Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko
Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
jos ovi on lukossa, niin miksi sitten enää peiton... lapsella oikeus tulla kotiinsa milloin vain.olisikin jtk häikkää sen viikon kodin nurkilla, kiusaamista tms. on hyvä toinen koti minne v oi mennä, hätä tms tarve. Kaikissa kodeissa ei huolehdita lapsista, ruuasta jne, jos toinen koti taattu turvallinen,on mahdollisuus mennä.
Lapsi etusijalla kuin xxx ns muu. Toki voisi sopia vaikka hilauta ovikelloa ,tule sitten vaimilla. Täällä voi olla vieraita, siksi, ja he voivat säpsähtää jos yks kaks avain kiertyy, selittää se lapselle. mutta joo lapsi voi ja saa tulla vaikka yöllä,mutta harvemmin noin käy jos lasket yhdynnälle yön ajaksi edellytyksiä toimia kaksin.
Mitähän he l v tämäkin viesti mahtaa tarkoittaa
Kyllähän nuo hakevat kamojaan, mutta olen sanonut, että kavereita meille ei saa tuoda kun ovat isänsä luona. Olen siis itse poissa paikalta toisessa kaupungissa. Ex ei tätä tahdo ymmärtää, kuulemma kyllä lasten pitäisi saada olla mun luona hengaamassa kavereiden kanssa milooin haluavat. Olen käytännössä joutunut laittamaan hälytyksen paikannusappiin, että voin varmistaa mikä meno jos pamahtavat kotiin pe-la -iltana. Kyseessä on siis pahimmassa murrosiässä olevat yläkouluikäiset lapset. Minusta tuo on exän suunnalta kiusantekoa, lapset onneksi ovat ymmärtäneet asian.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo hakevat kamojaan, mutta olen sanonut, että kavereita meille ei saa tuoda kun ovat isänsä luona. Olen siis itse poissa paikalta toisessa kaupungissa. Ex ei tätä tahdo ymmärtää, kuulemma kyllä lasten pitäisi saada olla mun luona hengaamassa kavereiden kanssa milooin haluavat. Olen käytännössä joutunut laittamaan hälytyksen paikannusappiin, että voin varmistaa mikä meno jos pamahtavat kotiin pe-la -iltana. Kyseessä on siis pahimmassa murrosiässä olevat yläkouluikäiset lapset. Minusta tuo on exän suunnalta kiusantekoa, lapset onneksi ovat ymmärtäneet asian.
Voi ei.. eli vapaatilashoppailua, tottakai teinit tällaisen osaa hyödyntää nopeasti.
En käsitä tuota pointtia, että kun on toisen vanhemman vastuuviikko, lapsella on täysi vapaa pääsy, sinne toiseenkin kotiin, kulku ja meno sinne kotiin kuka ei ole vastuussa.
Vetäkää ne rajat, niin lapsille kuin itsellenekin. Etenkin, jos uusia puolisoita kuvioissa :/
Totta kai saa kulkee. Mähän oon heidän isä. Heille on oma huonekin täällä, tosin yhteinen.
Olisipa ollut kiva lapsena, jos ei olisi saanut kotiinsa mennä, kun joku hoito on siellä irvistelemässä. Miettikää nyt vähän mitä tuollainen tekee jälkikasvullenne.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ollut kiva lapsena, jos ei olisi saanut kotiinsa mennä, kun joku hoito on siellä irvistelemässä. Miettikää nyt vähän mitä tuollainen tekee jälkikasvullenne.
Et mielummin olisit menny vaan ovesta sisään todistaen jotain intiimiä, kun sun sun pitäis olla muualla? Joopa joo.
Vierailija kirjoitti: Totta kai saa kulkee. Mähän oon heidän isä. Heille on oma huonekin täällä, tosin yhteinen.
Miten se isyys liittyy siihen. Pitääkö sun olla aina kotona myös äitiviikolla, JOS ja jos ja jos.
Vierailija kirjoitti:
Mii mii mii minä minä minä minä minä. Vanhemman onnellisuudesta viis, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Siispä, älä lähetä lastasi iskälle omana viikkonasi. Onko se nyt niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäpä sen irvistelyn aiheuttama VANHEMPI tähän sanoisi?? Kysyy sulta onko ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?
Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?
Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.
No jos sinne ilmoittamatta tulevat keskenään, niin pärjäävät varmaan hetken ilman äitiä. Mitkään pikkulapset ei varmaan ilmsn vanhempien sopimusta sinne paukkaa.
Niin. Sitten kun äiti onkin yön yli poissa, ja iskälle ilmoitettu, että jäädäänkin äidille yöksi...
Kuulostaako ihan lapsen edun mukais
Mun lapset on teinejä ja liikkuu kotien välillä vapaasti. Toinen oli juuri koulun jälkeen 4 tuntia täällä ja lähti sitten isälleen, koska on isäviikko menossa. Yöt vietetään pääsääntöisesti sen vanhemman luona, jonka viikko on menossa. Teen myös lasten kanssa kaikenlaista isäviikoilla, mennään mm. shoppaamaan tai leffaan. Puhelin hälyttää, jos lapsi lähestyy kotia. Siitä näen myös, että lapsi on turvallisesti päässyt perille, kun on liikkeellä itsenäisesti jossain hänelle vieraassa paikassa. Ei tarvitse pommittaa lapsia turhilla soitoilla tyyliin: missä oot ja milloin tuut.
Vierailija kirjoitti: Totta kai saa kulkee. Mähän oon heidän isä. Heille on oma huonekin täällä, tosin yhteinen.
No kerropa iskä vinkkisi tälle ap:lle, joka on tullut yllätetyksi ns housut kintuissa. Kenen moka?
Perustele toki myös, miksi ap:n ei ikinä kannata muutttaa saman katon alle, kun näinkin hienosti alku hoidettiin.
Oon lapsia pyytänyt painamaan summeria, jos tulevat puolison viikolla mun kotiin "etten pelästy". Eli jotta ehdin pukeutua tms
Siis eikö molempien vanhempien koti ole myös lapsen koti. Pitääkö kysyä lupa tulla omaan kotiinsa? Etenkin jos lapset on jo sen ikäisiä, että osaavat jo liikkua ja ilmoitella itsestään ihan itse. Tuntuisi kyllä oudolta, että lapsella ei ole lainkaan varsinaista kotia vaan molempiin "koteihin" saa mennä vain luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No kerropa iskä vinkkisi tälle ap:lle, joka on tullut yllätetyksi ns housut kintuissa. Kenen moka?
Perustele toki myös, miksi ap:n ei ikinä kannata muutttaa saman katon alle, kun näinkin hienosti alku hoidettiin.
Eikö ydinperheissä siis ikinä harrasteta seksiä?
Tapailumies paljasti Threads-keskustelussa, että hän on valmis muuttamaan naisen kanssa yhteen vasta sitten kun hänen lapsensa ovat aikuisia. Heillä vuoroviikkosysteemi ja nuorin lapsi 10v. Mietin, kuinka moni nainen suostuu tällaiseen suhteeseen ja elämään miehen lasten ehdoilla. Miehellä ikää kuitenkin jo 52v, ja on jo silminnähden ukkoutunut/ raihnainen sekä ylipainoinen.
Menkää hoitamaan ne intiimit asiat sen kumppanin luokse missä ei ole vaaraa, että itsekseen kulkevat lapset pääsevät yllättämään. Ei voi elää kuten lapseton sinkku vaikka olisi eronnut jos on lapsia hankkinut ja tämä asia tulisi myös lapsettoman sinkun huomioida jos ryhtyy seurustelemaan henkilön kanssa jolla on edellisestä/edellisistä suhteesta/suhteista lapsia.
Ymmärsin, että tässä tarkoitettiin ylipäänsä käymään ilmoittamatta. Ei yöksi tms. Meillä ollut tapana pistää viestiä etukäteen, jos on tulossa käymään ja se on kiva tapa ja toiminut 😊
Toivottavasti et nyt meinaa, että äidin pitäisi katsoa lapsen paikannustietoja isäviikon aikana.