Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko tori.fi:ssä surkeisiin tarjouksiin?

Vierailija
11.01.2025 |

Oon ollut tori.fi:ssa yli 10 vuotta ja hyvin aktiivisenä myyjänä nelisen vuotta. Välillä myös itse ostan tori.fi:ssä. Olen myynyt monen sadan euron edestä per vuosi. En käytä ToriDiiliä. 

Nyt viime aikoinakin tullut paljon viestejä, joissa uudesta ja käyttämättömästa tuotteesta tarjotaan  hyvin pientä summaa. Esimerkkinä 500 euron uusi designvalaisin, josta tarjotaan 250 euroa; mulla pyyntihinta 360 euroa. Toisena esimerkkinä uusi 340 euron designtuoli, josta tarjotaan 150 euroa. Tuolin pyyntihinta mulla 220 euroa.

Yleensä myytävissä esineissä on kysymys esim, tavarasta, joka ollut tarkoitus antaa lähisukulaiselle lahjaksi, mutta henkilö saanutkin vastaavan lahjan joltain toiselta. Tai sitten itselle ostetusta tuotteesta, mutta tullut kuitenkin sitten päädyttyä toiseen vaihtoehtoon. Ja monesti nämä tavarat ovat vielä pakkauksessaan.

Useimmiten vastaan tarjouksiin, joissa ehdotetaan tosi pientä hintaa, että tuotteen hinta on se, mitä ilmoituksessa kerrotaan. Olen vuosien varrella saanut monia kertoja myytyä kalliita esineitä ihan järkevään hintaan. Ja hyvin usein niin, että ostaja maksaa mobilepaylla ja laitan sitten tavaran postissa menemään.

En tiedä, onko nuo hyvin alhaiset tarjoukset yrityksiä koettaa kepillä jäätä, josko myyjällä olisi jotenkin pakko saada rahaa jostain.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä designtuolin saa 340 eurolla??? Jonkun jakkaran?

https://www.finnishdesignshop.fi/fi-fi/huonekalut/tuolit?filters[price]…

Vierailija
22/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tinkausviesteihin ollenkaan. Hinta on se, mikä ilmoituksessa on. Ilmeisesti se, että tuote on ollut pitkään myymättä, saa tinkaajat liikkeelle. Viimeksi tuli saman päivän aikana pidempään myynnissä olleesta tuotteesta kaksi "voin hakea tän huomenna kympillä" -viestiä. En vastannut kumpaankaan mitään, annan mieluummin ilmaiseksi jollekin tutulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä jaksa vastata. Sehän toimii niin että heti kun laitat tuotteen myyntiin, niin parissa tunnissa tulee niitä naurettavia tarjouksia. Koitetaan kepillä jäätä. Mä hinnoittelen aina realistisesti. Katson mitä muut myyjät pyytää samasta tuotteesta ja laitan taktisesti hieman niiden alle. Eli hinta on varmasti ihan oikea kyllä. Sitten kun tulee noita trolleja, jotka ehdottaa puolta siitä pyytämästäsi hinnasta, niin en usein jaksa vastata mitään.

Se mitä muut myyjät sattuvat sillä hetkellä pyytämään tuotteesta, ei kerro tuotteen todellista myyntiarvoa vaan vain sen, että Tauno Tavallinen on laittanut Hilma-täfiltä saamansa kipon myyntiin ja arvioi niin sun näin hinnan päästäkseen kiposta eroon. Parempihan se on 10 € saada kuin viedä ilmaiseksi taloyhtiön roskikseen tai hyväntekeväisyyteen.

Sitten ne kaksi muuta samanlaisen kipon myyjää katsovat, mikä se "hintataso" nyt mahtaa olla. Kohta on kolme 10€:n kuppia myynnissä eri puolilta Suomea. Mutta kipon todellinen arvo on jotain 200€, ja siitä tuleekin "mahtava kirppislöytö" jollekin asiantuntevammalle.

Vierailija
24/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tapahtunut selkeä kulttuurinmuutos viime vuosikymmenen aikana. Ennen kaikki tinkivät ja hinnoissa oli tinkivara, nykyään tuntuu että tinkiminen on synneistä pahin. Itse ainakin kokeilen kepillä jäätä ja laitan vähän korkeamman hinnan aluksi. Voin sitten pudottaa, jos ei mene kaupaksi tai jos joku tarjoaa jotain. 

Isoja summia tinkaavia enemmän mua huvittaa parista eurosta tinkaavat. Esim 20e tavarasta ollaan valmiit maksamaan 18e. Jotkut taas laittavat hinnaksi esim 17e, jolloin taas olisi mielestäni ihan ok pyöristää "tasalukuun" eli viiteentoista. Itse suosin käteistä torikaupoissa, kun en halua jaella puhelinnumeroani tai koko nimeäni randomeille, joten siksi tasahinnat. 

Vierailija
25/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos joku tarjoaa uutena 1000€ maksavasta uudehkosta tuotteesta 100€ niin ei sieltä järkevää tarjousta tule. 

Jos mietitte miksi edes olisi tuollainen tilanne niin sain kerran työtarjouksen ulkomailta ja olin ostanut 2kk aiemmin tv+soundbar, jotka käytännössä siis lähes uusia. Laitoin myyntiin asiallisella hinnalla, jotkut yritti tarjota 5-10% uuden hinnasta. 

Vierailija
26/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan, vaikkei varmaan pitäisi. Ostajat on helppoja loukkaantumaan, jos et tiputakaan hintaa. Tulee vain itselle paha mieli sitten sellaisesta. Osin tämän takia olen vähentänyt torissa myymiä juttuja. Ei vaan jaksa just tuota trollailua ja pahimmillaan vielä suuttumista, kun hinta ei muka ole oikea.

Vierailija
27/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain, jos tuotteesta ei kukaan muu kiinnostu.  

Ja ihan turhaan. Jostain vehkeestä tingataan vitosella, koska vastaavahärpäke maksaa kopiona kympin. Otan myynnistä pois ja alan mesta maksaa 200 heti. Pitää vain etsiä sopiva alan mesta.

Onneksi suurimpaan osaan tulee ekan kolmen viestin joukkoon ostaja. Ja tuote on myyty 3 tunnissa. Menipä alta arvon tai ei. Niin melkein aina pyytämälläni hinnalla.

Vierailija
28/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa mitään, varsinkaan sellaisiin, jossa ei ole alussa edes tervehdystä, vaan suoraan joku:

" nämä kaks yhteensä 30 postien kanssa?!"

Menee suoraan poistoon.

Vierailija
29/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole torissa myynyt koskaan mitään. Tavaraa ei kannata lähettää koska siellä huijataan. Myyn facebookin osto ja myynti sívuilla tavarat ja aina on mennyt kaikki kaupaksi koska ostajat ovat aina samalta paikkakunnalta.

Vierailija
30/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan erittäin asiallisesti tyyliin "tuotteen hinta on kiinteä, en ota vastaan tarjouksia" tai "tuotteen ensimmäisenä maksava saa sen, en ota vastaan varauksia".

Osa tyytyy tuohon, osa haluaa periaatteesta ryhtyä kertomaan, miten tyhmä ja ikävä ihminen olen.

Laittaako ihmiset oikeasti että olet tyhmä ja ikävä? Mulle ei vielä kukaan ole laittanut mitään haukkuja, vaikka en ole hintaa alentanut. Muutamat ovat jääneet jankkaamaan hinnasta, mutta jankkauksiin en yleensä enää vastaa, koska se vain jatkuu. Joskus olen kiusallani ottanut tuotteen pois myynnistä ja laittanut sen uudelleen korkeammalla hinnalla. Ja silti se menee jossain vaiheessa kaupaksi 🙂 Minulla kun ei ole mikään kiire myydä. 

Huvittavia on sellaiset, jotka väittää, että tämä on netissä myynnissä 70 e, joten tarjoan siitä 50 e ja mulla on pyynti 90 e. Silloin vastaan, että kannattaa ostaa se netistä 70 e jos sen sieltä saat. Näitä tulee todella paljon. Viimeksi joku väitti, että myymääni tuotetta saa netistä ~40 eurolla, vaikka tiedän ettei sitä ole ollut myynnissä kolmeen vuoteen itse ketjun myymälässä. En ymmärrä noita. Jos se on jossain myynnissä, niin hyvänen aika, sieltähän se kannattaa napata, eikä alkaa minulle kiukuttelemaan kun pyydän enemmän kuin netissä.

Vierailija
31/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen juuri laittanut tavaran myyntiin, niin silloin en vastaa.

Jos tavara on ollut myynnissä kauemmin, niin silloin katson että ne isommatkin tinkimisyritykset ovat asiallisia ja vastaan niihin.

Joo sama. Eli riippuu kauan on ollut myynnissä. Jos heti kärkeen tulee naurettavia tarjouksia, niin en vastaa ollenkaan. Pieneen tinkimiseen saatan vastata, että en ole valmis pudottamaan hintaa vielä.

Mitä kauemmin on ollut myynnissä ja mitä vähemmän kyselyitä, niin sitä herkemmin sitten neuvottelen hinnasta.

Vierailija
32/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tapahtunut selkeä kulttuurinmuutos viime vuosikymmenen aikana. Ennen kaikki tinkivät ja hinnoissa oli tinkivara, nykyään tuntuu että tinkiminen on synneistä pahin. Itse ainakin kokeilen kepillä jäätä ja laitan vähän korkeamman hinnan aluksi. Voin sitten pudottaa, jos ei mene kaupaksi tai jos joku tarjoaa jotain. 

Isoja summia tinkaavia enemmän mua huvittaa parista eurosta tinkaavat. Esim 20e tavarasta ollaan valmiit maksamaan 18e. Jotkut taas laittavat hinnaksi esim 17e, jolloin taas olisi mielestäni ihan ok pyöristää "tasalukuun" eli viiteentoista. Itse suosin käteistä torikaupoissa, kun en halua jaella puhelinnumeroani tai koko nimeäni randomeille, joten siksi tasahinnat. 

Minua myös huvittaa ja ihmetyttää parin euron tinkaajat. Miten se voikin olla kiinni siitä. Mutta jonottaahan ihmiset parin euron ämpäreitäkin, joten ehkä se sitten on joillekin tärkeää saada sellainen olo kuin olisi voittanut jotain.

Vierailija
33/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt melko paljon tavaraa torissa ja ihan yksittäisissä tapauksissa olen joutunut tulemaan hinnassa vastaan. Otan selvää mihin hintaan muut myyvät vastaavaa tavaraa ja laitan pikkasen alle. 

Vierailija
34/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt melko paljon tavaraa torissa ja ihan yksittäisissä tapauksissa olen joutunut tulemaan hinnassa vastaan. Otan selvää mihin hintaan muut myyvät vastaavaa tavaraa ja laitan pikkasen alle. 

Juu kiitos vaan just sun kaltaisten idioottien takia on sitten näitä tinkaajia ja muut joutuu myymään alihintaan!

Vierailija
35/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut huijausten uhriksi torissa. Etukäteismaksulla, tunnistatunut myyjä. Molemmilla kerroilla maksoin etukäteen tilille saamatta tavaraa. Menetin 650e ja 170e. En enää torista ostele.

Vierailija
36/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli asiat paremmin kun ihmiset soitti. Jäi ne turhat kyselijät pois kuvioista. Nyt ne kepillä koittajat: tarjoan xx summan, en todellakaan vastaa yhtään mitenkään niihin. 

Ja pari muuta pointtia.

Ensinnäkin. Jos tavara on kunnollista, järkevää ja järkevästi hinnoiteltu, niin se menee yleensä kaupaksi. Muuten ne jää pölyttymään sinne hyllyyn, eikä taatusti tule kasva korkoa tai kokemaan jotain yllättävää arvon nousua. Vanhaa ja käytettyä ei edes kannata yrittää myydä liki uuden hinnalla. Hinta vertailu on tänä päivänä erittäin helppoa, niin uuden kuin käytetyn tavaran.

Toisena. Tunne arvosta kukaan ei ala maksamaan yhtään mitään.

Vierailija
37/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä on hassua, kun laitat jotain vaikka vitosella myyntiin, ja sitten tulee tarjouksena vaikka 3,89. Ymmärrän että nuo epämääräiset numerot johtuvat siitä, että tarjous tehdään eri valuutalla (tai sitten tarjoaja tähtää johonkin tiettyyn tasasummaan postikuluineen ja Vinted-maksuineen), mutta tuntuu silti hassulta, että noin pienestä on kiinni.

Vierailija
38/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda noi uusien ovh hinnat. Niillä ei ole hevonvotunkaan merkitystä.

Mun mielestä jos noi saamasi tarjoukset ei nyt mitään mahdottoman hävyttömiä ole, kympeissä kuitenkin.

"Vastaisin että kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos. Alin myyntihinta on xx €, tehdäänkö sillä kaupat?"

Asiallinen ja kohtelias kannattaa aina ollaan, vaikka asiat riitelisivät.

Vierailija
39/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen 360 => 250 on toki iso alennus pyytää, mutta sentään 250 on vielä jotenkuten reaalimaailmassa pysyttelevä hintaehdotus. Jostain syystä minulle tulevat tarjoukset ovat aina ihan naurettavia. Tyyliin tuote maksaa uutena 250, muut myyjät pyytävät omistaan 150-200, minä laitan uudenveroisen myyntiin 80 eurolla koska haluan siitä eroon => hintaehdotukset ovat jotain "moi myytkö tämän kolmella kympillä pliis :)". Tai 50 euron hinnasta tarjotaan 10 e. 10 euron tavarasta 2 e.

Olen muuten huomannut, että noita naurettavia hintaehdotuksia tulee erityisesti silloin, kun yritän myydä jo valmiiksi halvalla hinnalla muihin verrattuna. Ehkä siitä tulee sitten sellainen mielikuva, että "tuo myyjä selkeästi haluaa päästä nopeasti tavarastaan eroon, kokeillaanpas kepillä jäätä, heh heh".

Vierailija
40/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs nämä myyjät jotka myy 15 vuotta vanhaa tavaraa "käyttämättömänä" ja hinta korkeampi kuin pyynti uudesta kaupassa...

Koska se todella voi olla käyttämätöntä, minulla on muutama juttu paketissa, mitä ei ole tullut käytettyä koskaan. Olen siis saanut sen joskus, en ole ostanut. Minulla on esimerkiksi lasitavaraa, jota ei saa kaupasta enää saman värisenä ja oikein hyvästä tarjouksesta voi kaupasta saada vastaavan parikymmentä senttiä halvemmalla kuin millä voin kaupata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä