Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Tuulian on vaikea löytää parisuhdetta ylipainon takia

Vierailija
31.12.2024 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/9ec05719-237c-452e-bfdb-8057148707b1

Tuossa artikkelissa kerrotaan 35-vuotiaasta naisesta, jonka on vaikeaa löytää parisuhdetta merkittävän ylipainon vuoksi .

Minulle tulee ekana mieleen, että onko tämä Tuulia sitten deitttaillut muita lihavia miehiä? Luulisi, että reilusti ylipainoisille miehille sopii deittailla myös samanlaisia ylipainoisia naisia. Vai kelpaako lihaville miehille ainoastaan hoikat/normaalipainoiset naiset?

Kommentit (412)

Vierailija
201/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.

Jos laihdutat yli 10 kiloa, jäävät venyneet nahat roikkumaan, että ei se niin helppo homma olekaan hoitaa ylipainoa pois..

Se on voi voi! Olisi kannattanut miettiä sitä ennen kuin alkoi painoa kertymään liikaa. Ja mitä naiset oikein edes valittaa täällä, että kumppania ei muka löydy? Siitä vaan töiden jälkeen ulos ihmisten ilmoille miehiin tutustumaan. Ei kukaan tule kotoa naista hakemaan.

Vierailija
202/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei fetissien toteuttaminen tarkoita sitä, että se on VAIN sitä. Jos mies haluaa syväkurkkua, niin toteuttakaa se fantasia. Kyllä sen jälkeen (tai sitä ennen) mies on varmasti halukas toteuttamaan ne naisen fantasiat. Mutta jos on sairaanloisen ylipainoinen, niin voipi olla ettei se perinteinen lähäri, mahdollisesti hankalasti toteutettavanakin, ole se mitä iso joukko miehistä on Tuulan kanssa valmis leikkimään.

En todellakaan toteuta mitään sellaista mikä on itselle vastenmielistä. Se vie mielenkiinnon siitä seksistä ja jos mies jankuttaa asiasta, niin menee mielenkiinto siihen mieheen. 

Suihin voin ottaa, mutta oletan syväkurkulla tarkoitettavan ihan kunnolla suuhun ja kurkkuun asti kullin ottamista. Ei, en pysty siihen. Vai olisiko se jonkun miehen mielestä kivaa, että oksentaisin siinä tilanteessa? No ehkä jonkun mielestä olisi, mutta tuskin suurimman osan mielestä on. Mulla tulee suhteellisen helposti oksennusrefleksi enkä voi sille mitään. Normaalia suihinottoa annan miehelle jonka kanssa mulla on seksisuhde ja kovasti hän siitä tykkää. Seksissä mennään sen mukaan mistä kumpikin pitää eikä mies ole mua painostanut tai pakottanut mihinkään. En tykkää ihan hiljaisesta ja rauhallisesta hipsuttamisesta vaan kyllä mua saa panna ihan kunnolla niin, että tuntuu. Ei kuitenkaan mitään sm-juttuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut aktiivisen ja itseään kehittävän miehen, joka on sinut itsensä kanssa eikä oleta asioita, vaan mieluummin kysyy ns. "oikein". Tähän vaatimukseen on löytynyt täyttäjiä niin lihavista kuin normaalipainoisista miehistäkin. Samoin minut on hyväksytty miesten toimestä suhteeseen niin ylipanoisena kuin normaalipainoisena ja joskus muuten myös ilman tukkaakin.

Johtuneeko kaikki siitä, ettei itse ota elämää liian vakavasti ja osaa nähdä toisessa sen ns. puhtaan ihmisen. Aktiivisuusvaatimus tulee siitä että koen itse vaikeaksi olla laiskan luonteen kanssa. Kyllä laiskoitellakin saa, mutta jos luonnekin on laiska, niin sellaisen kanssa ei oikein saa mitään aikaiseksi. Ja tuo sinut itsensä kanssa, niin onhan se helppoa olla sellaisessa suhteessa, jossa ei tarvitse jokaisen lauseen perään laittaa sataa disclaimeria, että miten en tarkoittanut tätä luettavaksi tai kuultavaksi, vaan saa vain sanoa tai kirjoittaa ja toinen tajuaa. Se on niin helpottavaa, että melkein nytkin itkettää kun ajattelen kaikkia niitä, joiden kanssa on joutunut olemaan koko ajan varuillaan.

Vierailija
204/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.

Jos laihdutat yli 10 kiloa, jäävät venyneet nahat roikkumaan, että ei se niin helppo homma olekaan hoitaa ylipainoa pois..

Näin on. Ei kannata hankkia ylipainoa. Tämä opetetaan jo peruskoulussa kasvuiässä jolloin asia on vielä korjattavissa ilman tuota ongelmaa. Kannattaisi uskoa mitä itseään viisaammat sanoo. Ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikea tajuta.

Vierailija
205/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko mursu saa olla, että ei pipari kelpaa.

Kyllähän se kelpaisi jos ylettäisi

Näinhän sitä entisaikaan sanottiin: nainen on liian lihava jos takaa ei yletä, päällä ei pysy, alle ei uskalla mennä. 

Vierailija
206/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.

Vaatia tai sanotaanko että toivoa saa ihan mitä tahansa haluaa. Se on sitten ihan eri asia saako toivomaansa. Kenenkään ei ole mitään velvollisuutta alkaa suhteeseen sellaisen kanssa, joka ei miellytä. Tämä tietenkin koskee niin miehiä kuin naisiakin. Jos sitten jää yksin, on se myöskin oma ratkaisu ellei ole kelpuuttanut.

Vierailija
207/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys kuitenkin paranee. Muu on ulkonäköä ja sen luulisi olevan sivuseikka tuossa tilanteessa.

Vierailija
208/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.

Kuka vaatii yhtään mitään? Jokainen saa toivoa itselleen ihan minkälaista kumppania itse haluaa. Sellainen sitten löytyy, tai ei. 

No mun mielestä on aivan kohtuutonta toivoa, että haluaa esim. Lapsettoman kumppanin, jos itsellä on vaikka kolme lasta.

Ei ole mitenkään kohtuutonta. Eri asia löytyykö.

Vierailija
209/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta joku läsk* Tuulia perkele. Jääköön yksin mokoma siider*valas!

Sulla tuskin on vientiä. Sen verran ääliö kommentti. 

-Tai tinderissä voi toki olla vientiä toisillekin treffeille, jos van muistat pitää turpas kiinni treffeille päästyäsi.

Vierailija
210/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainkaan valitsisi lasteni äidiksi naista joka ei osaa pitää huolta edes itsestään. Kaikki varmasti tietävät terveellisen ravinnon ja liikunnan merkityksen.

Vierailija
211/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syväkurkku on seksuaalista väkivaltaa ja äärimmäistä perversiota. Ei toki pahinta mahdollista, mutta hyvin kaukana luonnollisesta seksuaalisuudesta. Mikään eläinlaji ei harrasta tuollaista

Ihmisen ja muiden nisäkkäiden luonnollinen seksuaalisuus on paritella kiiman aikana muutamia kertoja ja sitten lopettaa. Naisen eli naaraan seksuaalisuuteen kuuluu poikasen imetys ja poikasen kanssa nukkuminen. Ei koiraan/miehen. Vain vangitut kissaeläimet tekevät näin, edes apinavangit eivät nuku koiraiden kanssa lähekkäin, eivätkä kissatkaan luonnossa

Länsimainen kulttuuri ja osittain avioliittokin on alentanut ja pakottanut naisen seksiorjaksi. Naisen elämän pitää pyöriä miehen seksuaalisuuden ympärillä, joka on käytännössä pelkkää siittämistä. Naisen seksuaalisuudesta pudotetaan 99% pois ja se mutiloidaan, r aiskataan väkivaltaisesti. Raskaudella ja synnytykselä pelottelu, sekä kaikki naiseen kohdistuva väkivalta ja kontrolli tämän aikana on osa tätä naisvihaa

Nykyään länsimaalainen mies yrittää loisia myös äitiydessä: tehdä itseään osaksi lapsen elämää tämän luonnollisen emon eli äidin syrjäyttämällä, ja pakottamalla tämän töihin  

En ole keksinyt muuta syytä luoda ja ylläptää tällaisia äärimmäisen valheellisia ja väkivaltaisia narratiiveja ja järjestelyjä kuin sen, että jos naiset hahmottaisivat ja ymmärtäisivät oman seksuaalisuutensa, sen omnipotenssin ja tärkeyden, se johtaisi koiraan arvon totaaliseen romahtamiseen

Tällä hetkellä kristityillä taitaa olla järkevin "malli" kompromissista. Nainen saa pitää seksuaalisuutensa (äitiys) ja mies saa pitää omansa (siittäminen). Ateistiset liitot ovat puhtaasti hyväksikäyttö- ja r aiskaussuhteita. R aiskaussuhteita siksi, että naisille ei anneta edes mahdollisuutta valita toisin, koska muita narratiiveja ei sallita

Vierailija
212/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainkaan valitsisi lasteni äidiksi naista joka ei osaa pitää huolta edes itsestään. Kaikki varmasti tietävät terveellisen ravinnon ja liikunnan merkityksen.

Mies ei ole valitsija-asemassa. Kukaan hyväkuntoinen nainen ei kelpuuta miestä tai miehen siementä, joka puhuu noin yhdestäkään naisesta.

Vierailija
213/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ne kehtaa mennä lehteen valittamaan. Liekö tullut sulhaskanditaatteja tai vapaaehtoisia seksiseuran tarjoajia? Ja jos on syönyt itsensä norsuksi, niin eikö se saisi olla ongelma miehille? Ei ylipaino ole esteettistä. Jokainen saa olla sellainen punkero kun haluaa, mutta ei sitten tarvitse valittaa jos ei kelpaa sänkykamariin seuraksi.

Vierailija
214/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaatii yhtään mitään? Jokainen saa toivoa itselleen ihan minkälaista kumppania itse haluaa. Sellainen sitten löytyy, tai ei.

No kyllähän tämä Tuulia omalla tavallaan vaatii, kun valittaa julkisesti, että ylipainoinen ei kelpaa. Eli hänen mielestään se on epäreilua. Haluaisi mieleisensä miehen. Kuulostaa järjen köyhyys olevan se varsinainen ongelma, ennen painoa.

Miksi trimmattu, lihaksikas ja komea mies haluaisi läskilölleröissään lyllertävän naisen, joka ei jaksa portaita nousta ilman että hengitys vinkuu ja lyyhistyy sohvaan sipsipussin kanssa?

Yleensä nuorilla miehillä on liikunnallisia harrastuksia, joihin halutaan se kumppanikin mukaan. Mennä vaeltamaan, laskettelemaan, juostaan jne. Ruokailutottumuksetkin eroavat toisistaan. Sänkyhommat eivät suju, kun ainoa asento missä lihava jaksaa olla, on maata ja odotella palveluja.

Ja sama toisinpäin, eli kuka teistä naisista haluaisi valtavalla mahalla varustetun laardipersuksisen köllöttelijän elämäänsä sulostuttamaan? Kun on niin paljon muutakin, kuin yhteinen huumori ja määrätyt arvot, joihin kuuluu myös ulkoinen habitus, hyväkuntoisuus ja nimenomaan se kemia.

Laihdutin itse yli 40 kiloa joitain vuosia sitten, joten näkemystä asiasta todellakin on. Sama mies ollut jo yli 20 vuotta, ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Tämä onkin harvinainen tapaus.

Vierailija
215/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somevaikuttaja Miisa Asikainen puhui Iltalehdelle vuonna 2022 lihavuudesta ja deittailusta. Hän kertoi, että kausina, joina hän on ollut laihempi, häntä kohdeltiin hyvin eri tavalla haluttavana.

Oli karua huomata, kuinka pelkkä ulkonäköni teki minusta kiinnostavamman ihmisen, vaikka olin muuten aivan samanlainen tyyppi kuin isompanakin, Miisa sanoi.

Tuossa Miisakin sotki kaksi asiaa. Haluttava ja kiinnostava ihmisenä. Lihava voi olla kiinnostava ihmisenä, mutta ei millään tavalla herätä seksuaalisia haluja. 

Vierailija
216/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi elämäntapamuutoksen, niin vois onnistua saannissa paremmin.

Vierailija
217/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Median kehopositiivisuus kupla ja arjen kylmät realiteetit törmäävät, nyt Tuulia on hirvittävässä ristipaineessa !

Niin, onhan se ikävää kun kaikki muut ovat sellaisia läskifoobikoita. Eiköhän tuonkin joku onnistu vääntämään joksikin syrjinnän muodoksi.

Vierailija
218/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on ihan turha valittaa, että niillä omilla ihastuksen kohteillakin on toiveita kumppaniaan kohtaan. Saavathan hekin toivoa ihan minkälaista kumppania itse haluavat.

Vierailija
219/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on voi voi! Olisi kannattanut miettiä sitä ennen kuin alkoi painoa kertymään liikaa. Ja mitä naiset oikein edes valittaa täällä, että kumppania ei muka löydy? Siitä vaan töiden jälkeen ulos ihmisten ilmoille miehiin tutustumaan. Ei kukaan tule kotoa naista hakemaan.

Omista elämän valinnoista joutuu aina maksamaan. Turhaan naiset valittaa somessa, "missä ne hyvät miehet oikein ovat". No, parisuhteissa tietenkin. Ei kukaan jää odottamaan, että milloin neiti olisi valmis parisuhteeseen kanssani. Jos hyvä naiskumppani tulee vastaa, niin hänet otetaan samantien, eikä jäädä odottamaan neiti vaikeasti tavoiteltavaa.

Kaverini odotti erästä hänen lukion naisystävää, koskas tämä asettuisi aloilleen ja haluaisi perustaa perheen. No, odotti ja odotti kunnes lopulta tutustui toiseen naiseen ja menivät naimisiin sekä saivat lapsia. Tietenkin lukion naisystävää oli hämmästynyt tästä, kuinka kaverini pystyy unohtamaan hänen näin nopeasti ja rakastua toiseen naiseen. Itse sanoin tälle naisille "mitäs pitkitit naimisiin menoa ja halusit elää vapaata elämää matkustellen ympäri maailmaa".

Nykyään tämä nainen on edelleen sinkku ja 39v. Lapsia haluaisi kovasti, mutta sopivaa miestä ei hänelle löydy enää. Eli nainen missasi oman mahdollisuutensa saada hyvä mies ja sitä kautta perhe. Toivottavasti nainen vielä löytää jonkun ja joka haluaisi perustaa hänen kanssaan perheen.

Vierailija
220/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelen täältä takarivistä pari juttua tähän keskusteluun. 

Parisuhde on muutakin kuin seksiä. Ei kyse ole kaupankäynnistä jossa voi luopua omista toiveistaan jos saa korvauksena panoalustan joka toteuttaa omia perversioita (anteeksi, erikoistoiveita) vaikkei itse niistä pidäkään.

Liikunnalliset ihmiset ovat monesti muutenkin aktiivisia ja touhukkaita. On vaikea kuvitella että aktiivinen ihminen tyytyisi parisuhteeseen passiivisen kumppanin kanssa. Ei ole kyse (vain) ylipainosta vaan siitä että odotukset elintavasta eivät kohtaa. Parisuhteessa pitää pystyä tekemään yhdessä asioita joista molemmat pitävät.

Kaikilla meillä on omat ideaalimme kumppanin ulkonäölle. Niistä voi joustaa paljonkin jos muuten ns. kemiat kohtaavat mutta ei kuitenkaan loputtomasti. 

Parisuhteen löytäminen (vai: löytyminen) on vaikeaa. Jos on marginaalisessa ryhmässä (esim. kovin suuri) niin se on vielä vaikeampaa. On ikävää jos sitä ei toiveista huolimatta löydä mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta parisuhteeseen sellaisen henkilön kanssa jonka kanssa ei natsaa, oli syy mikä tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi