä en tällaisessa tilanteessa edes mi

Meillä oli vuosia sitten sama tilanne. Kävin viikonloppuna "kylässä" ja ei mies mitään kuluja minulta perinyt. Jos olisi edes ehdottanut niin ei meillä olisi tulevaisuutta ollut,jota nyt on kestänyt kauan,siis viime vuosisadan lopulta. Ostin kyllä välillä jotain ruokia tai maksoin jos ulkona syötiin,puolin ja toisin. Ja yhdessä asuessa, siis naimisiin menon jälkeen on maksettu suuremmat ostokset aina puoliksi. Tai tyyliin mies hoitaa auton kulut,minä ruuat. Ei ole koskaan ollut rahasta riitaa,vaikka sitä ei liikaa ole koskaan ollut.

Vierailija
74/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pari vuotta seurustellut miehen kanssa joka asuu noin 100km päässä. Meille on ollut selkeätä, että molemmat maksaa oman asunnon kulut (+ siivoaa yms). Kun menen Hänen luo maksan oman junalippuni ja kun Hän ajaa luokseni niin maksaa bensakulut. Toki, vietämme aikaa molempien luona, aina riippuen työkuvioista. Kun olemme yhdessä niin maksamme ruokakaupassa vuoronperään (emme laskeskele niitä). Vietämme kuukaudessa yhdessä noin 12-25 päivää. Meille helppoa ja simppeliä. 

Vierailija
75/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä veloitat häntä? 

Teetkö ruokaa, kenen ostamista tarvikkeista?

Siivoatko? Ilman kotitalousvähennystä.

Lämmitätkö vuodetta? Siihenkin on ammattilaisilla taksat.

Jep, kokonainen yö naisen kanssa vähintään 1000e. Miksi ihmeessä nainen maksaisi tuollaisesta miehelle koskaan yhtään mitään

Höpön höpö..vähänpä tiedät. Viimeksi yö maksoi 150€. Olet nyt hinnoitellut itsesi täysin ulos.

Vierailija
76/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätäkin pitää tulla kysymään palstalta. Eikö kukaan enää pysty itsenäiseen ajatteluun?

Me naiset olemme itsenäisiä, vapautuneita ja voimaantuneita mutta toki pitää vauvalla kysyä, kun emme me muuten tiedä miten toimia.

Vierailija
77/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesimaksut perustuvat tavallisesti henkilömäärään, siksi vaikuttaa kömpelöltä provolta. Tasauslasku tietenkin tulee jos on vesimittari, mutta miksi näillä olisi 2x vesimaksu jos toinen on vieraana/pimeästi paikalla

No eipä olisi ensimmäinen taloyhtiö, jossa pihapoliisit laskevat talossa käyntikerrat talossa ja nostavat metelin, jos joku käy liian usein. Vesimaksun maksaminen on yleensä heillä ensimmäisenä vaatimuksena.

Pitää nostaakin meteli. En halua maksella "heilojen" vesimaksua. Jos on oma vesimittari, silloin ei mitään väliä.

Vierailija
78/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä naurettavaa.Munaton mies.Unohda!

Vierailija
79/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadullako nukutaan vai miten tapaamiset hoidetaan eri paikkakunnalla asuvien välillä? Meillä on kaksi kotia ja miehellä sata tekosyytä, miksi yhdessä pitää olla juuri hänen luonaan. En jaksa asiasta vääntää, mutta tietysti olisi kivempi, jos oltaisiin aina minun luona. En kutsu seurusteluksi suhdetta, jossa ei nukuta koskaan yhdessä.

Minä nyt en kutsuisi tuollaista suhdetta seurusteluksi lainkaan. Mutta mistäpä minä tietäisin ,sillä olen Mies,enkä kirjanpitäjä. Ihan vain vinkkinä,että ei tuo "suhde" mihinkään parempaan suuntaan tuosta menisi, vaikka muuttaisitte yhteen asumaan. Aamupalalla laskette paahtoleipiä ja juuston siivuja.. ihanan romanttisen tunnelmaista 👍 

Vierailija
80/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika otsaa kaverilla pyytää sinulta maksua että käyt sen luona harrastamassa seksiä 0.o

Täytyy olla melkoinen seksikone mieheksi tai melkoinen sika jos tuollaista pyytää. Jos se on sika niin jätä se.