Pitääkö todellakin paikkansa, että joululahjana saadut rahat pitää ilmoittaa kun tekee jatkohakemuksen perustoimeentulotukeen?
Sain joululahjaksi yhteensä noin 350e käteistä kirjekuorissa...200e tuli vanhemmilta, ja 150e muilta sukulaisilta.
Kuulin väitteen että nämä käteisenä saadut rahat pitäisi nyt ilmoittaa kun teen perustoimeentulotuen jatkohakemuksen, ja että ne vähentäis mun toimeentulotukea. Ja syyllistyn petokseen jos en ilmoita? Pitääkö paikkansa?
Nämähän on joululahjoja, jotka mun kuuluisi saada käyttää mihin haluan, eikä peruselämiseen!
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jokaisella tämän palstan kommentoijalla, joka kannatttaa pimittämistä, on kotona puoliso, joka pimittää sinulta asioita. Eikö olisikin ikävää? Jos hän vaikka pettäisi, mutta eihän se ole sinun asia, joten sinun ei tarvitse tietää
Tai toivottavasti ihmissudet syövät heidät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan toimi niin, että niitä sääntöjä ja lakeja noudatetaan, jotka ovat omaan mieleen. Muutenhan täällä olisi anarkia kun ei olisi yhteisiä sääntöjä. Pieni petos on petos siitäkin huolimatta, ettei siitä helposti jää kiinni tai oma moraalintaju ei ymmärrä sitä.
Tästä voit väitellä vaikka kaikkien ylinopeutta ajavien kanssa. Aina niillä on joku hyvä syy. Kovimmilla kaahareilla se on ollut: Niin paljon ylinopussakkoja olen maksanut, että saan ajaa ylinopeutta.
Minä itseasiassa käytän tuota argumenttia joskun tietokonepelissä. "Kun kerran sakot tuli, niin ajetaan sitten ylinopeutta koko rahan edestä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut inspiroivat minua ilmiantamaan Kelalle vuonna 2025 ennätysmäärän rottia. Viime vuonna haaviin jäi kymmenkunta.
Tästä ketjusta näkee, että on selvä tarve kela-etsiville, jotka paljastaa näitä petoksiin syyllistyviä.
Mitenköhän nämäkin muka toimisivat... Naurettava ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut inspiroivat minua ilmiantamaan Kelalle vuonna 2025 ennätysmäärän rottia. Viime vuonna haaviin jäi kymmenkunta.
Tästä ketjusta näkee, että on selvä tarve kela-etsiville, jotka paljastaa näitä petoksiin syyllistyviä.
DDR:ssä oli stasi (tiedätkö mikä oli DDR, tiedätkö mikä oli stasi, no ei se mitään jatketaan...). Ne ketkä eivät olleet stasille töissä, olivat sen ilmiantajia. Olet kuin tehty vastaavaan hommaan. Stasi, Kela, mikä vaan, olet luonnonlahjakkuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lain mukaan pitää ilmoittaa, mutta tyhmänä se Kelan tyttökin sinua pitää jos ilmoitat. Pullonkeräysrahatkin pitää ilmoittaa verottajalle ja Kelaan, jos lakia noudatetaan. Toimeentulotukeen pitäisi ilmoittaa myös marjarahat, vaikka ne ovatkin verotonta tuloa.
Maanomistajalla on myös oikeus kaataa ua talloa marjat maahan, jos yhyttää jokun puskistansa varastaman. Näin sanoo laki ja laissa seisoopi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan, että ap tarvitsee talvitakin ja - kengät.
Vaihtoehto 1: ap toimii rikollisesti eikä ilmoita Kelaan lahajarahoista. Ap menee Prismaan ja ostaa lahjarahoillaan takin, kengät ja vaikka sushia vielä iltapalaksi.
Vaihtoehto 2: ap ilmoittaa Kelalle lahjarahoista ja menettää siinä ylimääräiset 300€. Ap hakee Kelalta harkinnanvaraista toimeentulotukea talvitakkiin ja - kenkiin. Kela myöntää tuen ja ap marssii Cittariin ostamaan kengät ja takin yhteiskunnan rahoilla.
Onko todella vaihtoehto 2 teidän eräiden mielestä parempi? 🤣
Paitsi että kela eikä sossu myönnä kantiksille mitään harkinnanvaraisia, ne sanoo että mene kirppikselle tai kierrätyskeskukseen.
Älä jaksa. Edes Suomi - vaikka surkea maa ja vielä surkeampi kansa yllä nähdyn perusteella onkin - ei kaadu siihen jos joku antaa jollekin köyhälle pienen joulumielen nostatuksen ja tämä köyhä saa pitää sen.
Kaikki te kaunaiset ja "petos petos petos" -tautologiaa jauhavat vihaiset työssäkävijät: lopettakaa se työnteko ja ottakaa ikuinen karenssi jos se työnteko ja "veronmaksu" (vaikka teistä itsestänne kukaan ei ole oikea nettoveronmaksaja) ottaa noin koville.
Te olette aivan yliluonnollisen halveksittavaa sakkia. Enemmän minä kunnioitan noita em. kansallispukuisia "kulttuurivieraitakin" kuin teidänkaltaisianne rottia, jotka olette valmiita varastamaan köyhän peruspäivärahalaisen joululahjankin.
Laulakaa: "Varkaita oomme kaikki tyynni, kaikki tyynni, kaikki tyynni..."
Ja toistetaan se vielä uudestaan, vaikka ette te sitä tietenkään milloinkaan ymmärrä: te itsekin olette nettosaajia, joten ei teillä ole mitään moraalista ylemmyyttä ruoskia ketään peeaukista tuensaajaa. Te ette itse ole yhtään parempia.
Kysyjä ja joululahjan saaja: etsi työpaikkaa ja veronmaksupaikkaa ulkomailta. Jos olet siinä määrin työkykyinen ja "työmarkkinakelpoinen", että tilanteesi joskus paranee ja saatkin työpaikan, niin pidä ainakin huoli siitä, ettet palkkaverojasi tällaiseen maahan maksa, jossa on tuon yllä nähdyn kaltaista sakkia - kansan enemmistö - pahoin pelkään.
Mutta tuosta muusta lössistä poiketen, minä toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja siunattua, ja ohjeistan: älä ole tyhmän rehellinen äläkä myönnä mitään jos joku sosiaalisatraappi mitä tahansa kysyykin. Se Sinun joululahjasi omalta vaatimattomalta osaltaan parantaa kulutuskysyntää, elvyttää taloutta ja työllistää ihmisiä ḱun käytät sen itse omiin tarpeisiisi etkä luovuta sitä minkään koneiston hyväksi noiden yllä nähtyjen hyeenojen mieliksi, ja samalla saamasi lahja täyttää sen tarkoituksen, mitä varten lahjan antaja on sen Sinulle antanut.
Älä lannistu tuon kaiken mädän ja pahan alla mitä tuossa on nähty, vaikka ymmärrän, että tulevaisuususkon pitäminen voi olla vaikeaa kun suuri osa kansasta on vajonnut noin alas kuin nuo kommunistit tuossa edellä.
Toivotaan - Sinä ja minä yhdessä - noille piruille kaikkea oikein pahaa ja painajaismaista tulevaisuutta yksilö- ja yhteiskuntatasolla, taloudellisesti ja poliittisesti, henkisesti ja ruumiillisesti... joka tavalla.
Rauhaa Sinulle, ja iloa joululahjastasi, jota et tietenkään myönnä kenellekään sosiaaliper-leelle!
Rakkaudella,
Lihapullia Syövä Heteromies