Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isossa noin 120 neliöisessä puutalokodissa tupakoitu sisällä 40 vuotta. Kuinka paljon rahaa kuluu perinnöstä remonttiin,

Vierailija
26.02.2024 |

jolla saadaan seinät ja katto valkoisiksi ja hajuttomiksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaremontti on onneksi sitä halvinta remontointia. Muutenkin jos siellä on 40 vuotta vanhat sisänpinnat niin on jo aika pistää uusiksi. Joten ei tuolla tupakoinnilla tässä tapauksessa ole merkitystä.

Vierailija
2/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura talo ja rakenna uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä osaatko itse tehdä mitään, kuinka kallista työvoimaa joudut käyttämään ja meneekö myös kiinteät puurakenteiset kalusteet uusiksi. 

50 tonnilla päässee hyvin alkuun. 

Vierailija
4/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata tonnia, jos teet itse kaiken paitsi sähköt ja putket. Niille voit vetää itse suojaputket, ammattilainen tulee ja kytkee sekä tarkistaa kytkennät.

Vierailija
5/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talolla lienee tunnearvoa ja ei se uusi talo ole mikään oikotie onneen.

Vierailija
6/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku polttanut sisällä.

Vierailija
7/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas joku kertoilee pilvipäissään "neuvoja".

Vierailija
8/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku polttanut sisällä.

Ei siitä kauan ole kun tuo oli vielä täysin normaalia. Silloin 40 vuotta sitten vielä aika monet poltti sisällä. Etenkin iäkkäämmät ihmiset. Nykyisin ovat siirtyneet vehreämmille kessumaille.

Vierailija
9/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että elintaso on laskenut kun 120 neliön tölli on nykyä "iso". 

Vierailija
10/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pinnat täytyy uusia. 76 neliön rivarissa kustannusarvio maalaiskaupungissa vastaavasta oli 30.000€.

Vierailija
11/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas joku kertoilee pilvipäissään "neuvoja".

Vaikka sä vedätkin pilveä, moni muu palstailee selvinpäin...

Vierailija
12/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekka puhallus tai höyry pesu pinnoille kyllä lähtee

Vierailija
13/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pinnat täytyy uusia. 76 neliön rivarissa kustannusarvio maalaiskaupungissa vastaavasta oli 30.000€.

Tuosta on lähes kaikki pelkkää työtä, eli itse tekemällä maksaa murto-osan. Maaleihin ja tasoitteisiin menee tonni, listat viitisen sataa, suteja, teloja, työvalot, suojamuovit yms niin ollaan jossain kahdessa tonnissa. Loput on pelkkää työtä. Sitten jos lähdetään keittiön kalusteita ja koneita uusimaan tai muita kiintokalusteita niin niille sitten hinnat erikseen.

Vierailija
14/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on lähes kaikki pelkkää työtä, eli itse tekemällä maksaa murto-osan. Maaleihin ja tasoitteisiin menee tonni, listat viitisen sataa, suteja, teloja, työvalot, suojamuovit yms niin ollaan jossain kahdessa tonnissa. Loput on pelkkää työtä. Sitten jos lähdetään keittiön kalusteita ja koneita uusimaan tai muita kiintokalusteita niin niille sitten hinnat erikseen.

Tämä. Ihan käsittämättömiä ja typeriä hinta-arvioita tässä ketjussa. Jos itse tekee, tuo tosiaan maksaa materiaalien verran eli varmaan 2-3 tuhatta euroa.

Työhön menee toki satoja tunteja, mutta itse en laske vapaa-ajalleni mitään rahallista arvoa vaan tykkäänkin remontoida ja kuunnella vaikka musiikkia samalla. Tekee rauhalliseen tahtiin ja harkitusti, niin lopputulos on kaunis ja ammattimainen.

Ensimmäinen pintaremppa mitä tein oli 65 neliön asuntoon kun asuin vielä kerrostalossa. Siihen ei tuhatta euroa enempää uponnut ja siihen sisältyi ihan kaikki: Kattoihin ja seiniin uusi sävy, uudet koristelistat, uudet lattialistat, kattorosetit, maalit, suojausvälineet, sudit, ovien maalaminen uuteen sävyyn.

Joo, jos sen olisi teettänyt firmalla, siihen olisi uponnut viisinumeroinen summa. Vaan kun en ole niin tyhmä että maksaisin tuollaisia omaisuuksia rempasta jonka voin itse tehdä rauhallisesti omaan tahtiin parissa viikossa.

Vierailija
15/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa suomalaisista on niin huonokuntoisia, laiskoja ja lihavia että teettävät ihan jokaikisen pikkurempankin jollain ammattilaisella ja maksavat itsensä kipeäksi.

käsittämätöntä pullamössöä etenkin suuret ikäluokat, kun ottaa huomioon että heidän vanhempansa rakensivat talot joissa moni heistä asuu ihan omin käsin oli helle tai pakkanen. kattoineen kaikkineen.

Vierailija
16/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys veloittaa tuon kokoisen talon kaikista pinnoista ehkä 25-30 tuhatta euroa. Itse jos tekee niin säästää rapiat 90% tuosta.

Jokaisella tietenkin oma arvovalintakysymys mihin rahansa käyttää. Itse käyttäisin sähkötöihin, putkitöihin jne. joita ei ilman lupia saa itse edes tehdä.

Vierailija
17/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haju on paha, niin otsonointi auttaa. Ja sitten vaan perusteellinen soodapesu ja maalaus.

Vierailija
18/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hiekka puhallus tai höyry pesu pinnoille kyllä lähtee

Just. Sitä on sellaista pohjamaalia, joka peittää tupakanhajun ja sen jälkeen se valkoinen pintamaali päälle. Tiedän pari entistä kyläbaaria, jotka on käsitelty näin. Voitte varmaan arvata, millainen määrä kessua niissä on polteltu vuosikymmenten saatossa ja hyvin on maali toiminut.

Vierailija
19/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen homma se on kuin kalmasaneeraus. Kaikki puuosat ja lattiapinta kaatikselle. Seinistä ja katosta piikataan tasoitteet pois. Sitten enemmän tai vähemmän otsonointia. Samalla vaivalla purkaa pois ja rakentaa uuden.

Kymppitonneja menee, kannattiko röökata sisällä? Tai jättää se vanhus yksikseen virumaan.

Vierailija
20/20 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haju on paha, niin otsonointi auttaa. Ja sitten vaan perusteellinen soodapesu ja maalaus.

Jos kyseessä on puutalo jossa on poltettu 40+ vuotta sisällä, on seinillä kutakuinkin 100 % varmuudella tapetit. Terva ja muu paska lähtee poistamalla tapetit, hajut tosiaan otsonoimalla mutta se suurempaa pesujumppaa ei kyllä tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi