Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
"Etelässä" näitä "Chaneleja" ja vastaavia myydään 35 eurolla. Aidon näköisiä ovat. En kehtaisi käyttää missään.
En tiedä muista mutta mä tykkään vaihtaa laukkujani usein. Käytän niitä paljon ja vaikka ne ei niin kulukaan niin haluan lisää laukkuja. Myyn edelliset laukkuni torissa, ne menee tosi hyvin kaupaksi. Paras laukkuni tähän mennessä on Taorminasta ostettu salkun ja birkinin sekoitus, joka maksoi parikymppiä. Se on piraatti, ei kyllä havaittavaa merkkiä mutta hinnasta päätellen tai sitten se vaan oli alennusmyynnissä. Se on edelleen kuin uusi, enkä halua luopua siitä. Kyllä se alennettukin tuote on joskus enemmän kuin hintansa väärti.
Vierailija kirjoitti:
"Etelässä" näitä "Chaneleja" ja vastaavia myydään 35 eurolla. Aidon näköisiä ovat. En kehtaisi käyttää missään.
Mä kyllä käytän niitä. Kuten jo sanottu, niin nyt jyllää liike keinohinnoittelua vastaan ja siinä ohjataan ihmiset ennemmin ostamaan piraatteja kuin aitoja sillä kumpikin tehdään samoissa paikoissa ja ihmiset saavat työstä palkkansa mutta vain luxustuotteesta maksetaan täysin posketon hinta. Liity mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €. Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.
Mulla on kymppitonnin Chanel ja kehtaan oikein hyvin kulkea sen kanssa kaupungilla. Mieluummin ostan yhden hyvän, joka kestää koko elämän kuin joka vuosi uuden. Ja tosiaan vuonna 2015 maksoin laukustani 4000€ mutta nykyään hinta on kymppitonnin. Hikipajan tuotteissa ei arvo taida hirveästi nousta eikä jälleenmyyntimahdollisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €. Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.
Mulla on kymppitonnin Chanel ja kehtaan oikein hyvin kulkea sen kanssa kaupungilla. Mieluummin ostan yhden hyvän, joka kestää koko elämän kuin joka vuosi uuden. Ja tosiaan vuonna 2015 maksoin laukustani 4000€ mutta nykyään hinta on kymppitonnin. Hikipajan tuotteissa ei arvo taida hirveästi nousta eikä jälleenmyyntimahdollisuut
ja sitten heräsin unestani siinä vuokrakämpän yksiössä 😜
Mistä kumpuaa tämä ajatus että aidot ja feikit tehdään samoilla tehtailla? Rantarolex-myyjien suusta tottakai. Koittavat saada tyhmät ostamaan hokemalla että juu, sama tuote tämä on kuin aitokin, samassa paikassa tehty mutta hinta on vaan halvempi! Haluan kiitos nähdä sen tehtaan jonka toisesta päästä pukkaa aitoja Hermesin laukkuja ja toisesta feikkejä.
"Mulla on kymppitonnin Chanel ja kehtaan oikein hyvin kulkea sen kanssa kaupungilla. Mieluummin ostan yhden hyvän, joka kestää koko elämän kuin joka vuosi uuden. Ja tosiaan vuonna 2015 maksoin laukustani 4000€ mutta nykyään hinta on kymppitonnin. Hikipajan tuotteissa ei arvo taida hirveästi nousta eikä jälleenmyyntimahdollisuutta ole."
No ei varmasti ole kymppitonnin jos olet sitä käyttänyt. Jälleenmyynnissä rokotetaan armotta kaikista kulumajäljistä. Vain jos laukun omistaja on ollut jokin ikoni kulumajäljet sallitaan tiettyyn rajaan asti tai kyseessä on kymmeniä tai satojatuhansia maksava harvinaisuus. Ja sellainen ei neljän tonnin (eli halpa) Chanel ole.
Itse ostan vain käsintehtyjä ja ommeltuja bespoke vaatteita, pääosin Lontoon Savile Row:sta. T-paita maksaa 700 euroa, puvun takkiin voi lisätä nollan perään. Ei ole näkyviä logoja, eikä tule mistään hikipajalta made in malesia. Eikä varsinkaan ole muovia kuiduissa. Silkki, puuvilla, villa. Köyhille toki kallista..
Chanelin laukkujen myyntihinnassa on erittäin korkea voittomarginaali, usein yli 7080 %.
Esimerkiksi laukun, jonka valmistuskustannukset ovat noin 500 €, myyntihinta voi olla 50007000 €. Tämä johtuu luksusbrändin strategiasta hinnoitella tuotteensa eksklusiivisuuden ja mielikuvan perusteella, ei pelkästään tuotantokustannusten mukaan.
Tällaista keinohinnoittelua vastaan nykyään käydään sotaa. Suurin osa ihmisistähän on niitä köyhiä pulliaisia, jotka eivät koskaan tule ostamaan ns merkkilaukkua. Kun taas parempiosaiset kokevat olevansa todella paljon parempia kun vain heillä on varaa ostaa näitä merkkituotteita. Tämä köyhät kyykkyyn asenne on saanut köyhät ostamaan piraatteja ja tällä vedolla nämä perinteiset merkkituotteet menettävät merkitystään kun niitä on jo niin monella. Nyt jo kaivataan uusia, ennennäkemättömiä merkkejä joista ei vielä ole luotu halvempia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vain käsintehtyjä ja ommeltuja bespoke vaatteita, pääosin Lontoon Savile Row:sta. T-paita maksaa 700 euroa, puvun takkiin voi lisätä nollan perään. Ei ole näkyviä logoja, eikä tule mistään hikipajalta made in malesia. Eikä varsinkaan ole muovia kuiduissa. Silkki, puuvilla, villa. Köyhille toki kallista..
Onko Meghan Markle opetellut suomea?
En ole samaa mieltä. Laukkujen laaduissa on aivan huikea ero ulkonäössä ja kestävyydessä mitä tulee useisiin luksuslaukkuihin. Erinomaista laatua saa tosin jo tosin 500e ylöspäin, joten ei mahdotonta hankkia laadukas nahkalaukku silläkin hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
Minä en tuosta merkistä tiedä yhtään mitään (onko kallis, halpis tai mikään merkki laisinkaan), mutta minulla on tämän sarjan takki yms, koska siinä on minun nimikirjaimet MK
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on kymppitonnin Chanel ja kehtaan oikein hyvin kulkea sen kanssa kaupungilla. Mieluummin ostan yhden hyvän, joka kestää koko elämän kuin joka vuosi uuden. Ja tosiaan vuonna 2015 maksoin laukustani 4000€ mutta nykyään hinta on kymppitonnin. Hikipajan tuotteissa ei arvo taida hirveästi nousta eikä jälleenmyyntimahdollisuutta ole."
No ei varmasti ole kymppitonnin jos olet sitä käyttänyt. Jälleenmyynnissä rokotetaan armotta kaikista kulumajäljistä. Vain jos laukun omistaja on ollut jokin ikoni kulumajäljet sallitaan tiettyyn rajaan asti tai kyseessä on kymmeniä tai satojatuhansia maksava harvinaisuus. Ja sellainen ei neljän tonnin (eli halpa) Chanel ole.
Tuollaisen 2004 hankitun Chanelin hinta pyörii siinä 5000-6000e mailla, riippuen koosta ja kunnosta. Jos kunto on normaalia käyttöjäkeä eikä huomattavaa kulumista niin siitä saa ainakin 5000.
Vierailija kirjoitti:
En ole samaa mieltä. Laukkujen laaduissa on aivan huikea ero ulkonäössä ja kestävyydessä mitä tulee useisiin luksuslaukkuihin. Erinomaista laatua saa tosin jo tosin 500e ylöspäin, joten ei mahdotonta hankkia laadukas nahkalaukku silläkin hinnalla.
Mä en ainakaan halua käyttää samaa laukkua vuosikaudet. Mieluummin vaihtelen ja käytän halvempia 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua käyttää samaa laukkua vuosikaudet. Mieluummin vaihtelen ja käytän halvempia 😊
Joo, ei minunkaan tarvitse. Niitä voi olla useampia ja kun valitsee huolella, laukku kestää hyvin aikaa.
Toisaalta, jos heillä ei ole muuta paikkaa tunkea rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. En ole itse asiassa koskaan maksanut laukusta yli 50 euroa ja silti ovat kestäneet useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
"Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa."
Noloo omistaa ylipäätään 15 laukkua. Vielä nolompaa, että ne on merkkilaukkuja. Mitä sä teet 15 laukulla? Onko maanantailaukku, tiistailaukku, keskiviikkolaukku, torstailaukku, perjantailaukku, lauantailaukku, sunnuntailaukku? Mites loput? Vai onko lisäksi joka viikonpäivälle aamu- ja iltapäivälaukku? Yks jää yli. Se menee varmaan kauppakassina lisäksi. Mut joo, sairaan noloa
On minullekin on varmasti yli 15 laukkua kertynyt, enkä ole edes ajatellut omistavani paljon laukkuja. On eri tyylisiä ja kokoisia olkalaukkuja arkeen, työhön ja juhlaan, pari reppua, pari matkalaukkua, monta kangaskassia erilaisilla teksteillä, tietokonelaukku...
No todella tyylikäs ei mainostaisi erinomaisuuttaan täällä vauvapalstalla, on pikkasen noloa.