Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?
Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhempi vie ja toinen hakee. Sovitaan aina päivittäin, viikottain tai tilanteen mukaan mutta molemmat osallistuu. Erolapsen vanhempi vie ja hakee aina omalla viikolla. Kysy mieheltä kumpi vaihtoehto parempi.
Tällaisten kyseleminen on ihan turhaa. Mies tietää hyvin, että eron jälkeen miehen ei ole pakko ottaa lasta/lapsia joka toinen viikko luokseen. Hänen yksi ystävä tapaa lapsiaan vain kerran kuussa yhtenä viikonloppuna eikä silloinkaan ota luokseen yöksi. Ja tämä siis vaikka heidän lasten äiti muuta yritti pakotta. Ap
Ei ole kyllä isäainesta nähnytkään tuollainen, joka ajattelee että lapset on "pakko" ottaa välillä. Uhhuh, kyllä pistää vihaksi tuollaiset lurjakkeet. Juokse, ap.
Ap lähtee joku aamu ennen miestä kotoa ja soittaa ja laittaa viestin, että kulta laita lapselle aamupala ja vie päikkyyn mennessäs,lähdin jo töihin,pusi pusi
Vierailija kirjoitti:
Sinä teit kakaran niin vie se itse.
Oman elämänkokememukseni perusteella tiedän, että ap ei ole yiksin sitä lasta saanut aikaan. T. Mummo 75+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?
Minäkö tässä syyllinen nyt olen?
Ap
Ei, vaan sinä olet eroa miettimässä.
onko tuossa taustalla jotain muuta?
Olisiko toivonut, että
olet lapsen kanssa kotona mieluummin kuin lapsi siellä laumassa. Ja vaivalloiset kuskaukset ja härdelli. Kaikki olette kovilla.
mutta onhan tuo äijältä paska temppu. Olette perhe ja perheenjäsenten tulisi puhaltaa yhteen hiileen, jotta jaksatte ja voitte hyvin yksilöinä ja perheenä.
Keskustelkaa siitä, mikä on perhe ja perheen merkitys teille. Onko teillä ihan erilaiset käsitykset?
Mies ei ole valmis isäksi. Kotiin kasvamaan tuollainen.
Totta kai kannattaa erota! Mikään syy ei ole liian pieni tai mitätön, etteikö perhettä voisi sen takia nainen hajottaa!
Miksi sinä et ole hankkinut itsellesi ajokorttia ja autoa? Ajokortti maksaa, ja jonkunlaisen kärryn saa muutamalla satasella.
Ja toinen kysymys: miksi sinä et jonakin päivänä ilmoita, että huomenna sinä viet lapsen hoitoon ja lähde itse ulos talosta ennen miestä?
Niin, et tietenkään , koska sinä olet Kiltti Vaimo, jonka ei sovi heittäytyä niin häijyksi, kun pelkäät, että mies jättää sinut.
Miten niin ei ehdi? Ei yhtään huonompaa tekosyytä, koska aamulla voi lähteä aikaisemmin ja töitten jälkeen ehtii kyllä kotiin myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n miestä. Jos matka on alle kilometri niin senhän kävelee reippaasti eikä se kovin paljoa aikalisää tuo aamuun tai iltapäivään. Muutenkin tuo on naisten hommaa tuo lasten kuskailu.
Eksäni mussutti kanssa jotain samanlaista kuin ap ja lisäksi siihen vielä, että kuulemma aina jotain ilkeää sanoivat siellä päiväkodissa. Itse kävin avioliittomme vuoksi lapsia jonkin verran viemässä ja hakemassa eikä koskaan ei mitään siellä kummemmin kommentoitu tai jos yritettiin niin pistin jauhot suuhun heille siellä. Asialliset kommentit toki otin huomioon, esim. vaatteisiin tai muihin liittyen.
Annoin vielä avioliiton loppupuolella autonkin eksän käyttöön ja menin töihin bussilla, koska...niin vaikeaa. Viedä ne omat lapset hoitoon. No olisi tuokin pitänyt jättää välistä ja lähteä liitosta aiemmin, sillä ei se työmoraali siitä hänellä koskaan parantunut.
Oletpa oikein myötämielinen sankari🤣
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kannattaa erota! Mikään syy ei ole liian pieni tai mitätön, etteikö perhettä voisi sen takia nainen hajottaa!
Ei länsimaisen naisen tarvitse alistua ihan mihin tahansa vain estääkseen perheen hajoittamisen. Etkö todella huomaa miehen osuutta tässä asiassa?
Tätä voisi uskoa provoksi, mutta yllättävän paljon on vielä tänäkin päivänä Suomessa niitä naisia, jotka kuljettavat lapsia päivähoitoon jalkaisin tai julkisilla, kun lasten isä kulkee samasta osoitteesta töihin omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista miettii, niin ei teillä rakkaus taida kukkia muutenkaan. Mutta sen kerron ettei lastenhoidon asiat koskaan parane eroamalla. Se uusi mies jaksaa kuskata lapsia kyllä varmasti sen ensimmäisen puoli vuotta, ehkä jopa vuodenkin. Sitten tajuat, että ei se uusi mies todellisuudessa sinun lapsiasi rakasta, vaan koittaa vaan alussa hurmata sinut. Se näkyy muussakin kuin vain kuskaamisissa. Uudelle miehelle tulee sellainen neutraali asenne, että tekee lasten eteen juttuja jos hän sillä saa sinut paremmalle mielelle. Mutta aidosti hän ei niistä lapsista välitä. Sen sitten tulee huomaamaan niin monen monessa asiassa.
Mikä uusi mies?
Luuletko tosiaan, että ap ottaisi vaivoilseen uuden miehen, kun on vanhasta kiireestä päässyt?
Varoitus, saattaa muuten olla, että ap:n mies alkaa vaatia itselleen yksinhuoltajuutta, kun ap kertoo aikovansa erota. Miehen motiivin
Sittenhän mies kuljettaisi yksin lasta hoitoon joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et ole hankkinut itsellesi ajokorttia ja autoa? Ajokortti maksaa, ja jonkunlaisen kärryn saa muutamalla satasella.
Ja toinen kysymys: miksi sinä et jonakin päivänä ilmoita, että huomenna sinä viet lapsen hoitoon ja lähde itse ulos talosta ennen miestä?
Niin, et tietenkään , koska sinä olet Kiltti Vaimo, jonka ei sovi heittäytyä niin häijyksi, kun pelkäät, että mies jättää sinut.
Millä perusteella joku alapeukutti näitä asiallisia kysymyksiä?
Lähtisin joku aamu niin aikaisin, että mies ja lapsi vielä nukkuu. Tai iltapäivällä laittaisin miehelle viestin, että pitää jäädä ylitöihin tai että on joku muu meno heti töiden jälkeen. Että miehen on haettava lapsi. Päiväkotiin tämän voisi ilmoittaa toki jo ajoissa, että ei sitten mene omaan piikkiin se, että lapsen vienti tai haku on ehkä myöhässä.
Jos tuolloinkin vielä mies venkoilee ja jättää lapsen kuskaamatta, niin ero.
Huh miten itsekäs ukko, joka ei pidä huolta perheestään. Katkeroituisin moisesta käytöksestä niin, etten pystyisi olemaan yhdessä. Ei olisi rakkauteni eikä aikani arvoinen enkä kunnioittaisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Mies on päättänyt, että teille tekee hyvää kävellä 2 km joka päivä.
Ehkä hän voisi tehdä aina kaikki ruuat arkisin? Kävelyihin menee varmasti ainakin puoli tuntia.
Nuo ei lyhennä lapsen hoitopäiviä minuuttiakaan.
Meillä oli jotakuinkin sama tilanne kuin aplla. Kun itse olin kotona/sairaana/lomalla/töissä, hoidin neljän lapsen kuskaamiset, jos mies oli kotona/sairaana/lomalla, mä hoidin edelleen kuskaamiset. Ja tietty kaikki neuvolat, lääkärikäynnit, pk/koulutapaamiset yms.
Ero tuli lopulta, ja syynä miehen asenne vähän kaikkea, mitä olisi pitänyt tehdä, kohtaan. Hyvin opin jo avioliiton aikana hoitamaan asioita, ei tuntunut eron jälkeen missään hoitaa ne yksin.
Se ero on elämääm suhteessa ja eron jälkeen, että eronneena sun ei tarvitse edes olettaa toisen hoitavan mitään. Tiedät kuka hoitaa, tai ei hoida, hommat. Sinä. Erittäin vapauttavaa! Hetkittäin raskasta, mutta silti palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?
Minäkö tässä syyllinen nyt olen?
Ap
Eroon, kyllä, jos tämän takia päätät liiton.
Mies toimii itsekkäästi ja väärin sinua ja lasta kohtaan, sehän on ihan selvä. Tekeekö hän niin siksi, että haluaa päättää teidän liiton ja hajottaa perheen? Tuskin. Joko hänellä on jokin syy, jota ei halua/pysty sinulle kertomaan, tai hän on ajattelematon moukka, joka ei näe toimiensa vaikutuksia muihin.
Mutta että erota tämän takia, sen sijaan että keskustelette asian auki aikuisten tavoin? No, kukin tavallaan. Itse en kehtaisi katsoa lastani silmiin enää koskaan, jos hänen ydinperheensä olisi hajonnut kyvyttömyyteen selvittää noin naurettavan pieni asia.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole valmis isäksi. Kotiin kasvamaan tuollainen.
Ehdottomasti ketjun hyödyllisin neuvo! Mihin kotiin ajattelit hänet lähettää? Äitinsä luo kenties?
Mikä uusi mies?
Luuletko tosiaan, että ap ottaisi vaivoilseen uuden miehen, kun on vanhasta kiireestä päässyt?
Varoitus, saattaa muuten olla, että ap:n mies alkaa vaatia itselleen yksinhuoltajuutta, kun ap kertoo aikovansa erota. Miehen motiivina näyttää olevan pelkästään kiusata ja alistaa ap:ta ja lapsia, tekee sen tavalla, mistä kulloinkin on eniten haittaa. Ap:n kannattaa hankkia juristi.