Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette, puolison kanssa jaetuista asumiskuluista?

Vierailija
22.01.2025 |

Mitä mieltä olette, miesystäväni vaatii että maksaisin hänelle osan asumiskuluista kun olen hänen luonaan (omistusasunto ja eri paikkakunta) osan kuukaudesta. Avainta hän ei halua kuitenkaan antaa minulle käyttöön. Muutamia vaatekappaleita minulla on hänen luonaan. On myös oman asuntoni kulut. Suhde on aika tuore vielä. Ymmärrän pienen korvauksen kyllä asumiskuluista. 

Mitä ajatuksia herättää? 

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mikä on vessa paperin arkki hinta, harrastatteko seksiä? Tarjoa hänelle omaa lääkettä ja pistä kello ottamaan aikaa aktin kestosta...esitä sitten vaatimus alennuksesta mikä tulee vähentää yöpymisten hinnasta...myös minun mielestä matkakulusi tulee myös huomioida...jos jatkatte yhdessä, tulee takuula olemaan mielenkiintoista. Suosittelen lämpimästi suhteen päättämistä pikaisesti! Tuo ei tule johtamaan kuin lihaviin riitoihin...

Laskentaa auttamaan, voit ihan hyvin heittää tuntitaksaksi 200-250e teki sillä mitä teki. Minimissään 100e lisää jos mennään eksoottisempiin akteihin. Huom, myös nukkuminen lasketaan taksaan mukaan.

Eli taidatpa jäädä saamapuolelle tuolla tapaa mietittynä ihan kaikilla mittareissa.

Vierailija
82/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen ajatus mieleen, että aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät. 

Sehän on totta. Katso vaikka televisiosta. Ei ne ihmiset leikki-ihmisiä ole.

Tuohon aloitukseen, itse miehenä ei tulisi mieleenkään että alkaisin maksuja tivaamaan, vaikka itse nuukaniilo olenkin.

Jos menisin naisen luokse punkkaamaan viikonlopuksi niin toki ehdottaisin itse jotta jos voisin osallistua vaikka ruokakuluihin. Jotenkin vaan sellainen vanhanaikainen herrasmies tyyli.

Jos parisuhde syvenee niin siitä se arki ja kulujen jakaminen muodostuu.

-Kylmis, The Nuukaniilot Ry

Olen itse "osallistunut ruokakuluihin" viemällä tyttiksen aina ulos syömään.

En minä muuten, mutta yleensä suomalaiset naiset ovat keskimääräistä paskempia kokkeja, eikä minulle oikein einekset maistu.

* Vihreät 🍀 De gröna*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt todella rumasti: Jätä tuollainen sika.

Vierailija
84/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet osaavat olla lokkeja. Tästä on jo noin 15 vuotta, kun seurustelin sadan kilometrin päässä asuvan miehen kanssa ja silloin matkaliput olivat julkisilla vielä paljon kalliimpia kuin nykyisin. Minä olin se, joka joutui aina matkustamaan miehen luo ja maksamaan siitä aiheutuvat kulut, jotka taisivat olla reilut 50 euroa per käynti ja lisäksi mies maksatti minulla ruokakaupassa ostoksia, joista suurin osa jäi hänen käyttöönsä seuraavalle viikolle. Suhde onneksi loppui muista syistä, mutta jotkut miehet eivät osaa ajatella kuin itseään. Itse samassa tilanteessa maksaisin ruoat kokonaan, jos toinen osapuoli matkustaisi aina luokseni, mutta onneksi ei tarvitse enää tuollaisia miettiä.

Itsekin erehtynyt lokin seuraan ja merkit ovat kyllä olleet ilmassa aina jo ennen tapailua. Yleisimmin miehet valittavat siitä, että ovat maksaneet tyyliin itse bensakustannuksensa kun ovat menneet tapaamaan eksää. Tai että nainen on vaatinut miestä osallistumaan kustannuksiin, kun hän on ollut kirjoilla ja asunut naisen asunnossa, mutta omasta mielestään hänellä ei ole ollut mitään tekemistä naisen "lainanlyhennysten" kanssa. Eli on siis jotenkin asettautunut naisen vauvan tai lapsen asemaan, kuvitellen että nainen kustantaa hänen elämäänsä

Vierailija
85/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mikä on vessa paperin arkki hinta, harrastatteko seksiä? Tarjoa hänelle omaa lääkettä ja pistä kello ottamaan aikaa aktin kestosta...esitä sitten vaatimus alennuksesta mikä tulee vähentää yöpymisten hinnasta...myös minun mielestä matkakulusi tulee myös huomioida...jos jatkatte yhdessä, tulee takuula olemaan mielenkiintoista. Suosittelen lämpimästi suhteen päättämistä pikaisesti! Tuo ei tule johtamaan kuin lihaviin riitoihin...

Ja vaikk tällainen tuleen tulella vastaaminen lopettaakin ehkä tuon aktiivisen konfliktin, tällaisen hyväksikäyttävän asenteen omaava ihminen ei muutu. Kun päin naamaa käyttely ei toimi, hän alkaa mustamaalaamaan selän takana, jne. Sitten kavereiden ilmeistä huomaa, ettei tyyppi ole puhunut kauniisti itsestä. Älkää siis tuhlatko aikaanne edes vähää alusta tällaisiin. Jos mies ei ole saanut kunnollista kasvatusta äidiltään ja isältään, ja kohtelee puolisoaankin kuin spermasukkaa, ei hän tule muuttumaan

Vierailija
86/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskentaa auttamaan, voit ihan hyvin heittää tuntitaksaksi 200-250e teki sillä mitä teki. Minimissään 100e lisää jos mennään eksoottisempiin akteihin. Huom, myös nukkuminen lasketaan taksaan mukaan.

Eli taidatpa jäädä saamapuolelle tuolla tapaa mietittynä ihan kaikilla mittareissa.

Määrittele eksoottisempi akti?

Nainen värjää itsensä siniseksi ja esittää smurffiinaa? Kiihoittaako sinua jos nainen kutsuu sinua Rehtoriksi? Maksaisit oikeasti 100€ jos nainen vetää sinua sträpillä hanuriin? Melkoinen pervo kyllä olet, mutta en tuomitse.

Vierailija
87/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen VittuVisa vain vinkumaan. 

Vierailija
88/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepu jee..Vittuvisa vaan vinkumaan.

Vierailija
89/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen ajatus mieleen, että aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät. 

Sehän on totta. Katso vaikka televisiosta. Ei ne ihmiset leikki-ihmisiä ole.

Tuohon aloitukseen, itse miehenä ei tulisi mieleenkään että alkaisin maksuja tivaamaan, vaikka itse nuukaniilo olenkin.

Jos menisin naisen luokse punkkaamaan viikonlopuksi niin toki ehdottaisin itse jotta jos voisin osallistua vaikka ruokakuluihin. Jotenkin vaan sellainen vanhanaikainen herrasmies tyyli.

Jos parisuhde syvenee niin siitä se arki ja kulujen jakaminen muodostuu.

-Kylmis, The Nuukaniilot Ry

Olen itse "osallistunut ruokakuluihin" viemällä tyttiksen aina ulos syömään.

En minä muuten, mutta yleensä suomalaiset naiset ovat keskimääräistä paskempia kokkeja, eikä minulle oikein einekset maistu.

Etkö sinä ressukka osaa itse kokata? 

Vierailija
90/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota nevaatteet ja run tämmöise köyhäaivo luota pikaisesti. Kun saet ole naimisissa hänen kanssa, sa et asu sielkä, vaanvierailet, sinulla ei ole oma avainta ja sinulta odotettaan osallustuvan toisen vuokranmaksussa? Herää. Tuo mies paitsi että on tyhjätasku, on myös tyhjäaivo. Tämä on rahastusta, ei rakkautta. Etsisi ja löysi jonkun, kuka auttaa häntä elinkustannuksissa, elikä sinun. Jatkossa, jos jatkaat, saat maksaa tämmöisen velkoja myöskin. Olet tapanut naisten vihaajan.Silmät auki, että osaisit erottaa ne normaalisti ja kunnioittavasti rakastavaisista miehistä. Rakastelu ei ole rakkaus. 

Vierailija
91/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudolta kuulostaa. Käytännössähän tuo tarkoittaa että sinun asumiskulusi kasvavat nykyisestä ja hänen pienenevät, ja lisäksi vielä ilmeisesti joudut matkustamaan paikkakunnalta toiselle. Huolestuttavinta tuo, että maksua ollaan vailla antamatta avainta.

Lisäksi matkakulut ja se, että tarjoillessaan ilmaisseksiä miehelle nainen ottaa taloudellisesti takkiinsa, sillä seksillä on makkinahinta. Hormonaalisella ehkäisyllä pilaa terveytensä, jne. Mies hyväksikäyttää naista todennäköisest monella muullakin tavalla, plus tuollainen vaativa käytös indikoi tulevaisuudessa myös väkivaltaisuutta

En vetäisi asiaa tuonne prostituutiopuolelle, jollei sitten kyseessä ole prostituoitu. On todennäköisesti ap:ä loukkaavakin näkökulma. Mutta miehenä en kyllä vaatisi mitään maksuja tuossa ap:n kuvaamassa tilanteessa. Tunnen silti miehiä ja naisiakin, joille pihiys on luonnepiirre ja se ei koskaan muutu miksikään. On myös luonnepiirre, joka tuo mukanaan muita ikäviä asioita. Nämä on myös ns. red flagejä. 

Vierailija
92/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asunnolla ollaan tosiaan joka toinen viikko ja olen siellä satunnaisesti silloinkin. Vesimittari on ja kertoi että on mennyt vuoden aikana enemmän vettä joten halusin maksaa käyttämäni vedet. 

Ensimmäisellä matkallamme hän teki Excel taulukon menoista mitä kumpikin maksanut ja ne tasattiin. Kuitenkin tuli riitaa kun hänen autollaan mentiin että kuluja ei tasattu  tasapuolisesti ajatellen auton kulumista. 

Järkevän oloinen mies mutta näitä raha-asioita kun ajattelee niin alkaa olla sellasta pennin tasoittelua että en ymmärrä. Jos asiat eivät mene kuten haluaa niin alkaa kiukuttelu, miten minä vain säästän ja hän maksaa. Paikkakuntien välinen ero on niin pieni etten ota siitä matkakuluja huomioon. Seksiä harrastamme harvoin ja muuten autan häntä arjessa kun olen siellä.

Ap

Vierailija
93/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi mutta sinä toki päätät itse. Todennäköisesti nyt on hyvä hetki keskustella suhtautumisesta rahaan muutenkin, jos siis päätätte jatkaa yhdessä. 

TODELLAKIN...ihme ukkeli, ei taida olla rakkautta hänen puoleltaan?

Joillekin ihmisille on tosi tärkeää maksaa kaikki tasan, jopa pitkässä parisuhteessa. Se on raskas tapa elää enkä tosiaan itse sitä haluaisi, mutta ymmärrän ettei se heillä välttämättä liity rakkauden puutteeseen, vaan heidän tapoihinsa elää. Sitten on niitä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan oman voittonsa. Keskustelun kautta ehkä selviäisi, kummasta kyse. 

Vierailija
94/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen asunnolla ollaan tosiaan joka toinen viikko ja olen siellä satunnaisesti silloinkin. Vesimittari on ja kertoi että on mennyt vuoden aikana enemmän vettä joten halusin maksaa käyttämäni vedet. 

Ensimmäisellä matkallamme hän teki Excel taulukon menoista mitä kumpikin maksanut ja ne tasattiin. Kuitenkin tuli riitaa kun hänen autollaan mentiin että kuluja ei tasattu  tasapuolisesti ajatellen auton kulumista. 

Järkevän oloinen mies mutta näitä raha-asioita kun ajattelee niin alkaa olla sellasta pennin tasoittelua että en ymmärrä. Jos asiat eivät mene kuten haluaa niin alkaa kiukuttelu, miten minä vain säästän ja hän maksaa. Paikkakuntien välinen ero on niin pieni etten ota siitä matkakuluja huomioon. Seksiä harrastamme harvoin ja muuten autan häntä arjessa kun olen siellä.

Ap

Toivottavasti olet trolli. Jos et, niin lähde hyvä ihminen suhteesta ja nopeasti.

Vierailija
95/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulta menisi hermot tuollaisen miehen kanssa. Kun ystävien kanssa mennään autolla jonnekin, niin lyhyillä matkoilla ei edes bensakuluja jaeta, pidemmillä voidaan bensat jakaa. Reissuissa on summia (kaupat, ravintolat) kirjoitettu paperilapulle ja lopuksi tasattu. Kun tällainen toimii ystävien kanssa, niin missään tapauksessa en seurustelukumppanin kanssa lähtisi tekemään tarkempaa kirjanpitoa.

