Miesystävä oli äimistynyt, kun sanoin, että mulla on menkat! T.nainen 50v
Ja ihan luomut ja säännölliset. Joten ei ku yöpöydän laatikolle vaan
Kommentit (131)
Mulla ei ole ollut menkkoja 15 vuoteen. Hormonikierukka. Ihana vapaus.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä alkoi vaihdevuodet 60 vuotiaana siihen saakka oli menkat. Juuri 50 vuotiaana ensi viikolla on hormonikierukan vaihto, kun alkanut menkat uudestaan
Onko äitisi nuorekkaan näköinen?
Onko vanhainkodissa asuva nuorekas? Ei
Vierailija kirjoitti:
Isomummoni sai nuorimmaisensa ollessaan 52 vuotias. Umpipulska mummu oli luullut vaihdevuosien alkaneen ja järkytys ollut kuulemma melkoinen, kun synnytys sitten käynnistyikin ajallaan. Vanhimman ja nuorimman lapsen ikäero oli mummollani 33 vuotta, ja lapsia kaikkiaan 12. Nuorinkin lapsista oli täysin terve, ja kuoli hiljattain liki 100-vuotiaana monen lapsen äitinä ja mummuna.
Miksi valehtelet keskustelupalstalla nimettömänä?
Tämä keskustelu valaa uskoani siihen, että mun kannattaa vielä yrittää napata geenit yhdeltä komealta 57v mieheltä, johon olen erittäin ihastunut.....t.nainen 50 v
Vierailija kirjoitti:
N54
Ihanan optimistista lähellä eläkeikää pitää kierukkaa
48, pian 49. Säännölliset luomumenkat. Miesystävä pelkää että tulen raskaaksi. Ei sekään mahdotonta olisi, mutta en tässä iässä enää ala käyttää ehkäisyä. Haluan olla luomu.
Mikä niissä menkoissa on niin ihmeellistä, että niistä on pakko jankata koko ajan? Oma ex:ä jankkasi myös koko ajan menkoista, ihan kuin ne olisivat jotkin supervoimat!
Vierailija kirjoitti:
N54
Miten sun vapautesi on muka mistään menkoista riippunut. Burana ja tamponit on keksitty. Toimii vaikka metsäretkellä!
Vierailija kirjoitti:
Miten muka näin monella vanhuksella on menkat? Taidatte nyt vähän huijata.
Keskimäärin menkat loppuvat 51-vuotiaana. Joillakin loppuu aiemmin, joillakin tostakin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Lähellä eläkeikää? 11 vuotta vielä eläkeikään tällä henkilöllä.
Taitaa kommentoija olla joku, joka ei tule saamaan työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan Suomessa syntyi vuonna 2023 yli 45 vuotiaille äideille yhteensä 204 elävää vauvaa. Kyllä niitä ovulaatioita on vielä viidenkympin tietämilläkin.
Miksi tämä tuntuu olevan joillekin järkytys?
Aika monella lapsi on hedelmöityshoitojen tulos, kun puhutaan yli 45vuotiaista. Luomuna ei noin paljon synny ja yli 50v synnyttäjän on jo poikkeus joka vahvistaa säännön. Eli todella harvinaista. Nämä 55v lapsen saaneet on käyttäneet hedelmöityshoitoja.
35 vuoden iässä munasolut alkaa hiipua jyrkemmin ja jossain kohtaa ne loppuu kokonaan. Naisen hedelmällisyys alkaa hiipumaan noin 14 vuotta ennen menopaussia. Yli 60% yli 40v lapsihaaveet tulee kaatumaan hoidoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tarviikohan 50v enää käyttää ehkäisyä, vaikka menkat onkin? Taitaa olla aika minimaalinen raskaaksi tulon
riski.
Tiedän kyllä pari, jotka on tulleet raskaaksi noin 47-48v ja synnyttäneetkin, mutta aika harvinaista kai tuo on, että 50v tulee raskaaksi. Tietääkö kukaan sellaista tapasta? Ja että ihan luomuna?
En tiedä. Tiedän useitakin jotka saaneet nuorimmaisen tai kaksikin (kaksoset) tuossa 46, 47 tai 48v, mutta en sitä vanhempana synnyttäneitä. Nämä siis ihan 2000 luvulla synnyttäneitä, ei ennen vanhaan.
Itse panisin ihan huoletta ilman ehkäisyä 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa jos menkat jatkuu noin pitkään!!! T. N33
Menk at jatkuu tosiaan helposti yli kymmenenkin vuotta sen jälkeen kun hedelmällisyys on jo käytännössä mennyt
Siitä "teoriasta" syntyi meidänkin naapurissa ensimmäinen vauva luomusti naisen ollessa 50 vuotias. Ja 100% terve
Ap
Eikä syntynyt. Vanhukset ei synnytä
A. Lindtmanin vaimo oli 54v.
Olen 62 ja vieläkin on kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Eläkeikään on 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Et raukka tiedä edes eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä menkoissa on niin ihmeellistä, että niistä on pakko jankata koko ajan? Oma ex:ä jankkasi myös koko ajan menkoista, ihan kuin ne olisivat jotkin supervoimat!
Joo, miehenä kiinnostaa todella paljon kuunnella vaimon menkoista. Onniksi voi säätää TV:stä volyymia kovemmalle, kun vaimo alkaa taas menkoista keskustella kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö asiassa olla jotakin "ihmeellistä", että niistä saisi puhua??
Menkat kuuluu naisen elämään siinä, kuin kohtukin ja kyllä niistä saa puhua.
Miehillä on sitten omat asiat, joista ne jaksaa jankuttaa, vaikka ei niissäkään asioissa mitään "ihmeellistä" olisi.
Enemmän minua ihmetyttää, miksi sinä tulet ketjuun, jossa puhutaan menkoista, jos et halua asiasta mitään tietää/ asia sinua ärsyttää?
Naapurini juurikin, kuten jossain aiemmassa kommentissani mainitsinkin. Eikä hän ollut edes mikään laiha (huomautus vain siksi, kun sanotaan, että ylipaino heikentää naisen hedelmällisyyttä)
Ap