Tuntuuko down-lapsen abortoineista pahalta katsoa Peltsi ja Osmo -sarjaa?
Suomessa valtaosa raskauksista keskeytetään, kun sikiöllä todetaan Downin oireyhtymä.
https://www.seiska.fi/katso/peltsi-ja-osmo-sulattivat-katsojien-sydamet…
Kommentit (395)
LouLou kirjoitti:
Kuinka moni tuon ikäisistä down -lapsista on yhtä hyvä toimintakyvyltään kuin Osmo?
Tietääkö kukaan?
LouLou kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Kuinka moni tuon ikäisistä down -lapsista on yhtä hyvä toimintakyvyltään kuin Osmo?
Tietääkö kukaan?
Suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Kehityshäiriöiset sikiöt pitääkin abortoida. Islanti on tässä uranuurtaja.
Mahdotonta kun suuri osa kehityshäiriöistä selviää vasta syntymän jälkeen. Kyllä Islannissakin edelleen syntyy eri tavoin kehityshäiriöisiä lapsia.
LouLou kirjoitti:
?
Näin jokunen aika sitten tuttuni down-lapsen taas pitkästä aikaa eikä todellakaan tullut Osmo mieleen. En pystyisi moiseen.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Tietääkö kukaan?
Suurin osa.
Varmaan aika harva. Osmo on hyväkuntoinen sen vuoksi, kun hänen isänsä on liikunnallinen ja ottanut Osmon pienestä pitäen mukaansa kaikkeen liikkumiseen. Hieno perhe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Tietääkö kukaan?
Suurin osa.
Varmaan aika harva. Osmo on hyväkuntoinen sen vuoksi, kun hänen isänsä on liikunnallinen ja ottanut Osmon pienestä pitäen mukaansa kaikkeen liikkumiseen. Hieno perhe!
Suurin osa on keskitasoisesti kehitysvammaisia, kuten ilmeisesti tämä poikakin.
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla minkä tahansa abortin tehneistä tuntuu pahalta nähdä vauvoja tai lapsia jossain.
Oletko jotenkin typerä AP? Ihmiset tekevät päätöksensä oman elämäntilanteensa ja voimavarojensa pohjalta.
Ei se,että esität idioottia, muuta mitään.
Mutta on ihmisiä jotka katuvat aborttiaan ja tuntevat jopa syyllisyyttä. Vaikka samalla ymmärtäisivät ja muistaisivatkin omat syynsä.
Asiat ei ole aina niin mustavalkoisia.
Sama tuli mieleen. Lääkärit lähtevät lähes automaationa siitä, että downit abortoidaan, tietenkin. Tällainen kategorinen yhden ihmisryhmän eliminoiminen ei tunnu oikealta.
Osmokaan ei ole sieltä lievimmästä päästä. Tiedän suht samanikäisen downin joka osaa lukea ja kirjoittaakin vähän (sanoja).
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleen. Lääkärit lähtevät lähes automaationa siitä, että downit abortoidaan, tietenkin. Tällainen kategorinen yhden ihmisryhmän eliminoiminen ei tunnu oikealta.
Vapaus pitää olla, ei painostusta tai oletuksia, että jokainen haluaa poistattaa poikkeavan sikiön.
Minulla on hyvä tuttu, jotka joutuivat tyyliin taistelemaan että saavat pitää vammaisen vauvansa mahassa elävänä, kokivat hyvin vahvaa painostusta.
Päinvastoin. Ovat varmasti helpottuneita abortista.
Minä olin täydellinen lapsi ja nuori
Hoikka älykäs ja kaunis.
Äiti löi ja piti nälässä
En koe empatiaa öliseviä kehitysvammaisia kohtaan.
Maksan veroja..ja elätän kaikki
Kun minulla oli hätä, kukaan ei auttanut.
Exkaunotar56v
Yksi tuttuni vieläkin laskee minkä ikäinen "se lapsi" olisi vaikka mennyt jo yli 20 vuotta. En tiedä vaikuttaako se että silloinen poikaystävä aika vahvasti painosti aborttiin, ilman painostusta olisi ehkä pitänyt lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Ovat varmasti helpottuneita abortista.
Oletko edes katsonut ohjelmaa? Osmo on hurmaava <3
Osmo voi siittää lisää k.ehitysvammaisia
Kyllä osmolla muna nousee ylös.
Siihen ei älyä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttuni vieläkin laskee minkä ikäinen "se lapsi" olisi vaikka mennyt jo yli 20 vuotta. En tiedä vaikuttaako se että silloinen poikaystävä aika vahvasti painosti aborttiin, ilman painostusta olisi ehkä pitänyt lapsen.
Minä en ole nähnyt äitiäni 20 vuoteen.
Saisinko abortoida äitini joka löi ja piti minua nälässä?
Exkaunotar56v
Vierailija kirjoitti:
Minä olin täydellinen lapsi ja nuori
Hoikka älykäs ja kaunis.
Äiti löi ja piti nälässä
En koe empatiaa öliseviä kehitysvammaisia kohtaan.
Maksan veroja..ja elätän kaikki
Kun minulla oli hätä, kukaan ei auttanut.
Exkaunotar56v
Miksi alapeukut?