Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista.

Aivan kuin tinkiminen olisi henkilökohtainen loukkaus ja mikään kommunikointi suuri vaiva ja vaikeus.

Alkeellisimmatkin käytöstavat on ihmisiltä unohtuneet. Miksi ei voi vastata, että kiitos tarjouksesta mutta en laske tuosta hintaa. 
Ja mielestäni kun on käytetystä tavarasta kyse, tarjousten tekeminen on sallittua. Jokainen sitten itse miettii tuleeko hinnassa vastaan. Ja voihan ilmoitukseen laittaa: ei tarjouksia.

Vierailija
122/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veeduttaa turhat kyselyt, joissa pyydetään tarkat mitat vaatteesta ja sitten seuraa täysi hiljaisuus, kun vastaan.

Kysyin juuri yhdeltä sohvan mittoja, mittasi ja vastasi kyllä, mutta nosti myös heti hintaa 5 € 😂

Olisi sopinut meille kyllä hyvin, mutta en takuulla käy minkäänlaista kauppaa tällaisten kanssa, ostin sohvan toiselta Tori-myyjältä.

Ja toinen perustapaus, "en käytä mitään diilejä". Ja minä en sitten tee kauppaa kanssasi, Tori-diili on erittäin kätevä tapa käydä kauppaa Torissa.

Toridiili on aivan täyttä roskaa, ongelmia ollut monella ja käyttäjiä sillä on vähemmän kun näitä jolla on ollut ongelmia sen kanssa, ei kannata missään tapauksessa käyttää.Ja minulle on ihan sama ostatko sinä minulta mitään, toria olen käyttänyt reilusti yli 10 vuotta myynyt ja ostanut satoja kertoja.

Mihinkäs tutkimukseen ja millaiseen otantaan perustuu tämä analyysi, että ToriDiilin käyttäjiä on vähemmän kuin niitä, joilla on ollut sen kanssa ongelmia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa naurettaviin tarjouksiin.

Minä vastaan räkänauru-emojilla.

Vierailija
124/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista.

Aivan kuin tinkiminen olisi henkilökohtainen loukkaus ja mikään kommunikointi suuri vaiva ja vaikeus.

Alkeellisimmatkin käytöstavat on ihmisiltä unohtuneet. Miksi ei voi vastata, että kiitos tarjouksesta mutta en laske tuosta hintaa. 
Ja mielestäni kun on käytetystä tavarasta kyse, tarjousten tekeminen on sallittua. Jokainen sitten itse miettii tuleeko hinnassa vastaan. Ja voihan ilmoitukseen laittaa: ei tarjouksia.

Koskee ne käytöstavat ostajiakin. Jos useampien kymppien tuotteesta tinkaa muutamaa euroa, on se mielestäni vielä normaalia kaupankäyntiä, mutta muu ei. 

Vierailija
125/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista.

Ostajakin voisi niitä käytöstapoja opetella. Jos tietää tavaran hinnan uutena ja myyjä myy -50% niin on ihan puhdasta vttuilua tarjota pyyntihinnasta -50%. Etenkin jos tavara on selkeästi uudenveroinen. 

Vierailija
126/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tarjouksesta. Jos ihan älytön en vastaa. Ja jos on yhtään epäkohtelias käytös niin kautta jää siihen. Myin taannoin keräilykortteja ja yksi ostaja ilmoitti että myyn liian kalliilla , että maksa 1/10 hinnasta ja että CM hinta on tuo mitä hän tarjoaa. Suht tökeröön sävyyn vielä asiat esitti. Oma myyntihintani oli erittäin kilpailukykyinen, ellei jopa halpa ja halvalla tosiaan sai tuotteesta italiankielisen version.  Vastasin, että on hyvä ja ostaa sen. Sitten jo nöyränä hetken päästä olisi ostanut  ko. tuotteen hintapyynnillä. No myin fiksummalle ja asiallisemmalle ostajalle sen jo sillä' välin pyyntihinnalla. 

Vierailija
127/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Torissa julkaistut "tarjoukset" ovat olleet niin surkeita jo muutaman vuoden etten ole jaksanut enää asentaa sovellustakaan uuteen kännykkään.

Silti ne myyjät jaksavat näköjään tarjota edelleenkin käytettyjä romujaan kovempaan hintaan kuin millä uuden täysillä takuilla saa verkkokaupan alesta.

Näin voi päätellä siitä että melkein päivittäin avataan ketjuja joissa myyjät ulisevat kun ostaja ei maksakaan hänen määräämäänsä hintaa vaan tarjoaa max. kolmannesta.

Vierailija
128/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten jo nöyränä hetken päästä olisi ostanut  ko. tuotteen hintapyynnillä. No myin fiksummalle ja asiallisemmalle ostajalle sen jo sillä' välin pyyntihinnalla. "

Ja seurakunta huutaa hoosiannaa.

Ainoa genre jonka voimafantasioiden seuraaminen tuottaa vielä suurempaa myötähäpeää kuin Disneyn DEI-ohjaajien ja käsikirjoittajien tuotokset on kyllä tämä Torikauppiaiden päivittäinen vertaistukiverkosto. Montakohan tuhatta sivua tätä löytyy jo yhteensä niistä kymmenistä ketjuista?

"Ja sit se tinkijämulqqu tuli itkien anomaan polvillaan ja rukoili että myyn sille tuplahintaan ja otti suihinkin mut mä vaan nauroin että olisit nöyrtynyt ajoissa. Nyt jöit ikuisiksi ajoiksi ilman. Loppu."

Vierailija
129/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitten jo nöyränä hetken päästä olisi ostanut  ko. tuotteen hintapyynnillä. No myin fiksummalle ja asiallisemmalle ostajalle sen jo sillä' välin pyyntihinnalla. "

Ainoa genre jonka voimafantasioiden seuraaminen tuottaa vielä suurempaa myötähäpeää kuin Disneyn DEI-ohjaajien ja käsikirjoittajien tuotokset on kyllä tämä Torikauppiaiden päivittäinen vertaistukiverkosto. Montakohan tuhatta sivua tätä löytyy jo yhteensä niistä kymmenistä ketjuista?

"Ja sit se tinkijämulqqu tuli itkien anomaan polvillaan ja rukoili että myyn sille tuplahintaan ja otti suihinkin mut mä vaan nauroin että olisit nöyrtynyt ajoissa. Nyt jöit ikuisiksi ajoiksi ilman. Loppu."

Oletpa lapsellinen. Onko mennyt monikin ostos sivu suun?

Minultakin joku tinkasi 4€ vaatteesta puolet pois. Pyyntihintakin on jo naurettavan halpa, uudenveroisesta vaatteesta. Hylkäsin kaikki muutkin  hänen tekemät tarjoukset. Pari päivää myöhemmin löytyi toinen ostaja jolle se 4€ oli halpa hinta ja osti mukisematta pois. Ihan järjen köyhyyttä myydä jollekin supertinkaajalle eurolla tai kahdella.

Vierailija
130/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vaan alapeukkuja laskemaan.

Sukupuolivähemmistötkään eivät ole niin herkkähipiäisiä kuin torikauppaiaat vikkottaisessa asiakkaiden haukkumisketjussaan.

Vierailija
131/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan Torissa ja Vintedissä kaikki tinkijät suoraan estoon.

Vierailija
132/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa lapsellinen. Onko mennyt monikin ostos sivu suun?

Minultakin joku tinkasi 4€ vaatteesta puolet pois. Pyyntihintakin on jo naurettavan halpa, uudenveroisesta vaatteesta. Hylkäsin kaikki muutkin  hänen tekemät tarjoukset. Pari päivää myöhemmin löytyi toinen ostaja jolle se 4€ oli halpa hinta ja osti mukisematta pois. Ihan järjen köyhyyttä myydä jollekin supertinkaajalle eurolla tai kahdella.

Niinpä, ei mitään järkeä, minä en noteeraa lainkaan mitään tinkijöitä, aina löytyy, tulee ostaja joka ostaa ja maksaa mitä pyydetään.

Vierailija
133/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat ja huolenaiheet kuka myy mihinkä hintaan, kuka tinkii ja kuka ei?

Maailma on täynnä tavaraa ja lisää tulee koko ajan joten jokainen voi ihan vapaasti myydä ja ostaa minkä hintaista huvittaa, turha stressata jonkun myyntihintoja tai menetelmiä.

Vierailija
134/149 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tulee vastaan niitä jotka sanoo ostavansa ja sovitaan päivä. Sitten ei kuulu mitään ja kun kysyy tulee selityksiä ja sovitaan toinen päivä. Sitten viime tinkaan tulee en pysty ostamaan , kun tapahtui sitä ja tota.

Vierailija
135/149 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tingi enkä edes vastaa tinkaajille.

Vierailija
136/149 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on usein aivan idiootteja sekopäitä, jotka piruilevat vielä perään. Varmaan joku vaikean ADHD:n diagnoosi taustalla. 

Vierailija
137/149 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan Torissa ja Vintedissä kaikki tinkijät suoraan estoon.

Niin kuin ketään sinun typerät estot kiinnostaisi🤣

Vierailija
138/149 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tarjottu sitä viisi euroista ja jos olen suostunut niin eivät kuitenkaan hae sitä tai maksa postimaksua.

Vierailija
139/149 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tingi, en myy jobbareille mitään, jos ei ole rahaa niin pitää olla ilman tai ostaa halvempaa, hyvin yksinkertaista.

Vierailija
140/149 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa mitään tinkaajille enkä lukutaidottomille tyhjän kyselijöille. Ja näitä valitettavasti on 2/3 torin käyttäjistä, joten aika vähän tulee tehtyä kauppoja nykyään.