Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että kiitos tarjouksesta, mutta en myy siihen hintaan.

Vierailija
142/149 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä niihin vastailla, minä en ainakaan ala vastaamaan mihinkään tarjoukseen, lähden siitä että tavara menee kaupaksi asettamallani hinnalla ja aika hyvin on aiemmin mennyt kaupaksi mutta nykyisin tori on todella huono verrattuna esimerkiksi vuoteen 2022, silloin kauppa kävi huomattavasti paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että kiitos tarjouksesta, mutta en myy siihen hintaan.

Sama täällä. Saatan lisätä että tarjouksia toki otetaan vastaan. Ystävällisesti ja etunimelläni vastailen

Vierailija
144/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myynnissä uusi avaamaton puhelin. Tarjottiin kymmenesosa pyyntihinnasta. Ei ymmärrä. Hakevatko jotakuta, jolle kymppi on niin merkittävä summa rahaa, että myyvät pilkkahinnalla. Köyttämättömästä läppäristä tarjottiin kolmasosa pyyntihinnasta, joka sekin oli alle kaupan hintojen.

Vierailija
145/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista.

Aivan kuin tinkiminen olisi henkilökohtainen loukkaus ja mikään kommunikointi suuri vaiva ja vaikeus.

Alkeellisimmatkin käytöstavat on ihmisiltä unohtuneet. Miksi ei voi vastata, että kiitos tarjouksesta mutta en laske tuosta hintaa. 
Ja mielestäni kun on käytetystä tavarasta kyse, tarjousten tekeminen on sallittua. Jokainen sitten itse miettii tuleeko hinnassa vastaan. Ja voihan ilmoitukseen laittaa: ei tarjouksia.

Ostajakin voisi niitä käytöstapoja opetella. Jos tietää tavaran hinnan uutena ja myyjä myy -50% niin on ihan puhdasta vttuilua tarjota pyyntihinnasta -50%. Etenkin jos tavara on selkeästi uudenveroinen. 

10%:sta puhumattakaan!

Vierailija
146/149 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä niihin vastailla, minä en ainakaan ala vastaamaan mihinkään tarjoukseen, lähden siitä että tavara menee kaupaksi asettamallani hinnalla ja aika hyvin on aiemmin mennyt kaupaksi mutta nykyisin tori on todella huono verrattuna esimerkiksi vuoteen 2022, silloin kauppa kävi huomattavasti paremmin.

Ei se ole torin vika jos kansalaisilta on leikattu Kelan etuuksia rajusti.

Omistusasujilta asumistuki pois, se on pois suoraan kulutuksesta.

Vierailija
147/149 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista.

Aivan kuin tinkiminen olisi henkilökohtainen loukkaus ja mikään kommunikointi suuri vaiva ja vaikeus.

Alkeellisimmatkin käytöstavat on ihmisiltä unohtuneet. Miksi ei voi vastata, että kiitos tarjouksesta mutta en laske tuosta hintaa. 
Ja mielestäni kun on käytetystä tavarasta kyse, tarjousten tekeminen on sallittua. Jokainen sitten itse miettii tuleeko hinnassa vastaan. Ja voihan ilmoitukseen laittaa: ei tarjouksia.

Koskee ne käytöstavat ostajiakin. Jos useampien kymppien tuotteesta tinkaa muutamaa euroa, on se mielestäni vielä normaalia kaupankäyntiä, mutta muu ei. 

Säälittää ihmiset joiden ostaminen on kiinni muutamasta eurosta. Siinähän tekee palveluksen kun kieltäytyy myymästä huonossa rahatilanteessa kituvalle.

Kohteliaasti toteaa että palataan asiaan kun olet saanut raha-asiasi kuntoon.

Vierailija
148/149 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, jokainen voi etsiä omalle kukkarolle sopivan ostoksen, jos ei ole rahaa niin pitää miettiä tarvitseeko edes ko.tuotetta ja hankkia sitten halvempi.

Vierailija
149/149 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitten jo nöyränä hetken päästä olisi ostanut  ko. tuotteen hintapyynnillä. No myin fiksummalle ja asiallisemmalle ostajalle sen jo sillä' välin pyyntihinnalla. "

Ja seurakunta huutaa hoosiannaa.

Ainoa genre jonka voimafantasioiden seuraaminen tuottaa vielä suurempaa myötähäpeää kuin Disneyn DEI-ohjaajien ja käsikirjoittajien tuotokset on kyllä tämä Torikauppiaiden päivittäinen vertaistukiverkosto. Montakohan tuhatta sivua tätä löytyy jo yhteensä niistä kymmenistä ketjuista?

"Ja sit se tinkijämulqqu tuli itkien anomaan polvillaan ja rukoili että myyn sille tuplahintaan ja otti suihinkin mut mä vaan nauroin että olisit nöyrtynyt ajoissa. Nyt jöit ikuisiksi ajoiksi ilman. Loppu."

Oletpa lapsellinen. Onko mennyt monikin ostos sivu suun?

Minultakin joku tinkasi 4€ vaatteesta puolet pois. Pyyntihintakin on jo naurettavan halpa, uudenveroisesta vaatteesta. Hylkäsin kaikki muutkin  hänen tekemät tarjoukset. Pari päivää myöhemmin löytyi toinen ostaja jolle se 4€ oli halpa hinta ja osti mukisematta pois. Ihan järjen köyhyyttä myydä jollekin supertinkaajalle eurolla tai kahdella.

Niinpä, kyllä niitä oikeita ostajia aina löytyy, en tingi hinnasta ja aina kaikki mennyt kaupaksi.En ymmärrä miksi myyjien pitäisi tinkiä jos ostajalla ei ole rahaa, ostakoon halvemman tuotteen, ei myyjät ole mikään sosiaalitoimisto.