Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja määrää hinnan

Niinhän se ostaja haluaisi, mutta jää siten ilman. Aina löytyy toinen ostaja joka maksaa sen mitä pyydetään, jos tuote on oikein hinnoteltu. Kyllä se on niin, että myyjä on se joka päättää myykö tiettyyn hintaan, vai jättääkö myymättä. Ostaja sitten maksaa mitä myyjä haluaa, tai on sitten ostamatta.

Vierailija
42/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa ja olen alkanut kirjoittaa sen ilmoituksen. Hiljattain laiton myyntiin merkkilaukun ja heti tuli kaksi älytöntä tarjousta, toinen tarjosi pyydetystä summasta puolet ja tarjoutui hakemaan heti. Samoin monet kysyvät postitusta ja kuvittelevat sen kuuluvan tavaran hintaan. Näihinkään en vastaa enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda noi uusien ovh hinnat. Niillä ei ole hevonvotunkaan merkitystä.

Mun mielestä jos noi saamasi tarjoukset ei nyt mitään mahdottoman hävyttömiä ole, kympeissä kuitenkin.

"Vastaisin että kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos. Alin myyntihinta on xx €, tehdäänkö sillä kaupat?"

Asiallinen ja kohtelias kannattaa aina ollaan, vaikka asiat riitelisivät.

Monissa tuotteissa sillä uuden tavaran ovh:lla nimenomaan on merkitystä. Jos on tarpeeksi haluttu tavara, jota ei löydä mistään alelaareista, monet ihmiset ovat valmiita ostamaan sen ihan pienelläkin alennuksella.

Ovh myös vaihtelee, eikä siinä käy automaattisesti niin, että uutena tavara on kallis ja vähän ajan päästä hinta romahtaa. Minä myin joskus uudenveroisen kameran objektiivin 500 eurolla, vaikka olin maksanut siitä 600 e uutena. Laitoin sen myyntiin ajatuksella, että ei se varmaan mene, mutta kokeillaan nyt kuitenkin kun tarvitsin kipeästi rahaa. No, sillä välin kyseisen objektiivin hinta oli pompahtanut tietämättäni 1000 euroon, ja se objektiivi meni samana päivänä kaupaksi.

Vierailija
44/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on ainakin vaatteet tosi kalliita verrattuna Vintediin ja normi kirppiksiin.

Vierailija
45/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä ne ketkä tekevät tarjouksen ja ovella alkaa tinkaus ja säätö. Eräskin oli ostamassa pyykinpesukonetta, olin kirjoittanut että vain nouto, en omista autoa enkä voi toimittaa mihinkään. HP 50€. 

Noh, sain viestiä että ostaa tuolla rahalla. Sitten siirtyi ensin nouto ja sitten alkoi inttäminen että ei hän sitä saa yksin vietyä, ei ole autoa eikä korttia, että voisinko lainata auton ja tuoda sen, voi maksaa bensat puoliksi. Ilmoitin että myyn seuraavalle jos ei ole noutamassa ja alkoi sanomaan että kone on hänen ja soittaa poliisit. 

Sitten oli toinen ostaja joka alkoi ovella tinkaamaan että 70€ ei maksakaan yhdestä tuotteesta että nosti 50€ ja sen maksaa ja sillä hyvä. Ilmoitin että en myy ja hyvää päivänjatkoa. Alkoi haukkumaan että hän on ajanut 45 minuuttia hakemaan tuotetta ja että ei ole enempää ja että olen aikamoinen kuskpää kun hänellä menee nyt 1.5h matkoihin eikä saa tuotetta. 

Vierailija
46/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetusta kamasta ei kannata maksaa liikaa.

Uusi desingvalaisin, heh.

Vierailija
47/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä paras kun laitoin annetaan palstalle huonekalun ja joku tarjoutui hakemaan sen pois jos, minä maksaisin hänelle 50e. Ei tullut diiliä.

Vierailija
48/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettaviin tarjouksiin en vastaa. Torilla on ostajina paljon tyyppejä, jotka yrittävät ostaa halvalla myydäkseen edelleen kalliimmalla, siis jobbareita.

Jos on ollut pidempään myynnissä joku iso tilaa vievä tavara, niin saatan myydä halvallakin, jos haluan päästä eroon.

Niitä, jotka tarjoavat 1 tai 2 e kalliista tuotteesta, en noteeraa. 

hah, ja sitten on niitä, jotka yrittävät ostaa halvalla kalliita brändituotteita sanoen tulee vain omaan käyttöön. - Antaisikihan Ferrari-kauppias auton halvalla kun sanon, että,tulee vain omaan käyttöön.

Vierailija
49/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda noi uusien ovh hinnat. Niillä ei ole hevonvotunkaan merkitystä.

Mun mielestä jos noi saamasi tarjoukset ei nyt mitään mahdottoman hävyttömiä ole, kympeissä kuitenkin.

"Vastaisin että kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos. Alin myyntihinta on xx €, tehdäänkö sillä kaupat?"

Asiallinen ja kohtelias kannattaa aina ollaan, vaikka asiat riitelisivät.

Monissa tuotteissa sillä uuden tavaran ovh:lla nimenomaan on merkitystä. Jos on tarpeeksi haluttu tavara, jota ei löydä mistään alelaareista, monet ihmiset ovat valmiita ostamaan sen ihan pienelläkin alennuksella.

Ovh myös vaihtelee, eikä siinä käy automaattisesti niin, että uutena tavara on kallis ja vähän ajan päästä hinta romahtaa. Minä myin joskus uudenveroisen kameran objektiivin 500 eurolla, vaikka olin maksanut siitä 600 e uutena. Laitoin sen myyntiin ajatuksella, että ei se var

. OVH on ohjevähittäishinta, joka joskus viime vuosituhannella piti olla. Ei semmoisia enää ole.

Vierailija
50/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Mulla on ollut jotain kymmenen vuotta vanhoja tavaroita joita en ole käyttänyt ollenkaan. Katsoin nykyhinnan ja laskin siitä sopivan Tori hinnan. Huomasin että hinta on sama mitä maksoin aikanaan eli jossain mielessä sain omani pois kun tein kaupat mutta eihän ostos mikään järkevä ollut jos tavaraa ei käytä mihinkään.

Vasta myin kameran ja huomasin että vuosia sitten hinta on ollut alempi. Jostain syystä hintataso on lähtenyt nousuun mitä on itselle vaikea selittää. Hintataso ei ole vielä ostohinnan tasolla mutta jos saan puolet pois vanhasta niin minusta se on jo hyvin yli 10 vuoden käytöstä.

Vierailija
51/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettaviin tarjouksiin en vastaa. Torilla on ostajina paljon tyyppejä, jotka yrittävät ostaa halvalla myydäkseen edelleen kalliimmalla, siis jobbareita.

Jos on ollut pidempään myynnissä joku iso tilaa vievä tavara, niin saatan myydä halvallakin, jos haluan päästä eroon.

Niitä, jotka tarjoavat 1 tai 2 e kalliista tuotteesta, en noteeraa. 

hah, ja sitten on niitä, jotka yrittävät ostaa halvalla kalliita brändituotteita sanoen tulee vain omaan käyttöön. - Antaisikihan Ferrari-kauppias auton halvalla kun sanon, että,tulee vain omaan käyttöön.

Sitten on niitä että "otetaan vastaan nuorelle kodin tavaraa" eli yritetään ruinata ilmaiseksi kaikki kodin tavarat jotta voisi laittaa tavarat myyntiin. Noille koijareille ei kannata vastata mitään. Kunnon vanhemmat antavat lapselleen rahaa tai ostavat kodin tarpeet. Kaikenlaisia pellejä sitä liikkuu myynti- ja ostopalstoilla.

Vierailija
52/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veeduttaa turhat kyselyt, joissa pyydetään tarkat mitat vaatteesta ja sitten seuraa täysi hiljaisuus, kun vastaan.

Voisin villisti lähteä kuvittelemaan, että mitat voisi laittaa ilmoitukseen. Jos siitä huolimatta joku kyselee, hänet voi todeta idiootiksi ja ignoorata.

Vierailija
53/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Kyllästyin täysin tori-meininkiin ja nykyään lahjoitan tai vien vaan roskiin turhat tavarat. 

Vierailija
54/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastetusta kamasta ei kannata maksaa liikaa.

Uusi desingvalaisin, heh.

Desing 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 idiootti.

Vierailija
55/92 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin tämän saman tuotteen muualla puoleen hintaan. Kävisikö?"

"Ei kiitos. Suosittelen ostamaan sieltä toisesta paikasta 👍"

Onhan näitä.

Vierailija
56/92 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa naurettaviin tarjouksiin ja muihin tyhmiin kysymyksiin. (Laitain mm. mitat aina ilmoituksiin...).

Jos tarjous on jotenkin järkevä, saatan vastata ettei ihan tuolla lähde, mutta voisin myydää hinnalla xx....

Vierailija
57/92 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelen tuotteeni yleensä halvemmaksi kuin myyt vastaavaa myyvät enkä tingi hinnasta. Korkeintaan hyvin pienen periaatteellisen määrään esim. 5 euroa tilanteessa "tulen tunnin kuluttua hakemaan". Tai jos ostaa useamman tavaran. Yleensä vastaan tarjoajillekin, mutta en sellaisille, jotka jalomielisesti tarjoavat just jotain puolet hinnasta. Joskus olen laittanut parin tunnin päästä vastauksen, että kiitos vaan, mutta meni jo kaupaksi pyyntihinnalla (näin yleensä käy, kun hinta on "oikea").

Vierailija
58/92 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,tinkaan pyyntihinnasta, en ovh:sta. Saatan myydä -30% pienemmällä hinnalla mitä pyydän.

Vierailija
59/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo valmiiksi tingityt hinnat. Olen tähän asti vastannut aivan kaikille tarjoajille, jopa niille muutamille, jotka eivät ole ymmärtäneet, että minulla on jo valmiiksi Torin edullisin tai toiseksi edullisin hinta. Tuotteen kunto on hyvä, koska en myy rikkonaisia tuotteita (ja palautteissakin on mainittu, että tuotekuvaus on vastannut tuotteiden kuntoa). 

Aina silloin tällöin tulee kuitenkin vastaan joku joka tekee hupitarjouksen. Siis niin alakanttiin, että se on jo loukkaavaa.

Näillekin olen kohteliaasti aina vastannut, mutta jatkossa en taida enää vastata. Ajan ja vaivan hukkaa.

Jos he eivät ymmärrä tehdä asiallista tarjousta, niin mikäpä minä olen heille asiallisesti vastaamaan. Suoraan estoon vain. 

Vierailija
60/92 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa mihinkään tinkimisviesteihin, ei minun ole pakko myydä mitään ja minun mielestä on väärin että tori hyväksyy näitä ostoilmoituksia jotka alkaa otan vastaan, ne on kerjäämistä ja sitten on näitä ostan erittäin edullisen Artekin tuolin tms.hinta laitettu 50€. Paljon on näitä jotka ilmoittelee jatkuvasti ostavansa lp levyjä, pajazzoja, taidelasia, suurin osa maksaa, tarjoaa ihan naurettavaa hintaa, joku pantterimaljakko pitäisi saada satasella.Ei kannata myydä jobbareille yhtään mitään.Itse myynyt esimerkiksi huonkokuntoisia Artekin kalusteita, hinnat 90-350€ huonokuntoisista. Kaikki mennyt kaupaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan