Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö todellakin paikkansa, että joululahjana saadut rahat pitää ilmoittaa kun tekee jatkohakemuksen perustoimeentulotukeen?

Vierailija
31.12.2024 |

Sain joululahjaksi yhteensä noin 350e käteistä kirjekuorissa...200e tuli vanhemmilta, ja 150e muilta sukulaisilta.

Kuulin väitteen että nämä käteisenä saadut rahat pitäisi nyt ilmoittaa kun teen perustoimeentulotuen jatkohakemuksen, ja että ne vähentäis mun toimeentulotukea. Ja syyllistyn petokseen jos en ilmoita? Pitääkö paikkansa?

Nämähän on joululahjoja, jotka mun kuuluisi saada käyttää mihin haluan, eikä peruselämiseen!

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ole mikään pikkulapsi, joka saa käyttää "omat rahat" mihin haluaa ja joku muu maksaa peruselämisen. Aikuisena kustannat itse elämästäsi niin paljon kuin pystyt ja yhteiskunta auttaa lopussa.

Sinä taas olet älyltäsi lapsen tasolla.

Miten niin? Olen aikuinen ja ymmärrän, että eläminen maksetaan itse eikä odoteta että pappa betalar.

Vierailija
142/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät ne rahat peruselämiseen ja menet töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Mihin töihin??

Töihin mihin vain ja minne vain. Niin me muutkin olemme tehneet. Toinen vaihtoehto on hakeutua suorittamaan jotakin tutkintoa, opintotuki juoksee, samoin opintolainan saa halutessaan.

Mihin vain ja minne vain? Ihan mihin vaan voi mennä töihin vaikka torstaista alkaen? Sun kannattaa rajoittaa nyt tuota juomista. 

Ihme oletus tuo, että työtön on ilman muuta joku koulupudokas, joka ei ole opiskellut yhtään tutkintoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä ilmoittaa hyvänen aika.

Rikosnimike on petos ja rikokseen yllyttäminenkin on rikos. Onneksi olkoon.

Tàpa itsesi. Siinä sinulle yllytys.

Meneekö keinottelija-rikollisella noin helposti tunteisiin?

Mihinköän pitkäjänteiseen susta ei ole, siksi elät almujen varassa ja huijaat yhteiskunnan rahoja petoksia tehden.

Vierailija
144/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävätkö täällä kommentoivat itse täysin nuhteetonta elämää? Hieman epäilen sitä.

Kävelen joskus punaisia päin ja ajan välillä ylinopeutta, mutta petoksiin ja varkauksiin en syyllisty.

Näin. Minulle sekä ihmiset että heidän yksityisomaisuutensa on Pyhä.  Älköön mikään kollektiivi määräilkö mitä vapaa ihminen saa tehdä ellei vahingoita muita älkäänkö yksikään sosialistiVARAS koskeko toisen omaan.

Vierailija
145/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni elää perustoimeentulolla. Eikö pitäisi pärjätä työttömyyskorvauksella tai mennä töihin. 

Toimeentukotukia pidetään liian itsestään selvänä. Minä en missään tilanteessa ole hakenut sitä vaan olen pärjännyt vähemmällä, silloin sen hetken kun on ollut tiukkaa

Vierailija
146/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂

Vierailija
147/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pitää ilmoittaa.

T:Kelatäti

Mitä järkeä on sitten antaa mitään lahjaa henkilölle joka saa perustoimeentulotukea? Onko hänen aina vain oltava samassa kuopassa?

Hänen olisi ihan oman etunsa vuoksi parasta mennä töihin ja päästää irti valtion tissistä.

Tietysti olisi ja niin moni tekisikin mutta niitä työpaikkoja ei ole ole paljonkaan tarjolla ja konkurssien myötä aina vain vähemmän joten miksi jankutat typerää asiaa.

Vierailija
148/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂

Rikos on rikos silloinkin, kun siitä ei jää kiinni.

Vierailija
149/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Ei muuta sanottavaa tähän.

Vierailija
150/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ole mikään pikkulapsi, joka saa käyttää "omat rahat" mihin haluaa ja joku muu maksaa peruselämisen. Aikuisena kustannat itse elämästäsi niin paljon kuin pystyt ja yhteiskunta auttaa lopussa.

Miten niin? Olen aikuinen ja ymmärrän, että eläminen maksetaan itse eikä odoteta että pappa betalar.

Pappa? Kelasta nyt oli kyse.

Vierailija
151/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä ilmoittaa hyvänen aika.

Rikosnimike on petos ja rikokseen yllyttäminenkin on rikos. Onneksi olkoon.

Tàpa itsesi. Siinä sinulle yllytys.

