Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAstaan aina viesteihin. Hyväksyn tarjouksen, hylkään tarjouksen tai esitän vastatarjouksen.

Enemmän tuttaa turhat kyselyt

Vierailija
2/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa naurettaviin tarjouksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeduttaa turhat kyselyt, joissa pyydetään tarkat mitat vaatteesta ja sitten seuraa täysi hiljaisuus, kun vastaan.

Vierailija
4/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä jaksa vastata. Sehän toimii niin että heti kun laitat tuotteen myyntiin, niin parissa tunnissa tulee niitä naurettavia tarjouksia. Koitetaan kepillä jäätä. Mä hinnoittelen aina realistisesti. Katson mitä muut myyjät pyytää samasta tuotteesta ja laitan taktisesti hieman niiden alle. Eli hinta on varmasti ihan oikea kyllä. Sitten kun tulee noita trolleja, jotka ehdottaa puolta siitä pyytämästäsi hinnasta, niin en usein jaksa vastata mitään.

Vierailija
5/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan surkeisiinkin tarjouksiin ja alennan pyyntihintaa jonkin verran vastauksessa.

Vierailija
6/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on ilmoitettu myynti-ilmoituksessa, persaukiset älköön vaivautuko.

Vierailija
7/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja määrää hinnan

Vierailija
8/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä paljon olen valmis tulemaan vastaan hinnassa.

Vierailija
9/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen juuri laittanut tavaran myyntiin, niin silloin en vastaa.

Jos tavara on ollut myynnissä kauemmin, niin silloin katson että ne isommatkin tinkimisyritykset ovat asiallisia ja vastaan niihin.

Vierailija
10/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä jaksa vastata. Sehän toimii niin että heti kun laitat tuotteen myyntiin, niin parissa tunnissa tulee niitä naurettavia tarjouksia. Koitetaan kepillä jäätä. Mä hinnoittelen aina realistisesti. Katson mitä muut myyjät pyytää samasta tuotteesta ja laitan taktisesti hieman niiden alle. Eli hinta on varmasti ihan oikea kyllä. Sitten kun tulee noita trolleja, jotka ehdottaa puolta siitä pyytämästäsi hinnasta, niin en usein jaksa vastata mitään.

Kun laitetaan tarjous naurettavan alhaiseksi, ajatuksena ehkä on, että myyjä selkeästi alentaisi hintaa, jos ei nyt kuitenkaan ihan lähelle sitä tarjousta kuitenkaan. Surkeat tarjoukset saavat usein kuitenkin myyjän lähinnä ärsyyntymään. Jos tarjous olisi lähempänä hintapyyntöä, olisi kaupan toteutuminen varmempaa.  

Vierailija
11/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Pahinta on, kun joku sitten alkaa jankkaamaan ja pommittamaan. Nämä estän lopulta. 

Vierailija
12/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettaviin tarjouksiin jätän joskus vastaamatta. Esimerkiksi silloin kun myyn todella halvalla jotain kallista, missä on tosin käytön jälkiä ja pyynnöstäni tarjotaan alle puolet. Teki lähinnä mieli vastata, että minkä osan tuosta saat ostettua kaupasta uutena - esimerkkinä vaikka polkupyörästä pelkän satulan. Sain myytyä pyytämääni hintaan ja ostaja oli tyytyväinen halvalla saamaansa tuotteeseen.

Vierailija
13/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan erittäin asiallisesti tyyliin "tuotteen hinta on kiinteä, en ota vastaan tarjouksia" tai "tuotteen ensimmäisenä maksava saa sen, en ota vastaan varauksia".

Osa tyytyy tuohon, osa haluaa periaatteesta ryhtyä kertomaan, miten tyhmä ja ikävä ihminen olen.

Vierailija
14/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo tarjoukset minusta varsinaisesti törkeitä ole. Toki alhaisia pyyntiin verrattuna. Mutta törkeitä on minusta ne, joissa tarjotaan reilusti alle puolet pyynnistä, en näe että sellainen olisi edes oikeasti ostomielessä tehty vaan lähinnä puhdasta v*ttuilua.

Vierailija
15/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja määrää hinnan

Köyhien ulinaa.

Vierailija
16/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä designtuolin saa 340 eurolla??? Jonkun jakkaran?

Vierailija
17/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ostajat ovat tottuneet Lähi-idän basaarimeininkiin 🧔🏿

Vierailija
18/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Vierailija
19/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä designtuolin saa 340 eurolla??? Jonkun jakkaran?

Nykymuijien mielestä Ikea on jo designia, TEMU ei ihan. 🤣

Vierailija
20/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Hyvinkin vanha tavara voi olla täysin käyttämätön ja silloin sen arvo on todellakin paljon suurempi kuin vastaavan Kiinassa tehdyn ruuveilla kootun kaupassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän