Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.

Vierailija
05.01.2025 |

Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia. 

Kommentit (311)

Vierailija
41/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €.  Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.

Piraattituotteita ostamalla olet pelle samassa sirkuksessa. Kopioit jotain mistä väität ettet sitä arvosta.

Väitin, että kunnioitukseni romahti. Ehkä et ole vielä kuullut tästä liikkeestä sillä tänne peräpohjolaan kaikki tulee myöhässä. Mieti its

No olisi huomattavasti fiksumpaa jättää sekä luksus- että piraattilaukut omaan arvoonsa ja hankkia mieluummin ihan vain kunnollinen laadukas laukku.

Vierailija
42/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €.  Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.

Piraattituotteita ostamalla olet pelle samassa sirkuksessa. Kopioit jotain mistä väität ettet sitä arvosta.

Väitin, että kunnioitukseni romahti. Ehkä et ole vielä kuullut tästä liikkeestä sillä tänn

Mikä fiksuuden määrittelijä sä oot? Täällä oot kyttäämässä mitä merkkilaukuista puhutaan. Samassa fiksuusasteessa näytät olevan muiden kanssa. Etkä edes tajunnut asiaa johon kommentoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukkuni kestävät aivan eri tavalla arjessa ja juhlassa käyttöä kuin edullisemmat laukut kestivät. Nimenomaan kestävät kovaa arkikäyttöä ilman, että niitä sen kummemmin on huoltanut. Olin ensimmäisten laukkujen kohdalla ällikälle lyöty, kun laukku näyttää vuodesta toiseen priimalta.

Kuinka monella jotka täällä niiden laadusta nyt huutelee on omakohtaista kokemusta niiden laadusta omassa käytössä? 

Vierailija
44/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Kors on vähän sama kuin tykkäisi Olavi Virrasta, ihan kiva mutta niin out nykypäivästä. 

Vierailija
45/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Vaude. Maksuhäiriöisten kakskymppisten wannabe-tyttöjen merkki. 

Vierailija
46/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Kors on vähän sama kuin tykkäisi Olavi Virrasta, ihan kiva mutta niin out nykypäivästä. 

Mielummin aito MK kuin feikki vuitton. Tässä pätee sama kuin yleensäkin elämässä: ne, jotka omistavat kalliimpia laukkuja, eivät ylenkatso Korsia. Ne joilla ei ole varaa edes siihen Korsiin, huutelevat ilkeyksiä eniten. Ei lainkaan tyylikästä tuo jälkimmäinen. 

Vierailija
47/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin aito MK kuin feikki vuitton. Tässä pätee sama kuin yleensäkin elämässä: ne, jotka omistavat kalliimpia laukkuja, eivät ylenkatso Korsia. Ne joilla ei ole varaa edes siihen Korsiin, huutelevat ilkeyksiä eniten. Ei lainkaan tyylikästä tuo jälkimmäinen. 

Kyllä me vähän ylenkatsomme Korsin tuotteita. Sillä ne nyt ei vaan kuulu edes samaan lauseeseen Vuittonin kanssa. Mutta kiva jos tunnet ylpeyttä laukustasi, siitä se maku lähtee kasvamaan ja pian ihmettelet itsekin miksi kehtasit ylpeydellä kantaa laukkuasi.

Vierailija
48/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieksänmäelläkin  liike ottaa 5e jos käy katsomassa tulevilla netti sivuilla 10e että sivut aukeavat. tosin myy temusta tilattua rihkamaa ilman palautus oikeutta.

Vierailija
49/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me vähän ylenkatsomme Korsin tuotteita. Sillä ne nyt ei vaan kuulu edes samaan lauseeseen Vuittonin kanssa. Mutta kiva jos tunnet ylpeyttä laukustasi, siitä se maku lähtee kasvamaan ja pian ihmettelet itsekin miksi kehtasit ylpeydellä kantaa laukkuasi.

Minulla ei ole ollut koskaan MK:a. Minulta löytyy kaapista useampi Chanel. Viimeisin hankintani on the Row Margaux. Menin villityksen mukana ja onnistuin löytämään sellaisen. En silti ylenkatso ketään. Omanarvontuntoni ei ole rakennettu laukkujen varaan vaikka niistä pidänkin ja niihin panostan. Kommentistasi sen huomaa, kalleinkaan laukku ei lopulta tuo tyyliä. 

Vierailija
50/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukkuni kestävät aivan eri tavalla arjessa ja juhlassa käyttöä kuin edullisemmat laukut kestivät. Nimenomaan kestävät kovaa arkikäyttöä ilman, että niitä sen kummemmin on huoltanut. Olin ensimmäisten laukkujen kohdalla ällikälle lyöty, kun laukku näyttää vuodesta toiseen priimalta.

Kuinka monella jotka täällä niiden laadusta nyt huutelee on omakohtaista kokemusta niiden laadusta omassa käytössä? 

Av:llä pidetään mitä vain laukkua jolla on jokin merkki "merkkilaukkuna", kuten vaikka Guess. Ja koska kyseessä on naisten mielenkiinnonkohde niin täyttä hömppäähän se aina rationaalisille mammoille on! Kunnon naisilla on korkeintaan sellainen kaupan kestokassi laukkuna.

Vierailija
51/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av:llä pidetään mitä vain laukkua jolla on jokin merkki "merkkilaukkuna", kuten vaikka Guess. Ja koska kyseessä on naisten mielenkiinnonkohde niin täyttä hömppäähän se aina rationaalisille mammoille on! Kunnon naisilla on korkeintaan sellainen kaupan kestokassi laukkuna.

Tämä. Niin tämä. Sanasta sanaan tämä. Kiitos.

Vierailija
52/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa."

Noloo omistaa ylipäätään 15 laukkua. Vielä nolompaa, että ne on merkkilaukkuja. Mitä sä teet 15 laukulla? Onko maanantailaukku, tiistailaukku, keskiviikkolaukku, torstailaukku, perjantailaukku, lauantailaukku, sunnuntailaukku? Mites loput? Vai onko lisäksi joka viikonpäivälle aamu- ja iltapäivälaukku? Yks jää yli. Se menee varmaan kauppakassina lisäksi. Mut joo, sairaan noloa

Vierailija
53/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielelläni laadukkaasta, taidokkaasti valmistetusta aidosta nahkalaukusta, sellaisesta joka myös näyttää ja tuntuu laadukkaalta ja kestävältä. Sen kyllä tunnistaa kun hypistelee. On luksuksen tuntu. Arvostan suuresti kaikkia asusteita ja vaatteita jotka kestävät kulutusta ja aikaa. Maksavat enemmän, mutta jos kukkaro kestää niin se on aina myös ekoteko kun ne laadukkaimmat ovat luonnonmateriaaleista valmistettuja, ja ainakin nykyisin myös vastuullisia valmistajia löytyy. Mielelläni ostan myös vintagea/second-handia koska ainakaan mun takia ei tartte tehdä uutta tuotetta jos käytettynä löytyy.

Lisäksi, minusta todellista luksusta on tuote jossa logo on hyvin hillitysti ja lähes huomaamattomasti esillä.. 

Kaikki logoilla kuorrutetut on noloja, siitä olen samaa mieltä aloittajan kanssa ja ne lienee tehty suoraan tietylle kohderyhmälle (jolle logoilla on merkitystä..). Ihmettelen että jopa joku pitkät perinteet omaava merkki kuten Dior harrastaa tätä. Mutta money talks, ilmeisesti.

Näin ollen, en ymmärrä alkuunkaan esim LV:n monogrammilaukkuja. Kävin niitä kerran liikkeessä hypistelemässä ja tuntuivat niin muovisilta koppuroilta kysyin myyjältä materiaalista ja juu, ovat muovitettua kanvasta. Vaikka olisi kuinka kaunis laukku (ja nämä eivät omaan silmään edes ole..makuasia toki, tiedän) niin en vaan näe mitään järkeä maksaa sellaista hintaa kyseisestä materiaalista, olkoon vaikka miten hyvin tehty ja kestävä. Valmistaja varmaan kyllä nauraa makeasti matkalla pankkiin, raaka-ainekustannukset ei taatusti päätä huimaa eli katteet on kohdillaan..

Vierailija
54/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oot out nykypäivästä. Olavi on in.

Vierailija
55/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa."

Noloo omistaa ylipäätään 15 laukkua. Vielä nolompaa, että ne on merkkilaukkuja. Mitä sä teet 15 laukulla? Onko maanantailaukku, tiistailaukku, keskiviikkolaukku, torstailaukku, perjantailaukku, lauantailaukku, sunnuntailaukku? Mites loput? Vai onko lisäksi joka viikonpäivälle aamu- ja iltapäivälaukku? Yks jää yli. Se menee varmaan kauppakassina lisäksi. Mut joo, sairaan noloa

Miten mun laukkukokoelma voi mennä noin kovasti tunteisiin? Sinulla on toki oikeus mielipiteeseen, ei sillä. Mutta kannattaa nyt miettiä mikä niissä niin kovasti riepoo. Tuo purkauksesi kertoo enemmän sinusta kuin minusta. 

Vierailija
56/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oot out nykypäivästä. Olavi on in.

Joo, Olavi Uusivirta ehkä on mutta Olavi Virta? Tiedätkö edes kuka hän on?

Vierailija
57/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermes on järjettömin noista. Ne on saanut uskoteltua ostajilleen, että sen saman laatikon näköisen laukun tekeminen joka ikisessä värissä kestää kuukausia, kun oikeasti yhden laukun tekeminen kestää 20-40 tuntia ja sen tekee ihminen noin 1700e kuukausipalkalla. Oikeasti yhden laukun kulut on jossain 800-1000e välillä ja ne veloittaa niistä 12000- 2 miljoonaa euroa. 

Kulttien jäsenille ovat kulttien jäsenten hinnat.

Vierailija
58/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluummin harvemmin ja laadukkaampaa. Se on myös ekologista ja kestävää. Ja ah, niin paljon tyylikkäämpää.

Pahinta luonnolle on kertakäyttää halpisrytkyjä.

Vierailija
59/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla olisi kaikki maailman rahat tililläni, en ostaisi yli 300e laukkua. Ihan periaatteesta. Se on kuitenkin vain laukku. Toiset pitävät niitä statussymboleita.

Vierailija
60/311 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;) 

Vain juntti Ylöjärven perukoilta luulee korsia merkkilaukuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan