Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä oli äimistynyt, kun sanoin, että mulla on menkat! T.nainen 50v

Vierailija
04.01.2025 |

Ja ihan luomut ja säännölliset. Joten ei ku yöpöydän laatikolle vaan

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on myös paljon sitä luuloa, että menkat loppuvat jopa alle viisikymppisenä kaikilta. Itselläni jatkuivat 56v. asti ja kuusikymppiseksikin olisi ihan normaalia. Keskimääräinen loppumisikä on 51v.

Vierailija
62/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin vanhoilla naisilla on enää muka menkat? Miksi te olette noin harhaisia? On ok vanheta!

Aika harvalla on, tänne on vain jostain kumman syystä eksynyt tosi monta:D

Keskimäärin jatkuvat 51-vuotiaaksi, joten tosiaan suurimmalla osalla on vielä 50-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin olen vanhus kohta 47v nainen ja säännölliset menkat,kierto tosin yhdellä päivällä voi heittää on 28-29 päivää ja ainoat oireet itkuisuus päivää ennen menkkoja saattaa alamahalla tuntua. Tosin minulla on aina olleet säännölliset että se ei ole mitään uutta. Tätäkin varmasti moni saattaa ihmetellä kun eikö kierron pitänyt esim lyhentyä tai pidentyä jo nelikymppisenä? Niinhän sitä sanotaan.no samapa tämä on miten on. 

Vierailija
64/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 58-vuotiaaksi asti. Sitten loppui kerrasta, hip hei.

MIehet ei tosiaan ole kartalla ja eilenpä törmäsin artikkeliin jossa todettiin, että ihmisten ikääntymisprosessi on hidastunut kehittyneen terveydenhoidon, hyvän ravitsemuksen ja liikuntaharrastuksen ym. takia.

Vierailija
65/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä alkoi vaihdevuodet 60 vuotiaana siihen saakka oli menkat. Juuri 50 vuotiaana ensi viikolla on hormonikierukan vaihto, kun alkanut menkat uudestaan 

Tä on hauska kun joku ihan gynekologi väitti jossain lehtijutussa että menkat ei koskaan ala uudestaan mutta naisilla vähän eri kokemuksia 

Vierailija
66/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka näin monella vanhuksella on menkat? Taidatte nyt vähän huijata.

Mä luulen, että enemmänkin on poikkeus, että menkat loppuu ennen 50v. Suurimmalla osalla varmaan jatkuvat ainakin lähemmä 50v tai vähän yli/alle. 

Itselläkin taisivat loppua joskus 54 vuotiaana. 

Vierailija
67/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole eläessäni ollut menkkakipuja. Sinällään menkat eivät ole koskaan olleet ongelmat. Syön lihaa ja maksaa ja olen terve.

Näköjään menkat tykkää jatkua edelleen.

N58

Vierailija
68/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole hedelmällinen ollut enää vuosiin. Sulla ei irtoa munasolua. Vain kohdun limakalvo  -poistuu- Mokomat vanhat tammat luulevat olevansa muka niin hedelmällisiä ja nuoria. Et sä tajuu mitäään. Mee pois. Et ovuloi, meneekö sun kalloon.

Kyllä aunakin mulla on selkeä ovulaatio vaikka 50v

Vierailija
69/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä alkoi vaihdevuodet 60 vuotiaana siihen saakka oli menkat. Juuri 50 vuotiaana ensi viikolla on hormonikierukan vaihto, kun alkanut menkat uudestaan 

Tä on hauska kun joku ihan gynekologi väitti jossain lehtijutussa että menkat ei koskaan ala uudestaan mutta naisilla vähän eri kokemuksia 

No saattahan ne tuossa vaihdevuosimylläkässä olla välillä pois ja sitten "alkaa uudelleen" mutta toisaalta tuo on vaan sitä, että ne käy epäsäännöllisiksi ja saatavat olla pitkäänkin pois ja taas alkaa, mutta tuskin kenelläkään enää esim viiden vuoden päästa alkaa menkat uudellleen. 6kk paussi voi hyvinkin olla ja sitten taas muutaman kerran tulla ja sitten loppuvat kokonaan.. 

Vierailija
70/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo Peikon sanoin:

"Herää pahvi! Viimeistä viedään!"

Vierailija
71/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummoni sai nuorimmaisensa ollessaan 52 vuotias. Umpipulska mummu oli luullut vaihdevuosien alkaneen ja järkytys ollut kuulemma melkoinen, kun synnytys sitten käynnistyikin ajallaan. Vanhimman ja nuorimman lapsen ikäero oli mummollani 33 vuotta, ja lapsia kaikkiaan 12. Nuorinkin lapsista oli täysin terve, ja kuoli hiljattain liki 100-vuotiaana monen lapsen äitinä ja mummuna.

Vierailija
72/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen mukaan Suomessa syntyi vuonna 2023 yli 45 vuotiaille äideille yhteensä 204 elävää vauvaa. Kyllä niitä ovulaatioita on vielä viidenkympin tietämilläkin.

Miksi tämä tuntuu olevan joillekin järkytys?

Vierailija
73/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole hedelmällinen ollut enää vuosiin. Sulla ei irtoa munasolua. Vain kohdun limakalvo  -poistuu- Mokomat vanhat tammat luulevat olevansa muka niin hedelmällisiä ja nuoria. Et sä tajuu mitäään. Mee pois. Et ovuloi, meneekö sun kalloon.

Kyllä aunakin mulla on selkeä ovulaatio vaikka 50v

Pitääkin tehä ovulaatiotestejä ihan mielenkiinnosta, jotta nähdään, pitääkö tuon vanha-tammoittelijan teoria paikkansa. T.menkkamummo 50v

Vierailija
74/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviikohan 50v enää käyttää ehkäisyä, vaikka menkat onkin? Taitaa olla aika minimaalinen raskaaksi tulon

riski.

Tiedän kyllä pari, jotka on tulleet raskaaksi noin 47-48v ja synnyttäneetkin, mutta aika harvinaista kai tuo on, että 50v tulee raskaaksi. Tietääkö kukaan sellaista tapasta? Ja että ihan luomuna? 

Vierailija
75/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei muuta kun lapsia sitten tekemään!

Vierailija
76/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isomummoni sai nuorimmaisensa ollessaan 52 vuotias. Umpipulska mummu oli luullut vaihdevuosien alkaneen ja järkytys ollut kuulemma melkoinen, kun synnytys sitten käynnistyikin ajallaan. Vanhimman ja nuorimman lapsen ikäero oli mummollani 33 vuotta, ja lapsia kaikkiaan 12. Nuorinkin lapsista oli täysin terve, ja kuoli hiljattain liki 100-vuotiaana monen lapsen äitinä ja mummuna.

💓

Vierailija
77/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä menkat sinällään haittaa. Mieskin on jo tottunut vuosikymmenien aikana. Kerran kuussa vaimo etsii tamppoonia tai sidettä.

Vierailija
78/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi nuorekkaan näköinen?

Vierailija
79/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46 vuotias nainen oon ja ei ole menkkoja. Kohtu poistettu 8 vuotta sitten. 

Ihanaa kun ei ole kipuja ja jatkuvaa vuotoa. Seksielämäkin itsellä nykyään ihan eri luokkaa. 

On varmasti kun sitä ei ole. Seksielämää siis.

Vierailija
80/131 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: