Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
1/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Vierailija
2/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin vuoksi miehen on oltava lapseton, kuten itsekin olen.

N40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset saa tulla mun luo, vaikka olisi isäviikko. Olen toki eksälle sanonut, että hän voisi ilmoittaa mulle, jos lapsi/lapset lähtevät mun luo. 

Vierailija
4/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa tulla mun luo, vaikka olisi isäviikko. Olen toki eksälle sanonut, että hän voisi ilmoittaa mulle, jos lapsi/lapset lähtevät mun luo. 

Miksi exän pitää se ilmoittaa, eikö lapsilla ole kännykkää kun näköjään kuitenkin itsekseen liikkuvat. 

Vierailija
5/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Vierailija
6/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omaan kotiinsa? No ei hitossa!

Vierailija
7/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.

Vierailija
8/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsi osaa itsenäisesti kulkea ja käyttää jopa omaa avaintaan, niin ei se varmaan tarvitse myöskään jatkuvaa läsnäoloa tai paapomista. Omistaa varmaan myös puhelimen, jolla voisi kyllä ilmoittaa olevansa tulossa.

Vierailija
9/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi exän pitää se ilmoittaa, eikö lapsilla ole kännykkää kun näköjään kuitenkin itsekseen liikkuvat. 

Tuossa sitten voikin käydä niin, että äiti onkin viettämässä lapsivapaata jossain viikonloppureissussa, ja lapsi/teini sitten yksinään koko viikonlopun siellä äidin tyhjässä asunnossa, jos ei vanhemmat keskenään kommunikoi muutoksista.

Vierailija
10/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Eiköhän tuollaisen olisi vain hyvä luopua koko huoltajuudesta..

Vierailija
11/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ei lapsettomina aikoina istu kotona siltä varalta, että lapsi tuleekin kesken toisen vanhemman viikon?

Vierailija
12/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ei lapsettomina aikoina istu kotona siltä varalta, että lapsi tuleekin kesken toisen vanhemman viikon?

Lisään vielä, että näkisin tuon melkein jo toisen vanhemman yrityksenä kontrolloida toisen elämää, jos ilmoittamatta laittaisi lapset kesken oman viikon ajatellen, että aina olisi oltava vanhemman kotona passissa.

Silloinhan käytännössä pitäisi ruveta pyytämään "lupaa", että onko ok jos sinun lapsiviikolla en olekaan kotona päivinä x ja y.

Vierailija
13/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että näkisin tuon melkein jo toisen vanhemman yrityksenä kontrolloida toisen elämää, jos ilmoittamatta laittaisi lapset kesken oman viikon ajatellen,

Ei meillä ydinperheessäkään "passissa" seistä ja odotella lapsia. Ruoka on arkena tiettyyn aikaan ja silloin syödään, mutta kyllä nuo muuten ovat ihan omatoimisia. Joskus ollaan molemmat oltu iltaan asti asioilla ja kyllä nuo ovat osanneet syödä yms ihan itsenäisesti.

Vierailija
14/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kaikesta voi vain päätellä, että kannattaa muuttaa yhteen vasta kun lapset ovat muuttaneet omilleen.

Vierailija
15/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että näkisin tuon melkein jo toisen vanhemman yrityksenä kontrolloida toisen elämää, jos ilmoittam

Onhan tuo nyt eri asia, kun kuitenkin tiedätte, että ketä siellä päivittäin asuu ja aikoo olla yötä.

Vierailija
16/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voisi kertoa äidille että hän on isällä, isälle että hän on äidillä, ja olla jonkun kaverinsa kanssa ihan jossain muualla.

Vierailija
17/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäiset liikkuvat yksin, mutta kyllä minä haluaisin  tietää missä lapset kulkevat, tunnetusti joukossa tyhmyys tiivistyy ja porukassa voi tulla mieleen mitä vaan, voihan olla että toinen vanhempi ei ole edes kotona yötä kun lapsi sanoo menevänsä tämän luo.

PS omani ovat jo aikuisia, mutta niin kauan kuin asuivat kotona halusin tietää missä kulkevat ja alta 15v myös kavereiden vanhemmilta varmistettiin voiko olla yötä heillä. 

Vierailija
18/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että näkisin tuon melkein jo toisen vanhemman yrityksenä kontrolloida toisen elämää, jos ilmoittam

Ei meillä ydinperheessäkään "passissa" seistä ja odotella lapsia. Ruoka on arkena tiettyyn aikaan ja silloin syödään, mutta kyllä nuo muuten ovat ihan omatoimisia. Joskus ollaan molemmat oltu iltaan asti asioilla ja kyllä nuo ovat osanneet syödä yms ihan itsenäisesti.

Teillä varmaan siltikin toimii jotkut sopimukset?

Jos olet lähdössä työmatkalle viikoksi ja tästä hyvissä ajoin sovittu, niin voiko puolisosi ilmoittaa lähtöaamunasi, että itse asiassa hän lähteekin nyt viikoksi yksin lomalle?

Vierailija
19/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vuoroviikkosysteemi vaikuttaa lapsen kannalta kamalalle. Kuka itse haluaisi asua kahdessa kodissa vielä niin, ettei itse saa vaikuttaa missä asuu.

Ja täytyyhän vanhempien tietää missä lapsi on. Eli ainakin kommunikaation vanhempien välillä on toimittava todella hyvin ja asioista on pystyttävä sopimaan. Eikös se silloin ole sama, vaikka ei olisi erottukaan?

Vierailija
20/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luokseni lapset ovat tervetulleita milloin tahansa. Isänsä ja hänen puolisonsa luokse taas ei ole mitään asiaa kuin tasan sovittuina aikoina. Joutuvat minun vuorollani jättämään avaimensakin sinne. Treffailen ja tapailen muualla kuin kotonani, kunnes löydän jotain niin pysyvää, ettei lasten kulkeminen haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi