Luksusmerkkien vaatteet ja laukut ovat noloja.
Ihmiset maksavan tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia jostain laukuista jotka tehdään kiinassa liukuhihnalta työntekijöitä riistäen. eikä laatu eroa peruslaukusta mitenkään. Dior jopa laittoi pystyyn oman hikipajan Italiaan, laittomilla kiinalaisilla työntekijöillä, jotka tekivät kellon ympäri töitä ja nukkuivat työpaikalla. Made in italy. Siinä teille luksusta. Sama laatuongelma vaatteissa, mikään niiden valmistuksessa ei oikeuta niistä pyydettyä hintaa. Ja sitten ihmisiä syyllistetään, kun ostavat pikamuotia.
Kommentit (311)
Hermesillä on joku ihmeellinen myyntisysteemi, jossa pitää olla "tuttu" asiakas eli ostanut riittävän isoilla summalla tuotteita jotta sinulle "tarjotaan" esim. Kelly-laukkua tai Birkiniä ostettavaksi. Eli jotta saat ostaa laukun, pitää ensin ostella kaikenlaista muuta. Hienosti on joku markkinoinut.
Vierailija kirjoitti:
Jaah, kyllä mä ainakin kannan mun Michael Korsin laukkuani ihan ylpeydellä;)
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kanna Michael Korsin laukkua. Mitä ihmeen ylpeilemistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €. Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.
Piraattituotteita ostamalla olet pelle samassa sirkuksessa. Kopioit jotain mistä väität ettet sitä arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermes on järjettömin noista. Ne on saanut uskoteltua ostajilleen, että sen saman laatikon näköisen laukun tekeminen joka ikisessä värissä kestää kuukausia, kun oikeasti yhden laukun tekeminen kestää 20-40 tuntia ja sen tekee ihminen noin 1700e kuukausipalkalla. Oikeasti yhden laukun kulut on jossain 800-1000e välillä ja ne veloittaa niistä 12000- 2 miljoonaa euroa.
Tämä. Se on vain huolella rakennettu sumutus, jossa ihmisiä kusetetaan luulemaan että tämä laukku on mahdottoman arvokas, kun sitä ei joka Pirkko niin vain edes pääse ostamaan. Ja samojen luksusfirmojen omistajan on se yksi, järjettömän rikas mies. Miksi haluaisin maksaa järjettömiä rahoja jostain laukusta, tehdäkseni sen yhden ihmisen vieläkin rikkaammaksi?
On se hyvä että suomalaiselta vauvapalstalta löytyy asiantuntemusta. Menepä vaikka st Moritziin kertomaan rouville miten heitä sumutetaan.
Mulla on LV:n laukku.Tosi hyvä kauppakassi, ja esim. rantakassi. On jotain kerniä tms. Ei mene miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan itseään kunnioittava nainen ei kanna Michael Korsin laukkua. Mitä ihmeen ylpeilemistä siinä on?
Nyt menee vähän överiksi. Se on yksi keskihintainen laukkumerkki muiden joukossa.
Nuorena matkin näitä käsilaukkuja haalivia tuttavia. Olen myynyt pois. Tyylikäs voi olla myös muilla tavoin kuin ostamalla "merkkejä". Mutta onhan nyt toki ikääkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee vähän överiksi. Se on yksi keskihintainen laukkumerkki muiden joukossa.
Juurikin näin. "kukaa itseään kunnioittava nainen..." laukku ei määritä ihmistä oli se sitten merkitön, MK Vuitton tai Hermès. Laukkudissaajat ovat yllättävän pinnallista väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei olekaan luksus merkki vaan sen päälle lähes syljetään muotitietoisten piireissä. Kors on valinnoista sieltä surkeimmasta päästä. Alepan muovikassillakin on kovempi arvostus.
Tästä tulee mieleen, kun olin tapailemani naisen kanssa lomamatkalla. Hän tarvitsi muovikassia ja tarjosin hänelle mukanani ollutta KappAhlin kassia - ei kelvannut. Harmi, ettei ollut Stockan kassia...
Ei varmaan kukaan ajattele, että se luksuslaukun hinta koostuisi lähinnä valmistuskustannuksista. Kyllä niissä maksetaan ihan puhtaasti siitä brändistä ja muotoilusta, tietyllä tapaa siis mielikuvista. Pikamuoti on sitten tietysti ihan toista ääripäätä ja todellinen ongelma on, että ihmiset ylipäätään ostaa aivan liikaa, oli se liikaa sitten kallista ökymuotia tai sheinin halpistavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. "kukaa itseään kunnioittava nainen..." laukku ei määritä ihmistä oli se sitten merkitön, MK Vuitton tai Hermès. Laukkudissaajat ovat yllättävän pinnallista väkeä.
Yllättävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermes on järjettömin noista. Ne on saanut uskoteltua ostajilleen, että sen saman laatikon näköisen laukun tekeminen joka ikisessä värissä kestää kuukausia, kun oikeasti yhden laukun tekeminen kestää 20-40 tuntia ja sen tekee ihminen noin 1700e kuukausipalkalla. Oikeasti yhden laukun kulut on jossain 800-1000e välillä ja ne veloittaa niistä 12000- 2 miljoonaa euroa.
Tämä. Se on vain huolella rakennettu sumutus, jossa ihmisiä kusetetaan luulemaan että tämä laukku on mahdottoman arvokas, kun sitä ei joka Pirkko niin vain edes pääse ostamaan. Ja samojen luksusfirmojen omistajan on se yksi, järjettömän rikas mies. Miksi haluaisin maksaa järjettömiä rahoja jostain laukusta, tehdäkseni sen yhden ihmisen vieläkin rikkaammaksi?
Tuossa krääsässä luxusta on vain hinta, ei mikään muu!
Käsilaukut herättää todella paljon tunnekuohua siihen nähden miten samat ihmiset tulevat raivoisasti dissaamaan ja kertomaan miten ovat ikäänkuin niiden yläpuolella. Laukuista ei kertakaikkiaan pysty puhumaan tällä palstalla neutraalisti samanhenkisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko "itseään kunnioittava nainen" on maksanut luksuslaukkunsa itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tajusin, että samoissa hikipajoissahan tehdään sekä luxus että piraatti tuotteet niin mun jonkun asteinen kunnioitus romahti ja liityin tähän maailmanlaajuiseen piraatti shoppailuun. Ideana on vastustaa keinotekoisia, pilviä hipovia hintoja kun raaka-aineet ja itse työ ei maksa lähellekään luxus tuotteesta pyydettyä hintaa. Piraattilaukku maksaa parikymppiä kun taas merkkilaukku 10 000 €. Tottakai siinä hintakin ratkaisee sillä en ostaisi 10 000 € laukkua 😁 enkä tiedä kehtaisinko kulkea sen kanssa jos siitä olisi maksettu se kymppitonni.
Piraattituotteita ostamalla olet pelle samassa sirkuksessa. Kopioit jotain mistä väität ettet sitä arvosta.
Väitin, että kunnioitukseni romahti. Ehkä et ole vielä kuullut tästä liikkeestä sillä tänne peräpohjolaan kaikki tulee myöhässä. Mieti itse paljonko raaka-aineet maksaa ja kuitenkin laukkuun saadaan muka hinnaksi kymppitonni - keinotekoistahan hinnoittelua se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitin, että kunnioitukseni romahti. Ehkä et ole vielä kuullut tästä liikkeestä sillä tänne peräpohjolaan kaikki tulee myöhässä. Mieti its
Tietenkin se on keinotekoista, tai siis, kysynnän ja tarjonnan lakihan tässäkin puhuu. Joku on keksinyt että kun osaa brändätä homman tarpeeksi hyvin niin oikeasti ihmiset maksaa jostain statussymbolista poskettomia hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko "itseään kunnioittava nainen" on maksanut luksuslaukkunsa itse?
Mua ärsyttää tämä iänikuinen oletus. Mulla on 15 merkkilaukkua Guccista Chaneliin ja joka ikisen olen ostanut itse omilla tienaamillani rahoilla. Nykyään ja tulevaisuudessa naiset ovat korkeammin kouluttautuneita kuin miehet. Kannattaa seurata aikaansa.
Nykyisin on vaikeaa tietää kenellä on aito laukku ja kenellä piraatti. Jos ne kerran samoissa pajoissa valmistetaan niin en kyllä maksais mistään laukusta tonneja. Muutaman kympin laukut riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitin, että kunnioitukseni romahti. Ehkä et ole vielä kuullut tästä liikkeestä sillä tänn
Naisten laukut ovat vielä halpaa kamaa miesten autoihin ja kelloihin verrattuna. Silti niistä ei nouse samanlaista huolta "poskettomista hinnoista". Ovat lisäksi paljon epäekologisempia kuin käsintehty nahkalaukku.
Itse pidän esim.Cambomaggin laukuista. Myös Aarnin laukut on kestäviä.