Miesystävä oli äimistynyt, kun sanoin, että mulla on menkat! T.nainen 50v
Ja ihan luomut ja säännölliset. Joten ei ku yöpöydän laatikolle vaan
Kommentit (131)
Suomalaisella naisella menkat loppuu keskimäärin 52v joten onko tuo ihme. Itse olen 55v ja monella ystävällä on yhä menkat. Minulla loppui 53v.
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni oli myös ihan ihmeissään. Olin silloin 52 v. Nauroin niin hitokseen silke ihmettelylle.
Miten moukka miesystävä sulla jos ei tiedä että menkat voi jakaa vielä 60v ja ylikin.
Miksi piti mennä yöpöydän laatikolle?
Miten noin vanhoilla naisilla on enää muka menkat? Miksi te olette noin harhaisia? On ok vanheta!
Mä olin 56v kun menkat vihdoinkin loppuivat 🙏 Olin jo 10v odottanut malttamattomasti sitä päivää, koska mulla on aina ollut runsaat ja vaikeat menkat, joita myomat vielä pahensivat. N62
Niin, helppo on sheimata, että yli 50-vuotiaan naisen hedelmällisyys on mennyt. Varmasti onkin siltä kannalta alentunut merkittävästi, jos suunniteltua raskautta yrittäisi. Kyllähän kaikki sen tietävät. On kumminkin ihan eri juttu lopettaa ehkäisy luottaen siihen, ettei vahinkoa voisi mitenkään tapahtua. Tuntuisi aika tyhmältä tulla vahingossa raskaaksi tässä iässä ja tällä elämänkokemuksella, kun ihan hyvin on tiedossa, miten ne raskaudet alkavat.
Minä olen 49 ja menkat säännölliset. Tuskinpa loppuu moneen vuoteen. Ei mulla mitään vaihdevuosioireitakaan ole.
Tämä olikin sitten näemmä ihan hyödyllinen ja informatiivinen aloitus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten noin vanhoilla naisilla on enää muka menkat? Miksi te olette noin harhaisia? On ok vanheta!
Tuliko tehtyä ne nykyiset sekakäyttäjäveetit ja nicot siellä vuokrakasarmissa liian aikaisin, kun teidän suvussa tehdään lapset viimeistään 20-vuotiaina. Vai mikä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla harhaisia? Onko sinusta jotenkin vaikeaa päätellä, onko sinulla menkat vai eikö ole? Meinaatko, että pitäisi antaa veren vaan vuotaa housuista läpi, ei tarvi tamponia tai sidettä, kun on katsos yli 50 v ja harhaa vaan koko vuoto?
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 56v kun menkat vihdoinkin loppuivat 🙏 Olin jo 10v odottanut malttamattomasti sitä päivää, koska mulla on aina ollut runsaat ja vaikeat menkat, joita myomat vielä pahensivat. N62
Minä en olisi edes halunnut tietää myoomistani. En ollut käynyt 15 vuoteen gynellä. Jouduin menemään, kun tuli tuulimunaraskaus. Yritän aktiivisesti unohtaa tiedon myoomista.
Apua, toivottavasti minusta ei tule tuollaista väkisin menneessä roikkuvaa naista. Haluan vanheta arvokkaasti ja hyväksyä ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Niin, helppo on sheimata, että yli 50-vuotiaan naisen hedelmällisyys on mennyt. Varmasti onkin siltä kannalta alentunut merkittävästi, jos suunniteltua raskautta yrittäisi. Kyllähän kaikki sen tietävät. On kumminkin ihan eri juttu lopettaa ehkäisy luottaen siihen, ettei vahinkoa voisi mitenkään tapahtua. Tuntuisi aika tyhmältä tulla vahingossa raskaaksi tässä iässä ja tällä elämänkokemuksella, kun ihan hyvin on tiedossa, miten ne raskaudet alkavat.
Niitä tuulimunia häädetään jatkuvasti keskeytyspillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Apua, toivottavasti minusta ei tule tuollaista väkisin menneessä roikkuvaa naista. Haluan vanheta arvokkaasti ja hyväksyä ikäni.
Pyydäpä vaikka naapurin Reiskaa tukkimaan nuoruudenlähteesi polyuretaanilla. Ja vanhene vieläkin arvokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa jos menkat jatkuu noin pitkään!!! T. N33
Menk at jatkuu tosiaan helposti yli kymmenenkin vuotta sen jälkeen kun hedelmällisyys on jo käytännössä mennyt
Taitaa olla aika yksilöllistä, miten menee hedelmällisyyden ja kuukautisten suhde, mutta sekä kuukautiset että hedelmällisyys voi romahtaa esim. lähes heti synnytyksen jälkeen.
Haisooko etupylly pyypyy, hyhhy pahalle?
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi gyne viime keväänä (utran jälkeen), että enää en tarvitsisi ehkäisyä. Sen verran vähissä ja huonokuntosia oli munasolut. Käytän silti minipillereitä, kun ne pitävät mun vaohdevuosioireet kurissa (vaikka niissä ei estrogeeniä olekaan).
-49v, tänä vuonna 50
Munasolujen kuntoa ei näe ultrassa. Todennäköisyyksiä on, mutta ultraääni ei kerro mitään varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella naisella menkat loppuu keskimäärin 52v joten onko tuo ihme. Itse olen 55v ja monella ystävällä on yhä menkat. Minulla loppui 53v.
51
Mulle sanoi gyne viime keväänä (utran jälkeen), että enää en tarvitsisi ehkäisyä. Sen verran vähissä ja huonokuntosia oli munasolut. Käytän silti minipillereitä, kun ne pitävät mun vaohdevuosioireet kurissa (vaikka niissä ei estrogeeniä olekaan).
-49v, tänä vuonna 50