Meneekö keinottelija-rikollisella noin helposti tunteisiin?

Mihinköän pitkäjänteiseen susta ei ole, siksi elät almujen varassa ja huijaat yhteiskunnan rahoja petoksia tehden.

Sulla ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa.

Vierailija
152/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävätkö täällä kommentoivat itse täysin nuhteetonta elämää? Hieman epäilen sitä.

Kävelen joskus punaisia päin ja ajan välillä ylinopeutta, mutta petoksiin ja varkauksiin en syyllisty.

Näin. Minulle sekä ihmiset että heidän yksityisomaisuutensa on Pyhä.  Älköön mikään kollektiivi määräilkö mitä vapaa ihminen saa tehdä ellei vahingoita muita älkäänkö yksikään sosialistiVARAS koskeko toisen omaan.

Sosialistivaras?

Vierailija
153/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa? Kelasta nyt oli kyse.

"Pappa" = Kela = veronmaksajat

Vierailija
154/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos sairastut vakavasti tai vammaudut? Tai muuten menetät työsi etkä uutta saa? Miten maksat elämisesi itse laillisesti? Kyllä sinäkin voit joutua tukien varaan, turha edes kuvitella muuta. 

Työttömyys on kuin paha sairaus tai vamma. Ihminen ei vaan kelpaa mihinkään, vaikka kuinka hakee töitä. Minä tiedän. Koulutusta on ja kokemusta vaikka kuinka, mutta kun ikää tulee, ei töitä meinaa löytyä. Nyt olen töissä, täysin koulutustani vastaamattomassa, ja naurettavalla palkalla, tämä on lähinnä kuin harrastus, ei ansiotyö. Mutta tämäkin loppuu 5 kk päästä. Ja taas olen vuotta vanhempi kuin viimeksi töitä hakiessani. Tämä "sairaus" kun vaan pahenee, eli ikää tulee lisää. Niin muuten käy sinullekin. 

Kyllä minun pitää 5 kk päästäkin saada elämiseen rahaa, jos en uutta työtä löydä. 

Vierailija
155/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos on rikos silloinkin, kun siitä ei jää kiinni.

Kauhea juttu, pelottaa niin saatanasti :D

Vierailija
156/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmoita mihinkään etkä laita niitä tilille.

Etkä myös kerro kenellekään saaneesi käteistä

Vierailija
157/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos sairastut vakavasti tai vammaudut? Tai muuten menetät työsi etkä uutta saa? Miten maksat elämisesi itse laillisesti? Kyllä sinäkin voit joutua tukien varaan, turha edes kuvitella muuta. 

Työttömyys on kuin paha sairaus tai vamma. Ihminen ei vaan kelpaa mihinkään, vaikka kuinka hakee töitä. Minä tiedän. Koulutusta on ja kokemusta vaik

Yhteiskunta tulee apuun sitten, jos ei pysty itse maksamaan. Aloittajalla on nyt rahaa millä pystyy, joten hän ei tarvitse sitä summaa Kelalta. Tällaiset kysymykset ovat hyvä esimerkki siitä, että tukijärjestelmän ja varsinkin toimeentulotuen tarkoitus on hämärtynyt pahasti.

Vierailija
158/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ilmoita Kelalle mitään käteislahjarahoja, älä nyt naurata. Ylirehellinen typerys ei kannata olla eikä Suomen taloutta millään joululahjarahoilla pelasteta. 

Pistä sukan varteen ja maksa niillä yllättävä tarve kun sellainen jossain kohtaa eteen tulee.

Vierailija
159/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pitää ilmoittaa.

T:Kelatäti

Syöksy sementtiin.

Ei pidä ilmoittaa eikä minkään sosiaalijärjestelmän tehtävä ole sosialisoida ihmisten henkilökohtaisia joululahjoja.

Kyllä suomalaisista on tullut ihme hyeenoja - viittaan tällä kaikkiin noihin nimim. Kelatädin ja mm. tuon yllä "Oleskeluyhteiskuntaa" toistelevan sekopään kaltaisia passkiaissia.

Kyllä tällaisen maan ja tällaisen pahan kansan joutaakin tulla Suuren Karhun hyökkäämäksi, valloittamaksi ja orjuuttamaksi: paha ansaitsee palkkansa.

Ap, älä ilmoita äläkä myönnä kenellekään mitään.

Lihapullia Syövä Heteromies

Vierailija
160/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistivaras?

Kyllä. Mitä muuta verotus on kuin valtion väkivaltakoneistonsa avulla toteuttamaa varkautta?  Jos pystyisin vastustamaan valtion väkivaltakoneistoa en antaisi senttiäkään YKSITYISOMAISUUTTA verotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi