Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.

Vierailija
05.01.2025 |

Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia. 

Kommentit (311)

Vierailija
161/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle millä tahansa hankinnalla leveily silloin, kun hankinta on omistajansa tulotasoon nähden selvästi ylihintainen, näyttäytyy nolona, oli kyse autosta, laukusta tai vaikka asunnosta. Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet muilla elämänalueilla isoja uhrauksia voidakseen asua unelmiensa kodissa tai ostaakseen himoitsemansa laukun. Olen itse enemmän sitä tyyppiä, että haluan elää hyvää arkea, jossa voin käydä ruokakaupassa hintoja vilkuilematta, harrastaa eri asioita, käydä keikoilla, ravintoloissa, museoissa ja erilaisissa tapahtumissa. En vain saa kiinni siitä, mitä sellaista tyydytystä jonkin laukun omistaminen tuo, että sen vuoksi olisi kannattavaa tinkiä vaikka harrastuksista. 

Anna heidän tehdä uhrauksia ja nauttia työnsä hedelmistä vaikka sitten laukun muodossa. Miksi se on sinulta pois? Harrasta ja käy sinä sitten surutta ruokakaupassa jos se on sinulle sitä mie

Hankinnoissa ei ole aina kyse hyvin ansaituista työn hedelmistä. Ylivelkaantuminen on kasvava ongelma. Hankintoja rahoitetaan kulutusluotoilla ja pikavipeillä. Jopa aivan tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä ajautuu kasvavassa määrin velkakierteeseen. Pidän yhteiskunnallisena ongelmana kehitystä, jossa ihmisiä ohjataan kuluttamaan yhä enemmän. 

Vierailija
162/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubaista sai ostaa aitoja merkkilaukkuja aitoustodistuksineen pilkkahintaan eli muutamalla satasella. Ne ei ole julkisesti myynnissä vaan pitää ensin törmätä sisäänheittäjään, joka vie sinut basaarin takatiloihin ja sieltä ylös liikkeeseen. Tuotteet näytetään tabletilla. Jokaisesta tuotteesta on halpaversio ja sitten kallis, aito versio. Valitsin yhden ja täytyy sanoa, että tuote oli tosi huolella tehty yksityiskohtia myöten ja se myytiin aitoustodistusten kanssa. Sisäänheittäjä saa ostavasta asiakkaasta osuutensa. 

Mä oon ostanut Dubaista aidon laukun. Se maksoi vaan 540 tinkaamisen jälkeen. Mukana tuli juuri tuo aitoustodistus. En ole vielä ajatellut sen myymistä mutta luulisin saavani huomattavasti enemmän mitä maksoin. Ei todellakaan kannata maksaa tonneja tai kymppitonneja merkkilaukusta kun niitä voi ostaa paljon halvemmalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkäävät mennä trendien perässä.

Onhan se hassua nähdä jotain Marimekon laukkua 5-6 naisella pelkästään jo yhdellä reissulla ihmisten ilmoille.

Vierailija
164/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubaista sai ostaa aitoja merkkilaukkuja aitoustodistuksineen pilkkahintaan eli muutamalla satasella. Ne ei ole julkisesti myynnissä vaan pitää ensin törmätä sisäänheittäjään, joka vie sinut basaarin takatiloihin ja sieltä ylös liikkeeseen. Tuotteet näytetään tabletilla. Jokaisesta tuotteesta on halpaversio ja sitten kallis, aito versio. Valitsin yhden ja täytyy sanoa, että tuote oli tosi huolella tehty yksityiskohtia myöten ja se myytiin aitoustodistusten kanssa. Sisäänheittäjä saa ostavasta asiakkaasta osuutensa. 

Mä oon ostanut Dubaista aidon laukun. Se maksoi vaan 540 tinkaamisen jälkeen. Mukana tuli juuri tuo aitoustodistus. En ole vielä ajatellut sen myymistä mutta luulisin saavani huomattavasti enemmän mitä maksoin. Ei todellakaan kannata maksaa tonneja tai kymppitonneja merkkilaukusta kun niitä voi ostaa paljon halvemmalla. 

Mutta kun ei se laukku ole aito. En voisi koskaan ostaa näitä feikkejä. 

Vierailija
165/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hassua nähdä jotain Marimekon laukkua 5-6 naisella pelkästään jo yhdellä reissulla ihmisten ilmoille.

Mulle tulee mieleen sana bimbo. 

Vierailija
166/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aloilla on ongelmansa. Ei artikkelissa kerrottu että kaikki luksustuotteet valmistetaan hikipajassa, vaan että tuollainen löytö oli tehty ja ongelma tiedostetaan sekä luksusmerkit itsekin pyrkivät välttämään. 

Vierailija
167/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Ei oo mikään luksusmerkki.

Luulen että toi heitti MK:n ihan läppänä ja nolot muotimammat hyökkää sutena kimppuun. Jos jokin on noloa...

Vierailija
168/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukut on vielä pientä kun vertaa mihin miehet käyttävät rahansa. 

Vierailija
169/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukut on vielä pientä kun vertaa mihin miehet käyttävät rahansa. 

Jep, ja se vastaa hölmöä onkin.

Vierailija
170/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ostanut Dubaista aidon laukun. Se maksoi vaan 540 tinkaamisen jälkeen. Mukana tuli juuri tuo aitoustodistus. En ole vielä ajatellut sen myymistä mutta luulisin saavani huomattavasti enemmän mitä maksoin. Ei todellakaan kannata maksaa tonneja tai kymppitonneja merkkilaukusta kun niitä voi ostaa paljon ha

Et pysty erottaa onko aito vai ei. Meepä joskus itse katsomaan. Sullakin saattaa olla kalliilla rahalla ostettu feikki, varsinkin jos ostelet vintage tuotteita. Niillä tehdään parhaat tilit kun aina joku hölmö innostuu ostamaan.

Vierailija
171/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut pari laukkua/reppua äidille, siskolle ja siskon tytölle Italliasta. Teki kaikki sama monen sukupolven suutari ja hinnat ei olleet pahat, minun silmään todella hienot vintage tyyliiset. On paikallista nahkaakin ja kangasta jota käytti. Itse tykkään  Itallialaisesta tyylistä, niin vaatteissa, jalkineissa, aseissa ja ym ym. Italialaiset myös arvostavat pitkän perinteen käsityötaitoja ja suutareita ym ammatinharjoittajia löytyy melkein joka kylästä. 

Ei liity muuten tähän laukku tappeluun, mut halusin tuoda myös esille pienet toimijat.

M33

Vierailija
172/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
173/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites nämä ns. Affordable Luxury-merkit, kuten Polene?

Vierailija
174/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama LV laukku, Burberry, Mulberry ja Gucci. Osan olen myynyt pois. Vanhin laukku on 15 vuotta. Kaapista löytyy myös useampi nahkainen Longchamp ja täytyy todeta että niiden laatu on parempi kuin em. laukkujen laatu. En itse ikinä maksaisi yli 2000€ laukusta..en ole koskaan pitänyt Chanel laukkujen ulkonäöstä, mielestäni se on mummomainen. Yhden Diorin laukun haluaisin kun se on klassinen ja ei tule vastaan jokaisella. LVn laukkuja kun käyttää nykyään moni pissis niin en enää osta niitä ja toisaalta laatukin on huonontunut. Mitä väliä mihin rahat laittaa jos on ylimääräistä? Velaksi niitä ei kannata hankkia.

Vierailija
175/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kanna Michael Korsin laukkua. Mitä ihmeen ylpeilemistä siinä on?

Moniko "itseään kunnioittava nainen" on maksanut luksuslaukkunsa itse?

Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa. 

Kaikesta sitä ihminen onnensa löytää. Laukuista.Heh.

Vierailija
176/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aidot pystyy erottamaan feikeistä. Voitte yrittää myydä Dubai-feikkejä Torissa, mutta missään muualla ette niitä saa myytyä. 

Vierailija
177/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi aidot vuittoset on toki pitkälti käsin tehtyjä ja laadukkaita ja myös korjattavissa, ja kieltämättä teki vaikutuksen kun näin tuon saman tutun lv-monogrammin yli satavuotiaan matkalaukun vuorikankaassa

Se onkin  ok vuorikankaana mutta en haluaisi julistaa tuota kuviota koko maailmalle.

Monet lv-t ovat myös väärennöksiä.

Rolex on samanlainen tuote - laadukas ja vanha, mutta hiukan nousukasmainen ja usein väärennetty.

Tyypillinen junttiduunariperhe joka on ruvennut yrittäjäperheeksi hankkii rouvalle Vuittonin ja timantin ja isännälle Rolexin  ja Porschen. Et voi olla varma minkään aitoudesta paitsi Porschen ja sekin on käytetty. Nämä on niitä brändejä jotka jokainen köyhäkin tietää ja niistä haaveilee.

Vierailija
178/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä yksilöllisyyttä. Luksusta jota jokaisella ei ole, "kotimaista laatutuotetta" pitää suosia. 

Vierailija
179/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla aloilla on ongelmansa. Ei artikkelissa kerrottu että kaikki luksustuotteet valmistetaan hikipajassa, vaan että tuollainen löytö oli tehty ja ongelma tiedostetaan sekä luksusmerkit itsekin pyrkivät välttämään. 

Ongelma on se, että mäitä juttuja löytyy pilvin pimein kun googlaa, esim tämä  https://nypost.com/2024/07/04/business/dior-armanis-pricey-handbags-mad…

ihminen on vaan luonteeltaan ahne sika. Vaikka menee hyvin niin täytyis saada vielä enemmän voittoa. Ikävä murskata sun ruusunpunaiset lasit mutta tämmönen tää maailma on.

Vierailija
180/311 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kuulostavani ylimieliseltä, mutta on kiinnostavaa, miten moni puolustelee merkkilaukkujen hankintaa sanomalla, että kyseessä on jokaisen oma valinta. Kiinnostavaa on se, miten sokeaksi voi tulla sille, millä perusteella niitä omia valintoja tehdään. Ihan kuin median ja sosiaalisen median sisältö ei mitenkään vaikuttaisi valintoihin. Aivan samalla tavalla puolustetaan kalliita ja kivuliaita esteettisiä toimenpiteitä. Huulitäytteet ja muut ovat ihan täysin jokaisen oma valinta. Täysin toisistaan ja median syöttämästä "hyvän elämän" kuvasta riippumatta kaikki ihan vain itsekseen pohdittuaan ja harkittuaan päätyvät ostamaan samoja laukkuja.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan