Iltalehti: Tuulian on vaikea löytää parisuhdetta ylipainon takia
https://www.iltalehti.fi/keho/a/9ec05719-237c-452e-bfdb-8057148707b1
Tuossa artikkelissa kerrotaan 35-vuotiaasta naisesta, jonka on vaikeaa löytää parisuhdetta merkittävän ylipainon vuoksi .
Minulle tulee ekana mieleen, että onko tämä Tuulia sitten deitttaillut muita lihavia miehiä? Luulisi, että reilusti ylipainoisille miehille sopii deittailla myös samanlaisia ylipainoisia naisia. Vai kelpaako lihaville miehille ainoastaan hoikat/normaalipainoiset naiset?
Kommentit (412)
Ja lainaus taas vtuiks ni keskustele tässä nyt sit
Vierailija kirjoitti:
🥱🥱🥱Voi Tuulia... Hankkisi kissan tai koiran mieluummin.
Ei saatana! Eikö tässä maassa ole jo tarpeeksi sekopäiseksi inhimillistettyjä koiria?
Voisin harkita seurustelua mutta paketti pitäisi saada kaikilla lisäherkuilla. Esimerkiksi saisin aina peppuseksiä kun haluaisin ja suuseksiä pitäisi olla usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähemmäs 40v mies ja koskaan en ole seurustellut. Käyn salilla säännöllisesti. En todellakaan huolisi ikipäivänä Tuulian kaltaista, itsestään huolta pitämätöntä naista. Jatkan ennemmin sinkkuna...mutta siis pointti oli se, että naisten vaatimukset miesten suhteen ovat ihan älyttömät. Pitää olla pitkä ja komea yms., mikään muu ei kelpaa.
Tuo on Just teidän miesten harhaista fantasiaa. Itse että kelpuuta kuin missin näköistä ja vartaloista naista. Ei tarvitse olla ylipainoinen ettei kelpaa teille kranttu miehille. Löytyis edes selväjärkinen ja normaalisti ajatteleva mies viis ulkonäöstä. On liika vaadittu.
Tuo on valhe. Olen harrastanut s..ksiä erilaisten naisten kanssa, eri kokoisten näköisten, ikäisten. Yksikään ei ole
"Jos kukaan nainen ei ikinä halua pidempää suhdetta kanssasi niin se vika löytyy kyllä ihan sieltä peilistä..."
Sitäkö mieltä tosiaan olet? Puolella 35-vuotiaista miehistä ei ole lapsia, sillä sopivaa kumppania ei ole löytynyt. Ja tuokin uutinen oli jotain yli 5 vuotta sitten. Onko kaikki taas miesten syytä? Eikä ole oikeastaan edes ehtinyt näyttämään luonnetta kun siihen asti ei ole päässyt.
"Enkä tällä tarkoita että olisit jotenkin huono mies mutta siinä juuri itselle oikeassa miehessä pitää olla persoonaa ja omaa ajattelua. "
Naisille miehen ulkonäkö = luonne. Olen nähnyt näitä kavereissa, pitkä ja komea mies pariutuu aina. Lyhyemmät ja vaatimattomamman näköiset eivät. Kyllä ne huonot kokemukset syövät ja muokkaavat ihmistä, ei toisin päin. Minkälainen ihminen sinä olisit jos keski-ikään mennessä et koskaan olisi päässyt seurustelemaan?
"Ei riitä että on samanlainen kuin kymmenen muuta vaan pitää erottua. Tiedän aika monta miestä jotka ovat sinällään mukavia mutta jotenkin niin varovaisen kädenlämpöisiä "emmä oikeen tiedä"-miehiä että niistä ei oikein saa mitään otetta. Eikä siksi myöskään tunnetta."
Johan on kovat vaatimukset. :D Miehillä ei ole varaa tuollaiseen nirsoiluun. Aika tutorial-mode. :D
"Ole siis rohkeasti oma itsesi ja tuo ajatuksesi ja persoonasi esiin. Kyllä jostain löytyy sekin nainen joka ihastuu juuri sinun persoonaasi."
Et nyt ymmärrä, sillä katsot taas asiaa naisen vinkkelistä jota miehet aina kyllä lähestyvät. Miesten suhteen se on tilastojen valossa niin, että 20 prosenttia miehistä lähestyy 80 % naisista, pääosin, ja loput miehistä saavat kompromissin tai eivät mitään. Näin se menee oikeassa elämässä. Sinä voit toki kuvitella ihan mitä vain sinua huvittaa kuvitella.
Kyllä ylipaino vaikeuttaa kumppanin löytymistä tietysti. Jos itse olisin ylipainoinen, laihduttaisin ehdottomasti. Vaikka paljon puhutaan laihduttamisen olevan vaikeaa, ni in luulisi, että mahdollisuuksien paraneminen deittien suhteen motivoisi laihduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.
Mielestäni kaikkea saa vaatia, mutta ei kannata ihmetellä ellei onnistu. Mä etsin lapsetonta naista, koska itselläni on pieniä lapsia pari, ja olen testannut suhdetta äidin kanssa ja se oli käytännössä mahdotonta.
En ymmärrä, miksi ylipäänsä etsiä naista, jos on noin pahasti elämässään epäonnistunut. Ei ole mitään epäseksikkäämpää kuin siittäjä, joka on pistetty kiertoon kun työ on tehty. Tai näköjään exäsi käyttää sinua vielä lapsenpiikanaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.
Luulisi myös, että pikkulapsen yh etsisi jotain vastaavaa. Samanikäinen lapsi tapailukumppanilla voisi olla leikkikaveri vaikka suhteesta muuten ei tulisikaan sen kummempaa.
Ei lapsille etsisi kavereita Tinderistä. Jos suhteesta ei tule mitään kummempaa, voi vain sanoa iloiset heipat ja hyvät jatkot - ei siinä kukaan kaipaa sitä epäsopivaa tyyppiä elämäänsä norkoilemaan edes lapsen kaveruuden varjolla. Lapsille löytää helpommin kavereita päiväkerhosta tai päiväkodista, leikkipuistosta, omien ystävien lapsista, jne.
Joo, ei mitään kehopositiivista ryhävalasta kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoäiti- vainaani tapasi sanoa vanhan sananlaskun, että kuka kellekin kirkastetaan. Siinä hän taisi kiteyttää parinmuodostuksen ytimen.
Mitä tuo tarkoittaa?? Luonnollisesti verbi tuttu mutten tajua asiayhteydessä merkitystä.
Tuo verbi siis ei ole sinulle tuttu.
Onko tuulia niitä jotka haluaa urheilullisen hyväkroppaisen miehen, joita tuolla lenkkipoluilla ja kuntosaleilla liikkuu ? Kesällä heitä näkee uimarannoilla pelaamassa rantalentopalloa. Joo ei löydy tuulian sohvan ja jääkaapin väliltä. Ehkä myös katsovat samanlaista seuraa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Median kehopositiivisuus kupla ja arjen kylmät realiteetit törmäävät, nyt Tuulia on hirvittävässä ristipaineessa !
Höpö höpö. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden ihannointia.
Tuskin Tuulia luulee että lihavista tykätään.
Häh. Miksi ei tykättäisi?
Oletko ihan höhlä?
Ihan yhtä hyvin tykätään kuin kenestä muusta tahansa. Meitä on niin moneksi.
Ei se hylkääminen ole kiinni kilogrammoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylipaino vaikeuttaa kumppanin löytymistä tietysti. Jos itse olisin ylipainoinen, laihduttaisin ehdottomasti. Vaikka paljon puhutaan laihduttamisen olevan vaikeaa, ni in luulisi, että mahdollisuuksien paraneminen deittien suhteen motivoisi laihduttamaan.
Ei kyllä ole minulle ikinä deitit olleet niin tärkeitä, että niiden eteen olisin ponnistellut, pitää olla tärkeämmät syyt. Siitä huolimatta löysin miehen. Laihduttaminen on itselleni tärkeää vain terveyden kannalta, jos joskus ylipainoa kertyy.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuon kaltaista vinkumista. Tuulia on päätellyt, että ei saa parisuhdetta, koska on lihava. Mutta silti hän mielummin vinkuu siitä ettei saa parisuhdetta, kuin koittaisia tehdä jotain asialle. Eli siis laihduttaa.
Mistä sä tiedät, onko hän yrittänyt laihduttaa tai laihduttanutkin?
Eikö yhtään haittaa että Tuulia kuolee nuorena tuolla menolla? Parisuhteen ei luulisi olevan se ensimmäinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.
Jos laihdutat yli 10 kiloa, jäävät venyneet nahat roikkumaan, että ei se niin helppo homma olekaan hoitaa ylipainoa pois..
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita seurustelua mutta paketti pitäisi saada kaikilla lisäherkuilla. Esimerkiksi saisin aina peppuseksiä kun haluaisin ja suuseksiä pitäisi olla usein.
Kokonaiskuvaa katsoen kun miehistä 30-50% on tällaisia, 20% i diootteja mutta ei täysin korruptoituneita, 10% munkkeja ja sigmoja ja loput ikänsä puolesta kelvottomia, ei kannata ihmetellä miksi iso osa naisistakin elää ilman suhdetta. Siellä suhteettomissa on niitä, jotka eivät saa ketään, ja sitten niitä jotka ovat nähneet vähän liikaa, jotka eivät yksinkertaisesti halua olla missään tekemisissä miesten kanssa
Tuo tuulin juttu on yksi case. Itse en ottaisi edes tuota semi-kelpoista, koska en yksinkertaisesti pidä miesten energiasta, silloin kun se kohdistuu minuun. Voitte puolestani ihan rauhassa sotia, riidellä ja r aiskata (toisianne) ihan niinkuin peruskoulussakin pojat tappelivat jalkapallokentällä keskenään. Ei ole minulta pois. Mutta itse en halua olla lähelläkään tuollaista energiaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään haittaa että Tuulia kuolee nuorena tuolla menolla? Parisuhteen ei luulisi olevan se ensimmäinen ongelma.
Jos ei ole kokemusta parisuhteesta, sitä on helppo idealisoida ja fantasioida. Siitähän tuossakin on todennäköisesti kyse. Tuuli projisoi omaa romanttisuuttaan fantasiasuhteeseen, yhtä lailla kuin miehet projisoivat omia oksettavia kompulsioitaan sinkkunaisiin
Vierailija kirjoitti:
🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkea saa vaatia, mutta ei kannata ihmetellä ellei onnistu. Mä etsin lapsetonta naista, koska itselläni on pieniä lapsia pari, ja olen testannut suhdetta äidin kanssa ja se oli käytännössä mahdotonta.
Lapsettomana naisena syljen kaltaisesi kuvotuksen päälle. Etsit hyväksikäytettävää naista ja olet jättänyt lastesi äidin. Sinuna en näyttäytyisi tuon haaveen kanssa omalla naamallani missään, ellet sitten halua kirota lapsiasikin
Eiköhän tuo ole ihan vaan järjen käyttöä. On todennut, että hänelle moinen ei toimi.
Ne lasten sekoittamiset keskenään perheeksi on haastavia.
Siis mä olen tässä maailmanajassa niiin kiitollinen omasta miehestäni ja meidän suhteestamme.
Tää ihmeellinen jatkuva parisuhteen jahtaaminen vetää ihmiset kieroon.
Itsellä oli tärkeä se, että löytäisin tai antaisin hyvän löytää minut. Tiesin, että olen sen verran ujo ja kylläkin näillä markkinoilla tasokas tyyppi.
Tein itse niin, että harrastin ja tein kaikkea ja ajattelin ja pienessä mielessäni toivoin, että se kumppani siihen tulee sitten ajallaan.
En itse olisi pystynyt noihin tindereihin, koska sellainen tikun nokkaan pistäminen ahdistaisi itseäni.
Koska mielestäni elämässä on oltava muutakin kuin se kumppani. Muutakin mielenkiintoa.
Ahdistaisi olla jonkun toisen kaiken napa, että hän vaan pyörisi minun ympärilläni ilman omia muita intressejä.
Vaikka se toinen on tärkein, niin se ei tarkoita, että pitäisi jättää muu elämä siinä elämättä. Helposti niin käy alussa, että on vaan se toinen, mutta jossain vaiheessa niiyä omia juttuja pitää olla.
SIKSI, jos on tikun nokassa ja intresseissä vain se kumppani ja sen haku, niin se ei mielestäni kannA. Ihmisellä pitää olla muutakin.