Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinusta on ok arvostella oletko tarpeeksi hyvännäköinen, mutta tokat treffit eivät ole oikea hetki? Miksei? Miksi siinä pitäisi odotella sen pidempään?
Kyse voi muuten olla myös siitä että haluaa nähdä kuinka heittäytyvä ja joustava olet. Tyhmä tapa testata mutta jotkut miehet on sellaisia
Toisilla treffeillä arvostellaan sen toisen ulkonäkö sellaisenaan kun se ihmisten ilmoilla treffeillä ollessa on.
Kenen mukaan? Jos mies ei halua deittailla naisia jotka meikkaa koko ajan tai joiden ulkonäöstä meikin alla ei tiedä, miksi pitäisi odotella? Kuka siitä hyötyy että mahdollinen torjunta siirtyy myöhemmäksi?
Tuo on oiva perustelu.
Se on kyllä totta että meikittömyyttä pyytelevä mies tosiaan osoittaa sen ettei hänellä ole käytöstapoja. Toisaalta siis todellakin hyvä että se tulee ilmi ekojen treffien jälkeen eikä myöhemmin. Menee vähemmän aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinusta on ok arvostella oletko tarpeeksi hyvännäköinen, mutta tokat treffit eivät ole oikea hetki? Miksei? Miksi siinä pitäisi odotella sen pidempään?
Kyse voi muuten olla myös siitä että haluaa nähdä kuinka heittäytyvä ja joustava olet. Tyhmä tapa testata mutta jotkut miehet on sellaisia
Toisilla treffeillä arvostellaan sen toisen ulkonäkö sellaisenaan kun se ihmisten ilmoilla treffeillä ollessa on.
Kenen mukaan? Jos mies ei halua deittailla naisia jotka meikkaa koko ajan tai joiden ulkonäöstä meikin alla ei tiedä, miksi pitäisi odotella? Kuka siitä hyötyy että mahdollinen torjunta siirtyy myöhemmäksi?
Sen torjunnan olisi pitänyt tapahtua jo ennen tapaamista. N
Mitä siellä tokilla treffeillä sitten saisi tehdä? Ekat treffit on sitä varten että testataan, onko yhtään mitään kemiaa ja potentiaalia. Turha siinä vaiheessa on mitään kysellä.
Älä deittaile naisvihaajia. Noi arvostelee ääneen kulmia,meikkiä,vaatteita,hiuksia jopa käyttämääsi pesuainetta. Ymmärrän kyllä ettei joku välttämättä halua seurustella voimakkaita hajusteita käyttävän henkilön kanssa, mutta ei siitä tarvitse sentään saarnata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen torj
Tutustua siihen toiseen. Sellaisena kuin hän on.
Vierailija kirjoitti:
Itse en vain pidä meikeistä ollenkaan naisella. Ehkä johonkin juhlaan voi meikata, mut arkena nainen voisi puolestani olla 24/7 ilman meikkiä. Muutenkin tuo meikkaaminen on sellainen juttu, että naiset tekevät sen itsensä takia. En tiedä mistä saanut alkunsa väite, että miehet haluaisivat meikatun naisen. Ehkä se on se 0,1% miehistä tykkää meikeistä, silikonitäytteistä huulissa, tisseissä ja pyllyssä, mutta suurimmat arvostelijat ovat aina toiset naiset.
Hyvä. Etsi siis meikitön nainen, äläkä yritä muuttaa heitä, jotka meikkaavat. Toivottavasti seuraava treffikumppanisi pyytää sinua ehostamaan itsesi 1950-luvun tyyliin tapaamista varten.
Mulla oli teininä poikaystävä, joka kommentoi meikkiäni, oli sitä mieltä että tulevaisuudessa hänen vaimonsa ei sitten meikkiä käytä.
Oli muutenkin outoja ja kontrolloivia piirteitä päällepäin mukavassa pojassa. Seurustelu loppui aika lyhyeen.
Tästä on jo kauan, olin tuolloin nuori teini ja ensimmäiset meikkauskokeilut ja ensimmäiset seurustelukuviot olivat meneillään. Siitä saakka olen meikannut lähes joka päivä, se on minusta kivaa, kuuluu tyyliini.
Asuin lähes 20 vuotta ulkomailla ja asuinmaassani meikkaaminen oli arkinen ja tavallinen asia. Ei ole kyse mistään pakkelista ja sotamaalauksesta, vaan arkena kevyt ehostus ja juhlavampiin tilaisuuksiin sitten hieman näyttävämmin. Tätä keskustelua meikittömyydestä ja sen paremmuudesta ei edes käydä. Kuulunee jotenkin suomalaiseen luterilaiseen synnintuntoon.
Mieheni on kotoisin nuoruuden asuinmaastani, eikä ole koskaan maininnut meikkaamista mitenkään. Kertoo kyllä olevani kaunis, mutta se on eri asia. Olen hänen silmissään ollut kaunis uintiretken jälkeen ripsari hiukan valuneena, saunasta tulleena, synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyään ollaan noin jumalattoman herkkähipiäisiä ja itseensä kaikesta ottavia. Se oli kysymys, ei vaatimista eikä kontrollointia.
Miksi nykyään pitää kuvitella, että muut eivät liiku ulkona sen näköisenä kuin haluavat liikkua ja heille voi sanoa, että liiku sillä tai tällä ulkonäöllä kun menet ulos tai tulet tapaamaan heitä?
Ajatteletko sinä, että se on ihan täysjärkistä, että muut sanovat sinulle, että huomenna voisit laittaa sitten ne siniset housut ja voisitko kammata hiuksesi pystyyn ja voisitko tulla paikalle korkokengät jalassa? En tiedä ottaako kukaan siitä itseensä, mutta pyytäjä kyllä nähdään outona.
Näiden pyytäjien motiivit ovat kyllä mielenkiintoisia ja itsekkäitä lähes aina. Aikuiset ihmiset tietävät kyllä miten he haluavat ulkoisesti saapua paikalle mihinkin tilanteeseen. Ei muiden tarvitse opastaa eikä ehdottaa yhtään mitään pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mukaan? Jos mies ei halua deittailla naisia jotka meikkaa koko ajan tai joiden ulkonäöstä meikin alla ei tiedä, miksi pitäisi odotella? Kuka siitä hyötyy että mahdollinen torjunta siirtyy my
No nyt mies antoi siihen mahdollisuuden eikä aloittaja tykännyt, se on ihan ok. Minusta olisi hyvä jos tämmöset ilmenisi just tuossa vaiheessa.
En ole ollut sinkku aikoihin eli ehkä taidot on ruosteessa, mutta itse en ainakaan tykännyt siitä jos mies jota en ole tavannutkaan, alkaa pyytää multa asioita. Enkä toisaalta olisi tykännyt jos tuhlaa aikaani mistä tahansa syystä.
Onneksi olen varattu niin ei tarvitse enää deittailla! Oudoksi on mennyt. Tämä ap:n kertoma tapauskin on taas yksi ilmentymä nykyisestä ulkonäkökeskeisyydestä ja parinetsinnän omituisesta tarkoitushakuisuudesta. Treffeille mennään kuin työhaastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli teininä poikaystävä, joka kommentoi meikkiäni, oli sitä mieltä että tulevaisuudessa hänen vaimonsa ei sitten meikkiä käytä.
Oli muutenkin outoja ja kontrolloivia piirteitä päällepäin mukavassa pojassa. Seurustelu loppui aika lyhyeen.
Tästä on jo kauan, olin tuolloin nuori teini ja ensimmäiset meikkauskokeilut ja ensimmäiset seurustelukuviot olivat meneillään. Siitä saakka olen meikannut lähes joka päivä, se on minusta kivaa, kuuluu tyyliini.
Asuin lähes 20 vuotta ulkomailla ja asuinmaassani meikkaaminen oli arkinen ja tavallinen asia. Ei ole kyse mistään pakkelista ja sotamaalauksesta, vaan arkena kevyt ehostus ja juhlavampiin tilaisuuksiin sitten hieman näyttävämmin. Tätä keskustelua meikittömyydestä ja sen paremmuudesta ei edes käydä. Kuulunee jotenkin suomalaiseen luterilaiseen synnintuntoon.
Mieheni on kotoisin nuoruuden asuinmaastani, eikä ole koskaan maininnut meikka
Tiedän yhden miehen joka vaati naiseltaan meikittömyyttä suhteessa. Haistoin jo silloin tulevan katastrofin, mutta turpaanhan nainen lopulta sai ja vasta sitten avautui miehen sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Muutti pois salaa miehen ollessa harrastuksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen varattu niin ei tarvitse enää deittailla! Oudoksi on mennyt. Tämä ap:n kertoma tapauskin on taas yksi ilmentymä nykyisestä ulkonäkökeskeisyydestä ja parinetsinnän omituisesta tarkoitushakuisuudesta. Treffeille mennään kuin työhaastatteluun.
Onhan näitä aina ollut. Ikiaikainen vitsi siitä että nainen viedään ekoilla treffeillä uimaan
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä naisena vastaan, että jos nyt menisin treffeille miehen kanssa, jonka kanssa on mukavaa ja ihastusta ilmassa puolin ja toisin, ja jos hän sanoisi minulle, että tule seuraaville treffeille ilman meikkiä, se olisi minusta ihanaa. Olisin ilman meikkiä vaikka lopun elämääni. Kuulostaa oikein hyvältä.
Nuorempaa olisin kokenut toisin. Eli ymmärrän kyllä täysin mitä naiset tässä ovat kirjoittaneet.
Olet päässyt keskiikään, mutta et ole silti oppinut että miehet jotka alkavat esittää noin varhaisessa vaiheessa vaatimuksia naisen ulkonäölle, ovat aina huonoja uutisia? Tuo vaatimus on mieheltä testi, ja jos sen läpäisee, on se hänelle vapaalippu alkaa vaatia yhä enemmän ja enemmän muutoksia siihen mitä nainen on, ja alkaa kontrolloida kaikkea. Ja mahdolliset vastalauseet hiljennetään manipulaatiolla, kuten tuo "jos tämä on arka paikka..." osoittaa.
Surullista, jos tuossa iässä et ole tämän vertaa oppinut.
Nauraisin miehen pihalle ja vastaisin suoraan että tämä oli tässä :D Mitä oikein kuvittelee itsestään jos ajattelee että on jotenkin ok yrittää kontrolloida ventovierasta naista johon vasta tutustuu :D
Tämä olisi ehdoton red flag. Päätän itse siitä meikkaanko ja milloin ja kuinka paljon. Vaikuttaa erittäin omituiselta, jos mies esittää toiveita tai vaatimuksia tällaisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuvan pitää riittää. Outo jos vaatii muuten. Mitä se sillä tiedolla tekee, voiko sinua esitellä julkisesti ilman meikkiä, jos et aio liikkua ilman?
No ei ole pakko mitään kuvaakaan laittaa. Mitäs se pyytäisi sitten seuraavaksi, kuva uikkareissa, kuva työvaatteissa, kuva juhlameikissä, rippikuva, kuva vanhemmista ja omasta vessan kaapista? Mulla tapailumies (joka tykkäsi kun olin muka ilman meikkiä, vaikka oli meikkivoide, puuteri, kulmakynä, poskipuna ja kevyt ripsari) alkoi aikanaan vonkaamaan, että pitäisin enemmän korkkareita. En tiedä missä hän kuvitteli mun niissä kipsuttelevan, siinä kun kävellään kaksi kilsaa hiekkatietä lounasravintolaan, talvella leffateatterissa, hänen luonaan? Meni maku siinä vaiheessa, ja puskista tuli tämä ulkonäön korjailuehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä naisena vastaan, että jos nyt menisin treffeille miehen kanssa, jonka kanssa on mukavaa ja ihastusta ilmassa puolin ja toisin, ja jos hän sanoisi minulle, että tule seuraaville treffeille ilman meikkiä, se olisi minusta ihanaa. Olisin ilman meikkiä vaikka lopun elämääni. Kuulostaa oikein hyvältä.
Nuorempaa olisin kokenut toisin. Eli ymmärrän kyllä täysin mitä naiset tässä ovat kirjoittaneet.
Minä taas keski-ikäisenä naisena, en ajattelisi edes koko meikkipuolta, vaan sitä, että joku mies jo toisen tapaamisen jälkeen alkaa sanomaan mitä hänestä minun pitää tehdä tai olla tekemättä sen perusteella, mistä hän tykkää.
Tässä iässä lähden siitä, että teemme mistä itse pidämme ja kelpaamme tai emme. Minä tulen sen näköisenä millaisena minä haluan tulla ja hän sen näköisenä millaisena hän haluaa tulla. Ja jos meistä tulee pari, olemme joka ikinen päivä sen näköisiä, kun haluamme olla minäkin päivänä. Ei niin, että hän on jotain mitä ei halua olla, vain koska minä haluan ja minä jotain mitä en halua olla, vain koska hän haluaa. Olisimme vain kumpikin onnettomia.
Tänään et saa meikata, huomenna farkut ovat liian tiukat, sitten et saisi tavata ystäviäsi, pian äidin luona käyminen on liikaa. Harrastuksiinkaan et oikein saisi lähteä ja työpaikalle tulee sinua vastaan. Soittelee töihin päivän aikana turhia puheluita.
Kotona kävelet munankuorilla, olisiko nyt hyvä hetki puhua siitä tai tästä asiasta, voisinkohan lämmittää saunan tänään, haluaisin katsoa sitä yhtä sarjaa Netflixistä, mutta mitenkähän se onnistuu. Päässäsi pyörii outoja ajatuksia, joita ei ennen ollut, mietit ihan tavallisten asioiden tekemistä ja järjestämistä kuin olisit tekemässä jotain kovinkin vaikeaa projektia.
Kukaan ei näytä pahinta puoltaan heti, jos ekoilla treffeille sinut haukuttaisiin pataluhaksi tai toisilla treffeillä saisit nyrkistä, tapailu loppuisi siihen. Ei, kontrolloivat alistajat aloittavat hyvin pienestä ja hyvin vaivihkaa, ensin sitä ei edes huomaa. Tai sen voi vielä jotenkin järkeenkäyvästi selittää itselleen.
Tää miestyyppi on niin rasittava. Yksi jankkasi että mulla on varmana tekokynnet vaikka ei ole eikä uskonut. Ei tarvinnut enää toisille treffeille tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen torj
Mä olen ollut parisuhteessa 15 vuotta, lapsiakin on, mutta suuttuisin silti, jos mies pyytelisi mua olemaan jonkun tietyn näköinen. Oli hänen motiivinsa mikä tahansa. Se, kuinka paljon laittaudun, kuinka paljon kuka tahansa laittautuu milloin tahansa, on vain ja ainoastaan hänen oma asiansa (pois lukien vaikka hygieenisyyssyyt joissain työpaikoissa).
Terveisin sellainen unelmien luonnonkaunis muija jolle on luonto suonut tummat ripset/kulmat ja punaiset pusuhuulet, mutta joka tajuaa ihan hyvin myös heitä joilla ei näin ole, ja heidän oikeuttaan näyttää siltä miltä sillä hetkellä sattuu huvittamaan.
Edelleenkään ei perustelua. Jos miehellä on sellaiset käytöstavat ettet sä tykkää, miksi siinä pitäisi odotella pidempään niiden paljastumisen kanssa? Mä olen sitä mieltä että jos jtn deal breakereita on, tokat treffit on paras hetki, koska et ole vielä kovin kiintynyt eikä teiden eroaminen haittaa