Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?
Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä.
Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.
Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.
Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.
En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on ostohinta.
Ei se ole tarjouspyyntö.
Pellet jotka kyselee "tarjouksia" menevät estoon.
Mieluummin heitän tavaran roskiin kuin myyn sen jollekin tinkaajalle joka yrittää käännyttää ihmisiä myymään oman edun vastaisesti halvemmalla.
Se on hintapyynti. Joku joka on siitä eri mieltä, tekee tarjouksen. Näin markkina ja kaupankäynti toimii.
Mulla se on ainakin myyntihinta, en tingi koskaan mistään ja aina on mennyt kaikki kaupaksi.En edes vastaa mihinkään tinkimis viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on ostohinta.
Ei se ole tarjouspyyntö.
Pellet jotka kyselee "tarjouksia" menevät estoon.
Mieluummin heitän tavaran roskiin kuin myyn sen jollekin tinkaajalle joka yrittää käännyttää ihmisiä myymään oman edun vastaisesti halvemmalla.
Se on hintapyynti. Joku joka on siitä eri mieltä, tekee tarjouksen. Näin markkina ja kaupankäynti toimii.
Mulla se on ainakin myyntihinta, en tingi koskaan mistään ja aina on mennyt kaikki kaupaksi.En edes vastaa mihinkään tinkimis viesteihin.
En minäkään vastaa, hyvin kaikki aina mennyt kaupaksi tinkimättä eikä minua haittaa jos joku tavara ei mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 500€ uutena on max 200€ käytettynä, vaikka olisi kuinka uudenveroinen. -50% tulee jo siitä, kun se lähtee kaupasta ulos. Ja useimmiten vähintään 20-25% saa kaupastakin alea. Sulla liian kova pyynti. Markkina kertoi arvon ja sä joko hyväksyt sen tai pidät kiinni tunteesta ja tavarasta .
Älä jauha paskaa, olen ostanut ja myynyt yli 60v ajan, on paljon tuotteita mistä maksetaan mitä pyydetään koska niitä on harvoin tarjolla ja kova kysyntä.Ei ole olemassa mitään liian kovaa pyyntihintaa, on olemassa myyntihinta millä kaupat tehdään, se voi olla tänä päivänä vaikka 50€ ja joulukuussa 350€.Jotkut käytetyt tavarat maksaa paljon enemmän käytettynä kun uutena, on olemassa satoja keräilytuotteita mitä ei ole tarjolla juuri koskaan.Kaikki olen aina saanut myytyä ilman tinkimistä.
Tuo on totta, itsellä kokemusta vanhoista valaisimista, sain niitä kuolinpesästä myyntiin ja vanhoja työkaluja, niistä tuli kuolinpesälle tosi hyvin rahaa, kaikki vanhat merkkityökalut meni myös kaupaksi, snapon, stahlwille yms.
Jos on ihan höpöhöpötarjous blokkaan vastaamatta mitään.
En vastaa tinkimisviesteihin tai tarjouksiin.