Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.

Vierailija
05.01.2025 |

Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia. 

Kommentit (311)

Vierailija
221/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyylitasoa tarkoitin! Voihan jollain olla vaikka varakas puoliso, joka kustantaa. Minun mielestä näyttää hölmöltä yhdistää kymppitonnin laukku homssuiseen lookkiin. Suomalaiset voisivat vaikka aloittaa siitä, että kävisivät kampaajalla ja hoidattaisivat kätensä. 

Vierailija
222/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kannattaa teetättää tuote käsityöläisellä kunnon materiaaleista, siinä oikea laatu ja luksustuote!

Niin kannattaa, saa viellä räätälöityä itselle sopivaksi ja uniikkiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla minä katson ihmisten vaatteita ja koruja, kun te hölmöt tuijotatte vieraiden ihmisten laukkuja. 

Vierailija
224/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katson aina laukun sijaan ihmisellä ensin kenkiä, vaatteita ja koruja. Siitä näkee vähän tasoa. Pelkkä osarilla hankittu laukku yhdistettynä halpoihin kenkiin tai vaatteisiin näyttää juuri siltä, että se on hankittu viimeisillä rahoilla. 

Kyllä se ihmisen todellinen taso on jossain aivan muualla kuin vaatteissa, kengissä tai koruissa. Olet nolo!

Vierailija
225/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeissa luksus vaatteissa ei yleensä isolla tekstillä näy brändiä. Vähän ihmetyttää miksi joku haluaa pukeutua jonkun brändin mainos paitaan kun halvemmalla saisi laadukkaampia vaatteita ilman näkyviä merkkejä.

Jokaiselta luksusmerkiltä löytyy tuotteita, joissa kissankokoisin kirjaimin julistetaan Dior, Louis Vuitton,Chanel, ja jopa Hermes. Jos ei muissa, niin huiveissa. Ja näille löytyy oma asiakaskuntansa. 

Sitä ihmettelen, että miksi kukaan niitä ostaa. Monesti halvemmat mallistot on vielä valmistettu halpatyömaissa ja ne kalliit jossain Italiassa tms.

Koska pitää näyttää siltä, että ois massia, vaikka ei olisikaan massia.

Wannabe rikkaan tunnistaa sadan metrin päähän, mutta oikeasti rikkaan vain ne jotka tunnistaa pienen logon paidan reunassa.

Vierailija
226/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän näitä logollisten luksuslaukkujen kantajia vähän sellaisina brassailijoina. Kaikilla rikkailla ja hyvätuloisilla on ne samat laukut. Ja oman statuksen tarkoituksella esiin tuominen on kyllä tosi noloa. 

Vierailija
227/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeissa luksus vaatteissa ei yleensä isolla tekstillä näy brändiä. Vähän ihmetyttää miksi joku haluaa pukeutua jonkun brändin mainos paitaan kun halvemmalla saisi laadukkaampia vaatteita ilman näkyviä merkkejä.

Jokaiselta luksusmerkiltä löytyy tuotteita, joissa kissankokoisin kirjaimin julistetaan Dior, Louis Vuitton,Chanel, ja jopa Hermes. Jos ei muissa, niin huiveissa. Ja näille löytyy oma asiakaskuntansa. 

Sitä ihmettelen, että miksi kukaan niitä ostaa. Monesti halvemmat mallistot on vielä valmistettu halpatyömaissa ja ne kalliit jossain Italiassa tms.

Koska pitää näyttää siltä, että ois massia, vaikka ei olisikaan massia.

Ilmiön surullisin ilmentymä on teinit, jotka ryöstävät merkkivaatteita toistensa päältä. On todella kyseenalaista nähdä statussymbolina ja saavutuksena tavaraa, joka on hankittu laittomasti. Jossain itähelsinkiläisessä lähiössä, jossa kaikki tuntevat toisensa, tiedetään kyllä, kuka asuu kaupungin vuokratalossa ja kuka ei. Kun se vuokrakasarmin kasvatti ilmestyy kouluun tuhansien eurojen takissa, luulisi kaikkien ymmärtävän, miten takki on hankittu. 

Vierailija
228/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä joku veti herneet nenään tuosta tasoasiasta. Siis minä tarkoitin tyylitasoa. Olen esteettinen ihminen ja mielestäni on ihanaa esim kahvilassa katsella tyylikkäitä ihmisiä. Pariisissa lähinnä tai Italiassa. Suomessa ei ole mitään tyylikulttuuria, paitsi Papudesign ja Marimekko. Ulkomaalainen nainen kuolisi nauruun, jos hänelle näyttäisi vaatemallistokuvia näistä.

Vierailija
229/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tyylitasoa tarkoitin! Voihan jollain olla vaikka varakas puoliso, joka kustantaa. Minun mielestä näyttää hölmöltä yhdistää kymppitonnin laukku homssuiseen lookkiin. Suomalaiset voisivat vaikka aloittaa siitä, että kävisivät kampaajalla ja hoidattaisivat kätensä. 

Minusta taas tyylillä ja tuotteen hinnalla on lopulta aika vähän tekemistä keskenään. Jos vaatteet ja asusteet on hankittu hinta ja merkki edellä, syntyy kokonaisuudesta nousukasmainen vaikutelma. 

