Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järkyttävää säätöä tollaset uusioperheet, en jaksaisi tälläistä sekuntiakaan. ikinä saa olla rauhassa ja on se kyllä aika paska juttu että omassa kodissaan ei voisi edes rauhassa olla sillä vapaaviikolla.
Eli se olisi sinun kotisi? Ei lapsen koti?
Lapsen vanhemmat on ihan itse sopineet, että nämä meidän lapset ovat viikon sulla ja viikon mulla.
Miksi tämä ei toteudu? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Miksi toisen vanhemman uuden kumppanin tulisi sopeutua johonkin epämääräiseen elämänmenoon, missä ovet käy milloinkin miten kaikkia itseään huvittaa?
Ei tarvitse vaan voi olla menemättä yhteen perheellisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järkyttävää säätöä tollaset uusioperheet, en jaksaisi tälläistä sekuntiakaan. ikinä saa olla rauhassa ja on se kyllä aika paska juttu että omassa kodissaan ei voisi edes rauhassa olla sillä vapaaviikolla.
Eli se olisi sinun kotisi? Ei lapsen koti?
Lapsen vanhemmat on ihan itse sopineet, että nämä meidän lapset ovat viikon sulla ja viikon mulla.
Miksi tämä ei toteudu? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Miksi toisen vanhemman uuden kumppanin tulisi sopeutua johonkin epämääräiseen elämänmenoon, missä ovet käy milloinkin miten kaikkia itseään huvittaa?
Olet itse päättänyt muuttaa yhteen ihmisen kanssa, jolla on lapsi. Se lapsi on silloin osa sinunkin perhettäsi. Älä ole kusipäinen lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Onko liikaa vaadittu, että lapsella on oikea koti?
Kai jokaisella lapsella koti on. Joillakin jopa kaksi. Jotkut viisaat vanhemmat jopa sopivat, kumpaan osoitteeseen lapset milloinkin menevät.
No ei missään nimessä. Lasten kuuluu olla sijaiskärsijä silloin kun aikuiset ihmiset ovat riidelleet ja eronneet.
Meillä oli vuoroviikkovuosina vähän päinvastainen ongelma: minun mielestäni lapsi saa aina tulla omaan kotiinsa. Lapset saivat tulla luokseni iltapäivisin, jos oli isäviikko. Kunhan menivät isälleen klo 17-18 välillä, kun isä tuli töistä kotiin.
Isä ei kuitenkaan tykännyt siitä, että lapset tuli luokseni hänen viikollaan. Hän yritti painostaa minua siihen, ettei lapset saisi tulla.
Musta on ihanaa, kun lapset tulevat ja menevät etäviikollakin. Käyvät tässä juttelemassa, syömässä, hellimässä koiraa, hakemassa tavaroita, pelaamassa pelejä, joita toisessa kodissa ei ole. Jos se ei jollekin miehelle sopisi, niin miehestä voisin hyvin luopua. Ajasta lasten kanssa en ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liikaa vaadittu, että lapsella on oikea koti?
Kai jokaisella lapsella koti on. Joillakin jopa kaksi. Jotkut viisaat vanhemmat jopa sopivat, kumpaan osoitteeseen lapset milloinkin menevät.
Yritä nyt kuvitella olevasi lapsi, jolla on kaksi kotia. Sinulle on käynyt vaikka joku haaveri ja tällä kertaa edottomasti haluat puhua siitä isin kanssa, lapselle iso asia ja todella tärkeää. Tiedät että voit mennä milloin tahansa äitiviikollakin isän luokse ja hän on sinua varten olemassa. Tämä tuo turvaa lapselle rankassa erotilanteessa, molemmat vanhemmat rakastavat sinua ja olet heille ykkösprioriteetti.
Kuvittele sitten tilanne, jossa isällä on uusi nainen, joka pitää meteliä siitä että se ei ole sinun kotisi kuin joka toinen viikko. Et ole tervetullut haaverisi kanssa isän luokse, ellet ole varannut aikaa kuin joku vieras ihminen. Miltä se tuntuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?
Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?
Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.
en ole sama, vastaan silti :D
Tietysti lapsi saa tulla kotiinsa millon haluaa. Jos en ole kotona koko päivänä, eikä tuloa ole ennalta sovittu, niin lähtee varmaan sitten takaisin isälleen.
Eihän hän lakkaa olemasta lapseni vaikka valitettavasti emme asukaan koko ajan yhdessä. En ole koskaan asennoitunut noihin viikkoihin jonain vapaa-aikana lapsestani, vaikka toki olen oppinut nauttimaan myös tuosta vapaudesta, ettei viikot ole pelkkää lapsen kaipaamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.
Se koti on isän ja lapsen koti, sinä olet se
tulokas. Sitten voi olla hieman eri asia, jos olet päävuokralainen tai sinun omistama koti.
Minä olin myös tulokas miehen kodissa ja vuosi riitti. Heti kun vuokralaiset lähti minun omistusasunnosta, sanoin adios!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vuoroviikkovuosina vähän päinvastainen ongelma: minun mielestäni lapsi saa aina tulla omaan kotiinsa. Lapset saivat tulla luokseni iltapäivisin, jos oli isäviikko. Kunhan menivät isälleen klo 17-18 välillä, kun isä tuli töistä kotiin.
Isä ei kuitenkaan tykännyt siitä, että lapset tuli luokseni hänen viikollaan. Hän yritti painostaa minua siihen, ettei lapset saisi tulla.
Minusta tuo on aloitukseen verrattuna positiivinen ongelma että molemmat kovasti haluatte lapset luoksenne <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin lapsena monesti olin kotona niin ettei vanhemmat olleet kotona. Mikä ongelma? Ei siellä tarvi kytiksellä olla. Mutta jos aikoo olla niin pitkään että tarvii ruokaa laittaa niin sittenhän olisi parempi ilmoittaa ennakkoon ettei käy niin että vanhempi ei ole kotona ja lapsi nälkäisenä löytää vain pientä välipalaa
Pakkaseen joku mikroateria vararuoaksi, helppo ratkaisu ongelmaan. Lapsi tietää että mistä löytyy.
Unohtaako porukka tässä nyt aivan sen toisen vanhemman?!
Kyllä mulla on ainakin ruoka valmiina lapselle kun se tulee koulusta ja suuresti ihmettelisin jos ei kuulukkaan.. mutta ilmeisesti monelle äidille on ok, jos lapsi ei tulekkaan kotiin eikö ilmota mitään kun onhan hänellä se toinen koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelen itseni lapsen asemaan. Jos pitäisi viestillä kysyä, saako mennä kotiin niin olisi aika orpo olo.
Lapsi oppii kyllä säännöt.
Säännöt, jossa hänellä ei ole kunnon kotia missään.
Eli susta on ok, että lapsi menee aina koulun jälkeen sen toisen vanhemman luokse joka tekee iltavuoroa, ruokaa kaapissa miten sattuu, kukaan ei vahdi että läksyt tulee tehtyä ja ruutuaika rajatonta. Ei kai siinä sit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Miten voi sanoa lapselle, että et nyt voi mennä/tulla isän/äidin luo? Kaksinkotia ja kaksi vanhempaa on kuitenkin koko ajan. Ei se ole osa-aikajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelen itseni lapsen asemaan. Jos pitäisi viestillä kysyä, saako mennä kotiin niin olisi aika orpo olo.
Eli susta on ok, että lapsi menee aina koulun jälkeen sen toisen vanhemman luokse joka tekee iltavuoroa, ruokaa kaapissa miten sattuu, kukaan ei vahdi että läksyt tulee tehtyä ja ruutuaika rajatonta. Ei kai siinä sit.
Jos toinen vanhempi ei ole kypsä huoltajaksi, se on ihan eri ongelma kuin aloituksessa mainittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin lapsena monesti olin kotona niin ettei vanhemmat olleet kotona. Mikä ongelma? Ei siellä tarvi kytiksellä olla. Mutta jos aikoo olla niin pitkään että tarvii ruokaa laittaa niin sittenhän olisi parempi ilmoittaa ennakkoon ettei käy niin että vanhempi ei ole kotona ja lapsi nälkäisenä löytää vain pientä välipalaa
Pakkaseen joku mikroateria vararuoaksi, helppo ratkaisu ongelmaan. Lapsi tietää että mistä löytyy.
Kyllä mulla on ainakin ruoka valmiina lapselle kun se tulee koulusta ja suuresti ihmettelisin jos ei kuulukkaan.. mutta ilmeisesti monelle äidille on ok, jos lapsi ei tulekkaan kotiin eikö ilmota mitään kun onhan hänellä se toinen koti.
Kai se ruoka säilyy iltaan tai seuraavaan päiväänkin? Onko tuo nyt iso juttu? Ilmottaminen on toki kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut ettei äidille ilmoita? Kysymys on siitä ettei sille isälle tarvitse varata aikaa vaan ovet on aina omille lapsille auki, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmh. No kai minä osaisin kysyä lapselta että missäs meet ja onko se isä/äiti edes kotona, onko siellä mitään syötävää, oletko tehnyt läksyt jne. Ei kai se minun vastuu sillä sovitulla viikollani sillä poistu että lapsi onkin painellut koulusta isälleen? Monestihan ne menee johonkin kaverille ja sieltäkin pitää olla paimentamassa kotiin syömään. Joskus annan jäädä jos sanoo että söi siellä kaverilla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on aloitukseen verrattuna positiivinen ongelma että molemmat kovasti haluatte lapset luoksenne <3
Hmm. Miksi mies halusi lapset luokseen, jos oli itse töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Miksi mies halusi lapset luokseen, jos oli itse töissä?
No olisiko mustasukkainen, haluaa lasten tykkäävät hänestä enemmän tms. Ihmiset ovat lapsellisia