Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.

Vierailija
05.01.2025 |

Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia. 

Kommentit (311)

Vierailija
181/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut pari laukkua/reppua äidille, siskolle ja siskon tytölle Italliasta. Teki kaikki sama monen sukupolven suutari ja hinnat ei olleet pahat, minun silmään todella hienot vintage tyyliiset. On paikallista nahkaakin ja kangasta jota käytti. Itse tykkään  Itallialaisesta tyylistä, niin vaatteissa, jalkineissa, aseissa ja ym ym. Italialaiset myös arvostavat pitkän perinteen käsityötaitoja ja suutareita ym ammatinharjoittajia löytyy melkein joka kylästä. 

Ei liity muuten tähän laukku tappeluun, mut halusin tuoda myös esille pienet toimijat.

M33

Tuo on jo tyylikästä. Näin jossain ikkunassa suutarin paksusta matkasta tekemän laukkusarjan jossa ei ollut logon logoa kuin ehkä sisäpuolella. Tuo olisi tosi luxus. Nahka ikääntyy kauniisti ja kestää. Laatu ilman logoja on klassisen kaunista.

Vierailija
182/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjaksi kauniin ja käytännöllisen MK-laukun. Pitääkö nyt hävetä?

Ei nyt hävetä mutta ei siinä mitään esittelemistä ole.

Sama jos ylpeilisin kun mulla on Niken verkkarit.

Eli missä on mielestäsi esittelemistä? Minusta kauniissa ja hyvissä tuotteissa on esittelemistä, ei vain niissä kalleimmissa.

Voi hyvänen aika! Jos nyt oot kerran elämässäs ostanut satasen kors laukun ja ylpeilet sillä niin valitettavasti muut eivät edes arvosta sitä. Otas nyt se kors kainaloon ja mee sinne lähiön markettiin ylpeilemään sillä, tirskahdus

No en ikävä kyllä omista Kors laukkua, mutta ovat minusta kauniita. En arvosta sitä jos joku laittaa satoja tai tuhansia laukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kuulostavani ylimieliseltä, mutta on kiinnostavaa, miten moni puolustelee merkkilaukkujen hankintaa sanomalla, että kyseessä on jokaisen oma valinta. Kiinnostavaa on se, miten sokeaksi voi tulla sille, millä perusteella niitä omia valintoja tehdään. Ihan kuin median ja sosiaalisen median sisältö ei mitenkään vaikuttaisi valintoihin. Aivan samalla tavalla puolustetaan kalliita ja kivuliaita esteettisiä toimenpiteitä. Huulitäytteet ja muut ovat ihan täysin jokaisen oma valinta. Täysin toisistaan ja median syöttämästä "hyvän elämän" kuvasta riippumatta kaikki ihan vain itsekseen pohdittuaan ja harkittuaan päätyvät ostamaan samoja laukkuja.  

Kyllä, emme elä tyhjiössä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen jne. Mutta kyllähän sinäkin valitset mitä puet yllesi ja se on sinun valintasi. Onko sinun valintasi täysin riippumaton ympäröivästä maailmasta, historiasta jne. Ostat mielummin heikkolaatuiset kuin laadukkaat kengät? Olet täysin näiden kaikkien valintojen yläpuolella mitä joka päivä tehdään. Ruoka, sarjat, autot, kodit, kulutustavarat? No mutta hyvä kun olet niin tiedostava yksilö, vai onko se edes mahdollista. 

Vierailija
184/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on birgin35 ghw, veikkasin että arvo on noussut käytetylläkin ~15000-25000€ itse maksoin tästä 12500€. Mut en mä tätä ole myymässä,on yhä monen vuoden käytön jälkeen täysin uudenveroinen. 

Mistä näitä sikiää? Sun veikkaus ei ole sama kuin se hinta millä se lopulta myydään. Jotta laukku oikeasti olisi edes myynti kuntoinen sen tulisi olla käyttämätön ja se tulisi säilyttää oikein, suojattuna. Mitä se kertoo ihmisestä että laittaa viimeiset penninsä laukkuun? En todellakaan jaksais kanniskella samaa laukkua vuodesta toiseen.

Käytettyjen merkkilaukkujen markkina on iso ja todellakin siellä myydään laukkuja isommalla hinnalla kuin ostettaessa. Toki merkillä, mallilla ja kunnolla on merkitystä. Sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin design-tavaraan tai vaikka esim. antiikkiin. Kannattaa tutustua, ja nyt ei siis todellakaan puhuta mistään Tori-kaupoista :)

Vierailija
185/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla vaatteilla ja tuotteilla on joku merkki ja valmistaja. Oletteko miettineet sitä. Aina tuet jotain merkkiä. 