Vierailija
230/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiön surullisin ilmentymä on teinit, jotka ryöstävät merkkivaatteita toistensa päältä. On todella kyseenalaista nähdä statussymbolina ja saavutuksena tavaraa, joka on hankittu laittomasti. Jossain itähelsinkiläisessä lähiössä, jossa kaikki tuntevat toisensa, tiedetään kyllä, kuka asuu kaupungin vuokratalossa ja kuka ei. Kun se vuokrakasarmin kasvatti ilmestyy kouluun tuhansien eurojen takissa, luulisi kaikkien ymmärtävän, miten takki on hankittu. 

Nämähän ovat maahanmuuttajalapsia ja -nuoria enimmäkseen. Kun koko lyhyen elämänsä on kohdannut rasismia ja yhteiskunta joka paikasta huutaa ettet kelpaa, ovat jo nuorina oivaltaneet ettei heille ole tässä yhteiskunnassa paikkaa. Ovat vielä vierestä seuranneet, miten täällä ei liian tummanvärinen saa kunnon töitä, vaikka olisi maisterin tutkinto ja työkokemusta, niin on rasimin läpitunkema koko maa. Tulisi siinä katkeraksi kuka tahansa, kun tietää, että vaikka kuinka yrittäisit ja opiskelisit, olet aina vääränlainen, ja ainoat työt joihin sinut huolitaan, on siivoojan tai laitoshuoltajan työ. Taustasyyt pitää hoitaa pois, niin hoituu ongelmakin.

Vierailija
231/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä joku veti herneet nenään tuosta tasoasiasta. Siis minä tarkoitin tyylitasoa. Olen esteettinen ihminen ja mielestäni on ihanaa esim kahvilassa katsella tyylikkäitä ihmisiä. Pariisissa lähinnä tai Italiassa. Suomessa ei ole mitään tyylikulttuuria, paitsi Papudesign ja Marimekko. Ulkomaalainen nainen kuolisi nauruun, jos hänelle näyttäisi vaatemallistokuvia näistä.

Olen samaa mieltä Papu- ja Marimekko-tuotteista ja ranskalais- sekä italialaisnaisten tyylikkyydestä. Minulle ei kuitenkaan tule tästä ensimmäisenä mieleen tuhansien eurojen trendikkäät luksuslaukut vaan ajaton, hillitty eleganssi. Yhdistän näkyvän luksuksella brassailun enemmän Itä-Euroopan naisiin. 

Vierailija
232/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Kors on vähän sama kuin tykkäisi Olavi Virrasta, ihan kiva mutta niin out nykypäivästä. 

Olavi Virta nyt ei ole millään tavalla out.

Ai diggaat siitä jo kuolleesta tangolaulajasta? Vai sekoititkohan Olavi Uusivirtaan?

Vierailija
233/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fjällräven, sasta tai Tierra luksusmerkkejä? Ainakin kestäviä ja käytännöllisiä vaatteita. 

Vierailija
234/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuolla ulkomaillakin näkee vähemmän "tyylikkäitä" naisia ja miehiä. 

Vierailija
235/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Kors on vähän sama kuin tykkäisi Olavi Virrasta, ihan kiva mutta niin out nykypäivästä. 

Ai diggaat siitä jo kuolleesta tangolaulajasta? Vai sekoititkohan Olavi Uusivirtaan?

Uusivirta on mitä on, Olavi Virta sen sijaan on legenda. Olavi Virta ei ole eikä tule olemaan millään tavalla out, on ikuinen kuin musta kahvi. -eri

Vierailija
236/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte niin hassuja. Taistelette täällä merkkilaukuista kun suomessa todella harvalla on ihka aito merkkilaukku. Jos on vähänkään matkustellut niin tietää monta paikkaa mistä näitä jäljitelmiä saa muutamalla satkulla. Ne on hyvin taidokkaasti tehtyja tikkejä myöten ja mukana tietysti se aitoustodistus. Katsokaa mistä ostatte, varsinkin netti on huijareiden paratiisi. On aika noloa maksaa useita tonneja tuotteesta, joka oikeasti on vain satkun arvoinen. Ei mua kyllä sen suuremmin häiritse toisten laukkumaniat. Vielä kun ihmiset ymmärtäis ettei niitä enää valmisteta eettisesti vaan ajat ovat muuttuneet. Jos ei markkinoita ole viety hikipajoille niin hikipajojen työntekijät on tuotu omaan maahan tekemään tuotantoa erittäin huonoissa olosuhteissa.

Vierailija
237/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tyylistä voi ajatella niin monella tavalla, jotkut haluavat pukeutua hauskasti, se heille sallittakoon. Minusta on oikeastaan virkistävää, etteivät kaikki ota itseään niin vakavasti, vaan löytyy itsetuntoa vähän hassutella.

Vierailija
238/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusivirta on mitä on, Olavi Virta sen sijaan on legenda. Olavi Virta ei ole eikä tule olemaan millään tavalla out, on ikuinen kuin musta kahvi. -eri

Ok, makunsa kullakin, otan osaa.

Vierailija
239/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kanna Michael Korsin laukkua. Mitä ihmeen ylpeilemistä siinä on?

Nyt menee vähän överiksi. Se on yksi keskihintainen laukkumerkki muiden joukossa.

No kaukana keskihintaisesta. Halvin mahdollinen, ei luksuksesta tietoakaan.

Vierailija
240/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kors vimmainen täällä on? Joka toinen juttu on korsista? Päästetään kors raukka jo eläkkeelle ja puhutaan mieluummin muista merkeista. Mitä mieltä Fendistä?