Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
181/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tule saamaan lupaa sellaiseen. Jos tekee näin, otan avaimet pois.

Vierailija
182/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis poika asunut omillaan jo 5 vuotta ja yhä on avaimet lapsuudenkotiin ja saa tulla tänne koska haluaa. Tosin harvoin tulee ilman että on sovittu tai on pyydetty syömään ym mutta joskus vaan pörähtää paikalle ja se on ok. Mutta ei olla eroperhe. Aikuiset lapset ovat aina tervetulleita.

Omilla avaimilla lampsii sisään, ei edes ovikelloa soita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis poika asunut omillaan jo 5 vuotta ja yhä on avaimet lapsuudenkotiin ja saa tulla tänne koska haluaa. Tosin harvoin tulee ilman että on sovittu tai on pyydetty syömään ym mutta joskus vaan pörähtää paikalle ja se on ok. Mutta ei olla eroperhe. Aikuiset lapset ovat aina tervetulleita.

Hienoa että osallistut keskusteluun, jonka aiheena ei ollut ydinperhe tai aikuisen lapsen kulkemiset...

Vierailija
184/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri tuollaista vanhempien loputonta itsekkyyttä - luulotellaan itselle, että lapset ovat tyytyväisiä valinnanvaraan, kun vanhemmat röhnöttävät itse

Tämä!! Ja piste iin päälle, että riitaisasti eronneet vanhemmat eivät keskenään kommunikoi lainkaan lasten asioista ja kulkemisista.. vastuu on lapsillaan itsellään omasta itsestään. 

Vierailija
185/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Kyllähän lapsen koti täytyy olla sellainen, että lapsi voi sinne tulla milloin vain.  Ja jos kodit on niin lähellä toisiaan, että lapsi voi tuosta vaan mennä kumpaan kotiin vaan niin hän on varmaan sen ikäinen, että osaa olla sinun luonasi(eli omassa toisessa kodissaan) vaikka  sinä et silellä olisikaan. Kyllähän kahdenkin aikuisen taloudessa lapset/lapsi saataa olla kotona, vaikka vanhemmat ei olekaan, jos kerran ikä tuohon riittää. Eri juttu sitten alle kouluikäinen lapsi. Mutta en nää estettä sille, että lapsi on kotonaan(jota se sinunkin asuntosi/kotisi kai lapsellesi on?)  vaikka vanhempi ei oliskaan kotona, (jos lapsesi on vaikka  12v. )

Vierailija
186/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Kyllähän lapsen koti täytyy olla sellainen, että lapsi voi sinne tulla milloin vain.  Ja jos kodit on niin lähellä toisiaan, että lapsi voi tuosta vaan mennä kumpaan kotiin vaan niin hän on varmaan sen ikäinen, että osaa olla sinun luonasi(eli omassa toisessa kodissaan) vaikka  sinä et silellä olisikaan. Kyllähän kahdenkin aikuisen taloudessa lapset/lapsi saataa olla kotona, vaikka vanhemmat ei olekaan, jos kerran ikä tuohon riittää. Eri juttu sitten alle kou

Niin. Paitsi että ydinperheessä tulette todnäk kotiin varmasti siinä illan aikana?

Mietitään tilanne, että teini menee kesken isäviikon äidille ilmoittamatta. Äidin takki ja matkalaukku poissa, eli äiti lähtenyt ilmeisesti reissuun. 

Lopputulos:

"Jäänkin hei äidille yöksi. Joo joo, sille sopi hyvin :)"

Ja bileitä järjestämään. 

Vierailija
187/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tulla piipahtamaan, hakemaan tavaraa, syömään tms. milloin vain, olinpa itse kotona tahi en. Jos yöksi tulevat, niin sitten sovitaan erikseen niin, että toinenkin vanhempi tietää missä lapset ovat.

Vierailija
188/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.

Miksi ihmeessä lähdit suhteeseen miehen kanssa, jolla on perhe, jos et ole valmis ottamaan koko perhettä vastaan. Tässä tilanteessa perhe = mies ja lapset, ja myös ex-vaimo tulee olemaan aina osa hänen elämäänsä lasten vuoksi. Jos ei sitä hyväksy, on valittava mies, jolla ei ole ennestään lapsia.

Ei meillä vaan kummankaan exät tule lapsen kanssa eteiseen ilmoittamatta mitään. Miehen ex ei ole edes käynyt meillä sisällä katsomassa lasten huoneita tms, vaikka on asuttu tässä jo 7 vuotta

Vierailija
189/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin se hirviö äitipuoli, joka halusi tietää etukäteen, jos lapsi oli tulossa edes käymään varsinaisen "isävuoronsa" ulkopuolella. Kyllä jokaisella pitää olla tiedossa, kuka omassa kodissa kulkee. Etenkin kun lapsi toi pahimmillaan äitinsä mukanaan. Juo siinä sitten aamukahvia yöpaitasillasi rauhassa sunnuntaina, kun yhtäkkiä eteisessä ovi käy.

Miksi ihmeessä lähdit suhteeseen miehen kanssa, jolla on perhe, jos et ole valmis ottamaan koko perhettä vastaan. Tässä tilanteessa perhe = mies ja lapset, ja myös ex-vaimo tulee olemaan aina osa hänen elämäänsä lasten vuoksi. Jos ei sitä hyväksy, on valittava mies, jolla ei ole ennestään lapsia.

Ei meillä vaan kummankaan exät tule lapsen kanssa eteiseen ilmoittamatta mitään. Miehen ex ei ole edes käynyt meillä sisällä katsomassa lasten huonei

Itsekin olen lapselle sanonut, että isän koti on hänen ja isänsä koti, mutta ei minun. En todellakaan astuisi kynnystä pidemmälle, ellei ex erikseen pyydä sisään.

Vierailija
190/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä vaan kummankaan exät tule lapsen kanssa eteiseen ilmoittamatta mitään. Miehen ex ei ole ede

Itsekin olen lapselle sanonut, että isän koti on hänen ja isänsä koti, mutta ei minun. En todellakaan astuisi kynnystä pidemmälle, ellei ex erikseen pyydä sisään.

Ja lisään, että jos exällä olisi uusi puoliso, niin kyllä varmistaisin sopiiko hänelle.

Lapsen etu, että aikuiset pystytään toimimaan tekemättä mitään kiusaa toisilleen. 

Vierailija
191/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat tulla piipahtamaan, hakemaan tavaraa, syömään tms. milloin vain, olinpa itse kotona tahi en. Jos yöksi tulevat, niin sitten sovitaan erikseen niin, että toinenkin vanhempi tietää missä lapset ovat.

Onko ok tulla vaikka syömään jääkaappi tyhjäksi poissaollessasi? Kiva tulla töistä kotiin tietämättä, ettei ole mitään ruokaa jäljellä.

Vierailija
192/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäätte siitä, että lapsesi sun viikolla hengailee toisen vanhemman luona, eikä sun luona?

Vierailija
193/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä vaan kummankaan exät tule lapsen kanssa e

Ei ole exän tehtävä varmistella, että joku asia sopii nyxälle. Se on sen exän itsensä tehtävä sopia asioista oman puolisonsa kanssa. 

Vierailija
194/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ok tulla vaikka syömään jääkaappi tyhjäksi poissaollessasi? Kiva tulla töistä kotiin tietämättä, ettei ole mitään ruokaa jäljellä.

On ok. Minun tehtäväni vanhempana on huolehtia siitä että lapset saavat tarvitsemansa ravinnon. Jos jääkaappi on tyhjä kaupasta tullessa, haukkaan pari hapankorppua pahimpaan nälkään ja suuntaan kauppaan. Tai jos laiskottaa, niin pakastimesta löytyy aina jotain.

Vierailija
195/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te ootte onnistuneet solmiin uusia parisuhteita tällaisiin avointen ovien koteihin? Miten teidän kumppanit on suhtautuneet ja sopeutuneet?

Vierailija
196/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok. Minun tehtäväni vanhempana on huolehtia siitä että lapset saavat tarvitsemansa ravinnon. Jos jääkaappi on tyhjä kaupasta tullessa, haukkaan pari hapankorppua pahimpaan nälkään ja suuntaan kauppaan. Tai jos laiskottaa, niin pakastimesta löytyy aina jotain.

Ruokahävikki varmaan melkoista, jos ostat lapsettomille viikoille varuiksi ruokaa myös lasten tarpeisiin?

Vierailija
197/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tykkäätte siitä, että lapsesi sun viikolla hengailee toisen vanhemman luona, eikä sun luona?

Kiinnostaisi itseänikin tietää... luulen kyllä et moni ei edes mieti asiaa, ovat vaan tyytyväisiä kun on ruokailut ja harrastuskuskaukset tönätty toisen vanhemman harteille oman lapsiviikon aikana.

Vierailija
198/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te ootte onnistuneet solmiin uusia parisuhteita tällaisiin avointen ovien koteihin? Miten teidän kumppanit on suhtautuneet ja sopeutuneet?

Öö, ai miten solmitaan suhde, jos kumppanilla on lapsia? Hyväksymällä lapset osaksi elämää.

Miten solmii parisuhteita ne, jotka ei hyväksy kumppanin lapsia? Siinä ne vaikeudet tulee. Kun ei niitä lapsia voi olemattomiksi taikoa.

Vierailija
199/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kulkee, koska minä käyn usein sellaisella viikolla tervehtimässä kaikessa rauhassa heidän äitiään.

Vierailija
200/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani..."

Mitä v_ttua!

Eikö se lapsi tullut OMAAN KOTIIN.

Eikö saisi. Pitääkö sunkin saada joltain LUPA, kun menet omaan kotiisi?

Kaikki se leipä elättää.

Varmasti tuntui "mukavalta" lapsesta saapua KOTIIN, kun huomasi paskan vanhempansa paskan reaktion.