Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
201/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa tulla mun luo, vaikka olisi isäviikko. Olen toki eksälle sanonut, että hän voisi ilmoittaa mulle, jos lapsi/lapset lähtevät mun luo. 

"Sun luo" - eikö ne omaan kotiinsa tule ja oIe aina tervetulleita!!!!!!!

Vierailija
202/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani..."

Mitä v_ttua!

Eikö se lapsi tullut OMAAN KOTIIN.

Eikö saisi. Pitääkö sunkin saada joltain LUPA, kun menet omaan kotiisi?

Kaikki se leipä elättää.

Varmasti tuntui "mukavalta" lapsesta saapua KOTIIN, kun huomasi paskan vanhempansa paskan reaktion.

👍👍👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani..."

Mitä v_ttua!

Kaikki se leipä elättää.

Varmasti tuntui "mukavalta" lapsesta saapua KOTIIN, kun huomasi paskan vanhempansa paskan reaktion.

Ap ei ollut osannut varatua, että kämppään pelmahtaa ketään, koska kerrottu, että lapset on äidillään

Vierailija
204/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa tulla mun luo, vaikka olisi isäviikko. Olen toki eksälle sanonut, että hän voisi ilmoittaa mulle, jos lapsi/lapset lähtevät mun luo. 

"Sun luo" - eikö ne omaan kotiinsa tule ja oIe aina tervetulleita!!!!!!!

Joku menkkapöksy Tahtoo ymmärtää kommentin taas haluamallaan tavalla. Tiedät kyllä mitä hän tarkoitti kommentillaan, sinä senkin huutomerkkisyöppö.

Vierailija
205/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v_ttua!

Kaikki se leipä elättää.

Säikähdän joskus ihan hemmetisti, kun kaveriltaan kotiin tuleva lapsi koputtaa terassin oveen etuovesta kulkemisen sijaan.

Ei, hän ei ole mennyt siitä rikki, että olen säikähtänyt. 

Vierailija
206/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👍👍👍

Varmaan oli yhtä mukavaa aapeesta. 

Vierailija
207/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v lapsi ja viikko/viikko, kodit 2 km etäisyydellä.

On sovittu, että pääsääntöisesti ollaan ja mennään sen vanhemman luona, kenen luona se viikko on. Saa tulla ja käydä myös muuten, mutta on ilmoitettava etukäteen.

Tämä, koska kummankin vanhemman tulee tietää missä lapsi on, ns. lapsivapaalla viikolla voi toinen vanhempi olla matkoilla, sopinut kyläilyä, tai muuten vaan chillaa kotona.. ei ole ok että jos on sovittu ja tiedetään, että lapsi on toisen vanhemman luona ja vastuulla, niin odotetaan että sen toisen tulisi elää kuin omalla viikollaan. Kuten ydinperheessä. Mutta kyse ei ole nyt siitä, eikä siitä ettei sinne kotiin saisi tulla.

Kummankin luona on oma huone, kamat, rutiinit suht samoja, en näe tälle "lapsi saa tulla kotiinsa koskavaan syyllistämiselle" oikeutusta.

Vierailija
208/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten sulle on esitetty tämä lasten kulkemiset-asia?

Vierailija
209/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovi on lukossa, niin miksi sitten enää peiton... lapsella oikeus tulla kotiinsa milloin vain.olisikin jtk häikkää sen viikon kodin nurkilla, kiusaamista tms. on hyvä toinen koti minne v oi  mennä, hätä tms tarve. Kaikissa kodeissa ei huolehdita lapsista, ruuasta jne, jos toinen koti taattu turvallinen,on mahdollisuus mennä.

Lapsi etusijalla kuin xxx ns muu. Toki voisi sopia vaikka hilauta ovikelloa  ,tule sitten  vaimilla. Täällä voi olla vieraita, siksi, ja he voivat säpsähtää jos yks kaks avain kiertyy, selittää se lapselle. mutta joo lapsi voi ja saa tulla vaikka yöllä,mutta harvemmin noin käy jos lasket yhdynnälle yön ajaksi edellytyksiä toimia kaksin.  

Vierailija
210/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 13v lapsi ja viikko/viikko, kodit 2 km etäisyydellä.

On sovittu, että pääsääntöisesti ollaan ja mennään sen vanhemman luona, kenen luona se viikko on. Saa tulla ja käydä myös muuten, mutta on ilmoitettava etukäteen.

Tämä, koska kummankin vanhemman tulee tietää missä lapsi on, ns. lapsivapaalla viikolla voi toinen vanhempi olla matkoilla, sopinut kyläilyä, tai muuten vaan chillaa kotona.. ei ole ok että jos on sovittu ja tiedetään, että lapsi on toisen vanhemman luona ja vastuulla, niin odotetaan että sen toisen tulisi elää kuin omalla viikollaan. Kuten ydinperheessä. Mutta kyse ei ole nyt siitä, eikä siitä ettei sinne kotiin saisi tulla.

Kummankin luona on oma huone, kamat, rutiinit suht samoja, en näe tälle "lapsi saa tulla kotiinsa koskavaan syyllistämiselle" oikeutusta.

No siis juuri tämä.

Näkisin että tilanteessa, jossa lapsi seilaisi oman mielen mukaan kahden kodin välillä, on aina riski ettei yhtäkkiä kukaan tiedä, että missä lapsi oikeastaan menee.

Sanoisin, että tämä on osa sanontaa "rajat tuovat turvaa". 

Vierailija
211/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrottu, että 2 lasta on ja vuoroviikot äidillään. Ei ollut mitään puhetta, että saattavat tulla muuten vaan isäviikolla käymään. Eivät edes tienneet minusta ennen tätä episodia..

Ap

Vierailija
212/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrottu, että 2 lasta on ja vuoroviikot äidillään. Ei ollut mitään puhetta, että saattavat tulla muuten vaan isäviikolla käymään. Eivät edes tienneet minusta ennen tätä episodia..

Ap

Aivan, tätä vähän pelkäsinkin. Vaikuttaa ikävästi siltä, että kumppanisi ei oikein ajatellut asiaa sinun kantiltasi lainkaan, onko itsekäs vai ajattelematon tyyppi kyseessä? Toinen vaihtoehto se, että kumppanis haluaa jallittaa sut vähän kuin salaa tohon kuvioon. Kohta pyytää sua muuttaa sinne ja Olettaa, että sinä tuosta vaan  sopeudut ja rakastat hänen lapsiaan ja autat pyyteettömästi arjen pyörityksessä ja mikä tärkeintä: maksat puolet asumiskuluista kuitenkaan omistamatta mitään. 

Jos kumppanisi arvostaisi sinua, kuten normaalisti ihmiset tekee, hän olisi sinua kyllä jollain lailla asiasta edes infonnut ja ehkä jopa kysynyt onko asia ok jos lapset tupsahtaa ovesta. Ikävästi jätti sut yksin asian kanssa. Mieti, miten reagoit. 

Vielä ehdit ottaan takapakkiakin miettiäksesi suhteenne kulkua. 

Vierailija
213/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tilannetta, jossa kieltäisin lasta tulemasta kotiin vapaasti. En elä viikko-viikko-arkea kylläkään, vaan lapsi on minulla koko ajan. Tuollaisessa järjestelyssä tulisi varmaan tehtyä omia suunnitelmia sillä oletuksella, että lapsi on toisen vanhemman vastuulla. Voisi mennä suunnitelmat uusiksi, jos lapsi tulisikin kotiin. Ihan siis teinienkin kanssa, koska jos lapsi tulisi kotiin niin kai minä haluaisin olla siellä hänen kanssaan, voi tulla kuskaamista jne.

Kaveri erosi miehestään suurimpana syynä juuri tämä, että teinipojat kulkivat miten sattuu. Hän on itse lapseton ja koki tämän yhä ahdistavampana ja ettei koskaan saanut olla kotona rauhassa.

Varmaan lapsettomille tämä lasten vapaa kulkeminen on suurin ongelma. Lapsellinen on jo tottunut siihen, että koska vaan kuka vaan voi tulla ja mennä.

Vierailija
214/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan, tätä vähän pelkäsinkin. Vaikuttaa ikävästi siltä, että kumppanisi ei oikein ajatellut asiaa sinun kantiltasi lainkaan, onko itsekäs vai ajattelematon tyyppi kyseessä? Toinen vaihtoehto se, että kumppanis haluaa jallittaa sut vähän kuin salaa tohon kuvioon. Kohta pyytää sua muuttaa sinne ja Olettaa, että sinä tuosta vaan  sopeudut ja rakastat hänen lapsiaan ja autat pyyteettömästi arjen pyörityksessä ja mikä tärkeintä: maksat puolet asumiskuluista kuitenkaan omistamatta mitään. 

Jos kumppanisi arvosta

Ei se kyllä näytä arvostavan lapsiaankaan.

Vierailija
215/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on aina tervetulleita kotiinsa. Vai eikö ole?

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

No jos sinne ilmoittamatta tulevat keskenään, niin pärjäävät varmaan hetken ilman äitiä. Mitkään pikkulapset ei varmaan ilmsn vanhempien sopimusta sinne paukkaa.

Vierailija
216/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sinne ilmoittamatta tulevat keskenään, niin pärjäävät varmaan hetken ilman äitiä. Mitkään pikkulapset ei varmaan ilmsn vanhempien sopimusta sinne paukkaa.

Varmaan....varmaan.... varmaan niin sitten. Jätetään asiat lasten harteille. Kunnes tulee se päivä, että lapset ovat "kotona" mutta kummankin kodin vanhemmat poissa kotoa.

Vierailija
217/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi sopia lapsivapaillekaan viikoille oikeastaan yhtään mitään, vaan olet kotona valmiudessa jos lapset tulevatkin kotiin?

Itse teen esim. pitkiä työpäiviä silloin kun lapsi on isällään. Vapaapäivänä saatan olla kävelyvaelluksella jossain korvessa.

Niin. Sitten kun äiti onkin yön yli poissa, ja iskälle ilmoitettu, että jäädäänkin äidille yöksi...

Kuulostaako ihan lapsen edun mukaiselta? Sen sijaan, että se lapsivuorossa oleva vanhempi kommunikoi, että lapset tulevat käymään, sopiiko.

Jos se lapsiviikkoa elävä vanhempi ei tiedä missä lapset kulkevat, niin vähän huolissani olisin siitäkin. 

Vierailija
218/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella tilannetta, jossa kieltäisin lasta tulemasta kotiin vapaasti. En elä viikko-viikko-arkea kylläkään, vaan lapsi on minulla koko ajan. Tuollaisessa järjestelyssä tulisi varmaan tehtyä omia suunnitelmia sillä oletuksella, että lapsi on toisen vanhemman vastuulla. Voisi mennä suunnitelmat uusiksi, jos lapsi tulisikin kotiin. Ihan siis teinienkin kanssa, koska jos lapsi tulisi kotiin niin kai minä haluaisin olla siellä hänen kanssaan, voi tulla kuskaamista jne.

Kaveri erosi miehestään suurimpana syynä juuri tämä, että teinipojat kulkivat miten sattuu. Hän on itse lapseton ja koki tämän yhä ahdistavampana ja ettei koskaan saanut olla kotona rauhassa.

Varmaan lapsettomille tämä lasten vapaa kulkeminen on suurin ongelma. Lapsellinen on jo tottunut siihen, että koska vaan kuka vaan voi tulla ja mennä.

No siis, itselläni ex varmasti kannattaisi tätä vapaata kulkua, koska pääsisi sitten lähes aina harrastetreeneihin ex-tempore omillakin viikoillaan (alussa oli tyrmistynyt, kun en ottanutkaan lasta kesken hänen aikansa, kun olisi ollut treenejä). Että sikäli mietin, että kuinka paljon tuo vapaa kulkeminen on kuitenkin vanhempilähtöistä.

Tarkat rutiinit tuovat enemmän selkeyttä ja turvaa näissä erokuvioissa.

Vierailija
219/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sitten kun äiti onkin yön yli poissa, ja iskälle ilmoitettu, että jäädäänkin äidille yöksi...

Kuulostaako ihan lapsen edun mukaiselta? Sen sijaan, että se lapsivuorossa oleva vanhempi kommunikoi, että lapset tulevat käymään, sop

Sen takia järkevät vanhemmat paikantavat lapsensa puhelimen avulla, oli kyseessä ydinperhelapsi tai eronneen perheen lapsi. Valehtelu kun ei perhetilannetta katso.

Vierailija
220/771 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä nykyään ongelmat.  Onkohan kukaan miettinyt sitä, mitä tällainen kotien välinen sumplaaminen ihan oikeasti vaikuttaa sen lapsen mieleen ja millaisia aikuisia heistä tulee.  

Minä olen mummo ja minun kotini oli ja on tietysti vieläkin mummola.  Lapsenlapset vain on jo aikuisia.

Minulla ei periaatteessa koskaan ollut mitään lapsiviikkoja ja lapsettomuus viikkoja.  Minun kotiini lapsenlapset ilmestyi ihan milloin tahansa.  Koulu oli lähellä, lapset päätti mielensä mukaan tullakin koulusta mummolaan, tuli kavereitakin mukana.  Jos en ollut kotona, kaikilla oli avain.

En koskaan ajatellut sitä, että tänne ei lapsi saisi tulla.  Tottakai sai tulla.  Meillä pelasi tietysti kommunikaatio, kerroin jos olin lähdössä jonnekin matkalle tms.  Kyllä he aina suurinpiirtein tiesi, olinko kotona vai en.  

En ihan tarkkaan ymmärrä AP:n ajatusmaailmaa.  Minusta

Onhan tuo nyt ihan eri asia, kun kyseessä on omat lapset/lapsenlapset. Ei kaikki pysty luomaan luontevaa suhdetta vieraaseen lapseen, jollei ole tuntenut tätä vauvaikäisestä. Vaikka kuinka olisi puolison tai kaverin lapsi.