Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
Kuten vaikkapa Balenciaga.
https://image.seiska.fi/1570206.webp?imageId=1570206&x=0.00&y=0.00&crop…
https://image.seiska.fi/1570214.webp?imageId=1570214&x=0.00&y=0.00&crop…
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
Hermes on järjettömin noista. Ne on saanut uskoteltua ostajilleen, että sen saman laatikon näköisen laukun tekeminen joka ikisessä värissä kestää kuukausia, kun oikeasti yhden laukun tekeminen kestää 20-40 tuntia ja sen tekee ihminen noin 1700e kuukausipalkalla. Oikeasti yhden laukun kulut on jossain 800-1000e välillä ja ne veloittaa niistä 12000- 2 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
No se ei olekaan luksus merkki vaan sen päälle lähes syljetään muotitietoisten piireissä. Kors on valinnoista sieltä surkeimmasta päästä. Alepan muovikassillakin on kovempi arvostus.
Tämäkö? Deep-mekko. Onkohan se pre-loved?
https://papudesign.fi/products/kenno-dress-deep-women-multicolor
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mikään luksusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Olet ylpeä mistä?
Vierailija kirjoitti:
Hermes on järjettömin noista. Ne on saanut uskoteltua ostajilleen, että sen saman laatikon näköisen laukun tekeminen joka ikisessä värissä kestää kuukausia, kun oikeasti yhden laukun tekeminen kestää 20-40 tuntia ja sen tekee ihminen noin 1700e kuukausipalkalla. Oikeasti yhden laukun kulut on jossain 800-1000e välillä ja ne veloittaa niistä 12000- 2 miljoonaa euroa.
Tämä. Se on vain huolella rakennettu sumutus, jossa ihmisiä kusetetaan luulemaan että tämä laukku on mahdottoman arvokas, kun sitä ei joka Pirkko niin vain edes pääse ostamaan. Ja samojen luksusfirmojen omistajan on se yksi, järjettömän rikas mies. Miksi haluaisin maksaa järjettömiä rahoja jostain laukusta, tehdäkseni sen yhden ihmisen vieläkin rikkaammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tavalliselle tallaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on tavalliselle tallaajalle. Kuten minulle esim. Ihan kivoja laukkuja siltä merkiltä löytyy.
Luksus merkit eivät myy myymättömiä tuotteitaan alennuksella, vaan hävittävät ne polttamalla.
Vierailija kirjoitti:
MK ei mielestäni ole varsinaisesti merkkilaukku. Itsellänikin on useita Korseja 🙈
Mikä on halvin luksuslaukku? Halvin luksusmerkki?
Vuittonin logohuivi, varmin tapa kertoa pukeutumisellaan että on vaurastuttu mutta tyylitaju on yhä samaa luokkaa kuin peräseinäjokeilaisilla pienituloisilla vanhemmilla.
On luksusta ja sitten halpaa. Semihintaiset kuten Korsin, Guessin tms. laukut on nyt ihan älyttömiä koska laatu on huono ja maksat kuitenkin enemmän.
Itse just etsin hyvää laukkua, artesaani tavaraa ehdottomasti. Se sitten maksaa mutta myös kestää. Guccin laukkukin on ollut ja oli pettymys koska ei kestänyt käytössä.
Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €. Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.
Vierailija kirjoitti:
On luksusta ja sitten halpaa. Semihintaiset kuten Korsin, Guessin tms. laukut on nyt ihan älyttömiä koska laatu on huono ja maksat kuitenkin enemmän.
Itse just etsin hyvää laukkua, artesaani tavaraa ehdottomasti. Se sitten maksaa mutta myös kestää. Guccin laukkukin on ollut ja oli pettymys koska ei kestänyt käytössä.
Eikö noita luksuslaukkuja kuuluukin vain esitellä kyynärtaipeessa ja laskea vain säilytyspussiin.
Kuulun myös niihin, jotka ei mielellään mainosta ilmaiseksi. Eli täältä jyrkkä ei selkeästi erottuville logoille. Pakko silti sanoa, että joillain luksusmerkeillä on osa vaatteista hyvin laadukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö? Deep-mekko. Onkohan se pre-loved?
https://papudesign.fi/products/kenno-dress-deep-women-multicolor
Hyvin osuu kuosit oikeille paikoille, alapäässä punaista edessä ja ruskeaa takana :D
Samaa mieltä!
Ikinä en suostu näyttämään isoa logoa, en mainosta mitään ilmaiseksi saati maksa siitä tuhansia euroja!
Ne merkkituotteet mitä minulla on on hyvin huomaamattomalla logolla eikä kuosia tunnista.
Arvostan paljon enemmän esim Roomasta ostamiani käsintehtyjä kenkiä tai Venetsiasta ostamaani käsintehtyä laukkua. Hinta vastasi laatua, ei brändiä