Vierailija
96/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaisia miehiä oikeasti? että vieläpä tuore suhde ja joka sentti lasketaan ettei itse vaan maksa enemmän? Mietipä, kun tuon kanssa alkaisi lapsia tekemään, tai yhdessä asuessa joutuisi työttömäksi. Tekisi sinun elämästäsi helvettiä, joten kannattaa lähteä jo nyt.

Vierailija
97/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

USA:ssa on sanonta tällaisista miehistä, että miksi maksaa lehmästä jos maitoa saa ilmaiseksi. Et merkitse miehelle mitään, hän on vain kanssasi kunnes löytää (omasta mielestään) paremman. Mä kaasuvaloittaisin tuon tyypin heti

Vierailija
98/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että mies on jo iäkkäämpi, ei ole 15-20 vuoteen asunut naisen kanssa saman katon alla. Edellisen kanssa olivat vuorotellen toistensa luona ja siksi ei kuluja tarvinnut tasata. 

Teki jokin aika sitten kulutaulukon mitä menee veteen, sähköön, vastikkeeseen. Laski myös prosenttimäärän mitä hän maksaa ja mitä minä olen maksanut. Hänen asuntonsa kuluu kuulemma. Onko ne sitten saranat vai kalusteet mitkä kuluu, en tiedä 😀

Mutta olen samaa mieltä, jos pyytää minua sinne niin täytyyhän minun olla ilo eikä rasite ja jälkimmäiseltä minusta alkaa nyt tuntumaan. Tekemälläni avulla ja ruoanlaitolla sekä seksillä että kyytien annolla ei ole mitään arvoa.

Viesteissä hän ei kerro tykkäävänsä minusta oma-alotteisesti, rakkauden osoituksia ei ole ja muutenkin miettinyt mitä hän ajattelee. Eipä taida ajatella mitään... Sen verran monta kertaa olen jo yrittänyt kysyä. Minua ei arvosteta. Usein hän lyttää sitä mitä syön tai etten urheile yhtä paljon kuin hän. En tiedä miksi pelkää antaa avainta, minulla ei ole syytä olla asunnossa kun hän ei ole siellä. 

Ap

Vierailija
99/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ihmisille on tosi tärkeää maksaa kaikki tasan, jopa pitkässä parisuhteessa. Se on raskas tapa elää enkä tosiaan itse sitä haluaisi, mutta ymmärrän ettei se heillä välttämättä liity rakkauden puutteeseen, vaan heidän tapoihinsa elää. Sitten on niitä, jotka vain pyrkivät maksimoimaan oman voittonsa. Keskustelun kautta ehkä selviäisi, kummasta kyse.

-Juurikin tämä kaikki puoliksi tyyppinen mies. 

Ap

Vierailija
100/120 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että mies on jo iäkkäämpi, ei ole 15-20 vuoteen asunut naisen kanssa saman katon alla. Edellisen kanssa olivat vuorotellen toistensa luona ja siksi ei kuluja tarvinnut tasata. 

Teki jokin aika sitten kulutaulukon mitä menee veteen, sähköön, vastikkeeseen. Laski myös prosenttimäärän mitä hän maksaa ja mitä minä olen maksanut. Hänen asuntonsa kuluu kuulemma. Onko ne sitten saranat vai kalusteet mitkä kuluu, en tiedä 😀

Mutta olen samaa mieltä, jos pyytää minua sinne niin täytyyhän minun olla ilo eikä rasite ja jälkimmäiseltä minusta alkaa nyt tuntumaan. Tekemälläni avulla ja ruoanlaitolla sekä seksillä että kyytien annolla ei ole mitään arvoa.

Viesteissä hän ei kerro tykkäävänsä minusta oma-alotteisesti, rakkauden osoituksia ei ole ja muutenkin miettinyt mitä hän ajattelee. Eipä taida ajatella mitään... Sen verran monta kertaa olen jo yrittänyt kysyä. Minua ei arvosteta. Usein hän

Älä lopeta päivätyötäsi. Sinusta ei ole kirjailijaksi