Vierailija
186/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aidot pystyy erottamaan feikeistä. Voitte yrittää myydä Dubai-feikkejä Torissa, mutta missään muualla ette niitä saa myytyä. 

Nykyään niitä on tosi vaikea erottaa. Tarvitaan asiantuntija käymään laukku kohta kohdalta läpi. Valitettavasti feikkilaukku bisneksessä pyörii todella suuret rahat ja moni on saanut karvaasti pettyä ostamaansa merkkilaukkuun kun se onkin todettu feikiksi. Näinhän tämä maailma menee, että siellä missä pyörii suuret rahat, siellä pyörii myös huijarit.

Vierailija
187/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kuulostavani ylimieliseltä, mutta on kiinnostavaa, miten moni puolustelee merkkilaukkujen hankintaa sanomalla, että kyseessä on jokaisen oma valinta. Kiinnostavaa on se, miten sokeaksi voi tulla sille, millä perusteella niitä omia valintoja tehdään. Ihan kuin median ja sosiaalisen median sisältö ei mitenkään vaikuttaisi valintoihin. Aivan samalla tavalla puolustetaan kalliita ja kivuliaita esteettisiä toimenpiteitä. Huulitäytteet ja muut ovat ihan täysin jokaisen oma valinta. Täysin toisistaan ja median syöttämästä "hyvän elämän" kuvasta riippumatta kaikki ihan vain itsekseen pohdittuaan ja harkittuaan päätyvät ostamaan samoja laukkuja.  

Kyllä, emme elä tyhjiössä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen jne. Mutta kyllähän sinäkin valitset mitä puet yllesi ja se on sinun valintasi. Onko sinun valintasi täysin riippumaton ympäröivästä maailmasta, historiasta j

Ei ole tarpeen kärjistää. En väitä olevani vapaa vaikutteista, mutta toisista vaikutteista on enemmän haittaa kuin toisista. Tarkoitukseni oli kyseenalaistaa valintoja, joista on haittaa yksilölle tai yhteiskunnalle. Merkkilaukkujen ostamisesta velkarahalla on haittaa, samoin mainitsemistani esteettisistä toimenpiteistä. Se, että alkaa harrastaa vaikka hapanjuurileivontaa somevideoiden innoittamana, ei ole ongelma sen enempää yksilön kuin yhteiskunnankaan tasolla. 

Vierailija
188/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aidot pystyy erottamaan feikeistä. Voitte yrittää myydä Dubai-feikkejä Torissa, mutta missään muualla ette niitä saa myytyä. 

Nykyään niitä on tosi vaikea erottaa. Tarvitaan asiantuntija käymään laukku kohta kohdalta läpi. Valitettavasti feikkilaukku bisneksessä pyörii todella suuret rahat ja moni on saanut karvaasti pettyä ostamaansa merkkilaukkuun kun se onkin todettu feikiksi. Näinhän tämä maailma menee, että siellä missä pyörii suuret rahat, siellä pyörii myös huijarit.

Kyllä. Siksi ei pidä ole niin tyhmä että ostaisi laukkua jonka aitoutta ei ole varmennettu esim suoraan Torista tms yksityseltä myyjältä. 

Vierailija
189/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Oliko tuo ironiaa?

Kors on todella kaukana luksusmerkeistä. Ihan tavallista WT-roskaa. Itse en kehtaisi käyttää.

Vierailija
190/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut pari laukkua/reppua äidille, siskolle ja siskon tytölle Italliasta. Teki kaikki sama monen sukupolven suutari ja hinnat ei olleet pahat, minun silmään todella hienot vintage tyyliiset. On paikallista nahkaakin ja kangasta jota käytti. Itse tykkään  Itallialaisesta tyylistä, niin vaatteissa, jalkineissa, aseissa ja ym ym. Italialaiset myös arvostavat pitkän perinteen käsityötaitoja ja suutareita ym ammatinharjoittajia löytyy melkein joka kylästä. 

Ei liity muuten tähän laukku tappeluun, mut halusin tuoda myös esille pienet toimijat.

M33

Tuo on jo tyylikästä. Näin jossain ikkunassa suutarin paksusta matkasta tekemän laukkusarjan jossa ei ollut logon logoa kuin ehkä sisäpuolella. Tuo olisi tosi luxus. Nahka ikääntyy kauniisti ja kestää. Laatu ilman logoja on klassisen kaunista.

Kiitos. Noissa suutari, räätäli ja seppien pajoissa saattaa itse päästä seuramaan työtä vierestä ja hinnat on kohtuulliset, ei taineet maksaa mitkään noista yli 500-euroa ja työllistää vanhanliiton perheyrittäjiä mitkä on tehneet noita hommia sukupolvien ajan. Näitä löytyy eteenkin Pohjois-Italliasta. 

