Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te saatte rahat perintöveroon jos perit vanhempasi talon mutta et voi myydä sitä

Vierailija
29.12.2024 |

koska leski jää siihen asumaan? 

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöveron voi maksaa perinnöstä jos osakkaat niin sopivat. Me maksettiin veljeni kanssa kun äiti kuoli. Saimme silti veljeni kanssa verojen jälkeen 420000 euroa ja äidin talo talo jäi minulle koska veljeni ei sitä halunnut. Minä jätän talon aikanaan veljeni lapselle perinnöksi.

Jos leskellä on hallintaoikeus koko perintöön, ei niitä veroja voi perinnöllä maksaa, kun siihen ei pääse käsiksi ennen kuin leskikin on kuollut.

No äidin kuoltua isä jäi leskeksi, ja jos mulla ei olisi ollut rahaa maksaa perintöveroa, niin ihan varmasti oltaisiin myyty sitä metsää sitten. Ei isällä ollut mitään minua vastaan, etteikö olisi siinä auttanut. 

Vierailija
62/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Ensinnäkin perintövero on tosi pieni , jopa liian pieni.

Toiseksi perintö on saajalleen täysin ansiotonta tuloa , miksi sen pitäisi olla verovapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi sitä ei voisi myydä?

Vierailija
64/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista säästöistä. Fiksu vanhempi hankkii kyllä henkivakuutuksen juuri siksi että perijöillä on millä maksaa perintövero.

Juu ja sitten tulee Renoalta kaveri joka pakottaa dementoituneen vanhemman ottamaan lainan, jota hänellä ei ole varaa maksaa ja siihen ne henkivakuutusrahat sitten menevät. Eipä jää rahaa maksella perintöveroja, vaikka vanhempi oli asian ennen dementoitumistaan hyvin ajatellut.

Vierailija
65/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa perintöveron alaraja on 5 miljoonaa euroa suomessa 20 000 euroa Italiassa ihmiset ovat paljon varakkaampia kuin suomessa vain Italian valtio on velkainen

Vierailija
66/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy yhen talon pois niin sillä maksaa verot.

Toi on typerää puhetta etä on moneen kertaan maksettu jo verot.. niin se on  palkastakin , ja silti siitä maksetaan veroa.

Vierailija
67/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo on arvoton niin mikm estää ottamasta sitä perintönä vastaan , ei siitä silloin veroakaan tarvitse maksaa.

Vierailija
68/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leski jää asumaan niin se huomiodaan perintöveroa alentavana.

Vierailija
69/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tyhmä vasurivaltio. Perintövero on typerä sosialismin jäänne 

Vierailija
70/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovapaan perinnön raja on Ranskassa 100 000 €, kun kyseessä on suora perintö, eli perintö vanhemmilta lapsille tai lapsilta vanhemmille. Perintövero on progressiivinen veroprosentti vaihtelee suorassa perinnössä 5-45 välillä ja sääntömääräiset vähennykset ovat mahdollisia tapauksesta riippuen. 

Perintövero on Saksassa alimmillaan seitsemän prosenttia ja korkeimmillaan 50 prosenttia. Lapsenlapsi voi periä verovapaasti 200 000, lapset 400 000 ja aviopuoliso 500 000 euroa

Vierailija
71/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se olisi suomen etu?

Vierailija
72/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ensinnäkin perintövero on tosi pieni , jopa liian pieni.

Toiseksi perintö on saajalleen täysin ansiotonta tuloa , miksi sen pitäisi olla verovapaa.

Perinnönjättäjänä minulla pitää olla oikeus määrätä, minne MINUN varani päätyvät. Myös kuolemani jälkeen. 

Vierailija
73/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leski maksaa sinun puolesradi verot niin.

A. Siitä joudut maksamasn lahjaveroa

B. Se on sinulle ennakkoperintöä joka lasketaan sinulle myöhemmin verotettavaksi 

Ja lisäksi se on kuitenkin pois sinulta sitten kun äitisi jättää perinnön sinulle. Se ei ole ongelma jos olet ainoa perillinen, mutta jos on siraruksia niin riitahan siitä tulee.

Vierailija
74/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto ja miljoonaperintö ovat suomalaisten hyväksytyt keinot vaurastua.

Vierailija
75/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöveron voi maksaa perinnöstä jos osakkaat niin sopivat. Me maksettiin veljeni kanssa kun äiti kuoli. Saimme silti veljeni kanssa verojen jälkeen 420000 euroa ja äidin talo talo jäi minulle koska veljeni ei sitä halunnut. Minä jätän talon aikanaan veljeni lapselle perinnöksi.

Jos leskellä on hallintaoikeus koko perintöön, ei niitä veroja voi perinnöllä maksaa, kun siihen ei pääse käsiksi ennen kuin leskikin on kuollut.

No äidin kuoltua isä jäi leskeksi, ja jos mulla ei olisi ollut rahaa maksaa perintöveroa, niin ihan varmasti oltaisiin myyty sitä metsää sitten. Ei isällä ollut mitään minua vastaan, etteikö olisi siinä auttanut. 

Joillain asiat ovat hankalasti. Esim. leski voi olla 10 vuotta oikeustoimikelvoton dementoitunut, jolloin hallintaoikeutta ei edes voi purkaa. Kukaan toinenkaan ei voi tehdä hallintaoikeuden purkua dementoituneen epäeduksi. Siinä sitten metsän tuotto virtaa hoivamaksuihin ja reaalisesti metsää ei edes hakata. Monet voivat oikeasti olla pahasssa k#sessa näissä perintöasioissa 

Vierailija
76/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leski maksaa sinun puolesradi verot niin.

A. Siitä joudut maksamasn lahjaveroa

B. Se on sinulle ennakkoperintöä joka lasketaan sinulle myöhemmin verotettavaksi 

Ja lisäksi se on kuitenkin pois sinulta sitten kun äitisi jättää perinnön sinulle. Se ei ole ongelma jos olet ainoa perillinen, mutta jos on siraruksia niin riitahan siitä tulee.

Paitsi jos leski dokumentoi, ettei ole ennakkoperintöä.

Vierailija
77/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero tuottaa valtiolle lähes miljardin vuodessa , ei taida olla taakka.

Rikkaat jauhaa kovasti tota mantraa että perintövero pois niin suomen talous nousee...  no ei kyllä nouse, ek vaikuta mitenkään positiivisesti.

Jos saan 100 000 perintöä niin mielelläni maksan siitä verot (8700€).

Vierailija
78/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys miksi sitä ei voisi myydä?

Jos leski jää asumaan siihen, sitä ei voi myydä alta. Laki turvaa lesken asumisen.

Vierailija
79/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain asiat ovat hankalasti. Esim. leski voi olla 10 vuotta oikeustoimikelvoton de

Eikö tässä nyt kyselty omista kokemuksista?

Vierailija
80/117 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hallinta oikeus ei estä metsän myyntiä.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi