Pitääkö todellakin paikkansa, että joululahjana saadut rahat pitää ilmoittaa kun tekee jatkohakemuksen perustoimeentulotukeen?
Sain joululahjaksi yhteensä noin 350e käteistä kirjekuorissa...200e tuli vanhemmilta, ja 150e muilta sukulaisilta.
Kuulin väitteen että nämä käteisenä saadut rahat pitäisi nyt ilmoittaa kun teen perustoimeentulotuen jatkohakemuksen, ja että ne vähentäis mun toimeentulotukea. Ja syyllistyn petokseen jos en ilmoita? Pitääkö paikkansa?
Nämähän on joululahjoja, jotka mun kuuluisi saada käyttää mihin haluan, eikä peruselämiseen!
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkattu Kelaan
Hyvä. Minä tein rikosilmoituksen petosepäilystä suoraan poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nauran sinun kaltaisillesi typeryksille, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita itse. Kenelle siitä on jotain vahinkoa, jos köyhä pystyy kerrankin käyttämään parisataa euroa ehkä johonkin muuhunkin kuin ruokaan? Hän saa siitä iloa, jotkut palveluntuottajat rahaa ja valtio verotuloja. Lisäksi nämä l
Tässä. Minä jouduin rahoittamaan köyhän elatuksen minulta väkivalloin ulosmitattujen verojen kautta vaikka köyhä olisi kykenenyt itsensä elättämään. ELI PUMMI VARASTI MINULTA!
Sosialismi ei koskaan toimi.
Et kai vaan "työmatkallasi" käytä autoteitä tai katuja? Et kai käynyt kouluja Suomessa? Mitään terveydenhoitoa et varmaankaan tarvitse?
Ja toivottavasti maksat myös omat hävittäjäsi sekä lentokentän niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa pitäisi, mut kukahan valvoo mitä saat käteisenä/tavaroina? Ei kukaan eli ei tartte ilmoittaa
Eli saa vaikka tappaa toisen ihmisen jos siitä ei jää kiinni? Hyvä moraali sulla
Koet nämä kaksi saman arvoisina rikoksina? Kenelläköhän se "hyvä" moraali on...
No sun perustehan oli että voi tehdä kunhan ei vain jää kiinni??!!
Sinä puhut tappamisesta. Ei kukaan muu.
Mihin vedät rajan? Onko rikkaan tekemä veropetos sitten ok, kunhan ei jää kiinni? Onhan se hänen mielestään väärin maksaa niin paljon veroja.
Vierailija kirjoitti:
Petos olisi, jos ap esim.alkaisi muuttelemaan tietokoneella tiliotteitaan tms. Tämä tuskin sitä on. Eikä yksikään poliisilaitos edes ottaisi asiaa käsittelyyn, koska syyllisyyden todistaminen olisi lähes mahdotonta.
Me ollaan ihmisiä eikä koneita. Jos jollekin niin juuri toimeentulotuella elävälle suon sen, että tämä saa joskus jotain ylimääräistä.
Toimeentulotuen vaatimuksena on ilmoittaa kaikki varallisuus, jota käteinen tietenkin on. Ihan samanlainen petos se on tietoisesti jättää ilmoittamatta. Sama kuin joku hyvätuloinen jättäisi ilmoittamatta verotettavia tulojaan, siitä voi seurata vuosien häkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂
Rikos on rikos silloinkin, kun siitä ei jää kiinni.
Tämän kommentin alle voivat sitten ilmiantaa itsensä kaikki, jotka eivät koskaan elämänsä aikana syyllistyneet rikoksiin. Minä olen itse valmis syyllistyneeni myymälävarkauksiin, punaisia päin kävelemiseen, pahoinpitelyyn, vahingontekoon, yleisen vaaran aiheuttamiseen, laittomaan junaradan ylitykseen, ylinopeuden ajamiseen sekä petokseen. Kaikista on syyteoikeus vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut inspiroivat minua ilmiantamaan Kelalle vuonna 2025 ennätysmäärän rottia. Viime vuonna haaviin jäi kymmenkunta.
Tästä ketjusta näkee, että on selvä tarve kela-etsiville, jotka paljastaa näitä petoksiin syyllistyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmähän kyselijä on. Lahja on lahja enkä todellakaan ilmoittaisi. Luuletteko että kelan täti tulee lompakkosi tarkistamaan😂
Rikos on rikos silloinkin, kun siitä ei jää kiinni.
Tämän kommentin alle voivat sitten ilmiantaa itsensä kaikki, jotka eivät koskaan elämänsä aikana syyllistyneet rikoksiin. Minä olen itse valmis syyllistyneeni myymälävarkauksiin, punaisia päin kävelemiseen, pahoinpitelyyn, vahingontekoon, yleisen vaaran aiheuttamiseen, laittomaan junaradan ylitykseen, ylinopeuden ajamiseen sekä petokseen. Kaikista on syyteoikeus vanhentunut.
Voit koitenkin olla ihan varma, että aika moni ei ole syyllistynyt noista yhteenkään.
Jotkut ihmiset nyt vain pystyy elämään niin, ettei tule lakia rikottua. Nuokin "synnit" johon kerrot itse syyllistyneesi on helppo jättää tekemättä. Itse asiassa on todella helppoa elää niin, ettei noihin koskaan syyllisty.
Ihminen on siitä ihmeellinen otus, että hän helposti luulee, että muut elää/toimii samalla tavalla, kuin itsekin ja on helppo selitellä itselle vaikka varastamista, että kaikkihan sitä tekee. No ei tee. Kaikki ei nosta tukija silloin, kun se ei ole pakollista ja rahaa on muutenkin, esim saatu lahjana.
Kukin tavallaan, mutta on väärin luulla, että kaikki ihmiset syyllistyy edes noihin vähäisempiin rikoksiin.
Ei se ihan toimi niin, että niitä sääntöjä ja lakeja noudatetaan, jotka ovat omaan mieleen. Muutenhan täällä olisi anarkia kun ei olisi yhteisiä sääntöjä. Pieni petos on petos siitäkin huolimatta, ettei siitä helposti jää kiinni tai oma moraalintaju ei ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hän kyselee ihan sen takia, että tietää tekevänsä väärin, kun ei ilmoita hänellä olevia rahoja, koska tietää sen vähentävän tt-tukea, jota maksetan vain silloin, kun ihminen on OIKEASTI rahaton. Silloin, kun ihmisellä on rahaa käytössään, hän ei ole oikeutettu tt-tukeen.
Täältä hän hakee synninpäästöä, kun toiset yhtä petolliset kannustaa häntä tekemään petoksen ja vakuuttavt, että se on ihan oikein ja niin saa tehdä.
Tästä se rikollinen elämä alkaa. Vähän niin kuin huumeiden ja alkoholin käyttö alkaa pienestä ja pikkuhiljaa lisääntyy ja lisääntyy ja siirtyy kovempii aineisiin. Näin myös talousrikollinen toimii, ensin petos/kavallus on pieni, mutta siitä, kun taito huijata lisääntyy ja rohkeus kasvaa siirrytään aina vaan isompiin summiin ja petoksiin.
Tietysti pitäisi ilmoittaa, mutta voit saada toimeentulotukea, vaikka sulla olisi kämppä täynnä käteistä. Ei Kelalla ole resursseja tai laillisia mahdollisuuksia palkata mitään rahapoliisia tutkimaan onko jollain aihe vapaan kirjoittelijalla käteistä vai ei.
Toivottavasti jokaisella tämän palstan kommentoijalla, joka kannatttaa pimittämistä, on kotona puoliso, joka pimittää sinulta asioita. Eikö olisikin ikävää? Jos hän vaikka pettäisi, mutta eihän se ole sinun asia, joten sinun ei tarvitse tietää
Eihän sinun tarvitse hakea toimeentulotukea jos sinulla on tuo 350€, vai käytitkö kaikki jo?
Ei kukaan sua saa kiinni eli turhaa ilmotat
Maalaisjärki usein auttaa tämänkaltaisissa kiperissä pulmissa.
Sama kun kysyisi että saako kaupasta varastaa jos ei jää kiinni.
Jos arvon moralisoijat yhtään tajuatte mistään mitään, niin nämä ns. hyväosaiset porvarit huijaavat ihan joka asiassa, eivätkä todellakaan ilmoittele raha-asioitaan minnekään siten miten oikeasti pitäisi. Mutta se on teille okei, koska ne nyt ei ole kuitenkaan köyhiä ja työttömiä. Mutta ne määrät mitä ne rahojaan vehkeilee ja jättävät ilmoittamatta tai maksamatta veroja, niin työttömien joululahjakäteiset on joku 0,0002 prosenttia siitä. Mutta ne on niitä kauheita rikollisia kun ne on työttömiä ja sossuloisia. Lol. Ootte ihan uunoja.
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan, että ap tarvitsee talvitakin ja - kengät.
Vaihtoehto 1: ap toimii rikollisesti eikä ilmoita Kelaan lahajarahoista. Ap menee Prismaan ja ostaa lahjarahoillaan takin, kengät ja vaikka sushia vielä iltapalaksi.
Vaihtoehto 2: ap ilmoittaa Kelalle lahjarahoista ja menettää siinä ylimääräiset 300€. Ap hakee Kelalta harkinnanvaraista toimeentulotukea talvitakkiin ja - kenkiin. Kela myöntää tuen ja ap marssii Cittariin ostamaan kengät ja takin yhteiskunnan rahoilla.
Onko todella vaihtoehto 2 teidän eräiden mielestä parempi? 🤣
Ääliö. Vaihtoehto 3: ap itkee toimeentulotukea hankintoihinsa, sekä vaatteisiin että ruokaan. Se lahjaraha käytetään päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti vi..... ihmisiä jotka tekee kelaan ilmiantoja?
Voisin ilmiantaa ihmisen joka käy säännöllisesti pimeästi töissä ja nostaa Kelasta täydet tuet.
Mitään rahalahjoituksia en ilmiantaisi.
Samoin kulttuurivieraan, joka vuokraa tukikämppäänsä eteenpäin heimoveljilleen ja asuu itse jonkun viidestä muijastaan luona. Virallisesti on muka eronnut. Tää nainen ja lapset nostaa myös täydet korotetut tuet omaan neliöönsä.
Tuossa on vain sellainen ongelma, että nuo kulttuurivieraat tuppaavat aina kaikki olemaan väkivaltaisia, siis oletan että tässä tarkoitetaan nyt kansallispukuista etnistä vähemmistöä, ja
Logiikkasi on käsittämättömän häiriintynyttä. Tosin tämä ei ole yllätys kun näköjään olet sosialisti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan toimi niin, että niitä sääntöjä ja lakeja noudatetaan, jotka ovat omaan mieleen. Muutenhan täällä olisi anarkia kun ei olisi yhteisiä sääntöjä. Pieni petos on petos siitäkin huolimatta, ettei siitä helposti jää kiinni tai oma moraalintaju ei ymmärrä sitä.
Tästä voit väitellä vaikka kaikkien ylinopeutta ajavien kanssa. Aina niillä on joku hyvä syy. Kovimmilla kaahareilla se on ollut: Niin paljon ylinopussakkoja olen maksanut, että saan ajaa ylinopeutta.
Tuossa on vain sellainen ongelma, että nuo kulttuurivieraat tuppaavat aina kaikki olemaan väkivaltaisia, siis oletan että tässä tarkoitetaan nyt kansallispukuista etnistä vähemmistöä, ja kyllä ne aina jollain tavalla saavat jostain selville tai arvaavat, kuka tuon tempun on tehnyt, niin että sieltä on läheisessä tulevaisuudessa odotettavissa joko puukkoa kylkiluiden väliin tai sitten luoti päähän.
En suosittele, vaikka tuo heidän hommansa onkin jo vähän isompi ja jatketumpi juttu kuin jonkun köyhän pieni joululahja.
Joka tapauksessa, surkeita olentoja ovat nuo yllä nähdyt vaahtoajat, jotka haluaisivat kollektivisoida jonkun leipäjonokamaa olevan kansalaisen pienen jouluavustuksen. Miten se työnteko voikin joillain ottaa noin koville ja tehdä noin kaunaiseksi ynnä kostonhimoiseksi että täytyy tuollaisiin ali-inhimillisiin mielialoihin vajota?
Kyllä oikein pahaa tulevaisuutta ja Siperiakohtaloa toivon koko kansalle joka on tuollaisessa sieluntilassa ja joka oikein tarkoituksella lietsoo itseään noin halveksittavaan ahneuteen ja vihaan ja vimmaan.
Lihapullia Syövä Heteromies