Miesystävä oli äimistynyt, kun sanoin, että mulla on menkat! T.nainen 50v
Ja ihan luomut ja säännölliset. Joten ei ku yöpöydän laatikolle vaan
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka näin monella vanhuksella on menkat? Taidatte nyt vähän huijata.
50-vuotiaat eivät ole vanhuksia saatana. Sinun äitisi on.
Jep keski-ikä ei ole vanhuus :D
Tuntuu, että some ja media ylipäätään on saanut luotua sellaisen harhan, että yli 40-vuotiaalla ei ole enää menkkoja ja että silloin ollaan vaihdevuosista kärsiviä vanhuksia. Joku 40+ instavaikuttajakin mainostaa tenoja ja jauhaa vaihdevuosista. Ei se ole ihmekään, jos miehetkin sitten ihmettelevät, kun 5-kymppisellä vielä menkat.
Lukisin mielelläni välillä juttuja pms-oireista. Ikää 44v ja ei mitään viitteitäkään vielä vaihdevuosista. Pms:stä senkin edestä. Vaihdevuosista vaahdotaan nykyään joka jumalan sivuilla ja aina se vaahtoaja on just ja just 40v. Se on harvinaisempi joukko, joilla ne alkaa jo niin nuorena.
Rekkamies ajaa kelillä kuin kelillä.
Mun kaverilla on menkat vaikka se on 58. Myös yksi 58-v nainen tuli raskaaksi ihan luomusti. Eihän se nyt tavallista ole, mutta kyllähän sitä nyt tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla on menkat vaikka se on 58. Myös yksi 58-v nainen tuli raskaaksi ihan luomusti. Eihän se nyt tavallista ole, mutta kyllähän sitä nyt tapahtuu.
Ei ole maailmassa monta 58v raskaaksi tulleita,luomusti. Voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Vaikka tulisi raskaaksi niin raskaus menisi kesken aivan alussa.
Se että on kuukautisia vielä ei tarkoita että on enää hedelmällinen. Hedelmällisyys loppuu yleensä vuosia ennenkun kuukautiset loppuvat.
Minulle laitettiin just elämäni ensimmäinen kierukka runsaiden kuukautisten vuoksi ja gyne sanoi, että voin ja kannattaakin pitää sitä 10v. Olen silloin 55v.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hormonikorvaushoidot aiheuttavat myös kuukautisia, vaikka ovat " keinotekoiset".
Miksi naisilla on tämmöinen tarve riippua kiinni nuoruudessa ja jopa näissä naisten"vaivoissa"? Sitten uskotellaan että ollaan vielä hedelmällisiä ja kuukautiset vaivaa, haetaan lääkäreiltä vahvistusta "minulla on kierukka". Toki se laitetaan kun rahaa tulee työstä. Säälittävää. Olen 41 ja tiedostan etten enää ole mikään nuori, eikä tarvikaan olla. Mutta miksi valehdella netissä jostain hedelmällisyydestä ja kuukautisista? Vuotoja tulee mutta eivät ne samoja ole kuin silloin nuorena..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä alkoi vaihdevuodet 60 vuotiaana siihen saakka oli menkat. Juuri 50 vuotiaana ensi viikolla on hormonikierukan vaihto, kun alkanut menkat uudestaan
Tä on hauska kun joku ihan gynekologi väitti jossain lehtijutussa että menkat ei koskaan ala uudestaan mutta naisilla vähän eri kokemuksia
No saattahan ne tuossa vaihdevuosimylläkässä olla välillä pois ja sitten "alkaa uudelleen" mutta toisaalta tuo on vaan sitä, että ne käy epäsäännöllisiksi ja saatavat olla pitkäänkin pois ja taas alkaa, mutta tuskin kenelläkään enää esim viiden vuoden päästa alkaa menkat uudellleen. 6kk paussi voi hyvinkin olla ja sitten taas muutaman kerran tulla ja sitten loppuvat kokonaan..
Vuosi on se raja. Jos vuoden jälkeen tulevat takaisin, ei ole normaalis. Suuri riski että kyseessä on syöpä silloin, ja kannattaa mennä pikimmiten lääkärille.
50-vuotiaat eivät ole vanhuksia saatana. Sinun äitisi on.