Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Anni Vuohijoen helppo vauvavuosi

Vierailija
01.01.2025 |

Hesarissa Anni Vuohijoki kertoo hienosta vauva-ajastaan. On tehnyt paljon töitä, ollut valmentajana Tsekissä, kirjoittanut ja julkaissut väitöskirjaan vaaditut artikkelit, treenannut enemmän kuin ennen ja matkustellut. Ostanut talonkin Helsingistä sitä näkemättä ja aloittaa nyt remppaamisen lääkärityön ohella. 

Vauva on kuulemma nauttinut menosta ja metelista, on hyvätuulinen ja nukkuu hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saleilla törmännyt tähän leidiin. Hänellä on ja oli silloinkin kello kaulassa. Ihan minuutilleenkin voi päivän ohjelma olla suunniteltu.

Vierailija
102/103 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hänellä ole fyrkkaa ostaa lastenhoitaja- , ruoka- ja kodinhoitajapalveluita. Helppohan se olisi , jos olisi varaa ostaa kotiin lastenhoitaja, tilata woltista jatkuvasti safkaa ja siivooja kotiin kerran kuussa .

No miksi sinulla ei ole varaa? Mille alalle valitsit kouluttautua?

Mille itse? Kuka sun kakaran hoitaa?

Täytyy sanoa, että olen kyllä kiitollinen siitä, etten ole syntynyt nykyajan vauvaksi, jolloin kukaan ei haluaisi minua hoitaa. Omasta mielestäni aika vauvan kanssa kotona oli rikasta ja onnellista aikaa, ja niitä suorituksia ehti kyllä suorittaa myöhemminkin. En mieheni kanssa laskenut minuutteja enkä prosenttiosuuksia siitä, kumpi hoitaa lasta ja kotia, vaikka mitään tukiverkostoa meillä ei ollut. Eikö aikaa kotona vauv

Vauvavuoden rakentuminen riippuu sekä vauvasta että äidistä. Jos on helppohoitoinen vauva, äiti voi vapaammin muokata vauvavuotta mieleisekseen. Toisilla se tarkoittaa todella aktiivista aikataulua, toisilla taas kotipesään rauhoittumista. Kumpikaan ei ole väärin, vaan jokainen taaplaa tyylillään. Pitäisi päästä eroon siitä, että toisaalta hehkutetaan tietyntyyppistä olemista ja tekemistä ja toisaalta arvostellaan, jos joku tekee eri tavalla. Toisten haukkuminen ei tee kenestäkään muusta parempaa äitiä. Kannattaa myös antaa heidän äänensä kuulua, joille sattui se vaikeampihoitoinen vauva ja vauvavuosi olikin rankka reissu, eikä mikään vauvantuoksuinen unelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomihan tarvitsisi lisää juurikin tällaista aktiivisuutta. Monelle elämänsä sohvaperunalle juuri se tuntuu olevan kuitenkin se punainen vaate...

Juuri tällainen ajattelutapa on vaarallinen. Jos ei ole yliaktiivinen supersuorittaja, on laiska sohvaperuna. Tällainen yliaktiivisuus vaatii vähintään adhd:n ja sitä ei suurimmalla osalla ihmisistä ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän