Olen miettinyt kuntosalikortin hankkimista, mutta pelottaa lähteä salille ylipainoisena
Kaikkia laitteita en osaa käyttää, mutta aikuinen tytär on luvannut opettaa ja yksi tuolla salilla käyvä tuttava myös.
Mulla vain on reilusti ylipainoa eikä kunto tietenkään ole sieltä parhaimmasta päästä. En nyt mikään sohvaperuna ole koska teen fyysisesti raskasta työtä vanhuspuolella. Painoa tällä hetkellä 114kg ja pituus on 168cm eli reippaasti on ylimääräistä. Olen jo pudottanut kuitenkin painoa 11kg eli olen ollut vieläkin painavampi.
Ei vain houkuta ajatus mennä puhisemaan salille muiden katseiden alle. Vaikka aina sanotaan, että ei siellä muut mitään katso vaan keskittyvät omaan treeniin. Olisi vain silti mukava kun saisi olla ihan yksin siellä tai paikalla vain korkeintaan pari tuttua ihmistä.
Miten pääsen yli tästä pelosta ja saan itseni tsempattua salille? Ei ole kyse siitä, että en haluaisi kuntoilla ja pudottaa painoa vaan mua oikeasti jännittää mennä sinne salille. Uimassa olen käynyt, mutta siinä jotenkin on turvassa siellä veden alla kun ei näy koko ajan vartalo muille.
Mä saisin vielä opiskelijahintaan lipun sekä nyt menossa tammiale. Saisin ostettua puolen vuoden kortin e-passin summalla kokonaan. Mä olen siis vakityössä ja sen vuoksi mulla on e-passi käytössä, mutta opiskelen samalla ja siksi saan opiskelija-alennukset.
Kommentit (149)
Salilla ei paino putoa, ei vaikka mitä tekisit. Vhh ruokavalio, pätkäpaasto ja hiit tyylinen treeni 2 kertaa viikossa sen mukaan miten ylipainon puolesta pystyy.
Treenaa kotona ihan normi vatsa, selkä, punnerrus ja toistokyykyt pari kertaa viikossa hiit treenin lisäksi. Treenin Max kesto 20min, se riittää sinulle paremmin kuin hyvin.
Kuntosalia et tarvitse mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Jos väkimäärä ahdistaa, niin mene keskellä päivää.
Ei ole mahdollista koska teen päivätyötä. Tytär sanoi, että illalla yhdeksän jälkeen alkaa olla aika hiljaista. Se vain aika huono ajankohta mulle koska ei saisi olla raskasta liikuntaa liian lähellä yöunia ja mulla kuitenkin herätys kuudelta arkiaamuisin. Univaikeuksien vuoksi ei taida voimat riittää mennä aikaisin aamulla.
Tuonne siis saa oman lätkän millä pääsee sisälle muutenkin kuin uimahallin aukioloaikana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Salilla ei paino putoa, ei vaikka mitä tekisit. Vhh ruokavalio, pätkäpaasto ja hiit tyylinen treeni 2 kertaa viikossa sen mukaan miten ylipainon puolesta pystyy.
Treenaa kotona ihan normi vatsa, selkä, punnerrus ja toistokyykyt pari kertaa viikossa hiit treenin lisäksi. Treenin Max kesto 20min, se riittää sinulle paremmin kuin hyvin.
Voi hohhoijaa. Kyllä mä nyt sen tiedän, että painonpudotuksessa pääpaino on ruokavaliossa. Mä päätän itse liikuntamuotoni ja haluan salille vahvistaakseni kuntoa ja lihaksia. Selän kanssa on ongelmia ja kuntosalitreenistä moni on saanut avun selkäongelmiin kun lihakset vahvistuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sellaista asiantuntemusta taas vaihteeksi. Hyvä tavaton, jos reilusti ylipainoinen alkaa tehdä kylmiltään kehonpainotreeniä, siitä ei hyvää seuraa nivelille. Kuntosalien laitteet ovat erinomaisia kuntoutujille ja ylipainoisille, jotta saavat tukilihakset kuntoon. Liikunta on erittäin oleellinen osa kokonaisvaltaista painonhallintaa, koska se vaikuttaa metaboliaan, unen laatuun ja ruokahaluun.
Kukaan salilla ei välitä painostasi. Muista, että laihdutus on 80-90% ruokavaliota, loput on liikuntaa.
Sali rotta
Vierailija kirjoitti:
Kukaan salilla ei välitä painostasi. Muista, että laihdutus on 80-90% ruokavaliota, loput on liikuntaa.
Sali rotta
Voi luoja. Mä en missään kirjoittanut, että kuvittelen liikunnan olevan ainoa keino painonpudotukseen. Ruokavaliolla mä olen painoani pudottanut.
Ap
Kotonakin voi ihan hyvin kuntoilla, kun katsoo televisiota. Näin yhdistyy huvi ja hyöty.
Älä mene fitnesmissi-salille, vaan ihan kunnon salille, jossa treenaavat normaalit ihmiset ja tarjoavat ohjauspalveluita alottelijoille. Jos ei kuulu hintaan, niin kannattaa silti maksaa, saat läpikäynnin laitteisiin ja vinkkejä järkevään treeniohjelmaan, niin alkaa tuloksiakin tulemaan.
Kukaan järkevä ei tuijottele muita salilla eikä varsinkaan niitä, jotka selkeästi ovat siellä tullakseen parempaan kuntoon ja hoitaakseen itseään. Eniten ärsytystä aiheuttaa selfiepeilailijat ja kännykkäriippuvaiset, jotka tukkivat laitteita ja seisovat tiellä.
Rohkeasti painoja nostelemaan, siellä salilla kaikennäköistä ja kokoista treenaajaa.
Jos on noin raakasti ylipainoinen mutta pystyy raskasta työtä kuitenkin tekemään, siellä rasvan alla on pakko olla mukavasti lihaksia jo valmiina. Rauta nousee sulla huomattavasti paremmin kuin 45kg kuivan kesän oravanruikulla, ja se on motivoivaa. Salille vaan.
' Mene. Olen juuri alkanut opetella painonnostoa, ja opettajani kertoo, etta on mahdollista repaista kasivarsi sijoiltaan ihan pienillakin painoilla jos tekniikka on ihan pihalla. Eli jos joku tuijottaa sinua, heilla on mahdollisesti raajat pian hyvinkin solmussa, ja saat sitten nauraa heille, ei he sinulle :) (Vahingonilo ei ole kaunista, mutta jos ilkeydesta saa karsia, niin itse petasi).
Meinaatko, että olet niin erikoinen, että joku jaksaa juuri sinuun kiinnittää huomionsa?
Vierailija kirjoitti:
Älä mene fitnesmissi-salille, vaan ihan kunnon salille, jossa treenaavat normaalit ihmiset ja tarjoavat ohjauspalveluita alottelijoille. Jos ei kuulu hintaan, niin kannattaa silti maksaa, saat läpikäynnin laitteisiin ja vinkkejä järkevään treeniohjelmaan, niin alkaa tuloksiakin tulemaan.
Kukaan järkevä ei tuijottele muita salilla eikä varsinkaan niitä, jotka selkeästi ovat siellä tullakseen parempaan kuntoon ja hoitaakseen itseään. Eniten ärsytystä aiheuttaa selfiepeilailijat ja kännykkäriippuvaiset, jotka tukkivat laitteita ja seisovat tiellä.
Rohkeasti painoja nostelemaan, siellä salilla kaikennäköistä ja kokoista treenaajaa.
Ei täällä tuppukylässä edes ole mitään fitnesmissi-saleja. :D On tuo kunnan kuntosali sekä yksi yksityinen sali eikä kumpikaan ole mikään fitnesmissien paikka. Kummassakin käy ihan tavallisia ihmisiä.
Mulla ei ole nyt varaa maksella mistään ohjauksista, mutta mulla on tytär ja tuttava jotka voivat auttaa. Tytär käynyt salilla jo vuosia ja tämä tuttava vuosikymmeniä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin raakasti ylipainoinen mutta pystyy raskasta työtä kuitenkin tekemään, siellä rasvan alla on pakko olla mukavasti lihaksia jo valmiina. Rauta nousee sulla huomattavasti paremmin kuin 45kg kuivan kesän oravanruikulla, ja se on motivoivaa. Salille vaan.
No siis kyllä mulla lihastakin on, etenkin jaloissa kun pitää tätä painoa kannatella. Sulana aikana teen pitkiä pyörälenkkejä ja sekin vaikuttaa jalkoihin. Pitäisi kuitenkin saada selän ja käsivarsien lihaksia parempaan kuntoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hohhoijaa. Kyllä mä nyt sen tiedän, että painonpudotuksessa pääpaino on ruokavaliossa. Mä päätän itse liikuntamuotoni ja haluan salille vahvistaakseni kuntoa ja lihaksia. Selän kanssa on ongelmia ja kuntosalitreenistä moni on saanut avun selkäongelmiin kun lihakset vahvistuu.
Ap
Opettele ensin liikuttamaan omaa kehoasi, vasta kun olet kunnossa ilman painoja, voi harkita salille lähtöä jos niin haluat. Puuhun on kiivettävä juuresta. Rapakunnossa oleva ei mene kuin rikki painoilla, kehonpainolla et saa vahinkoa aikaiseksi. Painon pudotuksessa ei ole pääpaino ruokailussa vaan se on ainoa asia jolla painoa hallitaan. Millään määrällä liikuntaa ei paino putoa, liikunta ei auta painonhallinnassa ollenkaan.
Liikunnalla paranee kunto, ei putoa paino. Yhdellä ainoalla hesen aterialla juoksee 1/2 maratonin helposti. Jos ruokailu on edes vähääkään pielessä, sitä ei korjaa millään määrällä liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Opettele ensin liikuttamaan omaa kehoasi, vasta kun olet kunnossa ilman painoja, voi harkita salille lähtöä jos niin haluat. Puuh
Voi luoja. Mä osaan kyllä liikuttaa kehoani. Mähän kerroin, että en ole mikään sohvaperuna vaan tee fyysisesti raskasta työtä. Mä pystyn myös pyöräilemään, hiihtämään, uimaan ja kävelemään luonnossa.
Lopeta jo tuo jankutus liikunnasta ja painon pudotuksesta. Mä vastasin erittäin selkeästi sulle jo aiemmassa viestissä, että tiedän pääpainon olevan ruokavaliossa. En myöskään kysynyt mitään vinkkejä painonpudotukseen ja jos olisit lukenut ihan ajatuksella mun aloituksen niin olisit tajunnut mikä tämän aloituksen pointti on. Eli pointti on se, että mulla on suuri kynnys lähteä sinne kuntosalille.
Mene muualle jos et ymmärrä lukemaasi ja haluat vain päteä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista asiantuntemusta taas vaihteeksi. Hyvä tavaton, jos reilusti ylipainoinen alkaa tehdä kylmiltään kehonpainotreeniä, siitä ei hyvää seuraa nivelille. Kuntosalien laitteet ovat erinomaisia kuntoutujille ja ylipainoisille, jotta saavat tukilihakset kuntoon. Liikunta on erittäin oleellinen osa kokonaisvaltaista painonhallintaa, koska se vaikuttaa metaboliaan, unen laatuun ja ruokahaluun.
Kuntosalin laitteilla ei tee yhtään mitään. Niistä on korkeintaan rajallinen apu jollekin vammasta toipuvalle. Kuntosalin laitteet on parhaimmillaankin kasa kallista Pa*Kaa.
Kehonpainotreeni ei tee pahaa nivelille ja niillä saa nimenomaan mainitut tukilihakset kuntoon, laitteilla ei saa mitään lihasta kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Opettele ensin liikuttamaan
Eli ap ilmeisesti kuvittelee osaavansa kävellä, hiihtää, uida ja pyöräillä? Mikä sulla on hätänä?
Sinne vaan, kaikkia kiinnostaa vain oma treeni, mutta eikö kävely olisi parempi liikuntamuoto?
On tämä palsta kyllä upea. Ylipainoisia mollataan minkä ehditään ja kun joku ylipainoinen kertoo haluavansa käydä esim. kuntosalilla, niin sekin on jonkun mielestä väärin. Ei saisi liikkua kuten itse haluaa vaan pitäisi tehdä kuten joku oman elämänsä besserwisser-sankari haluaa.
Ohan se ihan fakta että kaikilla on niitä epävarmuuden tunteita vaikka kukaan ei katsoisikaan yhtään mitään, mutta kannattaa pitää se mielessä että sua silti arvostetaan kun sä haluat itsellesi parempaa.
Se on ihan sama mistä sä lähdet tai missä kunnossa sä nyt olet, mikään muu ei ole hienompaa ihmisessä kuin se että hän haluaa parempaa itselleen.
Joten anna mennä vaan
<3