Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Nyt on kaikilta mennyt aloituksen poinnti ohi. Tämä keskustelu oli miehen seurustelukumppanin näkökulmasta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin lapsena monesti olin kotona niin ettei vanhemmat olleet kotona. Mikä ongelma? Ei siellä tarvi kytiksellä olla. Mutta jos aikoo olla niin pitkään että tarvii ruokaa laittaa niin sittenhän olisi parempi ilmoittaa ennakkoon ettei käy niin että vanhempi ei ole kotona ja lapsi nälkäisenä löytää vain pientä välipalaa
Pakkaseen joku mikroateria vararuoaksi, helppo ratkaisu ongelmaan. Lapsi tietää että mistä löytyy.
Unohtaako porukka tässä nyt aivan sen toisen vanhemman?!
Kyllä mulla on ainakin ruoka valmiina lapselle kun se tulee koulusta ja suuresti ihmettelisin jos ei kuulukkaan.. mutta ilmeisesti monelle äidille on ok, jos lapsi ei tulekkaan kotiin eikö ilmota mitään kun onhan hänellä se toinen koti.
Tämän vuoksi myös meillä on selkeät säännöt kumman luona ollaan, teini saattoi painella isän luokse kavereineen pelaamaan Playstationia ja mitään ilmoitusta kummallekkaan moneen tuntiin, läksyt oli tekemättä ja minä huolesta soikeena että missä se nyt on.
kumpikin meistä on aina valmis huolehtimaan lapsesta mutta kyllä meillä silti säännöt aina on ja niitä noudatetaan. Toisen vanhemman luokse saa aina mennä kunhan siitä ilmoittaa molemmille ettei kukaan ole huolissaan missä on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaikilta mennyt aloituksen poinnti ohi. Tämä keskustelu oli miehen seurustelukumppanin näkökulmasta katsottuna.
Aloittajalla on mennyt itsellään pointti ohi. Näitä asioita punnitaan aina lapsen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on toissijainen pointti. Muidu voi valita seurustelukumppaninsa. Lapsi ei vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Miksi mies halusi lapset luokseen, jos oli itse töissä?
Oisko se sellanen isä joka tykkää et sopimuksista pidetään kiinni? Etenki jos äidin kodissa saa koulun jälkeen vetää esim puol kiloa karkkia tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin lapsena monesti olin kotona niin ettei vanhemmat olleet kotona. Mikä ongelma? Ei siellä tarvi kytiksellä olla. Mutta jos aikoo olla niin pitkään että tarvii ruokaa laittaa niin sittenhän olisi parempi ilmoittaa ennakkoon ettei käy niin että vanhempi ei ole kotona ja lapsi nälkäisenä löytää vain pientä välipalaa
Pakkaseen joku mikroateria vararuoaksi, helppo ratkaisu ongelmaan. Lapsi tietää että mistä löytyy.
Kyllä mulla on ainakin ruoka valmiina lapselle kun se tulee koulusta ja suuresti ihmettelisin jos ei kuulukkaan.. mutta ilmeisesti monelle äidille on ok, jos lapsi ei tulekkaan kotiin eikö ilmota mitään kun onhan hänellä se toinen kTämän vuoksi myös meillä on selkeät säännöt kumman luona ollaan, teini saattoi painella isän luokse kavereineen pelaamaan Playstationia ja mitään ilmoitusta kummallekkaan moneen tuntiin, läksyt oli tekemättä ja minä huolesta soikeena että missä se nyt on.
kumpikin meistä on aina valmis huolehtimaan lapsesta mutta kyllä meillä silti säännöt aina on ja niitä noudatetaan. Toisen vanhemman luokse saa aina mennä kunhan siitä ilmoittaa molemmille ettei kukaan ole huolissaan missä on.
Mielestäni on hyvinkin eri asia ilmoittaa menemisistään, se on tietysti hyvä sääntö. Mutta ei kuitenkaan tarvi pyytää lupaa mennä omaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on ainakin ruoka valmiina lapselle kun se tulee koulusta ja suuresti ihmettelisin jos ei kuulukkaan.. mutta ilmeisesti monelle äidille on ok, jos lapsi ei tulekkaan kotiin eikö ilmota mitään kun onhan hänellä se toinen k
Niin minäkin, mutta kun ollaan sovittu että on täällä ni en minä ala erikseen kysymään että teenkö ruokaa tänään sinulle vai menetkö isällesi. Ja sen verran annan vastuuta pojallekin että tuossa iässä jo ITSE ilmoittaa jos ei tee niinkuin on sovittu.
Sama oli myös kun asuttiin isän kanssa yhdessä, sääntö oli että ilmoitetaan jos ei kotiin tulla ruokailuun mennessä, minä en ala mihinkään soittelemaan ja kyselemään onko siellä täällä vai tuolla. Aika äkkiä sitten oppiakin että ei ole iso asia ilmoittaa jos ne suunnitelmat muuttuvat.
Varmaan ap:sta ois tuntunut mukavalta, jos mies ois laittanu edes varotusviestin et kohta ovi käy.
Nyt kannattaa aloittajan sitten herätä huomaamaan että kumppani on lasten yhteishuoltaja. Se saattaa tarkoittaa sitä, että joku päivä ne lapset asuu siinä pysyvästi.
Lapsiperheen elämästä voi koittaa oppia myös nauttimaan. Mutta jos se on aina yhtä tervanjuontia niin siitäkin voi vetää johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Miksi mies halusi lapset luokseen, jos oli itse töissä?Oisko se sellanen isä joka tykkää et sopimuksista pidetään kiinni? Etenki jos äidin kodissa saa koulun jälkeen vetää esim puol kiloa karkkia tms
Olen tuo äiti. Ei minun luonani syöty karkkia. Ja vaikka olisikin, niin olisivathan lapset voineet syödä kilon karkkia isänsäkin luona - isähän oli töissä.
Eikä lapset pienempinä edes tulleet pelaamaan luokseni. Isompana kyllä, mutta olihan heillä isänsäkin luona pelikoneet, eikä isä töissä ollessaan pystynyt vahtimaan pelaamista. Eli mitä eroa?
Ap sun on parempi antaa myös oman asuntosi avain sekä lapsille että heidän äidilleen, jotta lapsilla on aina paikka mihin mennä kysymättä. Muistathan myös täyttää jääkaappisi ravitsevilla välipaloilla ja kunnon pakaste-aterioilla.
mitäs ovat perheensä hajottanut olisivat silloin miettinyt! erota voi minun mielestä vasta sen jälkeen kun lapsi on 18v. en edes ymmärrä miten ihmiset eroaa kun lapset jotain 5-12v?
mun ymmärrys ei riitä että ensin perustetaan perhe ja sitten erotaan!? minkä helvetin takia
Vierailija kirjoitti:
mitäs ovat perheensä hajottanut olisivat silloin miettinyt! erota voi minun mielestä vasta sen jälkeen kun lapsi on 18v. en edes ymmärrä miten ihmiset eroaa kun lapset jotain 5-12v?
mun ymmärrys ei riitä että ensin perustetaan perhe ja sitten erotaan!? minkä helvetin takia
No, minä en viitsinyt asua saman katon alla ihmisen kanssa, jota halveksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset? Se olisi ollut lapsen etu. Mikset silloin laittanut lastasi etua itsesi edelle?? Mukavuuttasi erosit. Ja ap:n pitäisi nyt laittaa sun lapses itsensä edelle? Hehe teitä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset? Se olisi ollut lapsen etu. Mikset silloin laittanut lastasi etua itsesi edelle?? Mukavuuttasi erosit. Ja ap:n pitäisi nyt laittaa sun lapses itsensä edelle? Hehe teitä ihmisiä
Ei tarvitse ap:n tehdä yhtään mitään. Isän tulee toki olla lapselleen paras mahdollinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
syy halvesintaan oli mikä?
ja kannattaa katsoa kunnon puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.
Mitä vikaa sun yöpaidassa on? Vai sinussako se vika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
syy halvesintaan oli mikä?
ja kannattaa katsoa kunnon puoliso.
Samat terveiset aloittajalle.
Kun valitsee kumppaniksi vanhemman, niin ne lapset tulee siinä paketissa mukana. Vaikka kuinka yrittäisi vääntää ja kääntää ja järjestellä mielensä mukaan, niin tuo tosiasia ei poistu. Minä en alkaisi hevosharrastajan kanssa yhteen koska ne vie tolkuttomasti aikaa ja rahaa ja ovat mulle yhdentekeviä. Mun kanssa ei taas oikein yhteiselämä järjestyisi koiravihaajalla. Nämä asiat ihmiset kyllä ymmärtää. Mutta sitten kun puhutaan puolison jälkikasvusta niin sitten on joku kuvitelma, että jotenkin ne saisi ne laspet järjestymään ainakin välillä ihan näkymättömiksi. Outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on sitä kun yritetään lykätä niitä omia ongelmia jollekkin uudelle kumppanille, AP:lle vaan tiedoksi että lähde lätkimään sinne omaan kotiin ja rauhaan ja kattele sellaista kumppania jolla ei ole lapsia! niin tekisin itse. en jaksaisi tällästä paskaa ikinä. hyi helvetti
Minä osaan kysyä jotta missäpä poika luuraa kun täällä ruoka odottaa.
Ja jos ilmestyy meille niin kysyn puhuiko isälleen tai laitan isälleen viestiä, jotta poika tuli tänne hakemaan jotain tavaraa tmv ja syö nyt tuossa makaronilaatikkoa.
Sama toisin päin.