Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?
Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä.
Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.
Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.
Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.
En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.
Kommentit (169)
Varastettu tavara kuuluu myydä 1/3 hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaja määrää hinnan
Mulla oli juuri tavara myynnissä 70e, tuli tarjous 25e? ja sitten tuli hetken kuluttua tarjous, lähetettynä 80e ja kyseessä oli pieni ja kevyt tavara, joten ei kannata ihan jokaisen ostajan hintaan suostua, vain se järkevä ostaja siis määrään sen hinnan, joka on usein hyvin lähellä myyjän omaa arviota.
Minulle tuli 1000 euron tuotteesta useita tarjouksia välillä 250-600 euroa. Pienimmät tarjoajat meni suoraan estoon. Sitten tuli 800 euron tarjous ja noudettuna. Sillä tuli kaupat ja ostaja suunnilleen heitti kärrynpyöriä lähtiessä, kun sain uudenveroisen ja takuun alaisen tuotteen tuohon hintaan. Kaupassa se oli sillä hetkellä 1400 euroa.
Kaikkien tyhjätaskujen tarjouksia ei kannata noteerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaja määrää hinnan
Mulla oli juuri tavara myynnissä 70e, tuli tarjous 25e? ja sitten tuli hetken kuluttua tarjous, lähetettynä 80e ja kyseessä oli pieni ja kevyt tavara, joten ei kannata ihan jokaisen ostajan hintaan suostua, vain se järkevä ostaja siis määrään sen hinnan, joka on usein hyvin lähellä myyjän omaa arviota.
Minulle tuli 1000 euron tuotteesta useita tarjouksia välillä 250-600 euroa. Pienimmät tarjoajat meni suoraan estoon. Sitten tuli 800 euron tarjous ja noudettuna. Sillä tuli kaupat ja ostaja suunnilleen heitti kärrynpyöriä lähtiessä, kun sain uudenveroisen ja takuun alaisen tuotteen tuohon hintaan. Kaupassa se oli sillä hetkellä 1400 euroa.
Kaikkien tyhjätaskujen tarjouksia ei kannata noteerata.
Takuun alaisen, jos siis ilmenevä vika oikeasti on jotain mikä menee takuuseen.
Eikä esim. että elektroniikka -laitteen päälle on kaatunut jotain, joka aiheuttaa jossain kohtaa toimintahäiriötä.
Siksi en itse ostaisi elektroniikkaa noin pienellä hintaerolla uuteen verrattuna, kun ei voi tietää onko laite oikeasti kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista.
Aivan kuin tinkiminen olisi henkilökohtainen loukkaus ja mikään kommunikointi suuri vaiva ja vaikeus.
Alkeellisimmatkin käytöstavat on ihmisiltä unohtuneet. Miksi ei voi vastata, että kiitos tarjouksesta mutta en laske tuosta hintaa.
Ja mielestäni kun on käytetystä tavarasta kyse, tarjousten tekeminen on sallittua. Jokainen sitten itse miettii tuleeko hinnassa vastaan. Ja voihan ilmoitukseen laittaa: ei tarjouksia.Ostajakin voisi niitä käytöstapoja opetella. Jos tietää tavaran hinnan uutena ja myyjä myy -50% niin on ihan puhdasta vttuilua tarjota pyyntihinnasta -50%. Etenkin jos tavara on selkeästi uudenveroinen.
Kun se ei kuitenkaan ole sama kuin uusi. Voidaan myydä uudenveroisena, mutta on aivan ostajalle jäävä riski pitääkö tämä sitten oikeasti paikkaansa. Tavara voi olla käyttämätön, mutta esim. säilytetty niin, ettei tavara ole enää ehjä.
Kirpparilta ostan sellaiseen hintaan, minkä olen valmis uhraamaan riskillä, että tuote onkin rikki. Mitä lähempänä kaupan hintaa, niin sitä todennäköisimmin haen sen tuotteen sitten kaupasta uutena.
Just myyntiin laitettuna haluttu tuote ja heti tulee alhaisia hintatarjouksia. En vastaa. Ja toisaalta en myöskään vastaa tarjouksiin, jossa kysellään samalla asioita jotka jo lukee ilmoituksessa. (ilmoitan siis myös esim postikulut ilmoituksessa)
Blokkaan suoraan köyhät tinkijät
Kyllä se on niin, että torista ostettuna ovh -50% ei ole surkea tarjous.
Tietenkin jos mukana tulee kuitit ja takuut ihan normaalisti, niin sitten voi maksaa enemmänkin, mutta ilman niitä tarjous on hyvä ja realistinen.
Vierailija kirjoitti:
No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...
Joka kerta kun kikantissa tai poverissa dumpataan sisäänvetotuotteena parttierä muinaista parin tuotesukupolven takaista 2019 mallin elektroniikkatuotetta hintaan 69€ (ovh 399€) niin näitä kaupataan Torissa seuraavat kaksi vuotta: "Huippuhinta! Avaamaton paketti! 199€ eli -50% uuden ovh-hinnasta!!"
Samaan aikaan uusimman 2026 versionkin saa tarjouksesta jo tuohon hintaan täysillä takuilla ja kahden viikon maksuttomalla palautusoikeudella.
Tyhjän kyselijöitä ja varaajia täynnä. Heille kai ajanvietettä.