Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?
Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (192)
Täällä on aina välillä näitä ihan samoja aloituksia. Ilmeisesti ilmiö ei ole kovin harvinainen, että isä ei kehtaa viedä/hakea omaa lastaan päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että lapsi ei merkitse miehelle p*skan vertaa. Parempi erota, sitten toki joutuu päästämään lapsen tapaamaan isää ja eiköhän tuollainen isä makaa sohvalla kännykkä kädessä koko ajan, ruokana nakkeja ja ranskalaisia tai haetaan Heseltä.
On varsin selvää että myöskään lapsen äiti ei merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole valmis isäksi. Kotiin kasvamaan tuollainen.
Ehdottomasti ketjun hyödyllisin neuvo! Mihin kotiin ajattelit hänet lähettää? Äitinsä luo kenties?
Sinnehän se isä menee, koska mummu ja pappa hoitaa, jos joutuu väkisin ottamaan lapset luokseen.
Hohhoijaa taas. En usko sanaakaan.
Vmp.
Vierailija kirjoitti:
Mä en antais ukolle enää pillua
Ei tosiaan. En harrasta seksiä kenenkään kanssa jota halveksin enkä voi kunnioittaa. Oksettaisi jo jos tuo mies yrittäisi lääppiä.
Mutta naisiakin on erilaisia, tunnen tapauksen joka otti turpaansa vähän väliä, muttei halunnut erota koska seksi oli niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ehdottaa miehelle että tämä joko alkaa osallistua lapsensa hoitoon tai ap jää kotiin/lyhentää työaikaa ja mies maksaa kaiken? Tai sitten ero.
Ei ehkä olisi varaa. Ja miksi naisen pitäisi luopua urasta ja kerryttämästä eläkettä. Voin kuvitella miten vaimo joutuisi kerjäämään rahat sen jälkeen tamponeihinkin. Yksi kotirouva joutui kerjäämään että sai uudet sukkahousut rikkinäisten tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku juttu tuo on. Jonkun ajan päästä lapsi jo kulkee itsenäisesti kouluun. Todella typerää käytöstä mieheltä kuitenkin. Miten mies voisi kompensoida tuon sinun tekemäsi kuskauksen?
Mies voisi viedä kaikki roskapussit jäteastiaan.
Miten se lyhentää lapsen hoitopäivää??????
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas. En usko sanaakaan.
Vmp.
Naisen on niin helppo kertoa mitä vaan. Aina uskotaan ja miestä haukutaan.
Miksi te naiset oikein lisäännytte tuollaisten id*oottien kanssa? Heidän geeninsä jatkavat tällein sukuaan ja ongelma siirtyy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Suhteen sairaalloisuudesta kertoo se, että nainen tulee tänne valittamaan!
Toisaalta hyvä että valittaa jonnekin, ehkä saa vähän perspektiiviä ja lakkaa olemasta kynnysmatto.
Peukutuksista päätellen ap:n ukko on löytänyt ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Peukutuksista päätellen ap:n ukko on löytänyt ketjun.
Tyhmä trolli. Toki mammat eivät sitäkään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku juttu tuo on. Jonkun ajan päästä lapsi jo kulkee itsenäisesti kouluun. Todella typerää käytöstä mieheltä kuitenkin. Miten mies voisi kompensoida tuon sinun tekemäsi kuskauksen?
Kyse oli siitä, miten mies voi hyvittää naisen tekemän kuljetustyön. Lue koko ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli siitä, miten mies voi hyvittää naisen tekemän kuljetustyön. Lue koko ketju.
Olen lukenut koko ketjun ennenkuin kirjoitin. Ap haluaa että mies vie lapsen, jotta lapsen hoitopäivä lyhenisi! Sitä ei miehen tekemä kotityö lyhennä sekuntiakaan, ymmärrätkö???
Veikkaanpa ettei aloittajalla edes ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen?
Niinpä, mutta silloin asia ei ehkä enää niin pahasti vi tuttaisi. Ap
Mutta moni muu asia v*tuttaisi sen sijaan enemmän.
LouLou kirjoitti:
Täällä on aina välillä näitä ihan samoja aloituksia. Ilmeisesti ilmiö ei ole kovin harvinainen, että isä ei kehtaa viedä/hakea omaa lastaan päiväkotiin.
Siinähän on semmoinenkin vaara olemassa , että päikyn tädit voivat yrittää iskeä isää.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole kasvanut aikuiseksi. Ilmeisesti lapsen turvaistuin auton takapenkillä on hänen mielestään nolo näky työpaikan parkkipaikalla. Taitaa olla joku toimiston tytöistä ukkosi haaveissa. Turhaan.
Tämä tuli minullakin mieleen. Miehet turhan usein pystyessään säätävät nuorempien naisten kanssa työpaikalla. Ei lastenistuin sovi tyyliin. Pahimmillaan miehellä on vielä jonkun tietyn merkkinen auto, jolla viestitään statusta ja houkutellaan nuorikkoja. Piilottanee sormuksenkin taskuun työpäivän ajaksi.
Itsekäs ja minäkeskeinen tuollainen mies, joka ei kuskaa lastansa eikä ylipäätään välitä osallistua perheensä aamutoimiin, tuskin osallistuu iltatoimiinkaan. Tiedän jo ap:n kirjoituksesta, ettei ole ainut homma jonka ap hoitaa itsekeskeisen miehen puolesta. Herää kysymys miksi naiset tyytyvät näin huonoon parisuhteeseen.
Tottakai eroaisin. Eihän tuossa ole kyse pelkästään siitä lapsen viemisestä päiväkotiin vaan siitä ettei mies välitä aloittajan hyvinvoinnista ja haluaa mennä itse sieltä mistä helpoin.
Meilläkin on ollut ihan itsestään selvää että mies hoitaa kuskaukset suurimmaksi osaksi kun on joustava työ etätyömahdollisuuksineen ja minulla työmatkat vie aikaa. Minä tein jopa keikkatöitä esikoisen ollessa pieni ja saatoin olla monta päivää poissa, joten pakko sen oli opetella huolehtimaan kaikki. En oikein osaa edes hahmottaa miten tilanne voi mennä tuommoiseksi että toinen voi vaan sanoa että ei osallistu lapsensa hoitoon, mutta ei se ilmeisesti harvinaista ole kun niin usein tämän kaltaisia aloituksia täällä on. Varmaan ihan vauvan syntymästä saakka on ollut niin että äiti hoitaa kaiken ja isä vaan hoitaa työnsä?