En ymmärrä miten jotkut jaksaa aina kotona olevaa miestä
Jolla suurin mielenkiinto on tv tai tietokone. Ei kavereita, ei harrastuksia, aina töiden jälkeen kotona kuormittuneena sosiaalisesta kontaktista töissä. Minusta ihminen on kovin mielenkiinnoton jos ei kiinnosta käydä missään eikä tavata ihmisiä. Ei lähde siis puolisonkaan kanssa juurikaan.
Kertokaa mikä tuossa on ihanaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva kun mies on kotona. Tekee paljon hommia sen TV:n ja tietokoneen katselun lisäksi.
Tykkäisin myös tuollaisesta miehestä.
Sivusta naiselta
Ihmiset, jotka juoksevat koko ajan jossain
Heiltä puuttuu sisäinen rauha. Rentoudutaan alkoholilla, ylensyömällä jne...
olen juuri tuollainen, aina kotona, pitääpä miettiä vaihtoehtoja.
Mun mies ei käy töissä. On aina kotona.
Juuri näin, jos on kotona, niin liikaa kotona, jos taas käy kavereiden kanssa jossain, taas liikaa poissa kodista.
AP ei tuolla asenteella ole pitkään naimisissa, joten älä mieti liikoja.
Poltan minä takaa aina välistä enkä makaa vain sohvalla joka sekin hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Poltan minä takaa aina välistä enkä makaa vain sohvalla joka sekin hyvä vaihtoehto.
poltan minä takkaa aina välistä
Ja kun mies vielä etätöissä, niin todellakin aina kotona. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on väsynyt pitkästä työpäivästä.
Mitä sitten? Naiset tekevät ihan yhtä pitkää työpäivää ja silti jaksavat tehdä muutakin.
Tämähän ei ole mitenkään sukupuoleen sidottua, vaan yksilöön ja hänen sosiaalisuuteensa sekö kuormitukseen sekä muihin tekijöihin.
Sanoisin, että jos kotona oleva puoliso on ongelma, siitä pääsee kyllä eroon muuttamalla itse pois. Jos riittää, että itsellä on sosiaalista elämää, harrastuksia ja kavereita, mihin sitä puolisoa siellä tarvitsee.
Mies on pääasiassa kotona, käy toimistolla ehkä 2 kertaa vuodessa muuten aina etätyössä. Käy kuitenkin urheiluharrastuksissa, kavereitaan tapaa myös vain 1- 2 kertaa vuodessa. joskus häädän hänet kotoa kun haluan pitää naisten illan. Lapset meillä jo isot.
Ei minua häiritse kun ei kuitenkaan ole sohvaperuna ja lähtee minun kanssani joskus tapahtumiin eikä valita siitä että minä tapaan ystäviä ja käyn esim joskus ulkomaillakin ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Naiset tekevät ihan yhtä pitkää työpäivää ja silti jaksavat tehdä muutakin.
Tämähän ei ole mitenkään sukupuoleen sidottua, vaan yksilöön ja hänen sosiaalisuuteensa sekö kuormitukseen sekä muihin tekijöihin.
Sanoisin, että jos kotona oleva puoliso on ongelma, siitä pääsee kyllä eroon muuttamalla itse pois. Jos riittää, että itsellä on sosiaalista elämää, harrastuksia ja kavereita, mihin sitä puolisoa siellä tarvitsee.
Asiantuntijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka juoksevat koko ajan jossain
Heiltä puuttuu sisäinen rauha. Rentoudutaan alkoholilla, ylensyömällä jne...
Ei nyt sentään :D Ei tässä nyt tarvitse ääripäistä toiseen hyppiä, ajattelematonta. Useimmat ihmiset ovat välimuotoja. Heillä on kuormittava arki harrastuksineen, lomia ja vapaapäiviä, yhdessä puolison/perheen/ystävien kanssa ja itsekseen.
Olen myös sohvaperuna ja nautin olostani. Onneksi ei ole narisevaa eukkoa riesana.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tekee fyysisesti raskasta raadanta työtä. väsyyhän sitä + jos ei yöllä nuku kunnolla ( uniongelmia )
Tuo on totta. Lisäksi työ saattaa kuormittaa myös henkisesti jos siihen kuuluu asiakaspalvelua ja/tai muuten rauhatonta ympäristöä. Vapaa-ajalla ei tosiaan jaksa yhtään ihmisiä, möykkää eikä mitään muutakaan.
Itse olen siis ambiverttinainen, mutta hieman intron suuntaan ja en usko että tässä on eroa sukupuolten välillä. Aspatyö aikaan sai sitten sen, että olisin ollut mieluusti erakko.
Itse pidän kulttuuririennoista ja matkustelusta, mutta ei tunnu saman henkisiä naisia löytyvän. Ovat mieluummin kotona.
M37
Miksi miehen pitäisi olla muualla kuin kotona vain sen takia ettei nainen jaksa olla samaan aikaan miehen kanssa kotona. Nainen voi mennä sitten muualle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa tilastollisesti naiset eivät tee yhtä pitkiä päiviä.
Mitäs vaivaa aikuisesta oikein olisi. Työpäivän jälkeen ei tietenkään suoriteta mitään ylimääräisiä.
No en minäkään jaksanut enää +30-vuotiaana ja etenkin näin jälkeenpäin ajateltuna se tuollainen jatkuva aktiivisuus rasitti jo nuorempanakin. Lisäksi kokeilin hölmöyksissäni avoliittoa miehen kanssa joka oli kovasti sosiaalinen, suulas ja aktiivinen eli jatkuvasti oli hölöttämässä jotakin joko mulle tai kaverille puhelimeen. Lisäksi naputti sormillaan pöydän reunaa jalan vatkatessa sekä oli menossa milloin mihinkin suuntaan.
Tuo se vasta helvettiä onkin.
Sen sijaan tuollainen mies mikä viihtyy hyvin kotona ja osaa olla hiljaakin on ihan unelma.