Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (328)
Räkänokat luulee saavansa jotain statusta merkkivaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on LV:n laukku.Tosi hyvä kauppakassi, ja esim. rantakassi. On jotain kerniä tms. Ei mene miksikään.
Mullakin on. Se on halpakopio- väärennös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
MK ei mielestäni ole varsinaisesti merkkilaukku. Itsellänikin on useita Korseja 🙈
Kors on itse asiassa enemmänkin wt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kanna Michael Korsin laukkua. Mitä ihmeen ylpeilemistä siinä on?
Moniko "itseään kunnioittava nainen" on maksanut luksuslaukkunsa itse?
Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa.
Korkeasti koulutettu ihminen ei ole sama kuin älykäs.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Monet luksus laukut ovat laadukkaampia vintagea ostettuna ei niinkään uutena.
KOSKEE ihan KAIKKEA nykyään.
Ihmisten pitäisi osata erottaa luksuslaukku ja merkkilaukku toisistaan. Luksuslaukku ei tarvitse koreilla merkeillä, vaan on tehty laadukkaista materiaaleista ja on arjen luksusta että saat pitää kyseistä laukkua vuosia. Merkkilaukku taas antaa kuluttajalle harhan tuosta luksuksesta, olettamalla että joku merkki tekee laatua. Luksus kuiskaa ja wt huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors on vähän sama kuin tykkäisi Olavi Virrasta, ihan kiva mutta niin out nykypäivästä.
Mielummin aito MK kuin feikki vuitton. Tässä pätee sama kuin yleensäkin elämässä: ne, jotka omistavat kalliimpia laukkuja, eivät ylenkatso Korsia. Ne joilla ei ole varaa edes siihen Korsiin, huutelevat ilkeyksiä eniten. Ei lainkaan tyylikästä tuo jälkimmäinen.
Kyllä me vähän ylenkatsomme Korsin tuotteita. Sillä ne nyt ei vaan kuulu edes samaan lauseeseen Vuittonin kanssa. Mutta kiva jos tunnet ylpeyttä laukustasi, siitä se maku lähtee kasvamaan ja pian ihmettelet itsekin miksi kehtasit ylpeydellä kantaa laukkuasi.
Jospa vaan annettaisiin jokaisen kantaa ylpeydellä juuri sitä laukkua, minkä on valinnut ja mihin olen ollut varaa ja harjoiteltaisiin naisten välistä solidaarisuutta eikä lyttäämistä. Muistan itse, miten nuorena likkana olin onnellinen, kun sain/pystyin ostamaan jonkun laukun, joka varmaan jonkun mielestä oli samalla lailla säälittävä kuin MK joistakin. Ylpeydellä kannoilta ja olin onnellinen. Ihailen myös kauniita laukkuja muilla ja luksusmerkkejä on kiva katsella kaupoissa, mutta tärkeät asiat ovat itsellä iän muuta muuttuneet: nyt kun olisi hyvin varaa Hermesiin ja Chaneliin, Marimekon kangaskassi toimii hyvin (ja tiedän, että sekin on kaamea jonkun mielestä 😅). Pointti on se, että jokainen tyylillään ja varojensa mukaan: pääasia, että itse olette tyytyväisiä. Kantakaa te nuoret naiset ja vanhemmatkin ylpeydellä mitä ikinä laukkuja ja kasseja teillä onkin, ja tukekaa ja kehukaa toisianne! Ja jos voi yhden vanhemman ihmisen kuluneen vinkin antaa nuoremmille, se säännöllinen säästäminen ja sijoittaminen on oikeasti hyvä juttu, itsensä hemmottelemisen ohella, eli jos se yksi hieno veska riittäisi, niin samalla sitkeydellä ja säästämisellä kannattaa harkita vaikka niitä indeksirahastoja siihen sivuun 😊 elämä on nimittäin ihanaa vielä tässäkin iässä ja silloin on kiva, jos on jemmassa jotakin.
Mulle on ihan itun sama minkä merkkinen laukku mulla on. Ostin kirpputorilta Seppälän! mustan nahkaisen ja ajattoman laukun neljällä eurolla. Se on mun suosikki. Kestää varmaan mun eliniän.