Vierailija
191/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika Vikman on nolo. Ostaa Guccin ja Versacen tuotteita Pariisista. Pariisista!

Italia olisi niiden merkkien oikea ostospaikka.

Vierailija
192/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siksi ei pidä ole niin tyhmä että ostaisi laukkua jonka aitoutta ei ole varmennettu esim suoraan Torista tms yksityseltä myyjältä. 

Aitoustodistuksia voidaan helposti väärentää. En nyt puhu mistään tori myynnistä tai yksityiseltä ostamisesta, suuret rahat liikkuu ihan muualla. Feikki merkkilaukkuja myydään vintagesivuilla, huijarisivuilla ja juuri siellä missä vähiten osaat varoa. Tässä koko sivullinen tärkeää laukkutietoa  https://www.quora.com/How-can-I-find-out-if-a-luxury-bag-is-original-or…

Vierailija
193/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoustodistuksia voidaan helposti väärentää. En nyt puhu mistään tori myynnistä tai yksityiseltä ostamisesta, suuret rahat liikkuu ihan muualla. Feikki merkkilaukkuja myydään vintagesivuilla, huijarisivuilla ja juuri siellä missä vähiten osaat varoa. Tässä koko sivullinen tärkeää laukkutietoa  https://www.quora.com/How-can-I-find-out-if-a-luxury-bag-is-original-or

Eiköhän tuon älyä. Kannattaa itse varmistua siitä mistä ostaa ja miten laukun aitous on todennettu. Ei kannata kuvitella olevansa ainoa joka nämä asiat ymmärtää ja osaa selvittää. Kaikki laukut eivät ole valmistettu hikipajoissa ja ole epäaitoja. 

Vierailija
194/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on niin tyhmä, että ostaa tuollaisen hulppean hintaisen luksuslaukun selvittämättä asiaa ensin perusteellisesti ja paneutumatta siihen, miten laukun aitous voidaan varmistaa. Jos on niin tyhmä niin hyvä että saadaan tyhmiltä rahat pois. 

Vierailija
195/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoustodistuksia voidaan helposti väärentää. En nyt puhu mistään tori myynnistä tai yksityiseltä ostamisesta, suuret rahat liikkuu ihan muualla. Feikki merkkilaukkuja myydään vintagesivuilla, huijarisivuilla ja juuri siellä missä vähiten osaat varoa. Tässä koko sivullinen tärkeää laukkutietoa  https://www.quora.com/How-can-I-find-out-if-a-luxury-bag-is-original-or

Eiköhän tuon älyä. Kannattaa itse varmistua siitä mistä ostaa ja miten laukun aitous on todennettu. Ei kannata kuvitella olevansa ainoa joka nämä asiat ymmärtää ja osaa selvittää. Kaikki laukut eivät ole valmistettu hikipajoissa ja ole epäaitoja. 

Et tainnut älytä? Tuskin vaivauduit katsomaan linkkiä. Omapahan on asiasi. Sen sijaan että hehkuttelet muka merkkilaukkujasi täällä niin kannattaisi tarkistuttaa ne ettei sitten tule paha mieli. Yleensä merkkiuskolliset hakee vielä mahdollisimman edullisia merkkilaukkuja ja ovat näin helppoja saaliita huijareille.

Vierailija
196/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut älytä? Tuskin vaivauduit katsomaan linkkiä. Omapahan on asiasi. Sen sijaan että hehkuttelet muka merkkilaukkujasi täällä niin kannattaisi tarkistuttaa ne ettei sitten tule paha mieli. Yleensä merkkiuskolliset hakee vielä mah

Mikä ihmeen ongelma sinulla on. :D Yrität nyt todistaa väkisin että ihmiset ovat ostaneet feikkejä laukkuja. Jospa ovat ottaneet asioista etukäteen selvää ihan itse. 

Vierailija
197/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess on pissisten noloin merkki.

Vierailija
198/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan toimivan laukun, pitää olla lokeroita ja osastoja pikkutavaroille.

Tutkin kerran jotain merkkilaukkua lentoasemalla, oli toimimaton ja ruma.

Noloin on se Marimekkoremminen Gratha, huono toimivuus.

Vierailija
199/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Oliko tuo ironiaa?

Kors on todella kaukana luksusmerkeistä. Ihan tavallista WT-roskaa. Itse en kehtaisi käyttää.

Mitkä merkit on WT-merkkejä?

Vierailija
200/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle ne on noloja? Minä nautin niistä. Aikoinani ostin, mutta enää en voi taloudellisen tilanteen takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan