Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?
Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (192)
Ei hitto. Jos mun mies käyttäytyisi noin, niin olisi kyllä entinen mies. Tuliko tämä miehen käyttäytyminen ap:lle täytenä yllätyksenä? Eli oliko mies ennen lapsen saamista vastuullinen ja huomioiva, eli ei olisi voinut tehdä.päätelmiä jo siinä vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?
Minäkö tässä syyllinen nyt olen?
ApEroon, kyllä, jos tämän takia päätät liiton.
Mies toimii itsekkäästi ja väärin sinua ja lasta kohtaan, sehän on ihan selvä. Tekeekö hän niin siksi, että haluaa päättää teidän liiton ja hajottaa perheen? Tuskin. Joko hänellä on jokin syy, jota ei halua/pysty sinulle kertomaan, tai hän on ajattelematon moukka, joka ei näe toimiensa vaikutuksia muihin.
Mutta että erota tämän takia, sen sijaan että keskustelette asian auki aikuisten tavoin? No, kukin tavallaan. Itse en kehtaisi katsoa lastani silmiin enää koskaan, jos hänen ydinperheensä olisi hajonnut kyvyttömyyteen selvittää noin naurettavan pieni asia.
Vaimo ei ole miehensä äiti eikä tunneterapeutti. Miehen tehtävä on nyt ihan itse selvittää mistä hänen haluttomuutensa huolehtia perheestään johtuu ja vetää johtopäätökset. Voi oikeasti haluatkin sitä eroa ja siksi pelaa noin.
Totta kai se.perheessä, jolla on auto, hoitaa kuskaamiset ja kaupassa käymiset ja siis sellaiset tehtävät, mitä se auto helpottaa. Tuo on ihan itsestäänselvyys.
Mistä tällaisia ihania miehiä löytää?
Eroa nyt ihmeessä. Tuohan on ihan sairas ukko. Ei välitä lapsestaan eikä sinusta.
Harvinaisen itsekäs pösilö lapsella isänä.
Harmittaa lapsen ja äidin puolesta ja ylipäätään, kun moni niin hyvä mies (ja nainen) on toisaalla tahattomasti lapseton.
Epäilen itsekin, että päiväkodissa on ukon entinen tai nykyinen hoito töissä. Tämä mies on per.seillyt ennenkin eikä pysty tekojaan kohtaamaan.
Miten päiväkodin juhlat ja muut? Onko isä aina 100% poissa näistä? Lapselle hyvin ikävää ihan jo sekin.
En tykkää siitä, että ero on aina pikaratkaisuna, mutta ap:n miehellä kyllä puolisona ja isänä todella, todella paljon kasvunvaraa.
Eron syy ei olisi päiväkotikuskaus, sehän on oire. Se tulehtunut mätäpesäke on tämän pikkupaukaman alla.
Taas sama aloitus uudelleen. Ei se vastaus täältä löydy, itse se on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole valmis isäksi. Kotiin kasvamaan tuollainen.
Ehdottomasti ketjun hyödyllisin neuvo! Mihin kotiin ajattelit hänet lähettää? Äitinsä luo kenties?
No ihan mihin vaan, kunhan ap pääsee tuosta lusmuilijasta eroon.
Lähde töihin ja jätä kaikki aamun toimet ja päikkäriin vienti miehelle ihan yllärinä. Ovelta huikkaat, että moikka!
Sitten ero nii ei tarvitse katsoa tuollaista vätystä. Oma tupa oma lupa sekä hyvät elarit. Sulla on lapsi, et tarvitse mieslasta.
Kumma kun ap ei ole kertonut miksi hän ei ole jo eronnut?
Tekeekö mies mitään heidän perheessään oikein?
Järkyttävää tuollainen.Halusiko mies ihan oikeesti lapsen.
Nyt puhut suoraan ukkosi kanssa asiasta ja teette uudet pelisäännöt! Meillä niinpäin, että mies hoitaa 95% kuskaukset koska minä teen etätöitä ja ei ole ajokorttia. Haen kävellen 3km päästä vain silloin tällöin. Mies ei ole ikinä nurissut asiasta, on tosin muutenkin huolehtivaa ja isällistä tyyppiä ja on vauvasta lähtien tosi paljon hoitanut lasta ja siksi heillä tosi hyvä ja läheinen suhde.
Entä jos ehdottaa miehelle että tämä joko alkaa osallistua lapsensa hoitoon tai ap jää kotiin/lyhentää työaikaa ja mies maksaa kaiken? Tai sitten ero.
Jännä juttu. Meidän perheessä se on selviö, että se, jolla on auto, vie myös lapset päiväkotiin. Minä menin usein bussilla töihin ja lyhyempää päivää tekevä mies sai pitää auton, koska hän vei ja haki lapset. Olisi ollut minulta törkeän itsekästä mennä töihin autolla ja jättää mies kuskaamaan lapsia bussilla. Päiväkotiin on 2km matkaa ja omalla autolla sen hurauttaa parissa minuutissa.
Kyllä, harkitsisin itsekin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Pikku juttu tuo on. Jonkun ajan päästä lapsi jo kulkee itsenäisesti kouluun. Todella typerää käytöstä mieheltä kuitenkin. Miten mies voisi kompensoida tuon sinun tekemäsi kuskauksen?
Mies voisi viedä kaikki roskapussit jäteastiaan.
Omituinen perhe teillä.
Pitää puhua ja tankuttaa, että teillä on NYT PERHE.
Äijä elää vielä poikamiesvaiheen psyykettä.
Tekö oikeasti uskotte tuon aloituksen!!
Suhteen sairaalloisuudesta kertoo se, että nainen tulee tänne valittamaan!
Tälle palstalle on pesiytynyt muutama elämäänsä pettynyt änkyräfeministim jotka tehtailee tänne aloituksia mies sitä ja mies tätä.
Mies neuvoo muuta perhettä koko ajan
Mies päättää miloin harrastamme seksiä ja minkälaista
Mies meni pilaamaan alkoholillisen glögin keittämällä sen!
Mieheni hoiti kinkun tilauksen Tuli 2 kg kinkku.
Miksi mieheni haluaa olla kanssani vaikka hän ei keksi yhtään mitään puhuttavaa minulle?
mieheni on ruvennut pitämään nyt bootseja ja cowboyhattua, kun kuvittelee olevansa Yellowstonen sankari ja samalla Justified sarjan sheriffi
Mieheni kintrolloi minua - en saa käydä töissä, enkä tavata ystäviäni
Mieheni on yksinkertainen
Mies söi -aloituksia on myös aika lailla: mies söi kinkun, mies söi kalapuikon lattialta, mies söi konvehtirasian ennen ruokailua, mies söi joulusuklaat, mies söi kaikki joulutortut, mies söi kotivarat, mies söi kännissä kinkun.