Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö todellakin paikkansa, että joululahjana saadut rahat pitää ilmoittaa kun tekee jatkohakemuksen perustoimeentulotukeen?

Vierailija
31.12.2024 |

Sain joululahjaksi yhteensä noin 350e käteistä kirjekuorissa...200e tuli vanhemmilta, ja 150e muilta sukulaisilta.

Kuulin väitteen että nämä käteisenä saadut rahat pitäisi nyt ilmoittaa kun teen perustoimeentulotuen jatkohakemuksen, ja että ne vähentäis mun toimeentulotukea. Ja syyllistyn petokseen jos en ilmoita? Pitääkö paikkansa?

Nämähän on joululahjoja, jotka mun kuuluisi saada käyttää mihin haluan, eikä peruselämiseen!

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla yltiörehellinen ja maksaa siitä niin sitten. Muista kuitenkin että isot yritykset tekevät agressiivista verosuunnittelua viedessään rahoja verottajan ulottuvilta.

Vierailija
182/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sanoisi mitään, jos lahjat olisivat olleet samasta arvosta jotain hyödykettä. Miksi se on niin väärin, että itse ostaa sillä rahalla sitä hyödykettä?

Se on LAHJA, ei tuloa.

Ne jotka inisee lain kirjaimen noudattamisesta, niin eihän Kelakaan sitä noudata. Kansanedustajista nyt puhumattakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät ne rahat peruselämiseen ja menet töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

On se varmaan hienoa, kun ei osaa muuta kuin papukaijan lailla toistella jotain suurkapitalistien päähäsi istuttamaa typerää mantraa. Olemme jo nyt yhteiskunnassa, missä töitä ei ole läheskään kaikille, ja tämä kehitys tulee ankarasti kiihtymään lähivuosina. 

Vierailija
184/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on kelan valvonnan ulkopuolella ellet mene laittamaan sitä talletusautomaatista takaisin tilillesi. Siksi tt-tuen varassa eletään  käteisellä.

Käteislahjoja tai säästettyä käteistä jne ei tietenkään ilmoiteta. Jos lainaat jollekin rahaa niin laina pitää saada takaisin käteisenä. Tilillepano ulkopuoliselta olisi automaattisesti tuesta vähennettävää tuloa. Tämän pitää olla ehdottoman selvää jo siinä vaiheessa kun annat rahan lainaajalle.

Itse jätin tilille aina vähän enemmän rahaa kuin minkä tiesin menevän toistuviin laskuihin. Loput nostin käteisenä ja maksoin aina kaupassa käteisellä.

Jos tulee yllättävä lasku joka on pakko maksaa omalta tililtä niin sitten pitää seuraavassa hakemuksessa selittää kelalle että atomaatista tilille panemasi raha oli tililtä juuri käteisenä nostettua tt-tukea jonka vain palautit tilille. 

Vierailija
185/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ilmoittaisi, vaan tyytyväisenä käyttäisin rahat

Vierailija
186/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmoita mihinkään etkä laita niitä tilille.

Muutenkin maksat tukien tultua laskut pankkitililtä ja nostat loput käteisenä ulos muuhun käyttöön. Näin sossuämmät ei kyttää sun rahankäyttöä.

Vierailija
187/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää rahat oikein hyvillä mielin. Työllistävään kulutukseen ne sinulla menevät ja välillisiä veroja maksat joka tapauksessa. Oikeiston mielestä Suomi nousee sillä, että köyhillä ei ole varaa mihinkään ja rikkaat säästävät rahansa joihinkin veroparatiiseihin. 

Vierailija
188/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävätkö täällä kommentoivat itse täysin nuhteetonta elämää? Hieman epäilen sitä.

Miten se liittyy aloituksen kysymykseen???

Ai että jos joku muu on rikollinen, niin sitten rikos on luvallista???

EI hyvää päivää näitä kommentteja!!

Vierailija
189/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne pitää ilmoittaa.

T:Kelatäti

Mitä järkeä on sitten antaa mitään lahjaa henkilölle joka saa perustoimeentulotukea? Onko hänen aina vain oltava samassa kuopassa?

Hänen olisi ihan oman etunsa vuoksi parasta mennä töihin ja päästää irti valtion tissistä.

Mitä jos on jo täysipäiväisissä töissä, mutta pienen palkan takia joutuu silti hakemaan perustoimeentulotukea?

Vierailija
190/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmiannot@kela.fi

Onko oikeasti vi..... ihmisiä jotka tekee kelaan ilmiantoja?

Vierailija
191/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂

Tässä EI kysytty että onko tyhmää tehdä RIKOS vai ei. Tässä kysyttiin että ONKO SE PETOS eli RIKOS jos ei ilmoita käteistuloja.

Ja Kyllähän se on!!! Naura sinä vain "tyhmälle" ja rehelliselle kansalaiselle.

Sun mielestä kaikki jotka ei tee rikoksia tilaisuuden koittaessa on tyhmiä????!!!!

Vierailija
192/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂

Tässä EI kysytty että onko tyhmää tehdä RIKOS vai ei. Tässä kysyttiin että ONKO SE PETOS eli RIKOS jos ei ilmoita käteistuloja.

Sun mielestä kaikki jotka ei tee rikoksia tilaisuuden koittaessa on tyhmiä????!!!!

Kyllä nauran sinun kaltaisillesi typeryksille, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita itse. Kenelle siitä on jotain vahinkoa, jos köyhä pystyy kerrankin käyttämään parisataa euroa ehkä johonkin muuhunkin kuin ruokaan? Hän saa siitä iloa, jotkut palveluntuottajat rahaa ja valtio verotuloja. Lisäksi nämä lahjarahat ovat jonkun ihmisen tienaamaa, jo verotettua rahaa. Missä on tämän "rikoksen" uhri? 

Vierailija
193/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilmiannot@kela.fi

Voisin ilmiantaa ihmisen joka käy säännöllisesti pimeästi töissä ja nostaa Kelasta täydet tuet.

Mitään rahalahjoituksia en ilmiantaisi.

Vierailija
194/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauran sinun kaltaisillesi typeryksille, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita itse. Kenelle siitä on jotain vahinkoa, jos köyhä pystyy kerrankin käyttämään parisataa euroa ehkä johonkin muuhunkin kuin ruokaan? Hän saa siitä iloa, jotkut palveluntuottajat rahaa ja valtio verotuloja. Lisäksi nämä lahjarahat ovat jonkun ihmisen tienaamaa, jo verotett

Tässä. Minä jouduin rahoittamaan köyhän elatuksen minulta väkivalloin ulosmitattujen verojen kautta vaikka köyhä olisi kykenenyt itsensä elättämään.  ELI PUMMI VARASTI MINULTA!

Sosialismi ei koskaan toimi.

Vierailija
195/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä. Minä jouduin rahoittamaan köyhän elatuksen minulta väkivalloin ulosmitattujen verojen kautta vaikka köyhä olisi kykenenyt itsensä elättämään.  ELI PUMMI VARASTI MINULTA!

Ei toimikaan. Mutta Sinä itse olet kaikkein surkein emäkommunisti, vapaan yhteiskunnan sekä markkinatalouden vihollinen kun haluat pakkokollektivisoida jonkun köyhän pienen joululahjankin tämän sosialidemokraattisen puolisosialistisen yhteiskuntamallin rahoittamiseen, sen sijaan että hän saisi käyttää pienen joulurahansa vapaan kysynnän ja tarjonnan markkinoilla.

Ime kikua Neuvostoliiton ja DDR:n yhteiskuntamallin kannattaja.

Lihapullia Syövä Heteromies

Vierailija
196/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimikaan. Mutta Sinä itse olet kaikkein surkein emäkommunisti, vapaan yhteiskunnan sekä markkinatalouden vihollinen kun haluat pakkokollektivisoida jonkun köyhän pienen joululahjankin tämän sosialidemokraattisen puolisosialistisen yhteiskuntamallin rahoittamiseen, sen sijaan että hän saisi käyttää pienen joulurahansa vapaan kysynnän ja tarjonnan markkinoilla.

Ime kikua Neuvostoliiton ja DDR:n yhteiskuntamallin kannattaja.

Lihapullia Syövä Heteromies

Ole rölli hiljaa jos et ymmärrä mitään. Mitä helvetin kollektivisointia se on jos köyhä käyttää omat rahansa itseensä?

Vierailija
197/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilmiannot@kela.fi

Voisin ilmiantaa ihmisen joka käy säännöllisesti pimeästi töissä ja nostaa Kelasta täydet tuet.

Mitään rahalahjoituksia en ilmiantaisi.

Samoin kulttuurivieraan, joka vuokraa tukikämppäänsä eteenpäin heimoveljilleen ja asuu itse jonkun viidestä muijastaan luona. Virallisesti on muka eronnut. Tää nainen ja lapset nostaa myös täydet korotetut tuet omaan neliöönsä.

Vierailija
198/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että ap tarvitsee talvitakin ja - kengät.

Vaihtoehto 1: ap toimii rikollisesti eikä ilmoita Kelaan lahajarahoista. Ap menee Prismaan ja ostaa lahjarahoillaan takin, kengät ja vaikka sushia vielä iltapalaksi.

Vaihtoehto 2: ap ilmoittaa Kelalle lahjarahoista ja menettää siinä ylimääräiset 300€. Ap hakee Kelalta harkinnanvaraista toimeentulotukea talvitakkiin ja - kenkiin. Kela myöntää tuen ja ap marssii Cittariin ostamaan kengät ja takin yhteiskunnan rahoilla.

Onko todella vaihtoehto 2 teidän eräiden mielestä parempi? 🤣

Vierailija
199/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pitää tällästä kysyä, niin sitte laitat sen seuraavaan hakemukseen, että oot saanu rahaa lahjaksi. Eipä ainakaa omatunto kolkuttele. Itehän en kerro, paljoko oon pimittäny. Yrittäkööt ettiä todisteita. 

Vierailija
200/227 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauran sinun kaltaisillesi typeryksille, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita itse. Kenelle siitä on jotain vahinkoa, jos köyhä pystyy kerrankin käyttämään parisataa euroa ehkä johonkin muuhunkin kuin ruokaan? Hän saa siitä iloa, jotkut palveluntuottajat rahaa ja valtio verotuloja. Lisäksi nämä l

Et kai vaan "työmatkallasi" käytä autoteitä tai katuja? Et kai käynyt kouluja Suomessa? Mitään terveydenhoitoa et varmaankaan tarvitse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi