Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
741/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Jos nyt vielä kerran hoen samaa asiaa niin. Kyllä, edelleen, mies on aina saanut avata kirjeeni, ei ole minua haitannut. Lankapuhelimia meillä ei koskaan ole kahta ollut, mutta kyllä olen aina voinut, ja voin nykyään kännykällä puhua miehen vieressä niin että tietää kyllä mistä puhutaan.

Miehellä on myös, edelleen, vapaa pääsy kännykälleni jos haluaa, eikä minua haittaa pätkän vertaa jos hän sieltä jotain käy katsomassa. Sama on meillä toisinpäin, eli minulla vapaa pääsy ja lupa hänen puhelimeensa. Syitä ei tarvitse puolin eikä toisin olla. Kännykät on vaan kännyköitä.

Meillä on myös vapaa pääsy toisen autoihin, laukkuihin, lompakoihin, pankkitileihin jne. Kun niitä salaisuuksia ei ole. Paitsi joulua ennen viestittelin sähköpostilla erään liikkeen kanssa miehelleni tarkoitetusta joululahjasta, sen keskustelun piilotin siltä varalta että jos mies käy sähköpostissani, niin ei heti näe.

En tiedä onko mieheni viime aikoina käynyt kännykälläni, eikä myöskään vähempää voisi kiinnostaa. Meillä on hyvä suhde, molemminpuolinen kunnioitus ja rakkaus ja tahto elää yhdessä ja jakaa asiat. Eikä se siitä muutu, vaikka palstalla joku haluaa elää toisin 😊

Vierailija
742/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan sinä "kolmantena osapuolena" pitäisi, jos jokin asia, jonka olen tarkoittanut henkilölle X, VAIKKEI SIINÄ OLISI MITÄÄN ARKALUONTOISTA TMV. olisi väärän silmäparin luettavana. Ihan perus muiden huomioimista ja kunnioittamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka annatte miehenne lukea kaikki viestinne, toivottavasti kerrotte tämän myös ystävillenne, jotta tietävät olla avautumatta henkilökohtaisista asioistaan teille viesteillä (tai ylipäätään ollenkaan, jos siis ihan kaiken kerrotte miehellenne). Ymmärrän toki ajatuksen, että hyvässä parisuhteessa ei ole salaisuuksia, mutta eikö silti ystävän salaisuudet ole ystävän. Minusta myös ystävyyssuhde on ihmissuhde, johon kuuluu luottamus. Jos ystävä uskoo toiselle omia ongelmiaan, luotettava ystävä ei levittele niitä eteenpäin, ei edes omalle puolisolleen antamalla lukea viestejä tai kertomalla muutenkaan.

Vierailija
744/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman ystävän lupaa mitään ei kerrota. Ei ole kuitenkaan mukava olla osallisena salaisuuksien verkostossa. 

Mikä niissä salaisuuksissa oikeastaan on niin kamalaa? Ja nythän ei edes ole kyse varsinaisista salaisuuksista, vaan ainoastaan siitä, että joitain asioita ei kerro kaikille - mikä siinä on niin uhkaavaa, pelottavaa, kamalaa tai epäilyttävää? Ei kuulosta ihan normaalilta, jos tuntuu ahdistavalta se, jos jollain ihmisellä on jotain yksityisiä asioita, tai jos jotain asiaa ei kerro omalle puolisolle - vaikka se asia ei liittyisi puolisoon eikä itseenkään, vaan johonkin kolmanteen henkilöön.

Minun salaisuuksiani ja kertomattajättämisiäni ei saa selville sometililtä, sähköpostista eikä puhelimen viesteistä. Jostain syystä täällä moni kokee uhaksi sen että toisten parisuhteissa tiedetään esim puhelinten koodit.  Toisten salaisuudet eivät ole puhelimissa. Ihmettelen miksi ei ymmärretä sitä että se että puoliso tietää koodin, eibtarkoita sitä että hän tutkiskelisi luuria. Pelottaako se että omansuhde ei ole ihan kunnossa, vaan siinä pitäisinpelätä toisen juokseban tutkimaan puhelinta jos koodin tietäisi? Itse en haluaisi sellaista suhdetta

Vierailija
745/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi jakaisin, vaikkei minulla mitään salaviestejä tai sovelluksia ole? Ei toisen tarvitse tietää mitä kahdenkeskeistä olen viestinyt jonkun tuttavan kanssa, mitä sähköpostissani on tai miltä verkkopankissa näyttää. Nuo "ei ole mitään salattavaa" -tyypit varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa". 

No "valtio" on edelleen eri asia kuin oma rakas elämänkumppani, mutta kyllä jos nyt vaikka KRP "pyytäisi luvan" katsoa viestini ja kuvani, niin siitä vaan. Mitään salattavaa ei todellakaan ole, eikä pelättävää missään. Herää kysymys mitä SINÄ piilottelet, jos tuollainen ajatus pelottaa, "varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa"" 😂 

Tiedoksesi, valtio ei lupia kysele. Että hävitä ne todisteet nyt.

Vierailija
746/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi jakaisin, vaikkei minulla mitään salaviestejä tai sovelluksia ole? Ei toisen tarvitse tietää mitä kahdenkeskeistä olen viestinyt jonkun tuttavan kanssa, mitä sähköpostissani on tai miltä verkkopankissa näyttää. Nuo "ei ole mitään salattavaa" -tyypit varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa". 

No "valtio" on edelleen eri asia kuin oma rakas elämänkumppani, mutta kyllä jos nyt vaikka KRP "pyytäisi luvan" katsoa viestini ja kuvani, niin siitä vaan. Mitään salattavaa ei todellakaan ole, eikä pelättävää missään. Herää kysymys mitä SINÄ piilottelet, jos tuollainen ajatus pelottaa, "varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa"" 😂 

Kyse on ihan yksityisyydestä ja sen kunnioittamisesta, vieläkin painottaen, että nämä ovat merkityksellisiä asioita monelle VAIKKEI olisi mitään luurankoja kaapeissa. Kovin vaikea tuntuu olevan ymmärtää. Kaltaistesi "siitä vaan" idioottien takia ollaan kohta jossain Stasi-tason valvontayhteiskunnassa. 

Vierailija
747/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kapiainen ja hänellä turvaluokitus. En pääse hänen virkapuhelimeensa.

Vierailija
748/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka annatte miehenne lukea kaikki viestinne, toivottavasti kerrotte tämän myös ystävillenne, jotta tietävät olla avautumatta henkilökohtaisista asioistaan teille viesteillä (tai ylipäätään ollenkaan, jos siis ihan kaiken kerrotte miehellenne). Ymmärrän toki ajatuksen, että hyvässä parisuhteessa ei ole salaisuuksia, mutta eikö silti ystävän salaisuudet ole ystävän. Minusta myös ystävyyssuhde on ihmissuhde, johon kuuluu luottamus. Jos ystävä uskoo toiselle omia ongelmiaan, luotettava ystävä ei levittele niitä eteenpäin, ei edes omalle puolisolleen antamalla lukea viestejä tai kertomalla muutenkaan.

Joo, oli viestin sisältö mitä hyvänsä, mutta jos olen tarkoittanut sen tietylle henkilölle, en halua, että hänen kumppani sitä lukee. Oli se sitten joku tyhmä meemi tms. Ryhmät ja usealle jakaminen ovat olemassa, jos haluaisin, että useammat silmäparit näkevät viestini. 

Vierailija
749/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei minulle todellakaan olisi ok, että joku valtiollinen taho pyytäisi nähtäväksi kaikki henkilökohtaiset viestini. Ihmettelen, miten sinä muka ET haluaisi salata mitään? Sinulle siis olisi ihan sama, lukeeko joku romanttiset ja eroottiset viestit, joita olet lähetellyt kumppanisi kanssa, ja kaikki ystäviesi kanssa käydyt keskustelut? Ihmettelen suuresti, jos et halua pitää mitään yksityisenä.

Vierailija
750/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta ei minulle todellakaan olisi ok, että joku valtiollinen taho pyytäisi nähtäväksi kaikki henkilökohtaiset viestini. Ihmettelen, miten sinä muka ET haluaisi salata mitään? Sinulle siis olisi ihan sama, lukeeko joku romanttiset ja eroottiset viestit, joita olet lähetellyt kumppanisi kanssa, ja kaikki ystäviesi kanssa käydyt keskustelut? Ihmettelen suuresti, jos et halua pitää mitään yksityisenä."

Suoraan verrattavissa siihen, että joku välikäsi avaa ja lukee kaikki kirjeesi postissa, mutta ei näitä kiinnosta, kun ei ole mitään salattavaa, hui hai! 

Vierailija
751/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Jos nyt vielä kerran hoen samaa asiaa niin. Kyllä, edelleen, mies on aina saanut avata kirjeeni, ei ole minua haitannut. Lankapuhelimia meillä ei koskaan ole kahta ollut, mutta kyllä olen aina voinut, ja voin nykyään kännykällä puhua miehen vieressä niin että tietää kyllä mistä puhutaan.

Miehellä on myös, edelleen, vapaa pääsy kännykälleni jos haluaa, eikä minua haittaa pätkän vertaa jos hän sieltä jotain käy katsomassa. Sama on meillä toisinpäin, eli minulla vapaa pääsy ja lupa hänen puhelimeensa. Syitä ei tarvitse puolin eikä toisin olla. Kännykät on va

Aika sairaalloisen mustasukkaiset setit, hei. 

Vierailija
752/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaisin palkkatyötä muttei se suostu tekemään. Mulla ei ole ystäviä eikä vanhempia, joten puhelin on välttämätön pakko työn takia.

Vierailija
753/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin päästiin tekstiviesteistä valvontayhteiskuntaan 🤣 hitto vie että tällä palstalla jotkut on sekaisin.

Vierailija
754/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on myös, edelleen, vapaa pääsy kännykälleni jos haluaa, eikä minua haittaa pätkän vertaa jos hän sieltä jotain käy katsomassa. Sama on meillä toisinpäin, eli minulla vapaa pääsy ja lupa hänen puhelimeensa. Syitä ei tarvitse puolin eikä toisin olla. Kännykät on va

Kuulostaa siltä, että suhteenne dynaniikassa kontrollointi on olennaisena osana. Liiallinen avoimuus on rajattomuutta. 

Vierailija
755/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin päästiin tekstiviesteistä valvontayhteiskuntaan 🤣 hitto vie että tällä palstalla jotkut on sekaisin.

Niin, joku noista rajattomista otti esiin sen, ettei edes valvontayhteiskunta haittaisi, "kun ei ole mitään salattavaa". Typerät idiootit.

Vierailija
756/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa kaiken jakamisessa pohjimmiltaan muusta ole kyse, kuin epäluottamuksesta ja mustasukkaisuudesta. Jos toinen muuttaisi näyttölukon yhtenä päivänä, niin homma olisi siinä. 

Vierailija
757/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde olisi terve ja pohjautuisi luottamukseen, ei olisi mitään tarvetta lukea kumppanin viestejä, sähköposteja tms. 

Vierailija
758/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat arkaluontoiset viestit joita lähetellään ja vastaanotetaan? Itse en muista koko elämäni aikana lähettäneeni puhelimella sellaisia arkaluonteisia viestejä, joita puolisoni ei saisi nähdä. En myöskään ole vastaanottanut näin arkaluontoisia viestejä. 

Ystävän keskenmeno ja pyyntö tulla käymään viimeisin. Tuskin haluaa että joku vakoilijamies näkee viestin ensimmäisenä

Kyllä mä tämän miehelleni kertoisin, en todellakaan lähtisi ovesta kertomatta syytä.

Sinä oikeasti vedät ihan seulana kaiken läpi miehellesi? Toteaisit, että nyt on Katri saanut keskenmenon, että siksi pitää mennä? Ettei tuossa kohtaa riittäisi ihan vain, että Katri pyysi käymään joten menen sinne. Toivon todella, todella paljon, etten

Jos mieheni tietää Katrin raskaudesta, niin miksi en voisi kertoa myös keskenmenosta? Selviäisihän se kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Ja parempi varmaan, että mieheni tietäisi, eikä seuraavalla kerralla Katrin tavatessaan möläyttäisi mitään raskauteen liittyvää.

Jos taas Katri olisi aiemmin pyytänyt, etten kertoisi raskaudesta vielä kenellekään, en edes miehelleni, en tietysti kertoisi keskenmenostakaan.

Vierailija
759/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi, valtio

Käytätkö FB:tä, Whatsappiä tms.?

Vierailija
760/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde olisi terve ja pohjautuisi luottamukseen, ei olisi mitään tarvetta lukea kumppanin viestejä, sähköposteja tms. 

Kun suhde on terve ja pohjautuu luottamukseen, ei haittaa yhtään vaikka kumppani tietää sen puhelimen koodin, koska voi luottaa, että hän ei siitä huolimatta mene sitä puhelinta tutkimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi