Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja määrää hinnan

Niinhän se ostaja haluaisi, mutta jää siten ilman. Aina löytyy toinen ostaja joka maksaa sen mitä pyydetään, jos tuote on oikein hinnoteltu. Kyllä se on niin, että myyjä on se joka päättää myykö tiettyyn hintaan, vai jättääkö myymättä. Ostaja sitten maksaa mitä myyjä haluaa, tai on sitten ostamatta.

Ei todellakaan määrää, ostaja ei määrää mitään. Myyjänä minä päätän hinnan, minun asettama hinta on myyntihinta, en tingi hinnasta koskaan ja vain käteinen raha käy maksuna.

Vierailija
62/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea myyjä vastaa aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos torissa on hinta 100 euroa ja tarjotaan 20 euroa, heitän tarjoajalle uuden hinnan, 200 euroa. Sen jälkeen estolistalle. Joku roti noihin tarjouksiinkin. Ovat ilmeisesti katsoneet liikaa huutokauppakeisaria.

Vierailija
64/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Koska se todella voi olla käyttämätöntä, minulla on muutama juttu paketissa, mitä ei ole tullut käytettyä koskaan. Olen siis saanut sen joskus, en ole ostanut. Minulla on esimerkiksi lasitavaraa, jota ei saa kaupasta enää saman värisenä ja oikein hyvästä tarjouksesta voi kaupasta saada vastaavan parikymmentä senttiä halvemmalla kuin millä voin kaupata.

Monet vanhat käyttämättömät tavarat on sellaisia mitä ei enää edes saa mistään, se että se on 15 vuotta ollut varastossa ei muuta mitään, uusi ja käyttämätön se on silti.Ennen kaikki ole paremmin tehtyjä, oli parempaa laatua, olen myynyt kesän aikana paljon työkaluja, käytettyjä, parikin ostajaa sanonut ostavansa vanhan käytetyn koska uudet on niin huonoa laatua ja sitten esimerkiksi kotimaiset astiat yms.on valmistettu suomessa, tänä päivänä kaikki valmistetaan ties missä.

Vierailija
65/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea myyjä vastaa aina. 

Ihan turha vastata hupiostajille....

Vierailija
66/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein tarjous tuli kun myin vanhaa maljakkoa, kävin katsomassa mihin hintaan muut myyvät samaa ja laitoin omani sitten myyntiin himpun halvemmalla ja parin minuutin kuluttua tuli tajous että myynkö postitettuna 10 eurolla. En muista paljonko postimaksut on silloin ollut, mutta pari euroa enintään olisi minulle tullut. 

Tinkijöitä tulee silloin tällöin vastaan, mutta tuo oli kyllä kaiken huippu.

Vierailija
67/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksista jo monesti näkyy, onko tarjoaja töissä käyvä vai asuuko Kelan piikkiin jossain surkeassa murjussa.

2024 keväällä oli myynnissä sähkökitara 1400 eurolla, joka oli ihan käypä hinta siitä, kun oli uudenkarhea. Reippaasti alle tonnin tarjouksia tuli ja olisi pitänyt viedä ostajalle kotiin jonnekin susirajalle. Annoin näiden olla. Sitten tuli ostaja, testaili kitaraa 15 minuuttia ja sen jälkeen rahat mobilepaylla ja kiitti moi. Ei edes tinkinyt.

Vierailija
68/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Koska se todella voi olla käyttämätöntä, minulla on muutama juttu paketissa, mitä ei ole tullut käytettyä koskaan. Olen siis saanut sen joskus, en ole ostanut. Minulla on esimerkiksi lasitavaraa, jota ei saa kaupasta enää saman värisenä ja oikein hyvästä tarjouksesta voi kaupasta saada vastaavan parikymmentä senttiä halvemmalla kuin millä voin kaupata.

Monet vanhat käyttämättömät tavarat on sellaisia mitä ei enää edes saa mistään, se että se on 15 vuotta ollut varastossa ei muuta mitään, uusi ja käyttämätön se on silti.Ennen kaikki ole paremmin tehtyjä, oli parempaa laatua, olen myynyt kesän aikana paljon työkaluja, käytettyjä, parikin ostajaa sanonut ostavansa

Yksityishenkilöiden kusetusyritykset ymmärrän mutta enempi silmään pistää kaupallisen toimijan harhaanjohtava kaupustelu torissa. Ihan juuri katselin auton renkaita, ilmoituksessa oli "uudet renkaat" ja kuvissa oli renkaiden päällä normi tarrat joten voisi luulla uusiksi.Oli laitettu kirjoittaen renkaan merkki yms. ja myös dot -merkintä. Dot merkintä xxxx kertoi että renkaat oli 6 vuotta vanhat vaikkakin ajamattomat,tuollaisia ei saisi enää myydä uutena varsinkaan kaupallisen toimijan.

Vierailija
69/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Noita nyt aina tulee. Jos ei hinta miellytä, niin voi sitten etsiä jostain oman budjetin mukaisen tuotteen. Hyvä tavara kyllä löytää lopulta ostajansa. Ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta saada sitä heti myytyä. 

Vierailija
70/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarjous tai kysymys on aivan idioottimainen, en vastaa vaan jätän tämän tyypin ikäänkuin roikkumaan sen asian kanssa. Odotelkoon vastausta jota ei koskaan tule saamaan

Vierailija
71/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Estän välittömästi sellaiset köyhät vinkujat.

Vierailija
72/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jo tuotteeseen valmiiksi "tinkivaraa" 

Vierailija
73/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vastatarjouksen jossa hinta on yhtä paljon enemmän kuin mitä "ostaja" tarjosi.

Vierailija
74/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa Tori.fi:ssä mihinkään tarjouksiin. Vanhoina hyvinä aikoina Tori.fi:ssä kaupat tehtiin tai jätettiin tekemättä siihen hintaan, jonka myyjä ilmoitti. Silloin tein pari sataa kauppaa (enimmäkseen kameroista) eikä kukaan edes yrittänyt tinkiä. Ei ostaja eikä myyjä. Tarjoukset ja tinkimiset hoiti Huuto.net.

Vierailija
75/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin peräkärryn. Pyynti oli 750, päädyttiin 720:een paikan päällä. Mentiin kahville ja myyjä hihitteli että nyt tuli kuudes huono tarjous puhelimeen. Kyseisenlaista kärryä myydään torissa 1200-1400 hintaan, joten hinta oli mielestäni todellakin kohdallaan.

Joku tolkku siinä tinkimisessäkin pitää olla.

Vierailija
76/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en Torissa törmännyt kovin paljon tinkijöihin, mutta ehkä se on muuttunut viime aikoina. Se kyllä ärsytti, kun sovittiin kaupoista, ja ostaja rupesi ovella haukkumaan tavaraa ja tinkimään. Nämä olivat lähes poikkeuksetta miehiä, monen vuoden aikana ainoastaan yksi naisostaja tinki aggressiivisesti ovella. Aina, kun myin jotain miesostajia kiinnostavaa tavaraa - esim. kameran objektiiveja, rannekelloa, mikrofonia pelaamiseen - tuli töykeitä tarjouksia viestinäkin, ihan vain "20e" satasen kuulokkeista ilman mitään tervehdystä yms. Ja jos kieltäydyin, "et sä tosta enempääkään saa". (No kyllä sain, samana päivänä vielä.) Lopulta en jaksanut myydä Torissa enää mitään "miehiä kiinnostavaa". Kamelin selän katkaisi kokemus, kun mies testaili kameraa pihalla vartin ja lopulta tarjosi viittäkymppiä.

Nykyään myyn Vintedissä, ja siellä tulee välillä ihan järjettömiä tarjouksia. Niin matalia, että Vinted ei edes anna tarjota niin vähän - joten ne ehdotukset tulevat viestinä. Olen huomannut, että erityisesti ruotsalaiset ja puolalaiset ovat kovia tinkimään - ja nämä ovat aina naiselta vaikuttavia ostajia. Kerran yksi ruotsalainen keräsi yhteensä 120 euron tuotepaketin ja tarjosi siitä 30 e. En vastaa tuollaisiin mitään.

Vierailija
77/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea myyjä vastaa aina. 

Valtaosa Torissa on ihan yksityishenkilöitä, eikä mitään "oikeita myyjiä".

Vierailija
78/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta typerää myyjältä kuvitella saavansa käytetystä (ei takuun alaisesta) tuotteessta enemmän kun 50% ostohinnasta. Oli sitten kuinka designtuote hyvänsä.

Vierailija
79/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinvaihto loppuu osaltani siihen, kun käydään tinkimään. Ei minulla ole mikään pakko myydä ja päästä tavarasta eroon. Jos ei hinta käy, niin ostaja on hyvä ja etsii tuotteen muualta.

Vierailija
80/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää onko typerämpää tarjota 60 euron tuotteesta 58€ vai 20€. Molempia on tullut vastaan. Jos ostaminen on kiinni kahdesta eurosta, ei varmaan ole syytä ostella yhtään mitään millään hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi