HS: Anni Vuohijoen helppo vauvavuosi
Hesarissa Anni Vuohijoki kertoo hienosta vauva-ajastaan. On tehnyt paljon töitä, ollut valmentajana Tsekissä, kirjoittanut ja julkaissut väitöskirjaan vaaditut artikkelit, treenannut enemmän kuin ennen ja matkustellut. Ostanut talonkin Helsingistä sitä näkemättä ja aloittaa nyt remppaamisen lääkärityön ohella.
Vauva on kuulemma nauttinut menosta ja metelista, on hyvätuulinen ja nukkuu hyvin.
Kommentit (103)
miksi tämä änkee koko ajan julkisuuteen?
Mun esikoinen myös erittäin helppo ja täsmällinen tapaus. Nukahtaminen tai syöminen ei ole koskaan ollut ongelma, luonteeltaan kiltti ja pääosin uskoo taaperonakin, ei riehu tai raivoa tai hypi seinille ja malttaa odottaa. Terveyskin hyvä, ei korvatulehduskierteitä , koliikkia tms.
En silti halunnut suorittaa elämää, koska olin ainut huoltaja eikä ollut tukiverkkoja, MLL:n kerhoja tai muskareita tms. joten vauva-ajan vietin rauhallisesti lapsen kanssa ja nukuin yhtä paljon kuin lapsi, en olisi muuten jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Hehheh niin.. se lapsi ei vielä kävele.. Katotaan uudestaan kun oppii kävelemään ja tulee uhmaa.. Haluisin nähdä miten se vaeltava taapero otetaan joka paikkaan mukaan, ilman et koko ajan itse valvoo 😂
T. 10-vuotiaan äiti
Mistä tuollainen katkeruus. Vaikka kyllä itsekin huomasin, että ei saanut koskaan sanoa, että pärjää hyvin lasten kanssa, koska heti sai akka lauman niskaan.
Esim itse kävin lenkillä niin, että vauva oli vaunuissa ja esikoinen pyöräili vieressä. Siitä sai kuulla, että odotan kohta, kyllä tuo loppuu, kun tulee uhma ja sitä ja murrosikä. Monenlaisia uhkakuvia maalailtiin loppuun palamisesta ja muusta, kun eihän äiti voi harrastaa ja olla virkeä ja tarmokas ja lapset hyvinvoivia
Vierailija kirjoitti:
Annillahan on äitinsä joka koko ajan auttaa vauvan hoidossa
Nimenomaan tämä. On helppoa olla aikaansaava, käydä salilla ja kirjoitella väikkäriä kun kuviossa on toimiva tukiverkko. Vuohijoellahan on lasta palvova mummo lastenhoitajana joka muutti mukana Eurooppaan, lapsen isäkin käytännössä aina käytettävissä.
Ei siis huolta yövalvomisista tai lapsen leikittämisistä.
On olemassa erilaisia yksinhuoltajuuksia, tuo kuvio ei täysin vastaa omaa käsitystäni siitä. Enemmän yhteishuoltajuuttahan tuo on.
Oon kyllä joutunut hammastymaan miten tämä ehtii kaikkeen .
Lääkäri opinnotkin meni jotenkin vain lonkalta ja tämä vieläpä opiskeli Oulussa Helsingistä käsin ja siinä sivussa vielä treenasi ja perusti kuntosalin mm.
Ei tuo onnistuisi jos olet tavallinen työläinen. Anni Vuohijoki tekee helppoa työtä mutta miten vauvan voi tuoda mukaan jos tekee hoitotyötä,rakennustyötä tai ajaa vaikka taksia?
Kyllähän niitä vauvoja tähän maahan voisi tehdä jos voisin tehdä työni etänä ja palkka mitä siitä työstä saisin olisi hyvä eli vaikka 4000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri opinnotkin meni jotenkin vain lonkalta ja tämä vieläpä opiskeli Oulussa Helsingistä käsin ja siinä sivussa vielä treenasi ja perusti kuntosalin mm.
Onkohan tällä rikas isukki tai rikkaat isovanhemmat jotka mahdollistavat tuollaisen elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tällä rikas isukki tai rikkaat isovanhemmat jotka mahdollistavat tuollaisen elämän?
En tiedä mutta jossain kuvassa se esiintyi kalliin uuden Porschen omistajana vieläpä opiskelijana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta jossain kuvassa se esiintyi kalliin uuden Porschen omistajana vieläpä opiskelijana
Ja punttirn nosto nyt varsinaisesti ei ole mikään rahalaji eli palkintorahoja ei noista voitosta juurikaan saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli rahaa on joten tottakai se helpottaa elämää todella paljon. Ei Anni ole tavallista kansaa vaan hän kuuluu hyväosaisiin/hyvätuloisiin, heillä elämä on helpompaa ja he niitä lapsiakin tänne pystyy tekemään.
Vuohijoki, 34, paljastaa jutussa myös, että hänellä on silikonirinnat.
Olin nuorena rintava, mutta sittemmin rasvaprosenttini on laskenut niin, että rintarauhaseni ovat käytännössä tuhoutuneet. Koronan aikaan otin silikonit.
kaikkihan tän tietää mutta panin silti
Vauvavuosihan on hänellä vielä käynnissä, vähän yli puolivälin vasta.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisilla super-aikaansaavilla ihmisillä täytyy olla jokin neurologinen poikkeavuus. Sitä ei pidetä kuitenkaan sairautena, koska sillä on enimmäkseen positiivisia vaikutuksia. Vastaavista tapauksista on usein juttuja. Eräskin kertoi pitävänsä tärkeitä työpalavereita samalla kun on melontaretkellä.
Tuollainen ei ole kyllä normaali-ihmisen toimintaa, eikä tarvitse ollakaan. Huolestuttavaa on, jos kaikilta aletaan vaatia samanlaisia suorituksia tai syytetään laiskaksi.
Annilla on ADHD. Hänellä oireet näköjään kanavoituvat rakentavaan höseltämiseen. Impulsiivisuus näkyy siinä, että tarttuu kaikkiin mahdollisuuksiin mitä tarjotaan ja vaihtaa maisemaa nopeasti ja usein.
No, me pelattiin korttia siellä hotellin ravintolassa. Mua pyydettiin mukaan, koska ringistä uupui yksi pelaaja. Siinä oli sellaista herjanheittoa. Jos mä tuollaisella lähtökohdalla lähden istumaan johonkin pöytään, niin en mä ole silloin työporukassa vaan urheilijana urheilijoiden kanssa, Anni kertoi lehdelle.
Tunnelma meni sen verran rennoksi, että Anni ryhtyi heittämään miesten kanssa herjaa ilmeisen ronskisti. Rento jutustelu ei ilmeisesti ollut Leijonille ongelma, mutta tilanteelle löytyi mielensäpahoittaja, joka kanteli asioista eteenpäin.
Voi kunpa minäkin olisin yhtä väsymätön ja aikaansaava ADHD. Omalla ja aika monella muullakin ihmisellä se käytännössä invalidisoi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, eläkemummo kulkee mukana 24/7/365 lapsenlikkana. Mainittiinko tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se mummo asuu ja kuka sen majoittumiset maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se mummo asuu ja kuka sen majoittumiset maksaa?
Kysy Annilta.
Hienoa hänelle. Nyt vain on syytä muistaa kaikkien niiden, jotka moittivat itseään etteivät ole yhtä "aikaansaavia" tai niiden, ketkä täällä muita äitejä haukkuvat, että vauvoissa on oikeasti VALTAVASTI eroja kuten myös vanhemmissa. Anni vaikuttaa reippaalta mutta esimerkiksi tuo asunnon osto ex tempore niin, ettei edes käy sitä katsomassa ei ole välttämättä sitä neurotyypillisintä käyttäytymistä.
Jokainen tyylillään ja tavallaan ja muistetaanhan, että usein elämän suurin saavutus on ihan se elämän eläminen omalla tavallaan, työhön tms liittyvät saavutukset ovat vain ei-välttämätön plussa. Vauvavuodelle en asettaisi kellekään mitään ylimääräisiä tavoitteita ellei niitä ole jaksamista ja resursseja todella hoitaa, todella harvalla on.
Hehheh niin.. se lapsi ei vielä kävele.. Katotaan uudestaan kun oppii kävelemään ja tulee uhmaa.. Haluisin nähdä miten se vaeltava taapero otetaan joka paikkaan mukaan, ilman et koko ajan itse valvoo 😂
T. 10-vuotiaan äiti