Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?

Vierailija
03.01.2025 |

Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää nämä todella paskat trollit.

Vierailija
142/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies ei vaan viitsi nähdä sitä vaivaa, että veisi oman lapsensa päiväkotiin.

minunkin serkku erosi miehestään kun lapset olivat 2v ja 2kk. Isää ei paljoa kiinnostanut tavata lapsiaan ja nyt parin vuoden päästä lapset vierastavat isäänsä kun eivät ole paljoa nähneet, ettei lapset voi olla isänsä luona edes yötä.

Kohta sekin ukko itkee että hänet on vieraannutettu lapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle isoin turnoff olisi se, että mies ei välitä että lapsen päivä pitenee hänen itsekkyytensä takia. 

Vierailija
144/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkettää nämä todella paskat trollit.

Mene muualle pillittämään jos et kestä lukea mulkeroista isistä.

Vierailija
145/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minunkin serkku erosi miehestään kun lapset olivat 2v ja 2kk. Isää ei paljoa kiinnostanut tavata lapsiaan ja nyt parin vuoden päästä lapset vierastavat isäänsä kun eivät ole paljoa nähneet, ettei lapset voi olla isänsä luona edes yötä.

Kyllä, näitä on paljon. Joillekin tuppaa yön pikkutunteina laskuhumalassa tulemaan näitä asioita mieleen ja suolletaan ympäri internettiä... Ensinnäkin se alkon kulutus on sitä luokkaa, ettei sinne lapset sovi.

Vierailija
146/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos et vain vie lasta. Lähdet aamulla töihin ja sanot miehelle, että sinun vuorosi viedä lapsi. Ovi perässä kiinni etkä kuuntele vastaansanomisia. Kannattaa varmaan kyllä pakata ja muutenkin katsoa lapsen vaatteet valmiiksi että on asianmukaisesti puettu.

Jos ei suostu viemään päiväkotiin nyt, tuskin tulee osallistumaan mihinkään muuhunkaan. Kaikki tulevat vanhempainillat, hammaslääkärit, kaverisynttärit ja harrastuskuskaukset jää sulle.

Vierailija
147/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleva nainen on kuvotus.

Vierailija
148/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Täällä on aina välillä näitä ihan samoja aloituksia. Ilmeisesti ilmiö ei ole kovin harvinainen, että isä ei kehtaa viedä/hakea omaa lastaan päiväkotiin.

Siinähän on semmoinenkin vaara olemassa , että päikyn tädit voivat yrittää iskeä isää.

Ja sitä isä pelkää niin, että ei uskalla kuljettaa omaa lastaan? Sanoisin, että kovin pahasti on se isä yliarvioinut oman viehätysvoimansa, ja päikyntätien epätoivon.

Vierailija
149/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suloisen sinisilmäisiä ovat nämä, jotka tosissaan uskovat tällaista trolliksi?  He elävät eri todellisuudessa kuin ne naiset, jotka  kuljettavat lastaan päivähoitoon ja käyvät töissä ilman autoa. Päiväkodeissa työssä olevat näkevät niitä naisia, jotka niin toimivat, vaikka heillä on autolla työssä käyvä mies.

Minä, 1950-luvulla syntynyt jo aikuisten lasten äiti en voi käsittää, miten joku nainen sellaiseen suostuu vielä tällä vuosituhannella. Vaikka tämä aloitus olisikin tarua, voisin mainita nimeltä useamman kuin yhden naisen, joka toimii noin. En tunne heitä niin hyvin, että voisin mennä suoraan kysymään, mikä heidät saa tuollaiseen alistumaan.

Vierailija
150/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuppaa se lapsi sille miehelle aamulla ja juokse karkuun. Ehkä saa sen lapsen päiväkotiin ja toista tarvittaessa.

Hienoja yh-palstamammojen neuvoja. Otsikko ei ollut, Miten päästä miehestä eroon.

Jos en vallan väärin otsikkoa lukenut, siinä ero mainittiin. Lainauksessa on kuitenkin paras neuvo vaihtoehtona erolle. 

Miksi aloittaja ei itse kulje autolla? Ja toiseksi, miksi hän ei vaan jätä lasta miehen hoitoon silloin ja lähde itse aikaisemmin?

Tällä viestillä vain alapeukkuja, miksi? Onko teille tosiaan niin vieras ajatus, että nainen ajaisi autolla? Ja onko yhtä vieras ajatus se, että vaatisi miestä kuljettamaan lasta?

Nämä molemmat ovat parempia vaihtoehtoja kuin ero. Oma parisuhteeni ei erityisen auvoinen ole ollut, mutta silti emme ole eronneet. Yksi syy on ollut se, että minä olen päässyt autolla liikkeelle aina tarpeen mukaan ja toiseksi minussa on sen verran Justiinaa, että uskallan vaatia mieheltäkin jotain.

Vierailija
151/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi sanoa mitä vaan.

Mies tuomitaan. Oksettavaa.

Vierailija
152/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen? 

Niinpä, mutta silloin asia ei ehkä enää niin pahasti vi tuttaisi. Ap

Lisäksi uuden miehen löytäessä voi käydä niin että uusi mies sitten kuskaa

Vierailija
153/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekö oikeasti uskotte tuon aloituksen!!

Miksi emme uskoisi, kun tiedämme perheitä, joissa toimitaan noin? Ehkä aloituksen kirjoitti jonkun sellaisen perheen äiti. Tosin ap ei ole palannut lukemaan ketjua eikä hänen maailmassaan voi tapahtua niin suurta mullistusta, että hän pakottaisi miehen kuljettamaan lasta tai hankkisi itselleen auton.

Vaikka sinä et sellaisia perheitä edes tiedä saati sitten tunne, ei se tarkoita sitä, että ei sellaisia olisi. Jos sinä olisit töissä päiväkodissa tai asuisit siinä lähellä, voisit omin silmin nähdä naisia, jotka tuovat lapsia hoitoon ilman autoa. Ehkä tietäisit, että sen perheen mies kulkee töissä autolla, mutta ei kuljeta lapsia.

Vierailija
154/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä on vaan kamalia. Mun entisen työkaverin mies nukkui aamulla viime sekuntiin asti, laittoi vaatteet päälle ja lähti autolla töihin pesulle ja aamupalalle. Työkaveri teki kaikki aamuhommelit ja kävellen raahasi lapsensa (kelissä kuin kelissä) päiväkotiin ja sitte bussilla töihin. Toinen entinen työkaveri söi eri ruokaa kuin miehensä koska hänellä ei ollut varaa kalliisiin valmisannoksiin. Nim. onnellinen sinkku;)

Vierailija
155/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas taas uusi miesvastainen tarina. 

Näitä "tarinoita" on maailma täynnä. Sen kun ummistat silmäsi tosiasioilta.

Naiset viihtyvät enenemässä määrin sinkkuna kun miehillä on kuulemma yksinäisyysepidemia päällä. Minua ei trendi yllätä. Tarvitsee vain katsella ja kuunnella niin ymmärtää tarinoiden oikeellisuuden. 

Vierailija
156/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä! Ja mies tulee valittamaan kaikille, kuinka ero tuli aivan puskista. Kun kaikki oli niin hyvin ja yhtäkkiä nainen lähti ja vei lapsetkin, vaikka olin niin hyvä isä ja aivan kaiken hoidin ja maksoin. Just joo.. 

Vierailija
157/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä päikyssä on tai käy, kenelle mies ei voi näyttäytyä?

Vierailija
158/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on vaan kamalia. Mun entisen työkaverin mies nukkui aamulla viime sekuntiin asti, laittoi vaatteet päälle ja lähti autolla töihin pesulle ja aamupalalle. Työkaveri teki kaikki aamuhommelit ja kävellen raahasi lapsensa (kelissä kuin kelissä) päiväkotiin ja sitte bussilla töihin. Toinen entinen työkaveri söi eri ruokaa kuin miehensä koska hänellä ei ollut varaa kalliisiin valmisannoksiin. Nim. onnellinen sinkku;)

En kyllä ymmärrä miten ja miksi tällainen naisen kärsimykseen ja uhriutumiseen pohjaava vanhakantainen miestä palvova heteroparisuhdemalli ylipäätään uppoaa keneenkään selväjärkiseen tässä ajassa elävään naiseen. 

Vierailija
159/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miten ja miksi tällainen naisen kärsimykseen ja uhriutumiseen pohjaava vanhakantainen miestä palvova heteroparisuhdemalli ylipäätään uppoaa keneenkään selväjärkiseen tässä ajassa elävään naiseen. 

Miten niin uppoaa? Vielä tänäkin päivänä Suomessa on olemassa tuollaista elämää eläviä naisia. Yksikään heistä ei tähän ketjuun tule kertomaan, miksi eivät toimi toisin vaan pitävät eroa ainoana mahdollisena ratkaisuna. Ei edes tämän ketjun aloittaja.

Vierailija
160/192 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää aikaisemmin,niin ehtii ja pystyy. Tekosyitä, ettei muka aamuisinkaan ehdi. Yhtä typerää se olisi kumman tahansa sanoa ettei ehdi käydä kaupassa,ei ehdi siivota, ei ehdi pestä pyykkiä,ei ehdi tehdä ruokaa. Kaikki on vaan järjen käytöstä kiinni ja organisoinnista. Mies saa organisoida ajankäyttöään vähän paremmin niin ehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi